Terugkoppeling Viva op feedbackpop-up

15-07-2014 12:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Naar aanleiding van de feedbackpop-up willen we in dit topic een terugkoppeling geven met de acties die we hebben ondernomen en nog gaan ondernemen.

De belangrijkste punten die we kregen, waren:



- de zoekfunctie: deze is in ontwikkeling en in de laatste testfase. Zodra hij goed werkt, zal deze online worden gezet.



- Het bantopic we hebben besloten om het weer een kans te geven. Het topic is voorzien van een slotje, zodat daar geen discussies in gevoerd kunnen worden. Tevens is het banbeleid gewijzigd en is nu als volgt:

- waarschuwing

- 24 uur

- 48 uur

- een week

- permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden

Ontvangt een forummer binnen een half jaar 3 weekbans wordt de forummer ter beoordeling bij de Community Manager gemeld en kan er een ban voor nog een week, een maand, een permaban of een pijlerban worden gegeven.



- transparant beleid: we willen graag jullie feedback over de huisregels en er komt hierover een enquete. Verder hebben we ook besloten om weer een napraattopic in het leven te roepen waarin ook over het beleid gediscussieerd kan worden.

Zowel het bantopic als het napraattopic zijn een test en eind september zullen we deze evalueren en wordt er besloten of ze blijven bestaan.

Op offtopic-postings zal minder streng worden gemodereerd, tenzij het een topic uit de hand laat lopen.





Met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mooi, ik trap af.

Nou kan ik me voorstellen dat het lastig wordt gevonden dat OPs zomaar steeds verdwijnen, maar, ik heb een paar weken geleden een paar foto's uit een OP verwijderd omdat de jasjes die ik aanbood een nieuwe eigenaar hebben gevonden, dus leek het me logisch om die foto's weg te halen. Krijg ik daar nota bene een officiele waarschuwing voor! Erger nog is dat ik dit heb gedaan terwijl volgens mij de regel dat dat niet mag niet eens in werking was gesteld maar ik die waarschuwing dus met terugwerkende kracht heb gekregen.

Raar dit, echt.



Verkeerde topic. Ik zet dit in het napraatopic. Zal het niet weghalen, want dan krijg ik daar weer gedoe mee.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan en prima communicatie daarover!
Je bent zelf een theepot
Fijn!! Ook deze terugkoppeling!!



Ik wist overigens niet dat er ook pijlerbans zijn!



Cateautje, ik was een van nieuwsgierigen naar jouw jasjes, maar de post was leeg. Zo niet Cateautje zeg maar Wellicht dat je geen waarschuwing had gehad als je in de OP had gezet: foto's verwijdert i.v.m. verkocht of zo?
Ik schreef het elders ook al: fijn dat er eindelijk eens naar de wensen van de gebruikers is geluisterd. Hulde!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik blij mee! Goed gedaan Viva.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg goed gedaan! De forummers betrekken in modereerzaken, dat is veel vrijer en transparanter.



Want wij forummers maken dit forum
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik zie deze nu pas. Goed bezig mods!
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vandaag bij toeval achter het nieuwe banbeleid.

Prima zaak, maar het lijkt me handig/nuttig om zulke beleidswijzigingen onder Moderator Mededelingen te melden. Net als een mededeling over de nieuwe ban- en napraattopics (heb ik nu ook bij toeval gevonden).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven