telegraaf fouter dan fout...

16-10-2009 08:40 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde ik in de telegraaf een reactie geven op de film van reinout oerlemans, komt een vrouw bij de dokter.

Mijn reactie was dat ik het schandalig vind dat een man zoals Kluun slapend rijk wordt over het leed van zijn vrouw.Zij had kanker, hij gaat vreemd, heeft schijt aan haar gevoelens, zij gaat dood en meneer wordt rijk door een zielig verhaal op te schrijven.

Ik heb van zeer dichtbij kanker en de strijd die erbij hoort meeggemaakt en vindt die Kluun maar een slappe zak dat hij dat niet aan kon.

Blijkbaar is de Telegraaf van mening dat je alleen maar positief mag zijn over Kluun en Oerlemans want mijn bericht werd tot 2 keer toe geweigerd. Echt belachelijk! Ik wist dat ze fout waren maar zo fout????

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
quote:lois18 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:40:

[...]

Tjonge jonge , werk jij ook bij de telegraaf??Wat een felle reactie.

Eh nee ik ben niet de enige die kan beoordelen hoe je moet omgaan met een ziekte.beetje domme reactie vind je zelf ook niet? Quote : Ik heb van zeer dichtbij kanker en de strijd die erbij hoort meeggemaakt en vindt die Kluun maar een slappe zak dat hij dat niet aan kon.Einde quote . Hier zeg je anders wel wat over zijn manier.

Is je " goed recht " , maar je hebt wel degelijk een oordeel over wat wel/niet hoort als je partner zo'n ziekte krijgt.

ik bedoelde dat ik de manier waarop Kluun ermee omging en nu via een boek en een film er dik aan verdient schandalig vindt.Helemaal als je weleens intervieuws met hem hebt gezien hoe hij zichzelf bijna goedpraat over zijn gedrag....

Ik ben ontzettend blij dat ik me geen voorstelling kan maken hoe het is als je partner zo'n ziekte krijgt. Als jij 18 bent, zoals je nick doet vermoeden, kan jij dat ook niet....niet wérkelijk. Ook niet als je hebt gezien hoe bijv. je ouders met elkaar omgingen oid.

Wat vind je er van als schrijvers boeken schrijven over hun overleden kind, vader, moeder of partner (zonder dat er vreemdgaan aan te pas kwam ) en daar ook geld voor krijgen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lois18 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:40:

[...]

Tjonge jonge , werk jij ook bij de telegraaf??Wat een felle reactie.

Eh nee ik ben niet de enige die kan beoordelen hoe je moet omgaan met een ziekte.beetje domme reactie vind je zelf ook niet?ik bedoelde dat ik de manier waarop Kluun ermee omging en nu via een boek en een film er dik aan verdient schandalig vindt.Helemaal als je weleens intervieuws met hem hebt gezien hoe hij zichzelf bijna goedpraat over zijn gedrag....Dus elke mening die niet strookt met de jouwe, is dom?

Das pas dom.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je bent echt niet de enige die Kluun een vreselijke kerel vindt. Ik vind dat namelijk ook. Ik moet bekennen dat ik beide boeken wel gelezen heb (anders had ik ook niet geweten dat het zo'n giga eikel is) maar dat ik me al snel begon rot te ergeren. Kluun is gewoon een slappe zak die zijn lul achterna liep en loopt, een man zonder ruggengraat. Wie doet dat nou?Vreemdgaan terwijl je vrouw terminaal is? En uberhaupt.

En dan die verhalen over Ibiza. Tja. Ik had al het idee dat het mijn vakantie oord niet was, maar nu weet ik het zeker.

De film ga ik niet zien, dat geld gun ik ze niet.
Terwijl de boeken duurder zijn dan het bioscoopkaartje......en zou je wel kijken als je zou weten dat de volledige opbrengst aan de kankerbestrijding gedoneerd zou worden?
[quote]traincha2 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:31:

[...]

Het is deels autobiografisch. Natuurlijk is de ziekte van Carmen wel autobiografisch, want dat is de rode draad van het verhaal. Al het andere eromheen - de drugs en het wilde leven - zijn fictief voorzover ik het altijd heb begrepen.[/quote]

Oh ja, is dat zo? Wist ik niet. Ik zie hem er anders goed voor aan hoor.

En inderdaad, in elk blad staat meneer met zijn zielige verhaal en praat zijn schuinsmarcheerderij goed.

Dat er nog vrouwen zijn die zo'n afgelikte boterham willen.
quote:lois18 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:43:

[...]

En trouwens volgens mij ben je zelf aardig fan van Kluun of lijkt dat maar zo???Volgens mij ben jij aardig jaloers op Kluun of lijkt dat maar zo? Wat kan jou het nou boeien waar die man zijn geld mee verdient??
quote:traincha2 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:50:

Terwijl de boeken duurder zijn dan het bioscoopkaartje......en zou je wel kijken als je zou weten dat de volledige opbrengst aan de kankerbestrijding gedoneerd zou worden?

Ik heb die boeken in de bieb geleend. Zou ze nooit gekocht hebben uiteraard.

En nee, ook als de opbrengst naar het KWF zou gaan ging ik niet kijken.
Nou je klinkt wel heel erg moraalridderig.....en het is niet zijn zielige verhaal. Het is het verhaal van twee jonge mensen en een kindje, wat haar moeder aan een vreselijke ziekte heeft verloren.
quote:Lieve1976 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:50:

[quote]traincha2 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:31:

[...]

Oh ja, is dat zo? Wist ik niet. Ik zie hem er anders goed voor aan hoor. Omdat ?

En inderdaad, in elk blad staat meneer met zijn zielige verhaal Nou, noem het maar niet zielig ; je vrouw die doodgaat ... en praat zijn schuinsmarcheerderij goed.

Dat er nog vrouwen zijn die zo'n afgelikte boterham willen.Op elk potje....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben wel benieuwd Lois;

Hoe zou Kluun volgens jou moeten leven?
Allebei de boeken gelezen en wil ook graag de film zien.

Maar na het lezen van het eerste boek heb ik echt een tijdje verbaasd blijven zitten.

Was dit nou de Kluun over wie "iedereen" zo lyrisch was?

Een vent met zulk gedrag, daar kun je toch niet lyrisch over zijn?

Na het lezen van dit topic vind ik het leuk om zoveel verschillende meningen te lezen.

ik kan me nu in beide kanten wel vinden.

Ja, ik vond het in 1e instantie echt erg dat hij nu geld aan het verdienen was met zijn vreemdgaan (eerste reactie)

Maar ook heel mooi beschreven hoe zij zo'n periode doorgekomen zijn. En fijn voor de dochter dat hij er geld aan verdient.

Soms heeft het even tijd nodig voordat je je eigenlijke mening hebt gevormd.
[quote]Maleficent schreef op 16 oktober 2009 @ 09:12:

[...]

Vind ik wel een beetje flauw en makkelijk. Zij was volgens mij 1 keer vreemdgegaan en hij hing hem overal in, bij wijze van spreken. Maar... zij wist dat wel van hem. En heeft het wel een soort van gedoogd al voor ze ziek was, denk ik. Maar het boek is gedeeltelijk fictie, dus ik weet ook niet hoe opgeklopt het is. Als ik Kluun zie kan ik me namelijk niet voorstellen dat hij zoveel vrouwen aantrekt ;-)[/quote]

Hoezo niet, tis toch een ontzettend lekkere kerel....
Ik was niet lyrisch over Kluun hoor. Ik was vooral getroffen door het verhaal van die jonge moeder, die afscheid moest nemen van haar kindje.
quote:traincha2 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:52:

Nou je klinkt wel heel erg moraalridderig.....en het is niet zijn zielige verhaal. Het is het verhaal van twee jonge mensen en een kindje, wat haar moeder aan een vreselijke ziekte heeft verloren.

Heel erg, dat vind ik echt. Voor dat kind dan.

Papa geeft een lekker voorbeeld van hoe je met relaties omgaat.
Zo Lieve, schijnheil. Wel het boek lekker lenen in de bieb en

het niet willen kopen.

Ga je zometeen ook lekker stiekem de film op DVD kijken?

Zodat niemand je betrapt, omdat je eigenlijk rete nieuwsgierig bent naar het verhaal op beeld.
Ik heb het boek gelezen, en vond het een rauwe confronterende werkelijkheid die uitnodigt tot denken gewoon omdat het niet 'comfort zone' is. En natuurlijk stel je je hetzelf anders voor als je na gaat denken hoe jij en jouw man zoiets zouden meemaken. En mijn man is niet Stijn, is ook niet het (stereo)type om drugs te gebruiken en vreemd te gaan.

Dat wil niet zeggen dat ik het dus gelijk kan veroordelen, feit of fictie. Ik maak het (gelukkig) niet mee. En je hoeft het niet van zeer zeer nabij mee te maken om je wel een voorstelling te kunnen maken van het feit dat óók kanker één van die ingrijpende, je van je sokken razende omstandigheden is waarvan niemand vantevoren kan zeggen hoe je er mee om zult gaan. Ik denk dat dat een van de boodschappen van het boek is.

(En ik heb me trouwens te barsten gelachen om 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' die ik TD-man heb gegeven toen ik positief testte)
@ Lieve: Daar gaat het helemaal niet over.....dat hij vreemdgaat is zijn manier om met de ziekte te dealen.
De man maakt een mix van wat is gebeurd en wat men ervan gemaakt heeft. Deels voedt hij dat door er maar over te beginnen zodra er een gelegenheid is. Zoals nu de film en alle publiciteit erom heen. En daar moet je een beetje doorheen prikken. En dat hij het borstkankeronderzoek financieel steunt en dat ook blijft vertellen vind ik heel mooi. Daar is dat geld hard nodig.
Tjonge jonge, wat maakt iedereen zich toch druk over die Kluun.

Wat maakt het nou uit waar hij zijn geld mee verdient, kan me wel ergere zaken bedenken om me druk over te maken! De halve wereld is corrupt en verrot, daar is die Kluun maar peanuts bij vergeleken. (niet dat ik vreemdgaan goedkeur, verre van, maar kom op zeg, je ként die vent toch niet werkelijk? tis maar een, gedeeltelijk verzonnen, verhaal hoor.... )
quote:Thila schreef op 16 oktober 2009 @ 08:49:

Ik geloof niet dat daar een redactie zit die jouw berichten zit te verwijderen. Er zal vast iets mis zijn met de site.Dat doen ze dus wel....ze controleren berichten voor ze erop komen.

Ik ga wel, mét een pak zakdoekjes
Kluun vind ik een onsympathieke lul. En dus lees ik zijn boeken niet.

En het KWF doneer ik zelf wel aan, daar heb ik meneer Kluun niet voor nodig.
Zo, Carice is aardig geshopt op die filmposter.
quote:Tia Dalma schreef op 16 oktober 2009 @ 09:57:

(En ik heb me trouwens te barsten gelachen om 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' die ik TD-man heb gegeven toen ik positief testte)Eens! Dat was een grappig boek.
quote:traincha2 schreef op 16 oktober 2009 @ 09:03:

[...]

Oh dus omdat jij kanker van dichtbij hebt meegemaakt, ben jij dus de enige die kan beoordelen hoe een ander met die ziekte moet omgaan? Hou toch op zeg.....Dat vind ik eigenlijk wel een hele goeie. Je kunt nooit in iemands hoofd kijken en rouw en acceptatie is er niet zomaar, daar gaat veel aan vooraf. Sommige mensen gaan ervan neuken met anderen, anderen worden depressief, mijn tante ging het glashard ontkennen.....iedereen is anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven