Tips voor verkopen op Marktplaats

03-05-2012 08:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Vandaag heb ik weer eens een kledingstuk op Marktplaats gezet. (I.v.m. herkenbaarheid plaats ik hier liever geen advertentie), maar omdat het me soms echt niet lukt om iets goed te verkopen op Marktplaats, zou ik graag een aantal tips ontvangen.

Ik heb in de advertentie gewoon alles naar waarheid ingevuld. Hoe vaak het is gedragen, wat de nieuwprijs was, etc.

En ook nog een klein "verkooppraatje" over hoe het eventueel gedragen kan worden.

Laatst had ik dezelfde advertentie geplaatst, met hetzelfde kledingstuk. Hierbij had ik 3 foto's: één van het kledingstuk aan een hanger, één van het label van het merk en één foto waarop ik het kledingstuk zelf aan had om het model duidelijk te maken.

Voor alsnog heb ik daarop alleen maar biedingen gehad die op niets uitliepen. Bij de advertentie die er nu op staat, heb ik die foto van mezelf weggelaten omdat ik dacht dat het kledingstuk daarop niet goed tot zijn recht kwam.

Dus nu de vraag aan jullie of jullie misschien wat tips hebben om mijn advertentie wat effectiever te maken.

Bedankt!
- zorg dat de kleding gestreken is (ook de kleding van tricot die je misschien niet normaal niet strijkt)

- zorg dat je de kleding opmeet zodat 'kopers' beter kunnen inschatten of het past.

- maak een goede foto (geen foto's op z'n kant bijvoorbeeld)

- zet de stofsoort erbij

- vraag niet de hoofdprijs. Kopers moeten de verzendkosten ook nog betalen. Ik vind dat er vaak erg hoge bedragen gevraagd worden.

Ik verkoop 90% van wat ik op marktplaats maar mijn max. prijs bij 'bieden vanaf' is 20 euro en dat is dan echt voor een winterjas.
is het van een specifiek merk? Dan dat vermelden in de kop en ook in de tekst. Dan val je in een ruimer zoekgebied.

Verder de tips van hierboven.

En het is geluk hebben. Er wordt zoveel aangeboden.
Misschien vinden mensen het gewoon niet mooi.
Tip: volhouden

Ik heb ook kleding op marktplaats staan, soms al een maand, maar dan ineens toch weer een bieding/mailtje. Het staat gewoon binnen een paar minuten al niet meer op de eerste pagina, er wordt gewoon onwijs veel aangeboden.

Als je foto's duidelijk zijn en de maten er goed bijstaan (eventueel ook in cm en hoe het kledingstuk valt) is het gewoon afwachten denk ik...
Soms "loopt" een artikel gewoon niet. De ene keer zetten we iets op MP en wordt er tegen elkaar opgeboden en krijgen we meer dan verwacht. En soms dan biedt niemand. Dan proberen we het na een paar weken weer en als het dan nog niet lukt, gaat het naar de kringloop.
Voor inschatting of het past, werk afstand oksel - oksel goed. Te meer omdat maten niet eenduidig zijn.

Geen foto van jezelf plaatsen, tenzij je hoofd er af photoshopt, als je het hebt werkt een paspop ook goed.

Desnoods kun je er nog bij zetten, of het wasbaar is of naar de stomerij moet.
Ik zou het verkooppraatje er niet bij doen.

Ik bepaal zelf wel hoe , wat en wanneer ik draag

( Serieus, ik vind dat altijd zo dwingend overkomen ofzo. )
Okay bedankt!

@ 2bij or not 2bij: Ik snap wat je bedoelt, maar het staat er ook meer bij als "optie"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven