Tekenen dat poes gaat bevallen?
dinsdag 20 mei 2008 om 00:57
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.
De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.
Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.
Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!
Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?
(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.
Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.
Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!
Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?
(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vrijdag 30 mei 2008 om 19:48
vrijdag 30 mei 2008 om 19:51
Ja zijn net natte molletjes. Als je ze uit elkaar kan houden maakt het ook niet zoveel uit. Mijn kittens leken bij de geboorte zwart, nou zie Floyd met zijn licht grijze gestippelde vacht, dat herken je nu ook niet meer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 30 mei 2008 om 19:54
Vorige keren ging het met ongeveer een half uurtje tussen de poesjes, met als kortste een kwartier.
Het gaat prima, Poez'poes blijft checken of ik er nog ben, maar ze komt de doos niet uit. Net heeft Kitty even opgepast, terwijl ik ging plassen en dat vond Poez'pos goed..
Het gaat prima, Poez'poes blijft checken of ik er nog ben, maar ze komt de doos niet uit. Net heeft Kitty even opgepast, terwijl ik ging plassen en dat vond Poez'pos goed..
vrijdag 30 mei 2008 om 20:04
vrijdag 30 mei 2008 om 20:49
Het lukt niet goed, met de tweede, het zet nog niet door. Poez' poes is te onrustig en Kitty wordt te druk om er nog bij te kunnen zijn. Ik kan alleen niemand bereiken die Kitty naar bed kan brengen, zelfs de buren zijn weg... Maar als ik bij de doos wegloop, loopt Poez'poes achter me aan.
Ik ga nu proberen Kitty stap voor stap door het naar bed gaan ritueel te loodsen, vanaf de rand van de werpdoos. Ze gaat nu haar nachtpon halen en tandenpoetsen, en ik heb al gezegd dat ze 1 verhaaltje Barbapappa op DVD mag, in plaats van voorlezen....
Ik ga nu proberen Kitty stap voor stap door het naar bed gaan ritueel te loodsen, vanaf de rand van de werpdoos. Ze gaat nu haar nachtpon halen en tandenpoetsen, en ik heb al gezegd dat ze 1 verhaaltje Barbapappa op DVD mag, in plaats van voorlezen....
vrijdag 30 mei 2008 om 21:23
Ik zou willen dat ik zo'n gehoorzaam kind had mamzelle, hahaha. Ik heb nu gezegd dat ze op de bank moet gaan liggen. Inmiddels een vriendin gebeld om langs de dierenarts te gaan voor Oxitocine, want het schiet niet op.
He, verdorie. Kan iemand mijn kind naar bed brengen? hahaha.
He, verdorie. Kan iemand mijn kind naar bed brengen? hahaha.