Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
@ikbenleaf: "De dood ja, ook zo abstract. Ik vind het zo bizar dat er persoonlijkheden zijn, allemaal uniek, waar worden die dan van gemaakt? En waarom want ze zijn er zo relatief kort?"

Misschien dat we allemaal op aarde zijn om iets te leren. Dat we een soort boodschappertjes van kennis/ervaring zijn. Dat we de echte diepe geleerde boodschappen van dit leven met ons meenemen de dood in. Dat deze kennis dan na de dood samenvloeit als een druppel in de zee van alle andere kennis.

Dat kan dan ook verklaren waarom we allemaal verschillend zijn.

Want dan leer je allemaal andere dingen.

De op zichzelf gerichte persoon leert mss over naastenliefde, de rationele leert mss wat over het volgen van intuïtie. De onzekere over het assertief opkomen voor jezelf.

Alle verschillende invalshoeken samen maken het grotere geheel ...voller, allesomvattender.

Zoiets.

(Is een theorie. Ik vind m wel mooi )
quote:streepjessokken schreef op 12 december 2015 @ 23:57:

Wie de reuzenpissebed liever niet ziet moet niet deze link aanklikken...

Hij heeft ook vriendjes zeg maar.Nog zo'n vraag: waarom doe ik alles waar 'niet doen' bij staat wel, en andersom?
quote:Krullevaer schreef op 13 december 2015 @ 00:02:

[...]

Nog zo'n vraag: waarom doe ik alles waar 'niet doen' bij staat wel, en andersom?

Ik lig al in bed, vriend slaapt al, maar straks wordt hij wakker omdat ik zo moet lachen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 13 december 2015 @ 00:01:

Ik vind dit echt het leukste topic in tijden!

Bedankt TO!

(Had ik je met mijn te dikke vinger toch bijna gestafft ipv gequote )

Graag gedaan!
quote:streepjessokken schreef op 13 december 2015 @ 00:01:

Ik vind dit echt het leukste topic in tijden!

Bedankt TO!Logisch... het gaat voornamelijk over jou! (Naam )
quote:cip1 schreef op 12 december 2015 @ 23:50:

Mijn vraag: de bordjes bij de spoorwegovergang "wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen". Vraag 1: zijn we nog niet zover dat we een systeem kunnen maken waarin dit gewoon automatisch goed gaat? Vraag 2: als je toerist/vreemdeling bent, die geen NL spreekt, mis je deze info dus eh... jammer dan? Ik snap het niet.

Ja, idd, vraag ik me dus ook altijd af! Vreemd. ..

Sta je netjes te wachten, ding gaat omhoog, het blijft knipperen, ik blijf netjes wachten, gaat ding dus weer dicht, komt er nog een trein.

Dat moet toch veiliger/handiger kunnen...?

In dezelfde lijn:

Ik vind RUITENWISSERS ook altijd van die rare onhandige erop geklungelde dingetjes. Heb je een prachtige sjieke auto, paar ton, strak design, overal over nagedacht, en dan eindigt het toch altijd met een soort krom ijzeren stokje, waar ze een reepje rubber op geplakt hebben. De ruitenwisser.

Zo'n prehistorische uitvinding. Dat ze daar nou niet een goed werkend alternatief voor kunnen verzinnen. Er gaan toch miljarden om in die branche.
quote:yasmijn schreef op 12 december 2015 @ 23:56:

[...]

O ja de niet-passende dekseltjes..... Veel bakjes, veel deksels maar als puntje bij paaltje komt past er bijna niks 😬 Mijn dagelijkse kwelgeesten!
quote:ikbenik schreef op 13 december 2015 @ 00:02:

@ikbenleaf: "De dood ja, ook zo abstract. Ik vind het zo bizar dat er persoonlijkheden zijn, allemaal uniek, waar worden die dan van gemaakt? En waarom want ze zijn er zo relatief kort?"

Misschien dat we allemaal op aarde zijn om iets te leren. Dat we een soort boodschappertjes van kennis/ervaring zijn. Dat we de echte diepe geleerde boodschappen van dit leven met ons meenemen de dood in. Dat deze kennis dan na de dood samenvloeit als een druppel in de zee van alle andere kennis.

Dat kan dan ook verklaren waarom we allemaal verschillend zijn.

Want dan leer je allemaal andere dingen.

De op zichzelf gerichte persoon leert mss over naastenliefde, de rationele leert mss wat over het volgen van intuïtie. De onzekere over het assertief opkomen voor jezelf.

Alle verschillende invalshoeken samen maken het grotere geheel ...voller, allesomvattender.

Zoiets.

(Is een theorie. Ik vind m wel mooi )

Inderdaad mooie theorie!

Ben ik dan te cynisch wanneer ik denk dat sommige mensen echt niks bijleren in hun leven?
En wat is het nut van die zee aan kennis? (ben je weer terug bij wat is het nut van het leven dan)
quote:ikbenleaf schreef op 13 december 2015 @ 00:22:

En wat is het nut van die zee aan kennis? (ben je weer terug bij wat is het nut van het leven dan)

Zo ver ben ik nog niet!

Volgens deze theorie is de zin van ons nederige leventje om het grotere geheel te voorzien van nieuwe ervaringen en kennis. Maar wat dan weer het nut is van deze 'zee van wijsheid' ...? Moeten we nog even verder over filosoferen
quote:ikbenik schreef op 13 december 2015 @ 00:15:

[...]

Heb je een prachtige sjieke auto, paar ton, strak design, overal over nagedacht, en dan eindigt het toch altijd met een soort krom ijzeren stokje, waar ze een reepje rubber op geplakt hebben. De ruitenwisser.Wow . Ik ben het eens met je ruitenwisserissue trouwens.
quote:ikbenleaf schreef op 13 december 2015 @ 00:20:

[...]

Inderdaad mooie theorie!

Ben ik dan te cynisch wanneer ik denk dat sommige mensen echt niks bijleren in hun leven?Tja, sommige mensen kunnen door hun aanwezigheid alleen al de hele evolutietheorie ontkrachten....
quote:cip1 schreef op 13 december 2015 @ 00:31:

[...]

Wow . Ik ben het eens met je ruitenwisserissue trouwens.Ehm...De 'paar ton' was fictief
Daar is wellicht een eigen topic voor nodig!

Ok dan deze: Waarom zijn de smileys van viva zooo verschillend allemaal? En waarom staat er twee keer bij? (om even een luchtiger ondeewerp aan te snijden)

En waar is die smiley met de kin op grond? Is dat deze?
Ik heb ooit bedacht dat ik na mijn dood als vonkje in de grote vuurbal waar ook vonkjes vanaf spatten terugbrand. Maar een druppel in de zee is ook goed.

Ik denk dat je niet perse hoeft te leren of zal leren. Beetje nietsnutten en lanterfanten kan ook, hoewel die vuurbal daar weinig aan heeft.

En bij een nieuw leven komt er een vonkje uit die mix. Soms een vonkje (of druppel) die slecht gemengd is tijdens de mixtijd/dood. Dat wordt dan iemand die gelooft in reïncarnatie, omdat dit vonkje zijn/haar vorige leven nog zo volledig bij zich heeft.

En soms komt er een vonkje met de slechte eigenschappen van een hoop anderen. Een pechvonkje. En dat wordt dan een naar mensch.

En ik hoop enorm op leven na de dood. Niet omdat ik daar in geloof, maar het lijkt me zo verschrikkelijk leuk om het gezicht van mijn vader te zien als hij dood gaat en er wel iets blijkt te zijn. Ik hoop dat ze fototoestellen hebben in het hiernamaals.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:ikbenik schreef op 13 december 2015 @ 00:33:

[...]

Ehm...De 'paar ton' was fictief Zag het voor me .
Vlak voor ze dood ging zei mijn oma "ik wil naar opa"

Ik weet niet waarom precies maar sindsdien geloof ik meer in 'iets' na de dood.

Ik dacht daarvoor altijd 'dood is dood', dat was het dan (en daar vond ik dan weer troost in op een of andere manier)
Ik mis de 'schreeuw ' emoticon...

(Niet specifiek NU, maar tussen de viva emoticons )
Ja ikbenik!! Die zoek ik ook nogal eens
En andersom mis ik de knuffel emoticon op whatsapp
quote:cip1 schreef op 13 december 2015 @ 00:37:

[...]

Zag het voor me .
quote:ikbenleaf schreef op 13 december 2015 @ 00:40:

En andersom mis ik de knuffel emoticon op whatsappJa! Eensch
Ik kon het niet laten en heb net TOCH even die link aangeklikt van die reuze pissebed. ..

Heb meteen ff verder gescrollt en al zijn opgeblazen vriendjes mogen bewonderen.

Zaten meer beesten bij die regelrecht uit een science fiction horror movie ontsnapt waren!

IEUW en bedankt!

Ik ga nou proberen te slapen...
Bangebeestjesmensen moeten mijn reactie wel lezen!quote:ikbenik schreef op 13 december 2015 @ 00:50:

Ik kon het niet laten en heb net TOCH even die link aangeklikt van die reuze pissebed. ..

Heb meteen ff verder gescrollt en al zijn opgeblazen vriendjes mogen bewonderen.

Zaten meer beesten bij die regelrecht uit een science fiction horror movie ontsnapt waren!

IEUW en bedankt!

Ik ga nou proberen te slapen...

En dan te bedenken dat sokken zonder pootjes al lopen naar daarwaarzezininhebben. (Spookachtig mwhoehahahahahaaa)

P.s. Ik schreef wel lezen omdat sommigen het dan juist niet lezen, dus het was aardig bedoeld.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik vraag me af:

Waarom een sinaasappel een stukje 'vergroeid' heeft aan 1 uiteinde.

Zal dat komen door de stoffen die erop gespoten worden tijdens het groeiproces?

Vroegah waren het allemaal mooie partjes........ Zonder zo'n kluit eraan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven