Tekenen dat poes gaat bevallen?

20-05-2008 00:57 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.

De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.

Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.

Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!

Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?

(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hahaha, vandaag wilden ze helaas niet.

Vorig bezoek hebben ze úren op mijn schoot vertoefd, maar vandaag was spelen, rennen, salto's maken en achter dingen kruipen véél interessanter. Volgende keer neem ik een tuigje en gel mee
Even kijken of dit lukt:

Dit is mammapoes, toen ik verliefd op haar werd. Ik kwam eigenlijk voor een rood katertje, maar uiteindelijk ging deze mee naar huis....

En dit was haar eerste nest; de roze kater is bij ons gebleven:

Wat een schátjes. En zo goed gestyled Je kunt wel zien dat jij ze geregeld voor de spiegel zet!
Wat kan wachten lang duren he Tang en Poez. Leuke foto's.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tangerine en Poezewoes, wat een schatjes. Ik kan opeens eigenlijk niet meer wachten tot volgend jaar . Ik wil ook, en wel nu, toute suite, maintenant, heute noch.
Lapin, me too!!!

Ah, wie wil er een deeltijdkat met mij?
Nah, schiet mij maar lek. Kom thuis na het werk, Poez'poes springt kwiek over de schutting zodra ze de sleutel hoort. Vanavond had ik met vriendinnen afgesproken, dus ik op pad.

Kom ik vanaaf thuis, is Poez'poes wat hangerig. Dus ik opzitten en wachten, tot nu bijna 3 uur. Ineens is ze weer helemaal opgepept en levendig! Nog geen vloeien, geen weëen en geen kreuntjes. Ik wacht het nog even een paar uurtjes af....

Poez'poes lijkt overigens ook wat minder dik dan 2 dagen geleden. Toen zag ik al een nest van 7 voor me, nu schat ik het op 4.....

Volgens mij houdt ze me voor de gek! Hahaha. Maar inmiddels weet ik wel zeker dat de eerste dekking mislukt is. De zwangerschap zou dan dus van de tweede dekking moeten zijn en die hebben we twee weken later gezien. We hadden de indruk dat ze tussen de eerste en tweede dekking niet gefoezeld hadden, maar het zou kunnen. Poez'poes is nooit echt zichtbaar krols, dat maakt het wel lastig. Daarnaast is ze altijd heel vriendschappelijk en beleefd, ook tegen de heer die haar meerdere keren bepotelde. Wat de boekjes zeggen over dekken, klopt dus nooit bij haar....

Lapin, sluit maar aan in de rij, achter Mylenevalerie!

Enfin, Poez gaat straks te mand en wacht Poez'poes vorderingen rustig af. Maar het kan dus ook nog wel een week duren. Ze houdt het spannend!

quote:Poezewoes schreef op 22 mei 2008 @ 21:10:

Even kijken of dit lukt:

Dit is mammapoes, toen ik verliefd op haar werd. Ik kwam eigenlijk voor een rood katertje, maar uiteindelijk ging deze mee naar huis....

[afbeelding]

Grrr, ik word verliefd op elke kitten die ik zie. Behalve die naaktpoezen ieghh.

Hoe is het met de poes? Nog niet aan het bevallen
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Wat een leuke foto's!

Zo lief..
Wat een scheetjes! Die van Tangerine ziet er zo cool uit met zijn haartjes helemaal door de war!

En die van Poez zijn prachtig!
quote:tangerine schreef op 22 mei 2008 @ 20:59:

Zow, ik heb foto's gemaakt.

Alleen ze zijn niet echt natuurtalenten voor America's next top model, dus echt stilzitten en poseren zit er nog niet in

de mijne is wel een natuurtalent in poseren , dan wel bij voorkeur in bizarre poses

samen forummen
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh....

Stuur je mij ook zo'n pluizebol.... Ik heb er pas 3...

Misschien mosterd, maar vlak voor de bevalling worden de meeste poezen wat onrustig, en vaak verliezen ze wat slijm, beetje melkachtig wit. Dan zou het binnen een dag moeten beginnen.
quote:Poezewoes schreef op 22 mei 2008 @ 21:12:

En dit was haar eerste nest; de roze kater is bij ons gebleven:

[afbeelding]Wat een aparte kleur die roze, om verliefd op te worden.
quote:tangerine schreef op 22 mei 2008 @ 20:59:

Zow, ik heb foto's gemaakt.

Alleen ze zijn niet echt natuurtalenten voor America's next top model, dus echt stilzitten en poseren zit er nog niet in

[afbeelding]

[afbeelding]

Komt vanzelf. Ik heb mijn katten dagelijks gestalked met de camera,

eerst spelen ze het spelletje dat ze nog iets verlegen zijn ,

en voor je het weet zijn het kleine fotomodelletjes;

waarom niet even naar de DA, als er een kitten dood is kan de bevalling ook uitblijven, als je de nog levende kittens nog wil redden moet je snel handelen
Yamuna, wat een leuke foto's!! En wat een bizarre houding, met z'n pootjes zo half achter z'n oren gevouwen

Valerie, ik vind je Bo Ghi geweldig, en elke foto lijkt wéér zo uit een tijdschriftje gestapt te zijn.

Mijn kater haalt geen rare capriolen meer uit, maar ligt meestal gewoon lekker te slapen op zijn dekentje. Hij is al 17 jaar.
quote:lapin schreef op 25 mei 2008 @ 01:34:

[afbeelding]

Mijn kater haalt geen rare capriolen meer uit, maar ligt meestal gewoon lekker te slapen op zijn dekentje. Hij is al 17 jaar.Zeeg wat doet mijn kater als wij er niet zijn Gaat ie soms op bezoek in Zwitserland?
quote:tangerine schreef op 25 mei 2008 @ 01:22:

Valerie, ik vind je Bo Ghi geweldig, en elke foto lijkt wéér zo uit een tijdschriftje gestapt te zijn.

Dit is er een die wel in een tijdschrift komt, Bo is al een paar keer gefotografeerd voor in een gids. De leukste foto dat hij op een dressoir een (nep) vis uit een kom moet halen heb ik nog niet maar als de gids uitkomt dan laat ik die foto wel zien. Deze foto is vrijdag gemaakt voor de kinderschoenen.

Morgen moet hij weer komen voor andere foto's, weet nog niet welke producten nu.
quote:lapin schreef op 25 mei 2008 @ 01:34:

[afbeelding]

Mijn kater haalt geen rare capriolen meer uit, maar ligt meestal gewoon lekker te slapen op zijn dekentje. Hij is al 17 jaar.Je zou absoluut niet raden dat hij al zo oud is, wat ziet hij er goed uit!!!! Mooie glimmende vacht. Het is dat je het zegt maar ik had hem veel jonger geschat als ik het niet had geweten.
quote:Yamuna schreef op 24 mei 2008 @ 15:09:

[...]

de mijne is wel een natuurtalent in poseren , dan wel bij voorkeur in bizarre poses

[afbeelding]Deze foto is wel heel uniek. Goed bewaren. Mocht ik ooit iets zien waar je bijzondere foto's kan opsturen dan mail ik je wel.
quote:mylenevalerie schreef op 25 mei 2008 @ 08:34:

[...]

Je zou absoluut niet raden dat hij al zo oud is, wat ziet hij er goed uit!!!! Mooie glimmende vacht. Het is dat je het zegt maar ik had hem veel jonger geschat als ik het niet had geweten.

Dat is het Zwitserleven gevoel .

En ik glim nu ook van trots.
Valerie, je hebt dus écht een fotomodel in huis. Het is geloof ik zeldzaam dat katten zo goed model kunnen staan. Meestal vinden ze het maar niks, dat gedoe

Lapin, jouw kat lijkt op de kat die vroeger bij mij was. (Inmiddels al jaren geleden overleden) Ziet er inderdaad hartstikke vitaal uit voor zo'n oude dame!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven