Tics, vreemde gewoontes en andere eigenaardigheden

09-02-2008 15:48 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had het pas met vrienden over tics, rare gewoontes enzo.

Ik kwam er achter dat ik best wel raar ben. Rare dingen doe

En jullie?

Als voorbeeld:

- Ik moet altijd als eerste mijn linker schoen of sok aandoen.

- Als ik 's nachts uit de kraan drink, tel ik het aantal slokken.

- Vroeger had ik een tik dat ik, als ik 's avonds dacht dat er brand zou kunnen zijn, ik uit het raam moest kijken, anders zou ik het mezelf eeuwig kwalijk nemen... (nu niet meer)

- als ik uit de auto stap en het heeft geregend moeten mijn ruitenwissers wel netjes naar beneden.

En het gekke is... ik ben een enorme chaoot. Dus waarom deze neurotische dingen?

Hebben jullie ook zulke zotte dingen? Ik ben benieuwd!
quote:Vl43inder schreef op 09 februari 2008 @ 16:17:

Heb de nijging om "Dank je" tegen een pinapparaat te zeggen als ik geld haal.

hahaha geweldig!!!!
geweldig topic. nou daar komt mijn onnozele lijstje:

Als ik op de fiets zit vermaak ik mezelf altijd met het zingen van de meest onnozele liedjes. zoals dat liedje van schiet hem dood, in z'n kloot ( blalbla, weet niet of jullie m kennen)

Shoot him dead, in his klead, put him in a coffin, when you add some water than yoe have a lekk're muffin!!

Als ik mijn mond spoel na het tandenpoetsen en spuug, trek ik altijd mijn wenkbrauwen op en kijk mezelf verbaasd aan. ( kwam ik laatst achter)

Roken en wijn drinken tegelijk: Als het glas leeg is, altijd nog 1 trekje van sigaret!

Peuk éérst uitdrukken en dan pas rook uitblazen

Als ik alleen ben in huis of aan het werk:

lopen en dan ff 1 stapje terug, 1 naar voren.

Liedjes meezingen met de radio maar dan vertalen naar het nederlands

Altijd mensen voor willen blijven op de fiets, als eerste wegfietsen bij het stoplicht. zo erg, dat ik gister zelfs per ongeluk door rood fietste omdat ik mijn " buurman" in mijn ooghoek zag bewegen..

Praten tegen mijn huis. Hoi huis, daar ben ik weer.

Ik kom vast op nog meer!!
Antwoord geven op reclames op radio en tv.

Heb jij iets in je Binenzak??

Neeheeeee Ik heb NIETS IN MIJN BINNENZAK!!!!
quote:girl-1983 schreef op 09 februari 2008 @ 16:48:

[...]

Ikzelf niet maar mn broertje wel. Al denk ik niet dat het dwanhgmatig is bij hem. De rest van de family vindt het in elk geval erg irritant ('je hebt verdorie n hele zak chips op en die laatste 3 stukjes konden er niet bij???!!!')..Dat is heel irritant, een vriend van mij doet dat ook, komt langs vreet een heel pak koekjes leeg, zet het terug in de kast met nog één koekje erin. Aan een koekje heb je niks, daar begint het pas mee... Dus eet dan gewoon alles op. Het ergste is, dat hij dit uit beleefdheid doet! haha
quote:Vinyl schreef op 09 februari 2008 @ 15:48:

- Als ik 's nachts uit de kraan drink, tel ik het aantal slokken.

Dit doe ik ook! Maar ik drink 's nachts haast nooit meer uit de kraan...dus doe ik het niet meer

quote:ravenescence schreef op 09 februari 2008 @ 17:44:

Ik heb de rare gewoonte om zogenaamd over lantaarnpalen te springen en over andere paaltjes die langs de weg staan, als we in de auto zitten..

Dit heb ik vroeger heel lang gedaan.

Nog iets overgebleven van vroeger is dat ik de vloer soms niet aan "durf" te raken. Toen ik klein was, was ik bang dat als ik de vloer raakte er "monsters" konden komen. Als ik de vloer niet aanraakte kon dat niet. Dus hield ik altijd mijn voeten ver boven de vloer en (als ik alleen thuis was) als ik iets moest drinken rende ik van mijn stoel naar de keuken waar ik op het aanrecht sprong. Of ik rende van de bank naar mijn kamer waar ik op het bed sprong. Dit heb ik nu niet zo erg, alleen soms als ik alleen thuis ben. Verder merk ik dat ik af en toe wel mijn voeten van de grond haal als ik ergens zit. Dan voel ik me veiliger. Geen idee hoe dit komt.

Ik raak nooit metalen deurklinken of andere metalen dingen als eerste aan (ben bang dat ik een schok krijg). Als ik een deur tegen kom met een metalen klink raak ik eerst een ander deel van de deur aan (hout of glas o.i.d.) Meestal doe ik dat net boven de klink, dan valt het niet zo op. Als het een "duwdeur" is duw ik gewoon tegen een ander deel van de deur. Soms is dit glas en dan vind ik het vervelend, want dan laat ik misschien vieze vingerafdrukken op het glas, maar ik durf tóch dat metalen deel niet aan te raken.
quote:mylenevalerie schreef op 09 februari 2008 @ 16:42:

Wat ik nog nooit iemand heb zien doen is het augurkensap opdrinken. Ik weet echt geen drankje dat lekkerder is. Ik wou dat het sap zo te koop was.

Ik drink het ook op! En mik het ook over de boerenkool tot het een soort koude dikke boerenkoolpap is :-4
quote:paquebot schreef op 09 februari 2008 @ 18:13:

Antwoord geven op reclames op radio en tv.

Heb jij iets in je Binenzak??

Neeheeeee Ik heb NIETS IN MIJN BINNENZAK!!!!

O wat een geweldige antwoorden, dankjulliewel!! Ga vooral zo door!

Als antwoord op paquebot: dat doe ik ook aan de telefoon als je een bandje krijgt: wij beseffen dat u al enige tijd aan het wachten bent, en hopen dat u nog even geduld hebt.

Dan roep ik altijd de meest rare dingen: natuurlijk heb ik geen geduld meer, maar wat kan jullie het schelen, lekker makkelijk hoor! etc.

hihi, 't is de sport om niks te verwensen als ze ineens opnemen
quote:Vinyl schreef op 09 februari 2008 @ 19:47:

[...]

Als antwoord op paquebot: dat doe ik ook aan de telefoon als je een bandje krijgt: wij beseffen dat u al enige tijd aan het wachten bent, en hopen dat u nog even geduld hebt.

Dan roep ik altijd de meest rare dingen: natuurlijk heb ik geen geduld meer, maar wat kan jullie het schelen, lekker makkelijk hoor! etc.

hihi, 't is de sport om niks te verwensen als ze ineens opnemen Oh, dat doe ik dus ook he; geef aan de lopende band overal antwoord op en commentaar. En dat gaat maar door; dat mn familie nog niet totaal mesjogge is van me....
quote:MissMMM schreef op 09 februari 2008 @ 16:39:

Ik laat dwangmatig het laatste slokje en laatste hapje eten over.....iemand anders ook?Hahaha dat doe ik ook altijd en als iemand dan zegt oh je hebt je thee nog niet op, zeg ik nee hoor dat is het laatste slokje. Ik doe het alleen maar bij thee. Ik lepel ook altijd de schuim van mijn cappucino uit het kopje hihi. Verder neem ik nooit het bovenste koekje uit een rol en doe ik heel vaak eerst mijn jas aan en daarna mijn schoenen, dat merkte een vriendin op, had ik niet eens door.
Als ik mijn buitendeur op slot doe, dan draai ik eerst de sleutel 5 keer naar links: een, twee, drie, vier, vijf.......en dan beweeg ik de deurklink eveneens vijf keer naar beneden: 1,2,3,4,5........Ja, hij zit eindelijk goed dicht!

En als ik dan in de auto zit denk ik:" hij zit toch wel op slot?"

*wordt soms enorm moe van zichzelf*

Met de auto idem:

- ik ben uitgestapt;

- druk op de knop, en zie een rood lichtje branden;

- hoor de sloten met een duidelijke klik op slot gaan;

- ik zie de uitstekende kunststof dingen aan de binnenkant van de portieren naar beneden gaan;

En dan nog "moet" ik aan de deurgreep voelen of 'ie wel echt op slot zit!

*zucht*

Dit soort dingen schijnt nog veel erger te worden als je oud bent:

Mocht ik ooit 60 worden dan sta ik minstens een half uur aan mijn voordeur te voelen of 'ie nou echt wel goed dicht is
Grijns, leuk topic.

Het 'springen' bij paaltjes? Bijna. Ik maai in gedachten gras en moet dan dus óm de paaltjes heen.

Zie ik getallen, dan heb ik al snel de neiging om het door 3 of 9 te delen. Waarschijnlijk overgehouden aan een ezelsbruggetje dat me als jong kotertje intrigeerde.

Ik frummel. Normaal speel ik altijd met een van de ringen aan mijn handen, deze dagen speel ik op onopgemerkte momenten 'luchtgitaar' met het elastiekje dat aan mijn hand zit.

Bij weer eens een keuzemenu, bandje me 'nog tig wachtenden voor u' etc. bij het bellen ga ik al snel met de boodschap meelullen. Al naar gelang mijn bui in een wat vrolijkere of vermoeidere toon. Heb ik genoeg keer ditzelfde bandje gehoord, dan zeg ik al snel 'ja, dat weet ik nu wel, heb je nog wat nieuws?'.
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:roosvrouw schreef op 09 februari 2008 @ 22:42:

Grijns, leuk topic.

Het 'springen' bij paaltjes? Bijna. Ik maai in gedachten gras en moet dan dus óm de paaltjes heen.

Geweldig
quote:Vinyl schreef op 09 februari 2008 @ 19:47:

[...]

hihi, 't is de sport om niks te verwensen als ze ineens opnemen Ik heb bij de Postbank gewerkt, wij konden als je iemand in de wacht zette hun gewoon horen, zij mij alleen niet zodat je even het probleem kon proberen op te lossen. Wat ik allemaal niet heb gehoord in die tijd dat de mensen dachten dat jij ze niet kon horen. Vaak eerst uitlachen voor ik de telefoon weer terug nam. Dus hou dat in gedachten als je in de wacht wordt gezet, ze kunnen jou wel horen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 09 februari 2008 @ 22:53:

[...]

Ik heb bij de Postbank gewerkt, wij konden als je iemand in de wacht zette hun gewoon horen, zij mij alleen niet zodat je even het probleem kon proberen op te lossen. Wat ik allemaal niet heb gehoord in die tijd dat de mensen dachten dat jij ze niet kon horen. Vaak eerst uitlachen voor ik de telefoon weer terug nam. Dus hou dat in gedachten als je in de wacht wordt gezet, ze kunnen jou wel horen.

Echt? hahahahaha, super!

Nou, ik doe het vooral als ik in de wacht sta bij mijn zorgverzekering of Casema oid, en ik ben nog niet aan de beurt geweest. Maar ooooh, wat zou ik nu graag eens met zoiets meeluisteren!
- Als ik friet eet, zoek ik uit welk stukje ik als volgende neem. Ik neem nooit zomaar een patatje eruit.

- Ik eet het liefst met een lepel.

- Als ik drink MOET ik door een klein gaatje drinken, dus ik moet zuigen. Zo gewoon een slok nemen, zoals normale mensen doen , kan ik niet. (Ik kan het niet zo goed uitleggen, het is dus niet dat ik mijn mond niet verder kan openen.) En als ik met een rietje drink, dan knijp ik dat rietje dicht en drink ik zo mijn drinken op. Zal wel een sterke tong hebben nu. (Dit vind ik mijn raarste tic btw.)

- Ik trek al mijn leven lang mijn lippen kapot. Ben er niet blij mee, maar kan er niet mee stoppen. Zelfde geld voor velletjes aan mijn vingers. Argh.

- Ik moet eerst mijn linkerlens indoen en daarna pas mijn rechter. Omgekeerd voor het eruit halen, dan eerst de rechter en daarna de linker.

- Als ik mijn bril op heb, duw ik m constant goed op mijn neus, heb ik heel soms ook als ik geen bril meer op heb...

- Ik antwoord ook weleens op de tv...
anoniem_59324 wijzigde dit bericht op 09-02-2008 23:43
Reden: Iets toegevoegd.
% gewijzigd
En ik maar denken dat ik raar ben af en toe.... Wat een opluchting dat er veel meer mensen zijn met maffe gewoontes.
quote:roosvrouw schreef op 09 februari 2008 @ 22:42:

Zie ik getallen, dan heb ik al snel de neiging om het door 3 of 9 te delen. Waarschijnlijk overgehouden aan een ezelsbruggetje dat me als jong kotertje intrigeerde.

Ik doe dat ook met getallen..

Ik heb trouwens ook de tic, als ik niet kan slapen, om zoveel mogelijk engelse woorden met een bepaalde letter te verzinnen.. bijv alle woorden met een "c"
O, dat doe ik ook!

Maar dan anders, met het alfabet, dus films met een a, een b een c, etc.

Of dubbele namen met een A (Arnie Alberts) etc.

hihihi
- ik poets mijn tanden altijd loeihard... ( ondanks waarschuwingen van tandarts blijf ik ermee doorgaan)

- ik zoek vaak naar draadjes in mijn ogen.... heerlijk gevoel als er een draadje langzaam over je oog glijdt.

- als ik jeuk in mijn oor heb, maak ik een raar geluid ( als een varken ) om de jeuk te stillen.. ( doe ik wel als ik alleen ben...)
Ik zuig altijd lucht tussen de spleet van mijn voortanden.
quote:Jolietje79 schreef op 10 februari 2008 @ 20:32:

Ik zuig altijd lucht tussen de spleet van mijn voortanden.En je opent topics waarvan je achteraf zegt dat het een grote grap is, die mag je ook bij je tics toevoegen hoor.
quote:Scorpion80 schreef op 10 februari 2008 @ 20:26:

- ik zoek vaak naar draadjes in mijn ogen.... heerlijk gevoel als er een draadje langzaam over je oog glijdt.

Jaaaaaaaaaaa, ik ook! Jummie!
Jaschenka
O ja, en mijn tics: bij mij moeten de ruitenwissers ook naar beneden, maar dat is omdat ik anders bang ben dat er spanning op blijft staan en ze de hele nacht naar beneden willen (heb geen idee of het ook echt zo is trouwens). Ik tel altijd dingen (aantal schrootjes in het plafond bijvoorbeeld). En ik heb de neiging om echt altijd alles te lezen. Als ik aan tafel zit pak ik zelfs nog de pot pindakaas om het etiket te lezen, ook al heb ik dat al honderd keer gedaan.

En wat mijn vriend laatst opviel (maar wat ik zelf als volkomen normaal beschouw ): als ik twee boterhammen smeer en ze op elkaar leg (met de besmeerde kanten naar elkaar toe) dan moet de onderkant van de ene boterham op de bovenkant van de andere boterham (zodat als ik ze doorsnijd het net twee boterhammen lijken die los van elkaar belegd zijn). Als ik dat niet doe eet ik een stuk minder lekker...
quote:Jaschenca schreef op 10 februari 2008 @ 20:43:

[...]

En je opent topics waarvan je achteraf zegt dat het een grote grap is, die mag je ook bij je tics toevoegen hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven