Stomme fietsers

06-08-2017 17:28 76 berichten
Ik dus lekker aan het wielrennen, en tot 4 keer toe een botsing voorkomen. Als ik niet elke keer keihard rem dan waren er ongelukken gebeurd.

Waarom kijken mensen niet even als ze willen oversteken? Waarom steken ze hun arm niet uit als ze willen afslaan?

En ik die mensen nog (ik vermoed een beetje boos) aankijken maar geen enkele reactie! Geen sorry of wat dan ook. Ik zeg ook geen woord want ik wil t graag beschaafd houden.

Ter info: ik probeer me niet in elk gaatje te wurmen en als ik voor mensen wil dan roep ik tring tring en als ik er voorbij fiets zeg ik dank je wel.
SaveAngie schreef:
06-08-2017 19:37
Hoe bel je aan bij vrienden?
Bel bel of klop klop? :hihi:
Ik moest weer lachen
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
06-08-2017 19:37
Hoe bel je aan bij vrienden?
Bel bel of klop klop? :hihi:
Oh ik zing altijd ik moest kloppen ik moest kloppen want de bel doet het niet whaha
you go girl
Best wel een beetje raar om van jezelf te zeggen dat je stom bent. Toch ?
Niet geschoten is altijd mis
badmeester schreef:
06-08-2017 17:36
Lekker mannelijk toch? :whip:

Nee ik heb geen zin elke keer mijn handen van mijn stuur te halen.
Dan let je maar op en rem je. :byee:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Heel herkenbaar.

Ik ga wel eens met Man mee. Met goede fiets, goede broek en goede schoenen. En klikpedalen. Zonder bel ;-D .

Die bel is ook totaal nutteloos als je met 70km/h de berg af zoeft (Zuid-Limburg hier) want tegen de tijd dat ze die bel horen ben je er al voorbij. Even afstappen kan niet altijd. En het leukst zijn de wandelaars met hond. Wandelaar links, hond rechts. En keurig aangelijnd he...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
AeonOfWinter schreef:
06-08-2017 19:51
Dan let je maar op en rem je. :byee:
Ik heb nou al drie keer gezegd dat ik vind dat ik me moet aanpassen aan t verkeer en dat ik dan ook rem. Welk onderdeel hiervan is chinees voor u?
Bitje93 schreef:
06-08-2017 19:46
Best wel een beetje raar om van jezelf te zeggen dat je stom bent. Toch ?
Waar doe ik dat?
Ach ja, wielrenners. Het grote gros waant zich steevast Froome een in etappe van de Tour de France waarbij alles en iedereen moet wijken omdat de gele trui in zicht is.
Geen bel op je fiets want gewicht, of in dit geval geen zin om je handen van het stuur te halen want "minder goed kunnen anticiperen". Anticiperen houdt ook in dat je niet als een malloot fietst waar daar de gelegenheid niet voor is en als je niet als een malloot fietst heb je tijd om je handen van het stuur te halen en te bellen, inplaats van het "tring tring" of "bel!"-gemekker.

Mijn zoon is laatst door een stel van die sneuerds van het fietspad gescholden toen hij daar op zijn mountainbike reed. Hij moest opsodemieteren naar het bos en niet het "peloton" in de weg rijden.
Om nog maar te zwijgen van wielrenners die het een sport vinden om zo hard mogelijk en zo dicht mogelijk langs een paard te fietsen.
badmeester schreef:
06-08-2017 19:58
Waar doe ik dat?
Je bent toch zelf ook een persoon op een fiets, een fietser toch? En die schijnen stom te zijn volgens je topictitel.
LaFleurNoire schreef:
06-08-2017 20:02
Je bent toch zelf ook een persoon op een fiets, een fietser toch? En die schijnen stom te zijn volgens je topictitel.
Oh zo, klopt daar heb je een punt. Op de rest van je betoog: geen commentaar.
Wielrenners zijn gruwelijk irritant en brengen anderen in gevaar.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

:facepalm: Meest asociale mensen in het verkeer: wielrenners
Kwebbeltje91 schreef:
06-08-2017 17:33
En ik irriteer me dan juist weer aan wielrenners. De meeste denken dat ze het hele fietspad voor zichzelf hebben.
Dit ja!
Niet allemaal hoor.Sommige bellen gewoon beleefd maar je wilt niet weten hoe onbeschoft veel wielrenners zijn.
Er is hier een losloopgebied voor honden waar ook wielrenners hard fietsen.Nou de arrogantie..
Ik kan er niks aan doen als iemand met een snelvaart ineens een bocht omkom en mijn hond daar ook loopt.

Wel netjes dat jij in ieder geval tring tring roept en dankjewel zegt ;)
Je hebt er veel asociale tussen zitten hoor.
badmeester schreef:
06-08-2017 20:07
Oh zo, klopt daar heb je een punt. Op de rest van je betoog: geen commentaar.
Wat een zwaktebod. Of moet ik er door jouw "geen commentaar" van uit gaan dat ik gelijk heb?
Feit is dat wielrenners niet voor niets zo'n slechte reputatie hebben en ik heb van jou nog niets gelezen dat mij van het tegendeel kan overtuigen.
Flower2017 schreef:
06-08-2017 20:36
Dit ja!
Niet allemaal hoor.Sommige bellen gewoon beleefd maar je wilt niet weten hoe onbeschoft veel wielrenners zijn.
Er is hier een losloopgebied voor honden waar ook wielrenners hard fietsen.Nou de arrogantie..
Ik kan er niks aan doen als iemand met een snelvaart ineens een bocht omkom en mijn hond daar ook loopt.

Wel netjes dat jij in ieder geval tring tring roept en dankjewel zegt ;)
Je hebt er veel asociale tussen zitten hoor.
Zo echt he. Ik rij bijna dagelijks over een lang fietspad (is meer dan 20 km lang) waar veel mensen ook met hun hond wandelen. Hier is veel natuur in de omgeving, dus groot gelijk. Helaas ook veel wielrenners. En ze zijn idd niet allemaal zo aso maar het grootste gedeelte wat hier langs komt.. Vreselijk. Dan rij je keurig aan de kant en hoor je van achteren iemand bellen, dat ik denk: ik rij prima aan de kant, je hebt ruimte zat. Ik ga ook echt geen cm aan de kant hoor.
En als ik één keer bel met mijn fietsbel, ben jij de leukste van het stel B-)
MinkeDeWit schreef:
06-08-2017 17:34
Je moet ook 's morgens om 7 uur gaan, of juist 's avonds. Het is gekkenwerk om op zondagmiddag te gaan wielrennen.

Nee!!!

Ik woon aan een weg waar de groepen mamils op zondag (en andere dagen vd week, wanneer werken ze??) in colonnes fietsen.

Ieder weekend word ik wakker van roepende mannen op fietsen, ze hebben geen idee hoe ver hun geroep rijkt.

Alle wielrenners naar een wielerbaan, enige oplossing!

Ik haat wielrenners.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
06-08-2017 22:37
Nee!!!

Ik woon aan een weg waar de groepen mamils op zondag (en andere dagen vd week, wanneer werken ze??) in colonnes fietsen.

Ieder weekend word ik wakker van roepende mannen op fietsen, ze hebben geen idee hoe ver hun geroep rijkt.

Alle wielrenners naar een wielerbaan, enige oplossing!

Ik haat wielrenners.
Die colonnes grijze mannen zijn natuurlijk geen echte wielrenners. Dat is gewoon een clubje mannen dat op een racefiets 25 rijdt en na 15 kilometer koffie met appeltaart neemt.
LaFleurNoire schreef:
06-08-2017 21:16
Wat een zwaktebod. Of moet ik er door jouw "geen commentaar" van uit gaan dat ik gelijk heb?
Feit is dat wielrenners niet voor niets zo'n slechte reputatie hebben en ik heb van jou nog niets gelezen dat mij van het tegendeel kan overtuigen.
Nee je hebt geen gelijk in mijn ogen.

Ik heb volgens mij voldoende duidelijk gemaakt dat ik niet ben waar jij mij van beticht. Maar ik hou op een gegeven moment op met verdedigen, dan negeer ik het gewoon.
Kwebbeltje91 schreef:
06-08-2017 21:45
Zo echt he. Ik rij bijna dagelijks over een lang fietspad (is meer dan 20 km lang) waar veel mensen ook met hun hond wandelen. Hier is veel natuur in de omgeving, dus groot gelijk. Helaas ook veel wielrenners. En ze zijn idd niet allemaal zo aso maar het grootste gedeelte wat hier langs komt.. Vreselijk. Dan rij je keurig aan de kant en hoor je van achteren iemand bellen, dat ik denk: ik rij prima aan de kant, je hebt ruimte zat. Ik ga ook echt geen cm aan de kant hoor.
.
.
Hier een gelijke situatie.

Loop ik op het fietspad met een aangelijnde hond, er is meer dan de helft van het pad vrij (er staat een middenstreep op), komt en uit tegenoverliggende richting een wielrenner die het nodig vind om naar mijn hond te spugen.

Of er komt een groepje achterop die gillen "Opzzij, Opzij".

Ze rijden met drie of vier naast elkaar en verdommen het om het overige verkeer ook wat ruimte te gunnen.

Uiteraard hoor je wielrenners die achterop komen niet aankomen en aangezien een bel te veel gevraagd is worden ze ook nog boos wanneer de hond plots op hun weghelft komt. Wees dan gewoon zo slim om je bel even te gebruiken dan zal ik daar op reageren door de hond naar mij toe te halen.

Trouwens, heb je savonds in het donker wel eens een wielrenner gezien die licht voert ? En natuurlijk, wanneer het dan mis gaat is het een ander zijn schuld. Zij zijn tenslotte de zwakke verkeersdeelnemers.

Dus ja, wielrenners zijn de meest asociale weggebruikers die we hebben.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
07-08-2017 17:18
.
.
Hier een gelijke situatie.

Loop ik op het fietspad met een aangelijnde hond, er is meer dan de helft van het pad vrij (er staat een middenstreep op), komt en uit tegenoverliggende richting een wielrenner die het nodig vind om naar mijn hond te spugen.

Of er komt een groepje achterop die gillen "Opzzij, Opzij".

Ze rijden met drie of vier naast elkaar en verdommen het om het overige verkeer ook wat ruimte te gunnen.

Uiteraard hoor je wielrenners die achterop komen niet aankomen en aangezien een bel te veel gevraagd is worden ze ook nog boos wanneer de hond plots op hun weghelft komt. Wees dan gewoon zo slim om je bel even te gebruiken dan zal ik daar op reageren door de hond naar mij toe te halen.

Trouwens, heb je savonds in het donker wel eens een wielrenner gezien die licht voert ? En natuurlijk, wanneer het dan mis gaat is het een ander zijn schuld. Zij zijn tenslotte de zwakke verkeersdeelnemers.

Serieus spugen? Idioot hoor.
Bitje93 schreef:
07-08-2017 17:18
Behoorlijk aso zo nu en dan, maar ik heb ook weleens de indruk dat ze hun snelheid totaal onderschatten. Want soms bellen ze netjes, maar tegen de tijd dat je kunt reageren zijn ze je al voorbij. En dat ging dan onhandig en soms zelfs gevaarlijk omdat je de tijd niet had om achter elkaar te gaan fietsen.

Houd er rekening mee dat gemiddelde fietser half zo snel gaat als jij, denk ik dan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
badmeester schreef:
07-08-2017 17:52
Serieus spugen? Idioot hoor.
Ja hoor. Ze schelden je ook uit (OPZIJ, SNOL!), of ze laten gewoon helemaal niks van zich horen en dan moet je maar zien dat je een veilig heenkomen zoekt, in de sloot of zo. Ik heb echt zo'n bloedhekel aan dat volk. Laat ze heel hard rondjes gaan fietsen op een speciaal daartoe ingerichte wielerbaan of zo.
MinkeDeWit schreef:
06-08-2017 22:44
Die colonnes grijze mannen zijn natuurlijk geen echte wielrenners. Dat is gewoon een clubje mannen dat op een racefiets 25 rijdt en na 15 kilometer koffie met appeltaart neemt.
:rofl: Dank voor de lachbui, het zijn inderdaad altijd ouderen -ik ken er een paar, één nog van vroeger toen hij nog jong en mooi was- en die heeft zo'n moeite met het feit dat hij toch echt 62 is geworden onlangs.
Hij gaat dan wel echt om 6 uur in de ochtend fietsen met 1 vriend, of alleen. Ook geen bel natuurlijk :(

Ik heb me wel helemaal ROT gelachen om zijn bloedserieuze verhalen over hoe hij de grootste heefthet langst kan fietsen van al zijn matties en hoe vitaal en fit hij is. Hoe hij als hij met een vriend gaat fietsen hij omdat de anderen hem anders niet bij kunnen houdenniet meer dan een km of 30 fietst en ze vervolgens lang en uitgebreidt gaat ontbijten op een terrasje is dan ook jammer, liever fietst hij 200 km en dan met 100km per uur (kan hij best wel, puh!!)

Vervolgens vraagt hij me mee uit, steevast :hihi:
Moet ik weer uitleggen dat ik Sara nog welkom moet heten in mijn leven en hem toch echt -zelfs in de wetenschap dat hij keihard kan fietsen- toch geen date-materiaal vind. Sneu.. hij gaat er zo prat op hoe hard zijn fietsje kan, dat hij ook nog eens kan crossen op een fietsje :facepalm: en zegt dan ook nog: ik ben dan wel (een stuk) ouder dan jou maar ik ben nog een hele vitale man hoor!

Maar, on-topic: ook hij is pas opgepakt door de politie omdat hij op zondagochtend vroeg -maar toch- binnen de bebouwde kom iets van 60km per uur aantikte. Levensgevaarlijk, geen bel en geen ID bij zich. Hele dikke boete gehad en terecht!!

Hij vind dan dat er voor wielrenners speciale regels moeten gelden: die hoeven geen bel op hun fiets, een max./normale snelheid geldt niet voor hun, slot, ID: zou niet moeten mogen voor Wielrenners. Ook als ik zeg dat ID geen kilo's weegt en gezien de kans op ongelukken/schade veroorzaken een ID wel iets is wat je bij je hoort te hebben. Ja, nee, kan niet.
Die houding irriteert me nog het meest: wij sporten dus iedereen opzij en nee, wij zijn nooit verantwoordelijk voor ongelukken of schade.
Dan is iemand gewoon niet snel genoeg opzij gesprongen.. O_O

Vroeger was hij een echte sportman en kan niet verteren dat hij oud wordt is mijn verklaring... ik ken hem al heel lang en vroeger was het ook nog een knappe vent.
Maar hij is gewoon 62 nu, geen jonge Bosgod meer. Helaas!

Levensgevaarlijk, nog niet zolang geleden moest zo'n oudere ook even door het park hier in de buurt racen, het is het enige royale uitrengebied voor honden hier in de buurt...
Tsja, als je dan tussen een persoon en zijn aangelijnde(!) hond heen probeert te fietsen ga je op je bakkes. Hij heeft het niet overleefd, de hond en zijn baasje hadden gelukkig niks behalve de schrik van hun leven. Er is daar geen fietspad, alleen wandelpaden, met van die bordjes: wandelpad + verboden voor fietsers/brommers/scooters.
Wel asfalt wandelpaden dus dat zal lekker fietsen!?!

Waarom? Als volwassen vent wordt je lid van een club zodat je veilig op een wielerbaan rondjes kan fietsen, toch?

Hier ook veel ruzie tot aan vechtpartijen toe geweest met wielrenners die andere mensen of honden aanreden en ik geloof dat het nu wel bekend is want ik zie ze steeds minder (en héél rustig) rijden. Mensen laten ook hun honden vaak op min of meer vaste tijden uit en hebben vreedzaam geprotesteerd tegen het wielrengeweld door steevast het hele pad in beslag te nemen, niet te reageren op OPZIJ ***lijers, met je kk-honden zodat ze na een paar keer vallen omdat ze toch echt in de remmen moesten én afstappen om te kunnen passeren toch een andere route gingen nemen.

Dan denk ik ook: waarom moet dat allemaal zo moeilijk... en vooral: zo agressief!! Doe normaal. Als je rijdt met de snelheid van een auto/motor/brommer pas je dan ook aan. Je scheurt toch ook niet met je auto door een stad met 120 p.u. terwijl je af en toe TOET TOET roept? :@@:
Kwebbeltje91 schreef:
06-08-2017 21:45
Dat bellen is gewoon bedoeld om even te waarschuwen dat er iemand gaat passeren. Veel fietsers kunnen onverwacht slingeren of in gedachten te veel naar links gaan. Dus een belletje (of tringtring) is zeker niet overbodig. Maar je hoeft dan echt niet verder aan de kant te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven