Tekst trouwkaart

30-03-2013 17:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forum,

Wij zijn op het moment druk bezig met de tekst voor onze trouwkaart.

Wij hebben onderscheid gemaakt tussen daggasten (ja woord, diner en feest) en avondgasten (feestavond).

Voor de daggasten maken we een apart inleg vel waarop zal staan dat zij om 15:00 uur welkom zijn in de locatie waar we zullen trouwen, dineren en feesten. Is dit duidelijk genoeg? Ik heb er nu niet de specifieke tijden bij gezet. Of is dit wel gebruikelijk?

Nu vraag ik mij ook af wat we op de trouwkaart moeten zeggen die naar alle gasten gaat. Ik heb nu het volgende:

Op vrijdag 23 augustus 2013 gaan wij om 15:00 uur trouwen in de het Oudeslot te Heemstede.

Wij zouden het leuk vinden om dit vanaf 20:00 uur samen met jullie te vieren.

Ik twijfel of we wel of niet de trouwtijd er bij moeten zetten omdat ik heb gehoord dat het trouwmoment openbaar is voor iedereen. Maar wij nodigen alleen de daggasten worden hier voor uit en willen dit graag zo houden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten, Liesbeth
quote:liesbeth83 schreef op 30 maart 2013 @ 18:03:

We willen inderdaad de huwelijksvoltrekking intiem houden en niet alle gasten hiervoor uitnodigen. Maar omdat het een openbare gelegenheid is, vragen wij ons af of je de trouwtijd er wel in hoort te zetten.

Nee, dat hoef je er niet op te zetten. Maar je kunt niet voorkomen dat de buurman van je achternicht er toch opeens is, omdat hij het via-via heeft gehoord. Heb ik ook meegemaakt: vage kennissen die opeens op het stadhuis stonden. Op zich zaten ze niemand in de weg, maar zelf zou ik het nooit doen.

Wij zijn pas getrouwd en hebben 2 verschillende kaarten laten drukken. Ik heb zelf een ontwerp laten drukken en dat ging per 10 stuks.

Bij de gasten voor de receptie stond op de kaart:

Tijd en locatie van de kerk.Tijd en locatie van de receptie.Bij de daggasten en de gasten voor het feest stond op de kaart:Tijd en locatie van de kerk.Tijd en locatie van de receptie + feest.Extra info voor de daggasten hebben we via mail gecommuniceerd.
quote:liesbeth83 schreef op 30 maart 2013 @ 18:03:

We willen inderdaad de huwelijksvoltrekking intiem houden en niet alle gasten hiervoor uitnodigen.Aha, wel het oude slot dus... In het kapelletje passen niet meer dan 40 man!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven