Tekenen dat poes gaat bevallen?

20-05-2008 00:57 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb al 3 nestjes meegemaakt, en de eerste twee keren was het duidelijk dat poes ging bevallen. Ook omdat ik vrij duidelijk wist wanneer poes gedekt was.

De derde keer was een verrassing; ik wist niet dat poes zwanger was. Voelde ineens een wriemel in haar buik en dacht; ok. Maar sneller dan snel beviel ze toen al; een week later.

Nu weet ik heel erg zeker dat ze zwanger is. Zware buik, kittens gevoeld, en ook de dekking gezien. Maar... ik dacht dat de dekking was mislukt. Dus wederom geen weken geteld.

Wat is een goede indicatie om een poezenbevalling aan te zien komen? Volgens mij moet ze deze week bevallen, ze is zo zwaar en ik voel zo veel leven. Maar eigenlijk dacht ik aan de buikomvang te zien, dat ze dit weekend zou bevallen. Poez' kat wordt dikker en dikker.... volgens mij zijn het er zeker 4. Maar nog steeds geen tekenen van bevallen (weeen, etc) maar ze is dikker dan ze ooit is geweest!

Kun je het bij poezen een dag van te voren aan zien komen?

(Voor alle dierenactivisten en dierenasielpromoters hier; Ja, dat weet ik. Ik behoor niet tot die groep.)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Dan gaat het waarschijnlijk snel met de rest.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik kan geen foto's nemen zonder flitsen dus dat ga ik niet doen. Ik wil Poez'poes niet van streek maken.
Daar drinken we alvast op!!!!!!!

Oh wat spannend! Doe je foto's?
Ah mosterd.. lukt het niet lichtje aan en dan zonder flits?
Nú al een eerste lees ik (ik lees veel te graag bij), dan gaat het vast snel!
One maakt een boel herrie en ligt aan de tiet! Dat gaat goed komen.

Tang, ik neem het risico maar niet. Ze doet het prima zo. Bovendien lijken alle pasgeboren poesjes op natte muizen, dus daar mis je nog niet veel aan......
Gelijk heb je ook eigenlijk. Pasgeboren poesjes zien er niet uit

Hou ons op de hoogte! Ik moet straks weg, maar dan heb ik leuk wat bij te lezen straks
Ja zijn net natte molletjes. Als je ze uit elkaar kan houden maakt het ook niet zoveel uit. Mijn kittens leken bij de geboorte zwart, nou zie Floyd met zijn licht grijze gestippelde vacht, dat herken je nu ook niet meer.
Vorige keren ging het met ongeveer een half uurtje tussen de poesjes, met als kortste een kwartier.

Het gaat prima, Poez'poes blijft checken of ik er nog ben, maar ze komt de doos niet uit. Net heeft Kitty even opgepast, terwijl ik ging plassen en dat vond Poez'pos goed..
Wel leuk dat je erbij mag zijn. Dat is toch ook niet bij iedere poes zo?
MV, ik kan zien dat One grijs is, witte voetjes en witte bef.
Klopt Mamzelle, er zijn ook poezen die het graag alleen doen. Ik vind het ook heel bijzonder dat ik erbij mag, nou haast moet, zijn. En ik vind het ook heel bijzonder dat Kitty mee mag kijken van Poez'poes, want Kitty's vader was hier net en die werd weggeblazen.
Weer weeen...
Nog even blijven bidden dat het goed gaat .....

Het lukt niet goed, met de tweede, het zet nog niet door. Poez' poes is te onrustig en Kitty wordt te druk om er nog bij te kunnen zijn. Ik kan alleen niemand bereiken die Kitty naar bed kan brengen, zelfs de buren zijn weg... Maar als ik bij de doos wegloop, loopt Poez'poes achter me aan.

Ik ga nu proberen Kitty stap voor stap door het naar bed gaan ritueel te loodsen, vanaf de rand van de werpdoos. Ze gaat nu haar nachtpon halen en tandenpoetsen, en ik heb al gezegd dat ze 1 verhaaltje Barbapappa op DVD mag, in plaats van voorlezen....
Dat gaat lastig worden. Het zou fijn zijn als Kitty heel lief op de bank ging slapen.
Kan ik wat voor je doen?
Ik zou willen dat ik zo'n gehoorzaam kind had mamzelle, hahaha. Ik heb nu gezegd dat ze op de bank moet gaan liggen. Inmiddels een vriendin gebeld om langs de dierenarts te gaan voor Oxitocine, want het schiet niet op.

He, verdorie. Kan iemand mijn kind naar bed brengen? hahaha.
He Wat spannend. Hoop dat het allemaal goed komt met de poes en met de kittens. Ik lees gespannen mee!

Waar woon je? Dan kom ik je kind wel naar bed brengen
Kitty heeft de oplossing zelf bedacht; Mam, dan ga ik toch in jouw bed slapen?

Normaal mag dat niet maar hee, nood breekt wetten! Ze is nu te bedde...
Lief aangeboden Josephine!
Het wachten is nu op mijn vriendin, met de spuit Oxitecine....
Ja! Nummer 2!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven