Te veel agressie

05-03-2017 03:37 10 berichten
Op de weg.. in het dagelijkse leven..

Een hele lieve vriend van mij is onlangs bijna doodgeslagen om niets, hij is er nog. gelukkig maar ppft..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel heel veel geduld. Maar dat levert ook problemen op hoor. Voor mezelf dan. Ik doe het gewoon zo dat ik alleen ga winkelen oid als het echt nodig is, ik doe dat niet meer voor de lol namelijk. En ik kom op rustige tijden in de supermarkt, ik kan niet zo goed tegen de drukte en al helemaal niet tegen ruziende mensen of mensen die ruzie met mij proberen te zoeken. Dat verpest mijn zen.

Dus ik vermijd situaties waarbij je te maken kunt krijgen met ongeduld en agressie van mensen maar dat zorgt er wel voor dat ik leuke dingen misloop soms. Een braderie bv vind ik leuk maar ellebogende mensen krijg ik overal bulten van dus blijf ik liever weg. Ook al heb ik veel geduld, anderen niet, ik geef anderen dan ook teveel ruimte dus blij word ik niet van drukke plekken. Ik hou van rust aan mijn hoofd en die heb je niet in sommige situaties.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
O oeps, hij leeft nog. Tja het is al laat. Of vroeg, hoe je het bekijkt.
hij leeft nog!
Ja dat zie ik net. Even het zand uit mijn ogen wrijven.
Met een vet litteken vast, ik ben bang dat ik ga huilen als ik hem zie
ik heb het heel onherkenbaar gemaakt hoor
maar oei dat doet me behoorlijk iets.
Traumatisch. Ikzelf kom nooit agressie tegen dacht ik. Ik kom nooit in de buurt van dronken mensen wat risicofactor nummer één is denk ik. Ook in supermarkten zie ik haast nooit boze mensen die hun stem verheffen. Wel iemand die tegen je hakken rijdt of die een woedeaanval krijgt als hij een schap leeg aantreft. Echtparen uiten zich het vaakste agressief. "Oh, doen we dat zó?!" "Ze rijden tegenwoordig iedereen van de sokken". Als dat over mij is geef ik geen antwoord; dan escaleert het ook niet. "Had je maar niet plotseling moeten stoppen midden op het pad" roept weer een nieuwe reactie op dus dat doen we niet.

Maar in de regel kom ik wekenlang geen agressie tegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan ook zijn dat ik een bord voor mijn kop heb hoor; daar wil ik vanaf wezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven