telegraaf fouter dan fout...

16-10-2009 08:40 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde ik in de telegraaf een reactie geven op de film van reinout oerlemans, komt een vrouw bij de dokter.

Mijn reactie was dat ik het schandalig vind dat een man zoals Kluun slapend rijk wordt over het leed van zijn vrouw.Zij had kanker, hij gaat vreemd, heeft schijt aan haar gevoelens, zij gaat dood en meneer wordt rijk door een zielig verhaal op te schrijven.

Ik heb van zeer dichtbij kanker en de strijd die erbij hoort meeggemaakt en vindt die Kluun maar een slappe zak dat hij dat niet aan kon.

Blijkbaar is de Telegraaf van mening dat je alleen maar positief mag zijn over Kluun en Oerlemans want mijn bericht werd tot 2 keer toe geweigerd. Echt belachelijk! Ik wist dat ze fout waren maar zo fout????

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
quote:Maleficent schreef op 16 oktober 2009 @ 14:33:

En soms kan het hebben van sex ook niet meer. Als je veel chemokuren hebt ondergaan, dan kun je contactbloedingen krijgen van het vrijen bijvoorbeeld. Lijkt mij heel erg kwetsend als je man het dan elders oplost.

Kom, het is in goede en slechte tijden he! Het is makkelijk om een verbinding aan te gaan en een leuk stel te zijn als het goed gaat. Hoe sterk je bent als persoon en als stel bent, zie je pas als het slecht gaat.

Wat heeft dat nou met sterk te maken? Je bent wie je bent. Is jouw man minder sterk is je relatie minder sterk omdat hij op zijn manier dealt met jullie situatie? Hij is wie hij is.

Ieder doet op zijn eigen manier zijn best om met dit soort dingen om te gaan.

Er bestaat geen goede of foute manier, er bestaat alleen de manier die jij als individu aan kan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
.
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 14:36:

[...]

Ja maak er een zielig slachtoffer van...

Dat is mijn punt juist, ik maak van niemand een slachtoffer. Ook niet van zijn vrouw

Jij schrijft zelf dat ie al een luxeleventje had, al argument. Nou dan kan ie het toch prima weggeven, als ie niet als een aasgier rijkdom wil vergaren over andermans rug.Hij verdient het niet over haar rug. Hij beschrijft hun verhaal. En dat weggeven waarom in vredesnaam?
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 14:37:

Van mij mag alles. Maar je moet als schrijver niet raar opkijken als mensen jouw verhaal weerleggen, omdat ze de andere kant hebben gezien of meegemaakt.

Eens. Maar je mag het soms wel heel vervelend vinden, vooral als je alleen maar stront over je heen krijgt.

Het boek raakte me, maar vooral door het verhaal an sich. Als ik een verhaal over kanker in Mijn Geheim lees, dan raakt me dat al, al is het pulp geschreven, maar een literair verhaal, dat is wel even wat anders. Kluun haalt het niet bij een Thomese, bijvoorbeeld.Klopt. Alleen die Mijn Geheim ervaring, die heb ik niet
Helemaal met je eens HPL!!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:37:

[...]

Wat heeft dat nou met sterk te maken? Je bent wie je bent. Is jouw man minder sterk is je relatie minder sterk omdat hij op zijn manier dealt met jullie situatie? Hij is wie hij is.

Ieder doet op zijn eigen manier zijn best om met dit soort dingen om te gaan.

Er bestaat geen goede of foute manier, er bestaat alleen de manier die jij als individu aan kan.Ik reageer wel op de persoon Stijn he! Wat ik kwalijk vond (maar dat heb ik al een aantal keer aangegeven) is dat hij belooft trouw te zijn aan haar, maar dan weer vreemd gaat en liegt. Dat vind ik wel fout ja. Ga dan weg bij je vrouw als je weet dat ze monogamie verwacht en jij dat niet geven kunt.
Stressed is just desserts spelled backwards
De Telegraaf vind ik op zich al hartstikke fout.

Toen ik nog wel eens op de site van de Telegraaf kwam, zag ik veel foute reacties. En dan ook echt zwaar racistisch, maar dat wordt daar gewoon toegelaten. Tenminste, als het niet over autochtonen gaat dan.

Ik ergerde me heel erg aan hun manier van berichtgeven en aan de reacties. Nu kom ik er gewoon niet meer.
Dat ben ik met je eens, alleen zie ik dat los van haar ziekte.
Ga jij ook je geld weggeven als je genoeg hebt?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:38:

[...]

Hij verdient het niet over haar rug. Hij beschrijft hun verhaal. En dat weggeven waarom in vredesnaam?Het was jouw argument dat ie al een luxeleventje had....
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:31:

[...]

Je vult wel onwijs in.en jij niet zeker? jij zegt wat jij ervan vindt en als een ander een andere mening heeft dan vult diegene onwijs in???
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:41:

Dat ben ik met je eens, alleen zie ik dat los van haar ziekte.Ik niet. In dit geval niet dus (het boek). Want dat ze ziek is is een gegeven, op het moment dat hij trouw beloofd.
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 14:42:

[...]

Het was jouw argument dat ie al een luxeleventje had....

Nee, dat was een argument dat hij rijk geworden zou zijn. Hij was het al. Dat staat niet gelijk aan geld weg moeten geven. Of moet oiedereen die meer dan een X bedrag heeft alles wat daarboven komt weggeven? Of alleen de mensen die het op een 'foute' manier hebben verdiend?

Wb dt invullen: ik bekijk het uit mijn kader ja, maar ik vul niet in hoe het voor een ander moet zijn. Dat probeer ik iig te vermijden.
quote:Maleficent schreef op 16 oktober 2009 @ 14:44:

[...]

Ik niet. In dit geval niet dus (het boek). Want dat ze ziek is is een gegeven, op het moment dat hij trouw beloofd.Als je dat omdraait kun je ook zeggen 'ja ik beloofde je trouw toen je nog gezond was. Dat was toen het gegeven, nu is dat anders'
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:46:

[...]

Als je dat omdraait kun je ook zeggen 'ja ik beloofde je trouw toen je nog gezond was. Dat was toen het gegeven, nu is dat anders'Jij denkt wel heel zwart/wit. Heb je het moment erbij in het boek, dat ze op vakantie waren en samen gesprekken voerden over of ze wel bij elkaar zouden blijven? Hij heeft toen beloofd niet meer vreemd te gaan.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:45:

[...]

Nee, dat was een argument dat hij rijk geworden zou zijn. Hij was het al. Dat staat niet gelijk aan geld weg moeten geven. Of moet oiedereen die meer dan een X bedrag heeft alles wat daarboven komt weggeven? Of alleen de mensen die het op een 'foute' manier hebben verdiend?

Wb dt invullen: ik bekijk het uit mijn kader ja, maar ik vul niet in hoe het voor een ander moet zijn. Dat probeer ik iig te vermijden.Hij is als een aasgier over haar rug (nog?) rijker geworden. Ja, dan mag ie dat geld wel gebruiken voor iets goeds lijkt mij. Maar neen...

Ik vind dat je wel invult. Voor veel mensen zal het wel degelijk erger zijn als je ziek bent en je partner bedondert je.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:28:

Min, hij had een eigen zaak en een prima de luxe leventje als je het verhaal mag geloven. Centjes genoeg

Waarom mag hij er niet aan verdienen? Wat maakt het nou zo verwerpelijk? Mag niemand dan ooit meer schrijven over zijn ervaringen met een zieke partner? Of mogen alleen 'heiligen' dat?

Als jij mij goed kan uitleggen wie of wat een heilige is dan kan ik je antwoord geven. Volgens mij is niemand heilig in deze wereld , iedereen doet weleens iets in zijn leven waar hij of zij later spijt van krijgt of liever niet op terug kijkt.

Ik vindt het zeker ernstig om geld te verdienen aan de doden. Kluun aan zijn vrouw, de halve wereld aan Michael Jackson, Tupac, Biggie, Anna Nicole Smith enz.

Schrijven over hoe je het beleefd om te leven met een zieke partner mag altijd, ook als je een eikel bent maar ht ligt er wel aan hoe je doet verwoord en hoe veel respect je hebt voor degene waar je het over hebt want die ander is dood en kan zich niet meer verdedigen.

[...]

Als je dat omdraait kun je ook zeggen 'ja ik beloofde je trouw toen je nog gezond was. Dat was toen het gegeven, nu is dat anders'Dus nu het slecht met je gaat ga ik wel met een ander het nest in, om het allemaal nog pijnlijker te maken. Zoiets?
Nou ja, ik spreek wel uit een kader wat voor mij bekend is en dichtbij mij afspeelde want mijn schoonvader heeft mij later veel verteld over toen zijn lief ziek was. Hoe moeilijk het nog was om intiem te zijn. Het had haar zeker gekwetst als hij juist toen een andere vrouw erop na zou houden.
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 14:48:

[...]

Hij is als een aasgier over haar rug (nog?) rijker geworden. Ja, dan mag ie dat geld wel gebruiken voor iets goeds lijkt mij. Maar neen...

Nee waarom zou hij? Hij mag zelf weten wat hij met zijn geld doet toch>

Ik vind dat je wel invult. Voor veel mensen zal het wel degelijk erger zijn als je ziek bent en je partner bedondert je.Nou dan zijn we het daar niet over eens.
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 14:49:

[...]

Dus nu het slecht met je gaat ga ik wel met een ander het nest in, om het allemaal nog pijnlijker te maken. Zoiets?Je trekt mijn woorden uit hun verband Min

[...]

Als je dat omdraait kun je ook zeggen 'ja ik beloofde je trouw toen je nog gezond was. Dat was toen het gegeven, nu is dat anders'

Volgens mij kun je niet zo goed lezen want hij beloofde haar trouw toen ze al ziek was!

En begrijp ik jou nou goed dat je zegt dat als je iemand iets beloofd als ie gezond is betekent dit dat dat niet meer geldt als de omstandigheden veranderen?
Lois, ons gesprek was klaar. Daar houd ik me ook aan.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:53:

[...]

Je trekt mijn woorden uit hun verband MinNou nee hoor , ze trekt ze niet uit het verband want zo staat het er. Als je het anders bedoelt moet je het anders verwoorden.Ik begreep het net zo.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:55:

Lois, ons gesprek was klaar. Daar houd ik me ook aan.

Waarom reageer je dan? je kan niet zo geod tegen feedback he?

Familie van Kluun??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven