Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
Fluffychuzzle, nee ik wil niet in jouw schoenen staan.

Ik heb al eerder op dit topic gepost dat ik ook zelf met overgewicht kamp.

Het gaat mij erom en ook dat heb ik al eerder gepost dat het blijkbaar voor dikke mensen niet heel goed mogelijk is om te relativeren. En ja, ik gebruik de term dikke mensen. Dit is niet om lelijk te doen, dat is om te benoemen zoals het is.

Ja, we zijn dik. En als iedereen nu niet eens meteen in de hoogste boom zit omdat ik het heb over dikke mensen en mij ook niet meteen beticht van respectloosheid... immers, ik ben zelf ook te dik!!!!

Maar ja, het blijft toch een kwestie van goed lezen. En dat wordt op dit topic heel slecht gedaan. Men blaast meteen heel hoog van de toren.

Relativeren! Laat van je afglijden........ Haal je schouders soms eens op. Waarom trek je je het zo aan?

Het feit dat overgewicht uiteindelijk medische klachten gaat geven, los van hoe het komt dat je te zwaar/dik bent, is aangetoond. Dat kun je dan toch niet ontkennen? Daar gaat het om. Niet of je wel of niet je best doet gewichtsverlies te bereiken.

Maar bovenal, bewaar je zelfrespect en ga niet schelden! Het feit dat jij het zo voelt dat je alle vooroordelen over je heen krijgt.... dat zegt in de eerste plaats iets over jou. Het gedrag van andere mensen kun je niet veranderen. Wel kun je leren om niet gefrustreerd te raken over dat gedrag van anderen. En ik verzeker je..... dat geeft echt veel rust en ontspanning

Dat zou ook betekenen dat er hier op dit topic niet met van die grote onaardige woorden gesmeten wordt.
Helahola, lezen svp, ipv direct zeggen dat de dikkerds schelden.

Mirlo kan lekker lopen blaten en als daar dan te assertief op gereageerd word is dat zielig.

Enne Mirlo, doordenk eens wat je schrijft en lees wat een ander schrijft misschien steek je er wat van op.......
quote:__justme__ schreef op 16 september 2008 @ 09:49:

[...]

Schildklierhormonen zijn trouwens ook van belang voor de ontwikkeling van het verstandelijk vermogen Over een zwaktebod gesproken.....
Dit topic bevetsigd precies waar mijn moeder tegenaanloopt. Ze heeft ook overgewicht als gevolg van haar medicijnen voor haar te traag werkende schildklier. Toen mijn zusje geboren werd had ze een te snel werkende schildklier en was ze zo mager als een lat, kon ze zich ook verantwoorden of ze wel goed genoeg voor haar zelf zorgde.

De oplossing was een slok radioactief jodium nemen, helaas heeft zij daar een licht verhoogde dosis van gekregen waardoor het omsloeg in een te laag werkende schildklier.

En nu is ze te dik, Sonja Bakkeren heeft voor haar geen zin, ze eet gewoon gezond maar zal altijd te dik blijven en dat was voor haar heel moeilijk om te accepteren, zelfs nu kan ze dat nog niet.

En dan heb je hier van die mensen die denken dat dikke mensen het aan zichzelf te danken hebben...wat jammer en wat moeilijk zal dat voor haar zijn. Ze kan nooit zonder schuldgevoel een ijsje eten in de stad, want ja, je ziet iedereen denken...
Fluffy, het is erg jammer dat je me allerlei spannende ziektes toewenst, omdat je ervan uitgaat dat ik nooit zou hebben gezien heb hoe het is als een lichaam verandert door medicatie.

Ik zal je eens wat vertellen uit mijn persoonlijke leven. Toen ik 12 was, kreeg mijn oudere zus kanker. Zij was toen 15 jaar oud. Door de chemo's, prednison, dexamethason en al die andere vieze troep veranderde haar lichaam:

- ze kreeg een kaal hoofd

- ze werd anorexia-slank

- ze was incontinent, waar ze een luier voor moest dragen (en voor de rest dat anorexia-slanke lijf)

- ze had een dikke kop van de prednison en dexamethason en weet ik het wat.

Denk je dat zij niet gepest is?

Maar verder heb ik geen flauw idee hoor.
En ik eet wel zonder schuldgevoel een ijsje. Omdat ik daar zin in heb en omdat het mij aan mijn dikke reet zal roesten wat andere mensen daar van vinden!

En zusenzo, ik doe niets anders dan lezen. Ook in het verhaal van Mirlo zit een grote kern van waarheid. Maar ja, wat jullie lijken te vergeten hier is dat iedereen zijn eigen waarheid heeft. En dat kan niet. Want alle dikkerds hebben dezelfde waarheid ..... namelijk dat de hele wereld tegen hen zit te zeuren, naar hen kijkt als ze een zak chips eten en noem maar op.

Behalve ik als dikker dan.... want het interesseert mij niets.
Relativeren, van je af laten glijden, noem het op. Ja ik weet het. En meestal lukt het ook prima. Maar soms, heel soms zou het ook weleens een leuke afwisseling zijn als iemand in plaats van alleen een meningneer te plempen met heel hoog zie je nou wel gehalte, eens echt zou willen luisteren en echt eens iets zou willen leren. De algemene tendens is: te dik? Eigen schuld. Medische problemen? Ja ja, smoesjes. En dat schiet, ook bij mij, wel eens heel even verkeerd. Ja en dan verlaag je je wel eens tot het niveautje van Mirlo. Maar ja, zelfs al ben je dik, dan nog ben en blijf je mens.
Wat ik bedoel te zeggen is dat Mirlo aardig uithaalt en oordeelt en dan val jij over het feit dat sommige dames daar boos om worden.

Kan mij ook werkelijk een worst wezen maar in de aanval gaan en geen aanval terug verwachten is op zo een groot forum niet te verwachten.

Ik voel mij niet aangevallen door haar maar kan me wel goed indenken dat sommige dit wel zijn en dit vooral door de vooroordelen.
Mirlo, ik heb meer dan genoeg ellende gezien en meegemaakt. En gek genog he, is niets daarvan te vergelijken met dommigheid, met starre door vooroordelen stugge meningen. Het is vreselijk dat je zus ziek is geweest, maar dat wil nog niet zeggen dat je mij ongestoord de les kan lezen en steken onder water kan geven. Mijn broer is dood. Doodgegaan aan een slopende ziekte. Mag ik nu dan verder zonder meer ongezouten mijn bevooroordeelde mening ergens neerplempen zonder te durven toegeven dat ik er ook wel eens helemaal naast kan zitten?

Helaholalala, ik ga er niet vanuit dat mensen kwaad over me denken omdat ik te zwaar ben. Of tegen me zeuren. Maar als ik een ijsje voor de kinderen koop en iemand deeld me mede dat ik dat maar beter niet kan doen. Ligt het dan aan mijn waarheid? Als ik met de kinderwagen de lift neem (zes trappen met twee kinderen die niet kunnen lopen, een dubbele kinderwagen en de luiertas is echt niet handig) en iemand het nodig vind om te zeggen dat ik eens wat vaker de trap moet nemen. Is het dan mijn waarheid die zegt dat ze zich met zaken bemoeien die ze niets aangaan?

(Overigens had deze mevrouw wel een leuke oplossing voor de kinderwagen. Ik moest die in de lift zetten en naar beneden laten gaan en dan gewoon de trap afrennen. Kon ik beneden weer mijn kinderen uit de lift halen. Ja, ik ga twee kleintjes helemaal alleen in de lift zetten, hopen dat de lift niet vast komt te zitten of iemand anders besluit ze eruit te halen en dan nog hopen dat ik op tijd beneden ben voordat de lift weer met kinderen terug omhoog gaat. En hopen dat die van anderhalf niet volslagen in paniek raakt omdat mamma ineens weg is natuurlijk....)
Mag ik even vragen welke vooroordelen?

Volgens mij is het merendeel namelijk feiten. En heb ik alleen maar gezegd dat:

'

1. heel veel forse mensen smoesjes gebruiken (is waar, zeg toch gewoon dat je teveel energie inneemt, en dat je het niet kan verbruiken)

2. heb gezegd dat Fluffy met een zak chips achter de pc zat.

Om even met een slap excuus van mijn kant te komen:

dat was nadat ze me een enge ziekte toewenste, en me uitschold voor trut. En nog wat leuke termen naar mijn hoofd gooide. En dan mag ik geen vuile opmerking terugmaken?

Flikker toch op zeg.
Ja hoor, Mirlo, je hebt helemaal gelijk meid. Tuurlijk, ik ben begonnen, jij hebt geen vooroordelen, jij weet precies hoe of wat van iedereen die te zwaar is, jij weet als enige hoe het allemaal wel zit. Jij hebt niemand onheus bejegend, je niet gedragen als een kleuterjuf voor een klas ukkepukken die het allemaal nog moesten leren. We zullen je nomineren voor Forummer van de maand...
Fluffychuzzle, je doet precies wat ik beschreef. Je legt de verantwoording voor jouw frustratie dat het bestaat dat iemand een opmerking maakt over het kopen van een ijsje voor je kinderen, bij die mevrouw. Ja, dat ligt dus echt aan jouw waarheid! Het feit dat jij daar last van hebt, zegt iets over jou! En dat is wat ik bedoel.

Het zou toch veel meer relaxed voor jou zijn als je je daar niet aan zou ergeren? Is ook beter voor je bloeddruk en zo
quote:fluffychuzzle schreef op 16 september 2008 @ 10:08:

Maar als ik een ijsje voor de kinderen koop en iemand deeld me mede dat ik dat maar beter niet kan doen.

Wat liegen ze daar aan dan? Ijs en snoep kan iedereen missen, dik of dun, volwassen of kind. Waarom mag dat niet gezegd worden?
nr. 1 en 2 zijn en blijven vooroordelen en je we moeten je idd maar laten blaten, wat daar blijft het idd alleen maar bij.

Veel meer dan onnozelheid en ontwetendheid komt er niet uit.

Dus bijdeze flikker ik een end op en ga me met andere dingen bezig houden want dit is vechten tegen de bierkaai.

En je hebt zeker gelijk helahola.
Ook ik ben te dik, tenminste volgens de huidig geldende maatstaven, waarschijnlijk zou ik 2 of 300 jaar geleden een echte beauty zijn geweest. Maar he...who cares ?

Ik heb een leuke leven, heb grote delen van de wereld gezien, heb een heerlijke man, een leuk huis, een super baan, veel vrienden en een hond waar ik gek op ben.

En als ik mijn leven tot nu toe bekijk dan kan ik niet anders dan tevreden zijn. En is dat nu niet waar het om gaat ? Dat je tevreden bent met jezelf ? met je manier van leven ?

Dik of dun...mensen oordeel toch wel.

Natuurlijk krijg ook ik van die o zo goed bedoelde adviezen van vreemden..maar ik reageer er niet (meer) op. Ik ben zoals ik ben en ik ben gelukkig met mijzelf. En dat dames..daar gaat het om.
Mijn eerste post: FEITEN (risico's overgewicht)

Tweede post: FEITEN (mensen met overgewicht schamen zich vaak, en kunnen lichamelijk minder aan)

Derde post: fout van mijn kant, niet goed teruggelezen. Gericht op MissC

Vierde post: FEITEN (over afstandsbedieningen, grote borden etc)

Vijfde post: FEIT (over het verschil tussen afwezigheid ziekte en gezondheid).

Zesde post: mening (dat dikke mensen vaak naar anderen wijzen)

Zevende post: mening + feit (dat jullie er lacherig over doen en dat kinderen vaak ook overgewicht als de ouders dat ook hebben)

Achtste post: verdediging (dus mening, maar ook feit)

En bij de negende post reageer ik op het gescheld van Fluffy.

Dikke mensen, verenigt u! Mirlo is in tha house!
quote:__justme__ schreef op 16 september 2008 @ 10:18:

[...]

Wat liegen ze daar aan dan? Ijs en snoep kan iedereen missen, dik of dun, volwassen of kind. Waarom mag dat niet gezegd worden?Natuurlijk hebben ze gelijk maar wie vraagt om hun mening.
Mirlo duik nog ff een dikke van Dale in dan weet je vast wel weer wat feiten zijn.
Fluffy, jij moet ook 's leren luisteren.

Te dik zijn is ONGEZOND (je gaat er uiteindelijk dood aan)

Te dik zijn is een LAST VOOR DE MAATSCHAPPIJ (kost pokkeveel geld).

Te dik zijn is heel simpel: JE NEEMT TE VEEL ENERGIE IN.

Zijn geen vooroordelen, zijn feiten.

Lieg ik als ik dit zeg? Simpele vraag.
Feit: dikke mensen hebben vaak kinderen met overgewicht.

Feit: het kan komen door medicatie, maar dat betekent niet dat je in de slachtofferrol hoeft te kruipen.
quote:zusenzo schreef op 16 september 2008 @ 10:23:

[...]

Natuurlijk hebben ze gelijk maar wie vraagt om hun mening.

Ja hallo, zo ken ik er nog wel 10.

Dan kan er niets meer gezegd worden zonder uitdrukkelijke toestemming vooraf. 'Lekker weertje, hè?' 'Dure schoenen, zou je dat wel doen?'

De frustratie ligt bij de ontvanger van het signaal, niet bij de zender. De ontvanger is dus ook de enige die ervoor kan zorgen niet geraakt of gefrustreerd te worden door opmerkingen.
quote:mirlo schreef op 15 september 2008 @ 20:34:

[...]

1. Ik wil best luisteren, maar niet naar alle slappe smoesjes die jullie hebben ("ik ben wel gezond, heb nergens last van" of "ik slik medicijnen")

2. ongevraagd advies? Dit is toch een openbaar forum of niet soms? Anders open je toch lekker een privéforum waar alleen mensen met overgewicht mogen posten.Mirlo,niet lullig bedoeld maar dat met die medicijnen is echt geen smoesje.Mijn zus had psychische problemen,was zelf in een kliniek opgenomen,moest antidepressiva slikken en had daardoor het pech 20 kilo aan te komen die ze beslisst niet allemaal heeft aangegeten.Ze is 1.66 en had altijd maat 36/38 en dan opeens maat 44/46.Daar was ze niet blij mee.Ik ken haar situatie heel goed en ken dus de oorzak.En ze kreeg af en toe vervelende opmerkingen.Zelf kreeg de ze opmerking ooit eens door iemand met een bierbuik.Hij zei zomaar tegen haar dat ze dikke benen had.Waar bemoeite die man zich mee?Gelukkig heeft mijn zus hem op zijn plaats gezet.Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat iedere situatie anders is.Mijn zus mocht gelukkig een tijd geleden,weet niet meer wanneer,de dosis halveren,en is nu 7 van die overtollige kilos kwijt.De rest wil zij ook nog kwijt.Ze doet nu geregeld aan aquarobic en loopt veel.Ze doet er dus alles aan om het gewicht kwijt te raken.Dankzij de medicijnen en de goede therapie gaat het nu weer helemaal goed met haar.Natuurlijk heb je mensen die ook problemen met hun overgewicht en ondergewicht hebben dat ben ik met je eens,maar ook weer niet iedereen.Zelf bekijk ik het naar de situatie en heb me ook al veel in de materie verdiept.Ben het wel met je eens dat bewegen,gezond eten en met mate snoepen van belang is en zo hou ik mijn bmi van 23,5 op pijl.Maar nogmals,kijk naar de situatie van het individu.En nogmals,bedoel het niet lullig of als aanval en heb je postingen ook met belangstelling gelezen.Dat wilde ik ook nog duidelijk maken.Ik heb namelijk een hekel aan bekvechten en wil gewoon met iedereen normal kunnen praten.
Wie wenst hier Mirlo een enge ziekte toe????

Want dan kom ik in actie!!!
Geen bijzonderheden
quote:mirlo schreef op 16 september 2008 @ 10:25:

Te dik zijn is heel simpel: JE NEEMT TE VEEL ENERGIE IN.

Helemaal waar.
Geraldine, ik zie het niet als aanval. En ja, medicatie kan inderdaad gewichtstoename veroorzaken. Helemaal mee eens.

Maar ik denk dat als je in die situatie eigenlijk twee dingen kan doen:

1. Flink op dieet (niet meer snoepen, geen speklapjes etc), en dat moet dan waarschijnlijk levenslang.

2. als je erop aangesproken wordt, zeggen "ja, ik ben te dik, het komt door medicatie, en daarnaast hou ik van lekker eten en dat wil ik niet opgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven