Overig
alle pijlers
Teleurgesteld in vriendin, hoe reageren?
vrijdag 29 november 2024 om 15:32
Hoi forum,
Ik zit ergens mee en zou graag jullie advies vragen. Ik ben al ruim 30 jaar bevriend met een vriendin. We zijn 2 jaar geleden allebei moeder geworden. We hadden erg veel contact toen we zwanger waren.
Vorig jaar is ze getrouwd en ben ik naar het buitenland gevlogen. Ik mocht ook naast haar zitten bij het diner, maar was geen getuige. Ik heb veel geld overgemaakt voor haar huwelijksreis. Na de bruiloft ben ik ook nog een keer bij haar langs gegaan.
Na het huwelijk heb ik niks ontvangen als bedankje, geen kaartje niets. Ook is er wel contact geweest via whatsapp maar geen 1 keer initiatief vanuit haar om af te spreken. Ik voel me gekwetst want had wel verwacht dat zij me zou willen zien. Nu zijn we ruim een jaar verder en elkaar nog steeds niet gezien of gesproken. Alleen wat korte berichtjes via whatsapp voor verjaardagen enzo. Nu stuurde ze een foto van mij van een aantal jaar geleden, en dat ze me al lang niet gezien of gesproken heeft en niet echt weet waarom, maar dat ik altijd in haar gedachten ben en ze hoopt me snel te zien.
Ergens maakt het bericht me boos, want als ze me wil zien waarom neemt ze heeft ze dan geen initiatief genomen en neemt dan geen initiatief? Ik hoop je snel te zien is geen afspraak voorstellen. Ook voel ik dat ze me heeft laten zitten afgelopen jaar, nadat ik veel heb gegeven voor haar huwelijk. Het voelt uit balans. Ik heb nog niet gereageerd op haar bericht. Ergens wil ik haar laten weten hoe ik het allemaal heb ervaren, maar niet via whatsapp. Wat zouden jullie doen?
Ik zit ergens mee en zou graag jullie advies vragen. Ik ben al ruim 30 jaar bevriend met een vriendin. We zijn 2 jaar geleden allebei moeder geworden. We hadden erg veel contact toen we zwanger waren.
Vorig jaar is ze getrouwd en ben ik naar het buitenland gevlogen. Ik mocht ook naast haar zitten bij het diner, maar was geen getuige. Ik heb veel geld overgemaakt voor haar huwelijksreis. Na de bruiloft ben ik ook nog een keer bij haar langs gegaan.
Na het huwelijk heb ik niks ontvangen als bedankje, geen kaartje niets. Ook is er wel contact geweest via whatsapp maar geen 1 keer initiatief vanuit haar om af te spreken. Ik voel me gekwetst want had wel verwacht dat zij me zou willen zien. Nu zijn we ruim een jaar verder en elkaar nog steeds niet gezien of gesproken. Alleen wat korte berichtjes via whatsapp voor verjaardagen enzo. Nu stuurde ze een foto van mij van een aantal jaar geleden, en dat ze me al lang niet gezien of gesproken heeft en niet echt weet waarom, maar dat ik altijd in haar gedachten ben en ze hoopt me snel te zien.
Ergens maakt het bericht me boos, want als ze me wil zien waarom neemt ze heeft ze dan geen initiatief genomen en neemt dan geen initiatief? Ik hoop je snel te zien is geen afspraak voorstellen. Ook voel ik dat ze me heeft laten zitten afgelopen jaar, nadat ik veel heb gegeven voor haar huwelijk. Het voelt uit balans. Ik heb nog niet gereageerd op haar bericht. Ergens wil ik haar laten weten hoe ik het allemaal heb ervaren, maar niet via whatsapp. Wat zouden jullie doen?
starshine wijzigde dit bericht op 30-11-2024 18:15
5.50% gewijzigd
zaterdag 30 november 2024 om 15:14
zaterdag 30 november 2024 om 15:24
Op de dag van haar officiële huwelijk (niet in buitenland) had ik naar nog gesproken. Een paar dagen later stonden er foto’s op haar social media. Ik wist van niks. Ze had niks gezegd zelfs niet terwijl ik haar die dag nog gesproken had. We hebben het hierover gehad, ze zei dat het niet zo belangrijk was het officiële huwelijk en daarom niks had gezegd. maar blijkbaar was het wel belangrijk genoeg om een hele serie foto’s op social media te zetten. En een andere vriendin van haar was er wel bij. Het voelde raar, ik voelde me een follower ipv iemand die haar al haar hele leven kent.
Daarna zou het officiële huwelijk volgen waarvoor ze een speciaal Instagram account heeft aangemaakt. Daar werden vervolgens de getuigen en ceremoniemeester online voorgesteld. Zonder mij van te voren dat te vertellen, dat voelde ook wel raar. Er zit dus wel meer achter. Hopelijk geeft dit wat meer context.
Daarna zou het officiële huwelijk volgen waarvoor ze een speciaal Instagram account heeft aangemaakt. Daar werden vervolgens de getuigen en ceremoniemeester online voorgesteld. Zonder mij van te voren dat te vertellen, dat voelde ook wel raar. Er zit dus wel meer achter. Hopelijk geeft dit wat meer context.
starshine wijzigde dit bericht op 30-11-2024 18:20
18.76% gewijzigd
zaterdag 30 november 2024 om 15:45
Ze mist je, ze neemt initiatief om het aan te kaarten dat ze je mist.
Ik zou er met liefde op ingaan en zeggen dat ik haar ook mis. En dan samen gaan uitzoeken wanneer het mogelijk is elkaar weer te zien.
Ik zou niet snel in de situatie komen waar jij nu in zit, omdat ik zelf al veel eerder zou aankaarten dat ik de ander mis en het jammer vind dat we elkaar niet zien. Als ik me voorstel dat ik wel in die situatie was gekomen zou ik waarschijnlijk mijn eigen ervaring en gevoel even laten zitten. Je kunt het er altijd nog even samen over hebben na die dikke knuffel als jullie elkaar weer ontmoeten. Het klinkt nu alsof het vooral misverstanden en verkeerde aannames zijn geweest vanuit beide kanten.
Ik zou er met liefde op ingaan en zeggen dat ik haar ook mis. En dan samen gaan uitzoeken wanneer het mogelijk is elkaar weer te zien.
Ik zou niet snel in de situatie komen waar jij nu in zit, omdat ik zelf al veel eerder zou aankaarten dat ik de ander mis en het jammer vind dat we elkaar niet zien. Als ik me voorstel dat ik wel in die situatie was gekomen zou ik waarschijnlijk mijn eigen ervaring en gevoel even laten zitten. Je kunt het er altijd nog even samen over hebben na die dikke knuffel als jullie elkaar weer ontmoeten. Het klinkt nu alsof het vooral misverstanden en verkeerde aannames zijn geweest vanuit beide kanten.
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
zaterdag 30 november 2024 om 15:56
Heb je haar wel gevraagd om er voor je te zijn? Heb je haar vertelt dat je haar even heel hard nodig had?Starshine schreef: ↑30-11-2024 15:07Blijkbaar ben ik dan niet zo belangrijk voor haar als ik dacht. En ik heb een zwaar jaar gehad met postnatale depressie. Ik heb daardoor minder energie gehad om te geven en in die periode geleerd wie er wel voor mij is, en wie blijkbaar niet… dus ik denk dat daar de pijn zit
Je vriendin weet van niets, dus ik denk dat jij degene bent die afstand heeft genomen en dat zij dat heeft gerespecteerd.
Mijn wenkbrauwen gingen omhoog toen ik las dat je verbaasd was via instagram te horen dat je geen getuige was. Je was toch niet als getuige gevraagd? Dan wist je dat toch al lang? Ik denk eigenlijk steeds meer dat jullie vriendschap in jouw leven gewoon een andere plek heeft dan die in haar leven heeft. En dat jij veel meer verwachtingen van haar hebt omdat zij binnen jouw omgeving op een andere plek staat, dan jij binnen haar leven. Dat kan best pijnlijk zijn als je daar na een zwaar jaar achter komt, ook al zal zij niet de intentie hebben om je hiermee pijn te doen.
authentica wijzigde dit bericht op 30-11-2024 16:13
33.14% gewijzigd
zaterdag 30 november 2024 om 16:03
Dat wilde ik ook zeggen. Als je al zo lang bevriend bent moet daar toch wel een gesprek over te voeren zijn?
Let wel, zoals jij, to, het beschrijft leest het idd hartstikke lullig allemaal, maar dit bericht heeft ze je nu wel gestuurd dus zie het als een opening, spreek af, of laat haar iets voorstellen en héb het erover.
zaterdag 30 november 2024 om 16:12
Weet ze dat ook? Praat jij wel met haar over wat er speelt? Als jij niks zegt, kan zij het ook niet ruiken.Starshine schreef: ↑30-11-2024 15:07Blijkbaar ben ik dan niet zo belangrijk voor haar als ik dacht. En ik heb een zwaar jaar gehad met postnatale depressie. Ik heb daardoor minder energie gehad om te geven en in die periode geleerd wie er wel voor mij is, en wie blijkbaar niet… dus ik denk dat daar de pijn zit
Ook over alle andere dingen. Wat iemand hierboven al zegt, vertel hoe je je voelt. Jij verwacht nu (heb je ze weer, die verwachtingen) dat ze weet hoe dit bij jou is overgekomen en dat jij je daardoor afgewezen voelt. Maar wie weet heeft ze voor alles een prima reden, wilde ze je niet lastig vallen met dingen of weet ik veel wat. Praat met elkaar ipv verwachtingen hebben op basis van iets wat zij niet weet.
zaterdag 30 november 2024 om 16:53
Dit denk ik idd ook. To waar had je verwacht getuigen te mogen zijn? Waarom.ben je er zo verbolgen over dat een ander het was?Authentica schreef: ↑30-11-2024 15:56Heb je haar wel gevraagd om er voor je te zijn? Heb je haar vertelt dat je haar even heel hard nodig had?
Je vriendin weet van niets, dus ik denk dat jij degene bent die afstand heeft genomen en dat zij dat heeft gerespecteerd.
Mijn wenkbrauwen gingen omhoog toen ik las dat je verbaasd was via instagram te horen dat je geen getuige was. Je was toch niet als getuige gevraagd? Dan wist je dat toch al lang?Ik denk eigenlijk steeds meer dat jullie vriendschap in jouw leven gewoon een andere plek heeft dan die in haar leven heeft. En dat jij veel meer verwachtingen van haar hebt omdat zij binnen jouw omgeving op een andere plek staat, dan jij binnen haar leven. Dat kan best pijnlijk zijn als je daar na een zwaar jaar achter komt, ook al zal zij niet de intentie hebben om je hiermee pijn te doen.
Ik zou me als ik jou was eens in je vriendin verplaatsen.
Je hebt al 23 jaar een vriendin en daar heb je leuke jaren mee gehad. Je bent zelfs tegelijk zwanger wat de band weer closer maakt. Je gaat trouwen in het buitenland. Om het officieel geregeld te hebben trouw je even als formaliteit in Nederland. Het grote trouwfeest is later en daar gaat het je om. Totdat je vriendin aangeeft dat ze het vervelend vindt hiervan niet op de hoogte geweest te zijn. Je had er niet aan gedacht dit met anderen te delen want de echte bruiloft is immers een paar weken later in het buitenland. Vervolgens wil je die vriendin niet kwijt en daardoor vraag je haar bij haar echte huwelijk naast haar te komen zitten om het goed te maken.
Vervolgens hoor je een jaar zo goed als niks meer van die vriendin Niet wetende dat die vriendin een moelijk jaar heeft gehad, maar die vriendin had niet de moeite genomen dat met je te delen dus hiervan wist je niks af. Je wist ook niet dat ze afstand heeft genomen omdat je haar niet apart bedankt had voor het feit dat ze aanwezig was op je huwelijk en een bijdrage had geleverd aan de huwelijksreis. Ondanks dat je echt niet weet wat er aan de hand is schraap je de moed bij elkaar en stuur je haar een appje om weer eens af te spreken.
Ooit gedacht dat het vanaf haar kant zo in elkaar zou kunnen zitten?
zaterdag 30 november 2024 om 18:04
Dat is onmogelijk uit je strot te krijgen, zonder dat het een verwijt is. Mijn god. Hoeveel geld je uitgeeft aan een bruiloft is aan je zelf. Ze is niet ineens je bitch, omdat je haar geld hebt gegeven.
zaterdag 30 november 2024 om 18:06
Hoeveel mensen had ze dan persoonlijk moeten laten weten dat ze geen getuige zijn? Voor zover ik weet, vraag je alleen diegene die je wèl als getuige wilt.
zaterdag 30 november 2024 om 18:16
Als ik je berichten zo lees over speciale Instagram accounts voor haar bruiloft en dat soort idioterie denk ik dat het antwoord inderdaad wel eens nee kan zijn. Klinkt vrij oppervlakkig en aandachtsvragerig allemaal.Starshine schreef: ↑30-11-2024 15:14Daarin zit een gevoel van afgewezen zijn en dat ze niet de moeite doet een keer naar mij te rijden. Maar wel met vriendinnen afspreekt die in dezelfde stad wonen.
Hoe belangrijk ben ik dan voor haar?
Ik post overigens niks op social media. Is ze dan niet geïnteresseerd om mijn zoontje te zien?
De huwelijksreis volgt trouwens later
zaterdag 30 november 2024 om 18:20
Met je beste vriendinnen praat je normaal gesproken dan toch, over de voorbereidingen. Dan is bepaald nieuws ( of het dan om de getuigen gaat of de daadwerkelijke trouwdatum , etc ) via insta vernemen best wel afstandelijk.NellieVermicelli schreef: ↑30-11-2024 18:06Hoeveel mensen had ze dan persoonlijk moeten laten weten dat ze geen getuige zijn? Voor zover ik weet, vraag je alleen diegene die je wèl als getuige wilt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 30 november 2024 om 18:23
en komt het ook niet bij jezelf op om iets van je te laten horen en te vragen hoe het met haar gaat. En met haar kind . Jullie kinderen zijn tenslotte van dezelfde leeftijd. Zat om over te kletsen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 30 november 2024 om 21:30
Maar verwacht jij dan dat elk bruidspaar jou persoonlijk komt vertellen of je wel of geen getuige bij hun huwelijk bent? Dat vind ik best wel een gekke verwachting.
zaterdag 30 november 2024 om 22:04
Met dat het je raakt zeg je eigenlijk wel dat er een bepaalde verwachting was.
Ik heb zelf 5 goede vriendinnen, 3 schoonzussen die ik veel zie en dan een stuk of 10 wat minder goede vriendinnen die ik verschillende samenstellingen zie en mee afspreekt. Ik heb er echt nooit aan gedacht om deze allemaal te vertellen dat zij geen getuigen zouden zijn toen ik ging trouwen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in