Stinkende sportbh

13-03-2015 18:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn sportbh, die ik 4 keer per week gebruik en dan ook minstens 3x per week was, stinkt. Als hij gewassen is, ruikt hij prima, maar zodra we samen naar de sportschool gaan en op de stepper staan, begint hij ineens te stinken. Is dit exemplaar nog te redden en zo ja, hoe, of moet ik op zoek naar een andere? Aangezien ik aan het sparen ben voor een grote reis en sportbh's niet heel goedkoop zijn als je cup D hebt, hoop ik dat jullie goede oma-weet-raad-tips hebben!

Liefs
Je kunt spul voor hardnekkige zweetluchtjes gebruiken. Te koop bij de vlekkenmiddeltjes.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hg tegen zweetluchtjes

Of een nacht in de azijn
never a failure, always a lesson
oma weet raad zweet

Tada! oma weet raad . In dat stukje geld het ook voor kleding die door veel zweten meteen weer vies ruiken na 1 keer zweten, net zoals bij jou toch? Emmertje met azijn dus .
In ieder geval een tweede exemplaar aanschaffen, zodat nr. 1 meer tijd heeft om te drogen?
Thanks all!

@ pommiaan, haha dankje precies wat ik zocht! Maar even serieus.. ossegalzeep? Nog nooit van gehoord en hoop het nooit tegen te komen :D
Maakt het trouwens uit of je witte of gele azijn neemt of niet?
Witte.
quote:tessie90 schreef op 13 maart 2015 @ 19:03:

Thanks all!

@ pommiaan, haha dankje precies wat ik zocht! Maar even serieus.. ossegalzeep? Nog nooit van gehoord en hoop het nooit tegen te komen :Dop goeievraag.nl staat witte azijn, dus die dan maar? Ik heb er verder echt geen verstand van eigenlijk, succes!

Dit is ossengalzeep, koop je gewoon bij de drogist. Werkt goed hoor tegen vlekken.
Voor onze sportkleding gebruik ik schoonmaakazijn. Eens in de zoveel tijd ( half jaar ongeveer)gaat alles in een grote Kuip met water en een fikse scheut schoonmaakazijn en laat ik het een paar uur weken en bij de was gaat ook standaard een scheut schoonmaakazijn. Shirts die ik had afgeschreven door de geur die ik er niet uitkreeg heb ik hiermee gered en nooit meer last van nare geurtjes
quote:reisa1978 schreef op 13 maart 2015 @ 19:10:

[afbeelding]

Dit is ossengalzeep, koop je gewoon bij de drogist. Werkt goed hoor tegen vlekken.

Dat wilde ik ook voorstellen. Ze hebben nu grote flessen in de aanbieding bij de Aldi voor 1.29

Je krijgt er alles mee weg, behalve je schoonmoeder.
Wassen op 60 graden met voorwas en tijd geven om goed te drogen.
Brrrr. .. ik zou een nieuwe kopen en vieze stinkding wegmieteren.
Ja en?
Ik zet stinkkleding altijd een nachtje in de dettol. De geur komt door bacteriën die nog in de kleding blijven zitten. Dettol doodt bacteriën.
Ik was sportkleding met Dasty in de oksels. Ik kreeg na verloop van tijd ook de zweetlucht niet meer helemaal uit shirtjes en idd als je het dan even aanhebt stinkt het al. Nu ruiken ze weer als nieuw! Werkt beter dan azijn en alle andere tips (die ik ook allemaal geprobeerd heb).
Sportkleding heeft dat nu eenmaal, dan wordt het tijd voor een nieuwe, en dan liefst twee eigenlijk...
quote:marana schreef op 13 maart 2015 @ 20:30:

Sportkleding heeft dat nu eenmaal, dan wordt het tijd voor een nieuwe, en dan liefst twee eigenlijk...Voor de mensen die niet zinloos met geld willen smijten, even een nachtje in een emmer met een scheutje azijn en jullie zijn weer fris
Ik leg het een dag en nacht in een emmertje met puur schoonmaakazijn. Daarna gewoon wassen zoals normaal.
http://dancetalk.nl/2014/ ... middel-voor-sportkleding/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Cateautje schreef op 13 maart 2015 @ 19:24:

[...]

Je krijgt er alles mee weg, behalve je schoonmoeder.😃
Ik heb nu bij hunkemuller fijne sportbh gevonden voor mijn cupmaat 75D. Is 25euro maar azijn is goedkoper ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
.
Bij de Wibra. De vraag is welke Dasty? De gele ontvetter, die is bijna overal goed voor.
Bij de action heet de Dasty Quick. Volgens mij precies hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven