Temperatuur in huis
vrijdag 26 juni 2026 om 17:26
Ja ik vind het ook beter dan verwacht. Ik heb niet eens rolluiken of screens, gewoon gordijnen en shutters. Wel HR+++. Rolluiken zouden nog 1,5 graad schelen, de buren hebben dat wel en daar is het nu 25,5 binnen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
vrijdag 26 juni 2026 om 19:22
Wij zetten de airco (warmtepomp) niet te laag om milieuredenen. We stellen hem nu zo in dat het aquarium niet oververhit raakt maar niet extremer dan dat. Tot 21 koelen hoeft toch niet. Het liefst koelen we zoveel mogelijk met de zonnepanelen. Ik zou eigenlijk een stand willen dat de airco uit springt als we daar overheen gaan maar zo slim zijn de systemen niet.
Niet meer dan 5 graden met buiten laten verschillen is dan wel weer erg extreem, dan zouden we hem op 33 moeten hebben gehad vandaag. Dat wordt het zonder airco binnen nu nog niet eens, godzijdank.
Niet meer dan 5 graden met buiten laten verschillen is dan wel weer erg extreem, dan zouden we hem op 33 moeten hebben gehad vandaag. Dat wordt het zonder airco binnen nu nog niet eens, godzijdank.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
vrijdag 26 juni 2026 om 20:52
Buiten 31 graden zegt de weerapp, op de thermometer buiten nog 34 graden.
In de keuken 22, daar hangt een airco en ik heb de deur openstaan naar de gang en de woonkamer.
In de woonkamer is het 26, eigenlijk goed te doen.
Slaapkamer schat ik ook 26 graden, ja ik slaap straks wel goed
Zit nu buiten en dat is best wel zweten.
Ik wacht nog even om de hondjes uit te laten, alhoewel ik aan niets kan merken dat ze er last van hebben.
In de keuken 22, daar hangt een airco en ik heb de deur openstaan naar de gang en de woonkamer.
In de woonkamer is het 26, eigenlijk goed te doen.
Slaapkamer schat ik ook 26 graden, ja ik slaap straks wel goed
Zit nu buiten en dat is best wel zweten.
Ik wacht nog even om de hondjes uit te laten, alhoewel ik aan niets kan merken dat ze er last van hebben.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 26-06-2026 20:54
0.56% gewijzigd
Pieremachochel
vrijdag 26 juni 2026 om 20:54
Beneden 27.5, boven 28.5, en buiten nu nog 35.1. Volgens de KNMI-app zou het nu 32 graden buiten moeten zijn, maar het is echt nog warmer.
Ik denk dat het hier vannacht buiten niet verder af gaat koelen dan 27-28 graden. De KNMI-app geeft aan dat het gaat afkoelen tot 25 graden rond 6 uur vanochtend, maar ik heb me net heel even buiten gewaagd, en er komt zo ontzettend veel hitte van de straatstenen en de huizen afgestraald, dat zal echt niet zomaar weg zijn. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld, ook niet in warme buitenlanden.
Gelukkig morgen laatste dag. Ik hou normaal gesproken van warmte en kan er goed tegen, maar als het 's nachts niet afkoelt wordt het wel zwaar.
Ik denk dat het hier vannacht buiten niet verder af gaat koelen dan 27-28 graden. De KNMI-app geeft aan dat het gaat afkoelen tot 25 graden rond 6 uur vanochtend, maar ik heb me net heel even buiten gewaagd, en er komt zo ontzettend veel hitte van de straatstenen en de huizen afgestraald, dat zal echt niet zomaar weg zijn. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld, ook niet in warme buitenlanden.
Gelukkig morgen laatste dag. Ik hou normaal gesproken van warmte en kan er goed tegen, maar als het 's nachts niet afkoelt wordt het wel zwaar.
vrijdag 26 juni 2026 om 21:14
Waar is hier dan ongeveer?noglangnietjarig schreef: ↑26-06-2026 21:12Ik zie dat het hier afkoelt tot 16 graden vannacht, hoe dan?
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
vrijdag 26 juni 2026 om 21:20
Kruipend naar de finish, zo voelt hetSterrenstof74 schreef: ↑26-06-2026 21:18Hier is het boven graad of 32. Denk dat ik slaapmat van kamperen naar beneden haal en in woonkamer ga slapen. Wordt dan wel een korte nacht, want woonkamer heeft geen dikke gordijnen aan achterkant.
Nog 2 dagen....
Ik denk dat het hier ook beneden 'slapen' wordt vannacht.
vrijdag 26 juni 2026 om 21:24
Ja, slapen tussen ' ', want waar ik ook ga liggen, ik verwacht er weinig van.Calamitycat schreef: ↑26-06-2026 21:20Kruipend naar de finish, zo voelt het![]()
Ik denk dat het hier ook beneden 'slapen' wordt vannacht.
vrijdag 26 juni 2026 om 21:29
vrijdag 26 juni 2026 om 21:40
Ik mis de kelder uit ons vorige huis...
Was altijd lekker koel.
Heb ook wel eens gezegd dat ik me daar ging opsluiten.
Ik dacht, zon weg, zal wel afkoelen... Maar nee.
Dochter is heel lief gaan slapen, maar die riep net al half in slaap en zweet als een otter. En dat is de 'koelste' kamer op dit moment...
Ik weet nog niet wat ik doe, boven of beneden.
83km met de auto, 79km met de fiets en hemelsbreed 57km noord van Zelhem
vrijdag 26 juni 2026 om 21:44
vrijdag 26 juni 2026 om 21:46
Nou nee hoor. Hier ook NO en het wordt pas rond 5 uur een graad of 22/23 en loopt daarna weer rap omhoog.noglangnietjarig schreef: ↑26-06-2026 21:12Ik zie dat het hier afkoelt tot 16 graden vannacht, hoe dan?
vrijdag 26 juni 2026 om 21:49
Ik zag t en vandaar mijn “hoe dan”.Elizabethie schreef: ↑26-06-2026 21:46Nou nee hoor. Hier ook NO en het wordt pas rond 5 uur een graad of 22/23 en loopt daarna weer rap omhoog.
Was t maar zo haha, deze keer doen we met de meute mee.
Pieremachochel
vrijdag 26 juni 2026 om 21:59
Ah. Maar het koelt dus helemaal niet zo af? Wat een teleurstelling, ik was al bijna onderweg
vrijdag 26 juni 2026 om 23:14
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in