Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
Mirlo, ik heb meer het idee dat jij in een slachtoffer rol bent gestapt. Ben je vroeger te dik geweest ? Ben je vaak gepest ? Ben jij wel tevreden met jezelf ?
quote:Geraldine schreef op 16 september 2008 @ 10:29:

[...]

Mijn zus had psychische problemen,was zelf in een kliniek opgenomen,moest antidepressiva slikken en had daardoor het pech 20 kilo aan te komen die ze beslisst niet heeft aangevreten.En dat is dus pertinente onzin. Haar stofwisseling is vertraagd door de medicijnen waardoor zij met minder energie toe had gekund. Helaas neemt vaak het hongergevoel toe, waardoor het lastig is hier niet aan toe te geven. Een normaal voedingspatroon is met bepaalde medicijnen al overvreten. Dan stel je je energie-inname toch naar beneden bij?
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:25:

Fluffy, jij moet ook 's leren luisteren.

Te dik zijn is ONGEZOND (je gaat er uiteindelijk dood aan)

Te dik zijn is een LAST VOOR DE MAATSCHAPPIJ (kost pokkeveel geld).

Te dik zijn is heel simpel: JE NEEMT TE VEEL ENERGIE IN.

Zijn geen vooroordelen, zijn feiten.

Lieg ik als ik dit zeg? Simpele vraag.

He verrassing, dood ga je toch uiteindelijk wel. Als al mijn waardes prima zijn, ik geen dingen als adervekalkingen of dichtsipplende aderen heb en volgens mijn internist zo gezond ben als een vis, HOE ga ik dan precies dood aan te dik zijn?

Het enige dat ik de maatschappij gezondheidstechniserwijs kost is Tyrax. Waar ik premie voor betaal. Dus HOE kost ik de maatschappij dan pokkeveel geld? Waar ben ik een last voor de maatschappij? Ik zie het echt niet.

En het is dus wel degelijk mogelijk dat je ZONDER TEVEEL energie in te nemen toch te zwaar bent. Dus leg even uit HOE dat dik zijn dan simpel is?

En nee , je liegt niet. Er zijn heel veel mensen die teveel eten of niet meer normaal kunnen lopen door hun gewicht etc. Maar er zijn er ook heel veel die dat niet hebben of doen. Is het heel moeilijk om toe te geven dat er ook uitzonderingen bestaan? Ook een simpele vraag lijkt me.
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:32:

Geraldine, ik zie het niet als aanval. En ja, medicatie kan inderdaad gewichtstoename veroorzaken. Helemaal mee eens.

Maar ik denk dat als je in die situatie eigenlijk twee dingen kan doen:

1. Flink op dieet (niet meer snoepen, geen speklapjes etc), en dat moet dan waarschijnlijk levenslang.

2. als je erop aangesproken wordt, zeggen "ja, ik ben te dik, het komt door medicatie, en daarnaast hou ik van lekker eten en dat wil ik niet opgeven.Mirlo, die 2 mogelijkheden zijn er niet voor iedereen. Dat wil zeggen, nr 2 kan natuurlijk altijd, maar als ik naar mijn eigen situatie kijk, ik wil niet veel te dik zijn maar heb een dieetverbod van de artsen. Ik beweeg niet, dus dat helpt helemaal niet. Zo kan het ook.
Nee, Sept, ben vroeger niet te dik geweest. Ben ook niet gepest en ben heel tevreden met mezelf.
Ik ben het helemaal eens met de feiten van Mirlo. Dat kan ook niet anders want dat zijn wetenschappelijk aangetoonde zaken!

Ik ben het zeer eens met Justme die zegt dat de frustratie ligt bij de ontvanger van het signaal. Dat was wat ik fluffychuzzle ook probeerde duidelijk te maken.

En ik ben het ook van harte eens met Sept16 die zegt dat jij degene bent die gelukkig moet zijn in je eigen lijf.
anoniem_13686 wijzigde dit bericht op 16-09-2008 10:40
Reden: er stond iets heeeeeel geks ;-)
% gewijzigd
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:27:

Feit: dikke mensen hebben vaak kinderen met overgewicht.

Feit: het kan komen door medicatie, maar dat betekent niet dat je in de slachtofferrol hoeft te kruipen.

Nog zo een feit, dikke mensen die dik zijn geworden door MEDISCHE oorzaken, hebben vaak kinderen die GEEN overgewicht hebben. Dus mijn zoon met ONDERgewicht mag echt wel een snoepje op zijn tijd zonder dat men denkt me er tegen te moeten waarschuwen hoor.

Feit, ik zit niet in de slachtofferrol. Ik probeer uit te leggen dat er nog meer situaties bestaan als het geijkete teveel eten te weinig bewegen = te dik. Dat doe ik niet dagelijks en niet tegen de hele wereld. Ik probeerde het in dit topic, maar dan ben ik meteen in de aanval, heb ik schuldgevoelens, schaam ik me of weet ik veel wat.
Ik heb toch gezegd dat er meerdere redenen voor zijn, maar de basis van overgewicht is:

ENERGIE-INNAME > ENERGIEVERBRUIK.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn dat:

1. de inname stijgt

2. het verbruik daalt.

Echter, kan elk mens daarop reageren door of:

1. de inname te verminderen.

2. het verbruik te vermeerderen.

Oh, en fluffy, eigenlijk heb ik niet echt zin meer om naar je te luisteren. Over het algemeen heb ik dat met mensen die me enge ziektes toe gaan wensen.
Ik ben altijd bang dat ik uit attracties val omdat ik zo slank ben. Je kunt er zo uitglijden.

Ik dacht, ik ga maar weer even on topic, ik heb een hekel aan off topic gaan.

Hela: chapeau!

Boek: jij bent de uitzondering op de regel.
Geen bijzonderheden
Wat voor ziekte was dat!!!
Geen bijzonderheden
Maar Mirlo, waarom steek jij dan je energie in je dikke medemens ?
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:40:

Ik heb toch gezegd dat er meerdere redenen voor zijn, maar de basis van overgewicht is:

1. de inname stijgt

2. het verbruik daalt.

En zo simpel is het, ook wanneer je medicijnen gebruikt.
quote:yasmijn schreef op 16 september 2008 @ 10:42:

Wat voor ziekte was dat!!!Overgewicht
quote:fluffychuzzle schreef op 16 september 2008 @ 09:43:

Ik heb geprobeerd om uit te leggen dat er meer redenen zijn om overgewicht te hebben en dat het frustrerend is als men je dan domweg niet gelooft. En dan krijg ik meteen te horen dat het smoesjes zijn.In een aantal - zeldzame - gevallen is er inderdaad een externe oorzaak van gewichtstoename. Dat kan erfelijk zijn of het gevolg van medicatie. In deze zeldzame gevallen is het inderdaad erg dat je tegen de vooroordelen moet opboksen en dat je radeloos wordt van de "goed bedoelde" adviezen die dan ook nog eens ongevraagd gegeven worden.

Maar ik begrijp ook Mirlo's standpunt. Als we eens rondom ons kijken zijn er veel meer zwaarlijvigen dan door die externe oorzaken kan verklaard worden. De grootste meerderheid van de zwaarlijvigen heeft helemaal geen genetische erfenis of medische reden. Voor die grote meerderheid vind ik ook de termen "ziekte" of " verslaving" niet van toepassing: zwaarlijvigheid is dan het gevolg van een gebrek aan wilskracht of onverschilligheid. Dat zijn perfect legitieme redenen en niemand zou daarop moeten worden afgerekend. Maar omdat die laatste twee eigenschappen niet zo leuk staan op iemands cv wordt wel eens ten onrechte geroepen dat we er eigenlijk niets kunnen aan doen daar waar de echte reden is dat we er niets willen aan doen en de smoes, waar Mirlo het over had, is geboren.

De overgrote meerderheid van de mensen kampt wel eens met zijn of haar gewicht, ofwel door ondergewicht ofwel door overgewicht, dat laatste vooral naarmate men ouder wordt. De gezondheidsrisico's daarvan zijn gekend, uiteraard in de medische wereld maar ook meer en meer door betrokkene zelf. Indien deze laatste de afweging maakt dat het niet uitmaakt of de inspanning het resultaat niet waard is, dan is dat een uitgemaakte zaak en hoeft niemand er zich verder mee te bemoeien.
Mirlo, dan zijn we mooi klaar. Ik weiger over het algemeen om t egaan met mensen diemij voorleugenaar uitmaken. Enne die enge ziekte valt wel mee hoor. Gewoon een weekje een niet werkende schildklier. Zo eng is dat niet, maar wel een hele goede les in hoe het soms werkt in de wereld.
_justme_, het helpt als je ook leest wat er geschreven wordt.
quote:fluffychuzzle schreef op 16 september 2008 @ 10:44:

Mirlo, dan zijn we mooi klaar. Ik weiger over het algemeen om t egaan met mensen diemij voorleugenaar uitmaken. Enne die enge ziekte valt wel mee hoor. Gewoon een weekje een niet werkende schildklier. Zo eng is dat niet, maar wel een hele goede les in hoe het soms werkt in de wereld.

Jahaaaa, je bent zielig, we hebben medelijden.

Jeetje wat voel jij je een slachtoffer van de grote boze mensenwereld.
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:40:

1. de inname stijgt

2. het verbruik daalt.

Oh, en fluffy, eigenlijk heb ik niet echt zin meer om naar je te luisteren. Over het algemeen heb ik dat met mensen die me enge ziektes toe gaan wensen.En als je schilkdlier stopt met werken dan zet je lichaam alle innames om in vet in plaats van in energie. Daardoor word je te zwaar, dood en doodmoe want je lichaam krijgt geen energie meer. En dan krijg je na een hele lange tijd medicijnen. En die werken dan dusdanig op je hart dat je last krijgt van hartkloppingen en zomaar omvalt (letterlijk). En dan gaan je medicijnen terug naar een lager niveau zodat er een grens bereitk word tussen je te snelle onreglmatige hartslag en je schildklier aan de gang houden. En dan ben je dus in staat te functioneren en te dik. En dan kom je in de buitenwereld met heel veel commentaar en mensen die het beter weten. En kun je je gaan verklaren en uitleggen, maar dan word het afgedaan als smoesjes. En als je dan wenst dat iemand het bovenstaande meemaakt, dan ben je ineens zielig enzo.
quote:Livre schreef op 16 september 2008 @ 10:46:

_justme_, het helpt als je ook leest wat er geschreven wordt.

Dat zijn uitzonderingen die de regels bevestigen.

Statistisch onmogelijk dat deze uitzonderingen verzamelt zijn op het Viva-forum.
Jeetje, hemel, fluffy, wat ben jij een.. nou ja, iets, want ik irriteer me kapot.

Die niet werkende schildklier is natuurlijk zwaar bagger voor je. Maar ik kan wel merken dat je ook last hebt van de complicatie "geheugenstoornissen".

Ik weet dat je bij een hypothyreoïdie te maken kan krijgen met gewichtstoename omdat je stofwisseling vertraagt.

(EN NU KOMT HET, GOED OPLETTEN)

Dat houdt dus in dat je verbruik afneemt. Dan kan je dus twee dingen doen om de schade te beperken: meer bewegen (dan stijgt het verbruik) en/of minder eten (dan daalt de inname).
Je hebt natuurlijk ook mensen die hun emoties wegeten of juist weghongeren.En daar zit veel meer achter zoals een echtscheiding waarmee je niet om kunt gaan of andere dingen.

Natuurlijk is je eetpatroon aanpassen ook van belang en genoeg bewegen maar heb je ook psychische begeleiding nodig.

Verder vind ik het erg jammer dat hier zoveel bekvechten plaatsvind.Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar respecteer elkaars mening toch gewoon!!!
Fluffy, ik ga toch ook niet tegen jou zeggen:

Ik hoop dat je familie kanker krijgt en doodgaat, dan weet je hoe ik mij voel.

Ik zie het echt voor me dat ik dat tegen de mensen in mijn omgeving zeg als ze kritiek op me hebben.

"Ja, hoor, meneer de professor, ik ben soms lastig. Maar dat mag ik ook zijn, want ik heb een heel moeilijke jeugd gehad. En je mag pas oordelen als jouw familie ook is verkankerd"

Ik zou me kapot schamen!
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:49:

Dat houdt dus in dat je verbruik afneemt. Dan kan je dus twee dingen doen om de schade te beperken: meer bewegen (dan stijgt het verbruik) en/of minder eten (dan daalt de inname).

Inderdaad, twee !!!! oplossingen zelfs.

Bij veel problemen heb je die luxe niet.
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:49:

Jeetje, hemel, fluffy, wat ben jij een.. nou ja, iets, want ik irriteer me kapot.

Die niet werkende schildklier is natuurlijk zwaar bagger voor je. Maar ik kan wel merken dat je ook last hebt van de complicatie "geheugenstoornissen".

Ik weet dat je bij een hypothyreoïdie te maken kan krijgen met gewichtstoename omdat je stofwisseling vertraagt.

(EN NU KOMT HET, GOED OPLETTEN)

Dat houdt dus in dat je verbruik afneemt. Dan kan je dus twee dingen doen om de schade te beperken: meer bewegen (dan stijgt het verbruik) en/of minder eten (dan daalt de inname).En als je had GELEZEN had je geweten waarom mijn Tyrax gebruik omlaag is gegaan met als gevolg een blijvend overgewicht. En dan had je ook gelezen dat een in het ziekenhuis gevolgd 800 cal dieet me twee extra kilos opleverde. Kortom dat ik mijn inname wel kan verminderen tot een appel per dag en dat die appel dan alsnog zorgt dat ik aankom.
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:51:

Fluffy, ik ga toch ook niet tegen jou zeggen:

Ik hoop dat je familie kanker krijgt en doodgaat, dan weet je hoe ik mij voel.

Ik zie het echt voor me dat ik dat tegen de mensen in mijn omgeving zeg als ze kritiek op me hebben.

"Ja, hoor, meneer de professor, ik ben soms lastig. Maar dat mag ik ook zijn, want ik heb een heel moeilijke jeugd gehad. En je mag pas oordelen als jouw familie ook is verkankerd"

Ik zou me kapot schamen!Ik zou me schamen als ik een post als jij hier nu neerzet zou tikken. Mijn broer is doodgegaan aan een slopende ziekte. Na vier jaar ziektebed. Slopend. Uitgemergeld is hij uiteindelijk door passieve euthanasie gegaan. Ga jij je maar schamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven