Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
Waaaaah ikbenik nu kan ik helemaal niet meer slapen haha!
Ik ga dit topic verlaten, tot morgen!
quote:Haligh schreef op 13 december 2015 @ 23:59:

Waaaaah ikbenik nu kan ik helemaal niet meer slapen haha!

sorrie!

Lekker slapen!
quote:ikbenik schreef op 13 december 2015 @ 23:54:

Nog iets raars: het je toe eigenen van dingen.

Dat kan eigenlijk niet.

Niet ECHT.

Je kunt een lapje grond kopen. Dan is dat zgn van jou.

Maar je kunt het hooguit lenen, in bruikleen hebben. Na je dood kun je niks meenemen. Dus wat is nu eigenlijk 'bezit'? Je kunt eten kopen, dat in je stoppen, omzetten in energie. Maar zelfs die energie kun je niet 'op' maken of meenemen. Je poept, geeft het weer terug aan de aarde. En na je dood geef je jezelf ook weer terug aan de aarde. Dus eigenlijk ben jij zelf niet eens van jezelf, voor de 'heb'.

Gek eigenlijk.

Alles is tijdelijk. Voor de leen. Eén grote recycling ...eh...dinges.

Krijgt nu liedje vd lionking in hoofd: "circle of life!" Ja en dat er over honderd jaar iedereen van nu er dan niet meer is...
quote:miekemv schreef op 14 december 2015 @ 00:05:

[...]

Ja en dat er over honderd jaar iedereen van nu er dan niet meer is...

Ja!

Bizar toch..?
quote:miekemv schreef op 14 december 2015 @ 00:05:

[...]

Ja en dat er over honderd jaar iedereen van nu er dan niet meer is...Nou ik mag blij zijn als ik nog 20 jaar heb. Geen leuke gedachte want wat is een jaar nu?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Voor de tijd dat we hier zijn hebben we allemaal een klein stukje aarde
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2015 @ 00:12:

[...]

Nou ik mag blij zijn als ik nog 20 jaar heb. Geen leuke gedachte want wat is een jaar nu?

Ongeveer 1 rondje rond de zon. ..

(Nee hoor, ik snap het: een jaar FLITST soms voorbij. )
quote:miekemv schreef op 14 december 2015 @ 00:18:

Voor de tijd dat we hier zijn hebben we allemaal een klein stukje aarde

Denk eerder dat de aarde ons 'heeft'.

Wij ZIJN de aarde: zijn eruit ontstaan en de aarde zal ons ook weer opeten.

Hoe kun je dat 'hebben'?
quote:ikbenik schreef op 14 december 2015 @ 00:20:

[...]

Ongeveer 1 rondje rond de zon. ..

(Nee hoor, ik snap het: een jaar FLITST soms voorbij. )En zetten we alweer een kerstboom neer...
quote:ikbenik schreef op 14 december 2015 @ 00:24:,

[...]

Denk eerder dat de aarde ons 'heeft'.

Wij ZIJN de aarde: zijn eruit ontstaan en de aarde zal ons ook weer opeten.

Hoe kun je dat 'hebben'?Nou je hebt op zijn minst een stukje nodig om op te leven bedoel ik, in de tussentijd.
quote:miekemv schreef op 14 december 2015 @ 00:24:

[...]

En zetten we alweer een kerstboom neer...Ja! Of een schoen, paastak
quote:miekemv schreef op 14 december 2015 @ 00:27:

[...]

Nou je hebt op zijn minst een stukje nodig om op te leven bedoel ik, in de tussentijd.

Ohja, tuurlijk. Maar dat is 'lenen', 'in bruikleen hebben'. Maar ik bedoel dat ik het zo gek vind dat we zeggen dat we het bezitten.

Alsof er een luis op mijn hoofd zit die beweert dat ik van hem ben.

Ofzoiets
Ik ga ook maar eens slapen...werkweek begint weer morgen...

Aha, de aarde ziet ons als parasieten. Zit wel iets in.
Slaapse!
quote:Sabeltandcavia schreef op 13 december 2015 @ 19:46:

[...]

Iets dergelijks heb ik me afgevraagd over muziek. Op een gegeven moment zijn alle melodieën toch wel een keer bedacht?Ik heb een keer gelezen dat ieder muziekcombinatie als door Bach geschreven is, alleen het ritme is veranderd.
quote:ikbenleaf schreef op 13 december 2015 @ 23:27:

[...]

Jammer dat ik me niet precies kan herinneren hoe en wat maar heb ooit een artikel gelezen waarin dus naar voren kwam dat er ook hele stammen zijn (geweest) waarbij de vrouwen jaagden, en ook dat het vaak (vaker?) voorkwam dat zowel de mannen als de vrouwen jaagden.Misschien bedoel je Amazonen, vrouwelijke strijders die maar één borst zouden hebben om beter met pijl en boog te kunnen schieten. In de Griekse mythologie worden zij besproken.
quote:mamavanvier schreef op 12 december 2015 @ 17:58:

ik had vroeger als kind bij elke naam een kleur in gedachte. Mijn zusje had dit ook, dus bijvoorbeeld, Mirjam is in mijn ogen/gedachte rood. Jan heeft de kleur wit enz.

Of als kind droomde ik bijna elke nacht dat ik ging vliegen, dus start klaar op een dak en vliegen. Soms zat het niet mee en vloog ik bijne 1 meter boven de grond, ik deed mijn uiterste best om hoger te vliegen.

herkent iemand dit?Dar van die kleuren staat in de quest van afgelopen maand
Synesthesie:

Synesthesie is een vermenging van de zintuigen. Hoewel het niet ongewoon is dat zintuigelijkewaarnemingen onderlinge invloed hebben, is dit bij synesthesie dusdanig sterk dat bijvoorbeeldkleuren geproefd worden of geluiden gezien. Deze eigenschap van de hersenen komt bij relatief weinig mensen voor. Deze nemen meerdere soorten impulsen tegelijk waar, ook als die in feite in het algemeen door andere zintuigen worden gegenereerd.

(Bron: wiki)
Maar ik heb dus nergens de achternaam van Sneeuwwitje kunnen vinden.
Hallo?!
Wat grappig.

Mijn dagen hebben ook een kleur.

Maandag is rood

Dinsdag is oranje

Woensdag is groen

Donderdag is groen

Vrijdag is geel

Zaterdag is rood

Zondag is groen

Geen idee waarom groen 3 keer voorkomt en rood 2 keer, maar al vanaf dat ik kind was hadden de dagen deze kleuren. Zo hebben de maanden ook allemaal een kleur.
quote:_Doortje_ schreef op 14 december 2015 @ 08:38:

Maar ik heb dus nergens de achternaam van Sneeuwwitje kunnen vinden.

Sneeuwwitje de Wit.

Logisch.
Waarom geef je gas in een auto terwijl je dat eigenlijk helemaal niet doet? Over het algemeen geef je benzine of diesel..

En waarom heet 'vloerbedekking' vloerbedekking? Want tegels bedekken net zo goed de vloer, maar toch heten ze tegels en geen vloerbedekking.
I wish I could but I don't want to
Ik wil weten waar de naaktslakken in ons huis vandaan komen. Sinds we hier wonen weten we dat er slakken in onze gang komen want al onze spullen die daar liggen zitten onder de slijmsporen.

Vanmorgen zag ik er toevallig 3! Een hele grote en 2 piepkleintjes. Maar we hadden haast dus ik kon niet blijven kijken waar hij heenging. Toen ik halfuur later weer thuiskwam; spoorloos verdwenen!!

En we hebben daar geen gekke kieren of ramen openstaan. Raadsel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven