Tips om vermaak voor puber met corona, ook tegen eenzaamheid

11-04-2021 10:01 78 berichten
Mijn puber van 14 heeft corona, zit al een paar dagen alleen afgeschermd. Ze is ook echt ziek: hoofdpijn, moe, benauwd. Gelukkig geen koorts.

We bellen en appen en beeldbellen best wat, maar ze heeft helaas hele erge hoofdpijn en is heel snel moe, alles kan ze maar even. Dus lange gesprekken en langere games online spelen gaat niet.

Ze kijkt af en toe een serie en kan korte momenten wel op een scherm zitten maar na een kwartier is ze wel weer klaar.

Weten jullie leuke sites of apps of onlinegames waar ik wat met haar kan doen, maar wat niet te lang duurt? Of die ze zelf kan doen?


Of tips om haar eenzaamheid wat te verzachten? We kletsen nu door de deur heen of met alles open en ik op 2,5 meter afstand met mondkapje om. Andere ideeën zijn welkom.

Thanks!
Misschien vriendschapsarmbandjes maken van katoengaren?:

https://www.youtube.com/watch?v=hG-40dVMoLc

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Misschien haar vriendinnen en familie vragen om een pakketje te maken met een kaart of brief, wat lekkers, iets om te doen en een grappig kleinigheidje samen te stellen? Dat wil wel eens helpen tegen de eenzaamheid.

Die moestuintjes van AH, dat is ook een overzichtelijk project. En bij Hema verkopen ze ook dergelijke setjes.
Zoon hier (16) vindt simpele woordspelletjes als ABC-tjes en woordslangen (aan de hand van zelfgekozen categorieën) altijd nog leuk als ie niet lekker is. Heb je op zich geen scherm voor nodig ook, je kunt je bijdragen gewoon door de deur heen roepen. Maar met whatsapp gaat het natuurlijk ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven