Treinkaartje

14-07-2020 11:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mocht dit topic verkeerd staan, dan laat het mij maar weten.

Ik moet aankomende vrijdag naar Den Haag op en neer voor een paspoort aanvraag. Nu had ik een tijd geleden een retourkaartje gezien van 19 euro, maar deze is helaas niet meer beschikbaar. Mensen enig idee waar ik nog voor een redelijke prijs een kaartje kan krijgen om heen en weer te reizen naar Den Haag? Op dit moment is het goedkoopste wat ik kan vinden 54 euro en ik ben niet van plan om zoveel geld neer te tellen voor een gesprek van een half uurtje.
https://www.treinreiziger.nl/category/treinkaartjes/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daarop gekeken, maar ze bieden maar vijf steden aan en Den Haag staat er niet bij.
Alle reacties Link kopieren
ivm Corona heeft de NS hun deals opgeschort.
Lijkt me logisch, je wil mensen nu juist nìet motiveren om de trein te nemen.
En de steden waar het nu langzaam voor is opgestart zijn juist degenen waar minder forenzen komen.
vakantieveilingen heeft vaak enkele reis voor een euro of 11-12, ongeacht begin- en eindstation. Je hebt dus wel twee kaartjes nodig voor een retour én je moet buiten de spitstijden reizen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-07-2020 11:59
ivm Corona heeft de NS hun deals opgeschort.
Lijkt me logisch, je wil mensen nu juist nìet motiveren om de trein te nemen.
En de steden waar het nu langzaam voor is opgestart zijn juist degenen waar minder forenzen komen.
Dit.
Er zijn nu geen (of alleen minder populaire) deals om drukte te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
14-07-2020 12:00
vakantieveilingen heeft vaak enkele reis voor een euro of 11-12, ongeacht begin- en eindstation. Je hebt dus wel twee kaartjes nodig voor een retour én je moet buiten de spitstijden reizen.
Die bieden ze atm ook niet aan.

De enige mogelijkheid dat het iets goedkoper is misschien een dagje Groninen te boeken, maar geen idee of ze het goedrekenen dat ik de reis andersom maak.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt kijken naar "internationale" treinen, de treinen waarop je een plek moet reserveren en een toeslag moet betalen. Soms is een reis met die trein goedkoper dan los in en uit checken, vooral als je op een niet-zo-populair tijdstip wilt reizen.
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
14-07-2020 12:06
Die bieden ze atm ook niet aan.

De enige mogelijkheid dat het iets goedkoper is misschien een dagje Groninen te boeken, maar geen idee of ze het goedrekenen dat ik de reis andersom maak.
Even een tweet naar NS eruit sturen om te checken?
Alle reacties Link kopieren
alternatief:
https://www.blablacar.nl/
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-07-2020 12:11
alternatief:
https://www.blablacar.nl/
Had ik ook al op gecheckt, maar ik woon een beetje afgelegen, dus dan wordt het alsnog lastig voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
14-07-2020 12:12
Had ik ook al op gecheckt, maar ik woon een beetje afgelegen, dus dan wordt het alsnog lastig voor mij.
Of je gaat bijvoorbeeld op eigen gelegenheid (bus of fiets) naar een (groter) station of carpoolplek en dan van daar met blablacar.
Duurt misschien wat langer maar dan ben je wel goedkoper uit.
Voor je treinreis moet je ook naar een station reizen.
Alle reacties Link kopieren
Op marktplaats staan meerere NS-dagkaarten te koop voor 25-30 euro. Heb je daar iets aan?
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Darkcrystal schreef:
14-07-2020 12:24
Op marktplaats staan meerere NS-dagkaarten te koop voor 25-30 euro. Heb je daar iets aan?
zou dat betrouwbaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Naar Den Haag reizen en niet uitchecken?

Het standaard-bedrag is dan geloof ik 20 euro.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap iets niet; je vraagt je paspoort aan in de gemeente waarin je woont. Waar woon jij dat het 54 euro moet kosten om naar het gemeentehuis te komen binnen één gemeente?
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
14-07-2020 12:35
Ik snap iets niet; je vraagt je paspoort aan in de gemeente waarin je woont. Waar woon jij dat het 54 euro moet kosten om naar het gemeentehuis te komen binnen één gemeente?
Misschien heeft ze ook een paspoort van een ander land, waarvoor ze naar een consulaat of ambassade moet? :idee:

Voor TO: als bovenstaande het geval is, heb je geprobeerd of dit ook via de post te regelen is?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
14-07-2020 12:33
Naar Den Haag reizen en niet uitchecken?

Het standaard-bedrag is dan geloof ik 20 euro.

Het ligt eraan of je op het station uitcheckuitgangen hebt.

Schiphol-Groningen lukt nu bijvoorbeeld nog wel, maar straks niet meer.
Groningen-Schiphol lukt volgens mij niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maak er gewoon een dagje uit van. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-07-2020 12:38
Het ligt eraan of je op het station uitcheckuitgangen hebt.

Schiphol-Groningen lukt nu bijvoorbeeld nog wel, maar straks niet meer.
Groningen-Schiphol lukt volgens mij niet.
Op Den Haag centraal zijn er geen dichte poortjes maar niet uitchecken is natuurlijk wel een vorm van zwart rijden...
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
14-07-2020 12:33
Naar Den Haag reizen en niet uitchecken?

Het standaard-bedrag is dan geloof ik 20 euro.

Buiten dat het fraude is: het poortje gaat dan niet open.
Plus je moet een 2x een anonieme OV kaart kopen a € 7,50. Dus dan ben je evengoed 15,- + 2x minimaal 20,- er op zetten = 55,- kwijt?
himalaya wijzigde dit bericht op 14-07-2020 12:45
23.37% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
14-07-2020 12:42
Op Den Haag centraal zijn er geen dichte poortjes maar niet uitchecken is natuurlijk wel een vorm van zwart rijden...
Plus dat je 's middags ook nog terug moet inchecken. Volgens mij gaat deze truc dan niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Ns flex aanzetten en met korting reizen
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
14-07-2020 12:42
Op Den Haag centraal zijn er geen dichte poortjes maar niet uitchecken is natuurlijk wel een vorm van zwart rijden...
Niet als je twee pasjes hebt. Eentje voor de heenreis, eentje voor de terugreis, want anders checkt hij alsnog uit.

Het OV in Nederland vind ik belachelijk duur. Creatief boekhouden vind ik niets mis mee.

Als je op een ritje van drie euro vergeet uit te checken rent er ook geen controleur achter je aan om je eraan te herinneren.

https://www.werkstudent.nl/niet-uitchec ... 0-euro-op/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
-Rosings- schreef:
14-07-2020 12:50
Ns flex aanzetten en met korting reizen
Dit!!

Heb je al wel een Persoonlijke ov chip?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven