Stomme fietsers

06-08-2017 17:28 76 berichten
Ik dus lekker aan het wielrennen, en tot 4 keer toe een botsing voorkomen. Als ik niet elke keer keihard rem dan waren er ongelukken gebeurd.

Waarom kijken mensen niet even als ze willen oversteken? Waarom steken ze hun arm niet uit als ze willen afslaan?

En ik die mensen nog (ik vermoed een beetje boos) aankijken maar geen enkele reactie! Geen sorry of wat dan ook. Ik zeg ook geen woord want ik wil t graag beschaafd houden.

Ter info: ik probeer me niet in elk gaatje te wurmen en als ik voor mensen wil dan roep ik tring tring en als ik er voorbij fiets zeg ik dank je wel.
Tring tring?
Man. :facepalm:
Koop een bel ook.
En ik irriteer me dan juist weer aan wielrenners. De meeste denken dat ze het hele fietspad voor zichzelf hebben.
Je moet ook 's morgens om 7 uur gaan, of juist 's avonds. Het is gekkenwerk om op zondagmiddag te gaan wielrennen.
Installeer een bel. Tring tring is voor mij niet meteen duidelijk, waar een bel me meteen aan de kant doet gaan.

En tja verschil in snelheid en gebruik van de weg maakt dat dit gewoon niet samen gaat in mijn optiek.
Haaz schreef:
06-08-2017 17:32
Tring tring?
Man. :facepalm:
Koop een bel ook.
Lekker mannelijk toch? :whip:

Nee ik heb geen zin elke keer mijn handen van mijn stuur te halen.
Alle reacties Link kopieren
Zit er geen bel op een wielrenfiets ;-)?

Herkenbare situatie, niet alleen op de fiets, maar ook in de winkelstraat (waarom loopt iedereen zo langzaam?) en op de weg. Stak vanmiddag een jochie vlak voor mij de weg over met z'n stepje. 10 meter verder zat een zebrapad...
Was jij het die mij net bijna van mijn sokken reed?
Doreia schreef:
06-08-2017 17:35
Installeer een bel. Tring tring is voor mij niet meteen duidelijk, waar een bel me meteen aan de kant doet gaan.

En tja verschil in snelheid en gebruik van de weg maakt dat dit gewoon niet samen gaat in mijn optiek.
Met mijn tring tring heb ik nooit problemen hoor, iedereen reageert vriendelijk.

Het gaat mij een kruising op fietsen zonder naar links of naar rechts te kijken.
Niks zo irritant als wielrenners op de openbare weg die ineens (zonder bel) uit het niets komen dus mijn steun heb je niet in deze Badmeester.
badmeester schreef:
06-08-2017 17:36
Lekker mannelijk toch? :whip:

Nee ik heb geen zin elke keer mijn handen van mijn stuur te halen.
Geen zin?
florence13 schreef:
06-08-2017 17:36
Was jij het die mij net bijna van mijn sokken reed?
Nee want ik ben toch netjes! (Regio hoek van Holland?)
Doreia schreef:
06-08-2017 17:38
Geen zin?
Ja. Wat snap je niet?
badmeester schreef:
Nee want ik ben toch netjes! (Regio hoek van Holland?)
Nope middenin Rotterdam, en die persoon was niet netjes
Herkenbaar, en ik zit op een gewone fiets. Bijvoorbeeld mensen die zo druk zijn met een parkeerplaats zoeken dat ze je niet eens zien en je bijna van je sokken rijden. Het ergste zijn oude mensen. Niet omdat ze langzaam zijn, maar die steken dus echt over zonder te kijken. Die zwiepen ineens naar links of rechts zonder enig seintje. En dan zijn ze stomverbaasd als je keihard op de rem moet trappen.
dolfje schreef:
Niks zo irritant als wielrenners op de openbare weg die ineens (zonder bel) uit het niets komen dus mijn steun heb je niet in deze Badmeester.
Maar daarom bel ik juist!
florence13 schreef:
06-08-2017 17:39
Nope middenin Rotterdam, en die persoon was niet netjes
Ik fietste ook door rotterdam, welke straat was het?
badmeester schreef:
06-08-2017 17:37
Met mijn tring tring heb ik nooit problemen hoor, iedereen reageert vriendelijk.

Het gaat mij een kruising op fietsen zonder naar links of naar rechts te kijken.
Kwam je van rechts? Was het een gelijkwaardige kruising?
Je hebt geen fiets bewijs nodig dus in de zomer op zondag kun je gewoon niet heel goed wielrennen vanwege alle zondagsfietsers en overig recreatie en vakantie verkeer.
badmeester schreef:
06-08-2017 17:39
Maar daarom bel ik juist!
Ja maar omdat je zo hard gaat schrik ik me een ongeluk en dat tring tring is vaak vrij laat.
badmeester schreef:
06-08-2017 17:40
Ik fietste ook door rotterdam, welke straat was het?
Westzeedijk, bijna recht voor het mc (op zich wel weer sociaal, als je mensen probeert aan te rijden doe dat dan voor het ziekenhuis)
Ik steek soms m'n hand niet uit omdat ik de laatste tijd weleens heb dat er ineens een wildvreemde naast me gaat fietsen. Ik snap er echt niks van. Volgende keer maar eens vragen wat de bedoeling is... Of je haalt me in of je blijft achter me fietsen.

En ik heb ook wel eens gehad dat ik mijn hand wilde uitsteken maar me kapot schrok omdat er ineens een wielrenner keihard voorbij kwam.

Prima dat mensen aan wielrennen doen maar pas je snelheid aan als je gebruik maakt van het fietspad. Helemaal op de drukke tijden als mensen op de fiets naar werk/school gaan en weer terug. Als je snel wilt fietsen dan moet je maar een rustigere plek uitzoeken.
Doreia schreef:
06-08-2017 17:41
Je hebt geen fiets bewijs nodig dus in de zomer op zondag kun je gewoon niet heel goed wielrennen vanwege alle zondagsfietsers en overig recreatie en vakantie verkeer.
Grotendeels mee eens. Ik vind dat ik me moet aanpassen aan het andere verkeer en dan maar gewoon moet remmen. Klaar.

Ik snap alleen niet dat je de tegengestelde richting een rotonde opfietst en dan met een haakse bocht naar links wil en dan niet even naar links kijkt. Ik moest keihard remmen en ik maakte een vragend gebaar maar nee gewoon stug voor je kijken en doorfietsen. Heel vreemd.
Doreia schreef:
06-08-2017 17:41
Precies, dat zei ik al. Als je serieus wilt wielrennen moet je 's morgens vroeg of 's avonds.
florence13 schreef:
06-08-2017 17:43
Westzeedijk, bijna recht voor het mc (op zich wel weer sociaal, als je mensen probeert aan te rijden doe dat dan voor het ziekenhuis)
Nee dat was ik niet. Maar das een smal fietspad dus daar moet je wel oppassen idd.
Gelukkig, ik was overigens te voet, had groen licht, stomme wielrenner fietst gewoon door rood. Was best boos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven