Stop daar eens mee!

17-04-2024 10:28 464 berichten
Gewoon even een luchtig of zwaar topic. Soms denk ik "stop daar eens mee" Omdat bedrijven dingen doen die ik licht irritant vind.
Voorbeelden:

Je belt en staat, zoals altijd, een tijdje in de wacht. Dat is heel gewoon tegenwoordig. En dan zegt zo'n stem op een bandje "op dit moment is het drukker dan u van ons gewend bent....." of iets in die geest. Het slaat nergens op, want je moet altijd wachten. Maar blijkbaar denken bedrijven dat dat minder vervelend is als ze net doen alsof het een uitzondering is ofzo? En zo'n beetje alle bedrijven doen dat.

Je bezoekt een website en wil iets lezen en er popt opeens een banner overheen met een aanbieding oid. Moet je die weer zien weg te krijgen voor je verder kunt lezen.

Het zijn geen grote problemen, zelfs geen grote ergernissen, maar toch denk ik dan "stop daar eens mee."

Wanneer denk jij dat wel eens?
Mijn irritatie bij overlast van andere mensen, met name die buurman die zijn motor stationair laat draaien en mannen die schel fluiten en dat soort dingen, zit denk ik niet eens in het geluid, maar meer in het feit dat mensen zo weinig rekening houden met anderen. Daar erger ik me meer aan, dan aan her geluid zelf. Want geluid is immers overal. Daar ontkom je niet aan. Ik erger me aan de mensen zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker topic, ben er helemaal voor in de stemming met dit kakweer :hyper:

Ik denk ook vaak bij de codes geel/oranje/rood en de slechte weersvoorspelling. Het zou zondag heel de dag zwaar bewolkt zijn in mijn woonplaats. Nou, de zon scheen de hele middag vrolijk. Stop eens met slechte voorspellingen :whip:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
17-04-2024 12:36
Lekker topic, ben er helemaal voor in de stemming met dit kakweer :hyper:

Ik denk ook vaak bij de codes geel/oranje/rood en de slechte weersvoorspelling. Het zou zondag heel de dag zwaar bewolkt zijn in mijn woonplaats. Nou, de zon scheen de hele middag vrolijk. Stop eens met slechte voorspellingen :whip:
Ja, maar slecht nieuws/weer zorgt natuurlijk voor meer kliks en bekijk ;-)

Soms heb ik het idee dat ze het erom doen.
Gryla schreef:
17-04-2024 12:36
Lekker topic, ben er helemaal voor in de stemming met dit kakweer :hyper:

Ik denk ook vaak bij de codes geel/oranje/rood en de slechte weersvoorspelling. Het zou zondag heel de dag zwaar bewolkt zijn in mijn woonplaats. Nou, de zon scheen de hele middag vrolijk. Stop eens met slechte voorspellingen :whip:
Haha, ik verbaas me daar vaak over. Omdat ik veel buiten fotografeer heb ik verschillende weerapps. Maar die geven meestal hele andere voorspellingen, ook op korte termijn. Het is blijkbaar heel moeilijk om juiste voorspellingen te doen over het weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet achteruit in kan parkeren, doe het dan niet. Als je 16 keer moet steken om je auto in het vak te krijgen, ben je er gewoon niet geschikt voor :whip:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik erger me aan het in mijn ogen scheutige algemene gebruik van 'we' door journalisten en presentatoren als het om negatief gedrag gaat. 'We gooien in Nederland een derde van ons voedsel weg'. 'We sporten te weinig'. 'We... ', etc.

'We'? Ik gooi al heel mijn leven nauwelijks voedsel weg en wens daarom niet op die hoop gegooid te worden. Speak for yourself, zou ik zeggen.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Chrissiefur schreef:
17-04-2024 13:03
Als je niet achteruit in kan parkeren, doe het dan niet. Als je 16 keer moet steken om je auto in het vak te krijgen, ben je er gewoon niet geschikt voor :whip:
Oh ja, ongeduldige mensen die niet even kunnen wachten tot iemand rustig is ingeparkeerd. Maar gaan zitten gebaren en zuchten.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Chrissiefur schreef:
17-04-2024 13:03
Als je niet achteruit in kan parkeren, doe het dan niet. Als je 16 keer moet steken om je auto in het vak te krijgen, ben je er gewoon niet geschikt voor :whip:
Jaaaa!! Als je niet inparkeren kan, parkeer dan gewoon op de normale manier, er is plek zat. Maar nee.......

Ik heb hier in het verleden zelfs een topic aan gewijd volgens mij, maar de meningen zijn verdeeld :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
De pakketbezorger die na het aanbellen een stap naar links doet, mijn hele doorzonwonig doorgluurt en meteen op mijn raam loopt te bonzen.....
En aangezien bij mij de pakketten van de halve straat gedumpt worden is dit bijna elke dag te doen. Hartverzakking van ( en de honden ook)
Al vaak wat van gezegd, maar helpt niet.
Stop daar nou eens mee......
Alle reacties Link kopieren Quote
jooppie schreef:
17-04-2024 13:25
De pakketbezorger die na het aanbellen een stap naar links doet, mijn hele doorzonwonig doorgluurt en meteen op mijn raam loopt te bonzen.....
En aangezien bij mij de pakketten van de halve straat gedumpt worden is dit bijna elke dag te doen. Hartverzakking van ( en de honden ook)
Al vaak wat van gezegd, maar helpt niet.
Stop daar nou eens mee......
Als je nu zegt: "Als je op mijn raam bonst neem ik geen pakketen van de buren aan." (dat is vrijwillig toch!) En dan dus ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
17-04-2024 10:37
Tele-marketeers van een willekeurig Goed Doel, die je opbellen om wat meer donatie af te troggelen en standaard beginnen met: 'Meneer we zijn heel blij dat u al drie jaar ons fantastische doel steunt, mag ik u vragen waarom u destijds voor Save the Planet heeft gekozen?'
vier keer je telefoon over laten gaan, voor je opneemt.
De automatische centrale die jouw nummer koppelt aan een telemarketeer van dat Goede Doel, staat zo afgesteld, dat hij max 4x overgaat
En als dat een paar keer gebeurd, zakt je weg in het systeem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muziekjes als je in de wacht wordt gezet. Mijn hersenen trekken dat niet.

Voortdurend op keuze moeten inloggen op Viva.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chrissiefur schreef:
17-04-2024 13:03
Als je niet achteruit in kan parkeren, doe het dan niet. Als je 16 keer moet steken om je auto in het vak te krijgen, ben je er gewoon niet geschikt voor :whip:
Op mijn werk is het verplicht, of je het nu kan of niet
;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-04-2024 13:41
vier keer je telefoon over laten gaan, voor je opneemt.
De automatische centrale die jouw nummer koppelt aan een telemarketeer van dat Goede Doel, staat zo afgesteld, dat hij max 4x overgaat
En als dat een paar keer gebeurd, zakt je weg in het systeem.
Ha! Ik ga het toepassen.

Ik word nu ik er over nadenk, al een tijdje niet meer zo vaak gebeld. Misschien dat ik onbewust zelf al een lagere prioriteit heb getriggerd in het systeem? Ik moest een keer heel hard lachen toen de marketeer van Unicef me weer eens vijftien euro extra per maand af wilde troggelen voor en cruciaal tentenkamp in Syrië, maar niet wist of mijn vorige contributieverhoging (lees: een half jaar eerder) nog gebruikt werd voor de even zo cruciale levensreddende 'persoonlijke-waterpompjes-voor-Afrikaanse-kindjes'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen die denken te weten hoe het is om NAH te hebben, omdat ze ook wel eens een gebroken been of een hernia hebben gehad en dus ook niets konden.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stop nou gewoon eens met de muziek hard aanzetten.Helemaal op een lekkere dag dat je buiten zit.
Moet echt de hele buurt daar van meegenieten ?
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
17-04-2024 13:52
Ha! Ik ga het toepassen.

het werkt hoor, heb me eens uit laten leggen hoe zo'n computer-helpdesk-systeem werkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraag stellen bij een organisatie en dan steeds niet verder komen bij de automatische Femke/Else/Pieter. 'Staat jouw antwoord er niet bij, mevrouw 75? Neem dan contact op met 0800 -blablabla.' Kom je daar weer in een menu. Lijk je doorgeschakeld te worden, wordt het gesprek afgebroken want 'Je krijgt zo in bericht in WhatsApp, mevrouw75'. Geen bericht.

Hou daar toch mee op! Geef me een echte Femke, Else of Pieter aan de lijn.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
“Ben ik de enige die….(vul hier een totaal oninteressant iets in wat zo ongeveer de halve wereld wel eens doet of vindt)…?”

Daar mag ook wel mee gestopt worden. Zo uniek zijn mensen niet, de kans dat je echt de enige bent is vrij klein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja en “vernieuwd recept, nu nog lekkerder!” is zelden waar. Stop maar met dat te beweren, nog beter, stop met dat verbeteren tenzij een zeer goed gekozen testpanel zegt dat het een topidee is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zorroo schreef:
17-04-2024 13:10
Ik erger me aan het in mijn ogen scheutige algemene gebruik van 'we' door journalisten en presentatoren als het om negatief gedrag gaat. 'We gooien in Nederland een derde van ons voedsel weg'. 'We sporten te weinig'. 'We... ', etc.

'We'? Ik gooi al heel mijn leven nauwelijks voedsel weg en wens daarom niet op die hoop gegooid te worden. Speak for yourself, zou ik zeggen.
Overtreffende trap; 'we moeten het over <insert willekeurig onderwerp> hebben'.
Dan kan ik het artikel al niet meer lezen van woede.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
17-04-2024 12:39
Ja, maar slecht nieuws/weer zorgt natuurlijk voor meer kliks en bekijk ;-)

Soms heb ik het idee dat ze het erom doen.
Bij nieuws werkt dat inderdaad zo, maar bij de weersverwachtingen heb ik eerder het idee dat er structureel gunstiger vooruitzichten zijn, dan dat het uiteindelijk wordt.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookie waarschuwingen.
Die goede oude tijd, dat je nog gewoon naar een website kon gaan zonder eerst een of meerdere pop-ups weg te hoeven klikken. :roll:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
flipje2 schreef:
17-04-2024 14:30
Cookie waarschuwingen.
Die goede oude tijd, dat je nog gewoon naar een website kon gaan zonder eerst een of meerdere pop-ups weg te hoeven klikken. :roll:
Amen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heb ik juist ervaren. Een fb account van een kind in bikini in diverse poses. Waarop mannen reageren.
Ouders: stop daar eens mee!
Gerapporteerd ook.
een èigen vàllei, een èigen vàllei

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven