Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
Jij kleedt je uit als je naar buiten gaat?! Ik denk dat die bouwvakkers alles voor je zullen doen
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 21:15:

[...]

Neeee mijn kinderen zijn 6 en 4. En het is echt zo'n enorme drol... echt een die zelfs bij een volwassene pijn gedaan moet hebben. Heel smerig, maar hij lag half in de buis en klapte zo half omhoog t water uit. Moet al bijna weer kotsen ervan. Zoooo vies en zo dik en lang! Oh, ik heb mijn toen schriele kleuterzoon regelmatig een drol van meer dan volwassen formaat zien draaien, je kan echt niet geloven dat dat uit zo'n kippenkontje voortgebracht kan worden.
quote:Annelaure schreef op 16 december 2015 @ 12:46:

Jij kleedt je uit als je naar buiten gaat?! Ik denk dat die bouwvakkers alles voor je zullen doen Oeps!
quote:maylina schreef op 16 december 2015 @ 12:47:

[...]

Oh, ik heb mijn toen schriele kleuterzoon regelmatig een drol van meer dan volwassen formaat zien draaien, je kan echt niet geloven dat dat uit zo'n kippenkontje voortgebracht kan worden.Geloof ik best maar dit was echt een enorme. En de kinderen waren er niet eens.
quote:maylina schreef op 16 december 2015 @ 12:43:

[...]

Als je vraagt of dat ding zachter mag omdat zij zelf met oorbeschermers aan het weetikwatten zijn en die radio toch niet horen maar jouw dochter die voor haar eindexamen zit te leren wel zetten ze hem onmiddellijk zacht of uit. Maar om er nou om 7 uur voor op te staan, me uit te kleden en naar buiten te gaan of het wat zachter mag, da's net zo vervelend als in mijn bed weg liggen dreunen. De straat is hier de afgelopen 5 jaar 3 keer helemaal open geweest, die bouwvakkers waren allemaal aardige lui, behulpzaam ook als ik met mijn bakfiets uit de oprit kwam en er alleen maar zand lag omdat de rijplaten er nog niet lagen, dan hielpen ze me altijd. Alleen zijn zij om 7 uur natuurlijk al uren op het hartstikke wakker en moeten alle kantoormensen dat nog worden.Da's heel hinderlijk, ja. En wat irritant dat jouw straat zo vaak open ligt
quote:ikbenik schreef op 16 december 2015 @ 09:09:

[...]

Even de pseudopsych uithangen... eens denken, wat kan dit betekenen...? (*zet een brilletje op om gewichtig over te komen * )

Je worstelt met het al dan niet loslaten van je moeder..? Enerzijds verlang je naar je eigen ontwikkeling, je persoonlijke groei naar zelfstandigheid en zelfontplooiing. Je wil je eigen boontjes doppen. Anderzijds is er een angst dat de boel als los zand uit elkaar valt als deze steun (beugel, je mdr) weg zou vallen. Dus enerzijds trek je hem er stukje bij beetje zelf uit, (je bevrijdt jezelf stukje bij beetje van die steun), anderzijds ben je bang dat je dan zult beschadigen, dat het niet goed komt zonder die steun.

Ze zeggen ook wel eens dat je tanden in je droom symbool staan voor je weerstand, voor letterlijk van je af kunnen bijten. Als dat bij jou zou kloppen dan zou je dus bang zijn dat je zonder steun weerloos zult zijn.

(*zet brilletje weer af nu*)

Ik vind het knap bedacht en het zou zo maar kunnen!

Maar ik ben 26 en al 7 jaar uit huis. En ons contact is onlangs niet veranderd volgens mij.. maar goed ik ga er eens over nadenken! Thanks!
YW

(*bergt het psych-brilletje op en schrijft een rekening van 120¤ excl Btw *)

( Ik lag trouwens even hardop in een scheur bij het lezen van het uitkleden en dan naar de bouwvakkers lopen ivm radio! )
quote:ikbenik schreef op 16 december 2015 @ 13:05:

YW

(*bergt het psych-brilletje op en schrijft een rekening van 120¤ excl Btw *)

( Ik lag trouwens even hardop in een scheur bij het lezen van het uitkleden en dan naar de bouwvakkers lopen ivm radio! )

Hahahaha 120??? Jij doet dit soort dingen voor een prikkie! Ik kom nog weleens terug.

Ja ik ook grappige verspreking.
Wat willen mensen die op hun auto een sticker met 'baby aan boord' duidelijk maken? Als je mij en mijn kleuter aanrijdt, allá, maar nu moet je echt voorzichtig zijn want ik heb een baby bij me? Ik heb een baby en dus seks gehad, 't is maar dat je het weet? Vergeef me mijn zwabberige rijstijl, ik heb slaapgebrek van al die doorbroken nachten?
quote:CanYouNot schreef op 16 december 2015 @ 12:52:

[...]

Da's heel hinderlijk, ja. En wat irritant dat jouw straat zo vaak open ligt Nou ja, je moet er wat voor over hebben om over een goed werkend riool te mogen beschikken, en er is een fietspad aangelegd waarover mijn zoons veilig naar school kunnen, dus het is allemaal wel nuttig. Ik vind het alleen wel fijn als ik mijn huis in en uit kan. Een tijd lang niet op eigen terrein kunnen parkeren vind ik geen probleem, maar als je naar een afspraak moet en je in je auto stapt maar aan het einde van de oprit een gat van twee meter breed en diep gaapt omdat iemand is vergeten te zeggen dat we de auto even van de oprit moesten halen (einde oprit is vanuit mijn huis niet zichtbaar) is het wel even lastig. Hoewel drie keer een weken- of maandenlang opgebroken straat lastig is, is het gewoon nodig om alle infrastructuur op peil te houden. En ik denk 'ie nu wel heel wat jaren dicht blijft.
quote:maylina schreef op 16 december 2015 @ 13:09:

Wat willen mensen die op hun auto een sticker met 'baby aan boord' duidelijk maken? Als je mij en mijn kleuter aanrijdt, allá, maar nu moet je echt voorzichtig zijn want ik heb een baby bij me? Ik heb een baby en dus seks gehad, 't is maar dat je het weet? Vergeef me mijn zwabberige rijstijl, ik heb slaapgebrek van al die doorbroken nachten?

Ik heb ooit gelezen dat deze stickers er zijn voor als er een ongeluk gebeurt; dan weten hulpverleners dat er een baby in de auto kan zitten, en zullen ze dus naar deze zoeken.

Weet niet of het waar is.
quote:CanYouNot schreef op 16 december 2015 @ 13:28:

[...]

Ik heb ooit gelezen dat deze stickers er zijn voor als er een ongeluk gebeurt; dan weten hulpverleners dat er een baby in de auto kan zitten, en zullen ze dus naar deze zoeken.

Weet niet of het waar is. Grappig, nooit bij stilgestaan dat er een betekenis achter zat. Ik dacht dat het gewoon voor de gein was, zoals je ook stickers hebt van "i love my dog" ofzo.

Dat vraag ik mij nou ook altijd af. Alsof er mensen zijn die expres een ongeluk gaan veroorzaken (botsautootje spelen?) en dan als ze die sticker zien: "nee, die niet want die heeft een baby"

Dat van die bouwvakkers snap ik ook niet. Files, prima, maar er zijn toch ook delen van Nederland met weinig files (en daar beginnen ze ook vroeg) en er zijn toch ook veel mensen die forensen naar hun kantoor (en die beginnen meestal gewoon 'laat'). Er lijkt ook iets van traditie ofzo achter te zitten. Lijkt me heel vervelend als je niet van kantoorwerk houdt en wel een goed vakman bent, dat je dan bijna alleen maar banen kan vinden waar je zo vroeg verwacht wordt.
Niemand een antwoord op mijn amandelen vraagje? :'(
quote:misssuus schreef op 16 december 2015 @ 14:55:

Niemand een antwoord op mijn amandelen vraagje? :'(Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.
Nee, dat weet ik ook niet. Misschien omdat de amandelen wat groter zijn dan normaal ofzo, dat ze dan 'in de weg' hangen en je kind extra veel ziek wordt omdat al snel alles verstopt zit? Als ze eenmaal ontstoken zijn zijn ze waarschijnlijk ook een bron van ziektekiemen. Maar ik begrijp ook niet dat hij dan niet extra vaak bijvoorbeeld een longontsteking zou krijgen nu ze er uit zijn, omdat de bacterieen/virussen makkelijker dieper naar binnen komen.

Hm, google linkt me naar deze uitleg: http://www.kno.nl/index.p ... /keel/amandelen-kinderen/

Inderdaad in geval de ontsteking voortdurend is en de amandelen meer ongemak dan gemak opleveren.
quote:misssuus schreef op 16 december 2015 @ 14:55:

Niemand een antwoord op mijn amandelen vraagje? :'(De amandelen vormen maar een klein gedeelte van het lymfkliersysteem van het lichaam. Eventuele verwijdering van de amandelen heeft daarom geen merkbare gevolgen voor de afweer.
Thanks aaanne en corona!

Wat willen mensen die op hun auto een sticker met 'baby aan boord' duidelijk maken? Als je mij en mijn kleuter aanrijdt, allá, maar nu moet je echt voorzichtig zijn want ik heb een baby bij me? Ik heb een baby en dus seks gehad, 't is maar dat je het weet? Vergeef me mijn zwabberige rijstijl, ik heb slaapgebrek van al die doorbroken nachten?Alsof je ouderen wél aan mag rijden....
quote:amarna schreef op 16 december 2015 @ 15:35:

[...]

Alsof je ouderen wél aan mag rijden....Ms ook een sticker maken.. Opa/Oma aan boord?
quote:Corona67 schreef op 16 december 2015 @ 15:36:

[...]

Ms ook een sticker maken.. Opa/Oma aan boord?
quote:Annelaure schreef op 16 december 2015 @ 12:46:

Jij kleedt je uit als je naar buiten gaat?! Ik denk dat die bouwvakkers alles voor je zullen doen

Ik heb er ook 1, of 2 eigenlijk. Sinterklaas was van origine een bischop uit Turkye. Waarom hebben ze daar in vredesnaam Spanje van gemaakt? Wat is er mis met Turkye?

En wat is eigenlijk de logica van een kerstboom? Snap ik niet, een boom in de kamer pleuren en allemaal rommel en lampies in gooien. Reuze leuk hoor maar ik snap de logica en het ontstaan ervan niet zo...
Hé Zela

Die Kerstboom, dat is nog van een of ander heidens feest, ik geloof de midwinterviering... Je had vroeger ook een midzomerviering, toen gingen mensen ook om een boom heen dansen. :p En later werden er lichtjes en versiersels in gehangen, en is het combineert met het Christelijke kerstfeest... Dat is wat ik me herinner
Hmm, ja. Die vraag over de kerstboom, tja, weet ik ook niet. Vreemde gewoonte inderdaad. Maar dat vind ik ook vd paashaas, carnaval, sinterklaas.

Moet achter te komen zijn waar dat vandaan komt, maar ik ben te lui om te googlen
Ik heb een vraag.

(vandaag meegemaakt)

Hoe is het mogelijk dat een vrouw, die een broek koopt die is afgeprijsd van 119 naar 79 denkt dat zij 40 euro verdient heeft?

Van zulke redeneringen krijg ik acuut hoofdpijn.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 16-12-2015 20:06
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven