Tussen 2 culturen

24-03-2019 21:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Heeft iemand hier toevallig ook hetzelfde probleem als ik?
Ik loop namelijk vast, want mijn ouders zijn erg islamitisch en strikt volgens de Turkse cultuur opgevoed. Terwijl ik juist erg westers ben met mijn denken en doen.
Iemand enige ervaring mee en evt tips hoe hiermee om te moeten gaan ?
Woon je nog thuis op of jezelf? Ik denk dat dat de eerste stap is.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
24-03-2019 21:33
Woon je nog thuis op of jezelf? Ik denk dat dat de eerste stap is.
Ik woon nog thuis.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet op jezelf wonen dan?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk want zolang je onder hun dak woont heb je je in grote mate natuurlijk te houden aan hun regels, normen een waardes.....dus op jezelf gaan geeft je wel veel meer ruimte om jezelf te zijn.

Hoe oud ben je?

Heb je wel eens met hen besproken waar je mee zit?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
24-03-2019 21:45
Waarom ga je niet op jezelf wonen dan?
Het is niet gepast binnen 'onze' cultuur dat meisjes uit huis gaan voordat ze gaan trouwen.
Alle reacties Link kopieren
BlijEi2019 schreef:
24-03-2019 21:47
Moeilijk want zolang je onder hun dak woont heb je je in grote mate natuurlijk te houden aan hun regels, normen een waardes.....dus op jezelf gaan geeft je wel veel meer ruimte om jezelf te zijn.

Hoe oud ben je?

Heb je wel eens met hen besproken waar je mee zit?
Ik ben net een paar weken 20, en jaa heb het al geprobeerd om het te bespreken maar ze willen het gewoonweg niet begrijpen. :(
Mijn ouders zijn van een niet westerse cultuur, en ik ben geboren en getogen in Nederland, dus wellicht dat ik je tips kan geven..

Ik kan alleen uit je OP niet goed opmaken waar je dan tips voor wil?
Alle reacties Link kopieren
Dametje36 schreef:
24-03-2019 21:48
Het is niet gepast binnen 'onze' cultuur dat meisjes uit huis gaan voordat ze gaan trouwen.
Maar zou je het zelf graag willen?
Alle reacties Link kopieren
Dametje36 schreef:
24-03-2019 21:48
Het is niet gepast binnen 'onze' cultuur dat meisjes uit huis gaan voordat ze gaan trouwen.
Nou, dan is het maar goed dat je in Nederland bent, hè?
Waar je de vrijheid hebt om dit helemaal zelf te mogen beslissen.
Alle reacties Link kopieren
was dubbel
esterinside wijzigde dit bericht op 24-03-2019 21:51
Reden: double trouble
95.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk dit......
Ik hoop dat ze je kunnen accepteren met je westerse inslag.
In principe is het logisch dat je je zo ontwikkelt. In NL.
Ik kan helemaal niet tegen dat strenge gedoe, sorry.
Ik denk ook niet dat Allah/God zou willen dat ouders hun kind afkeuren of afstoten om anders denken.
Maar ja. Ik snap wel dat het voor jou heel moeilijk is :@@:
Sorry heb geen echte goeie tips, lijkt mij dat je zelf ook wel probeert te praten uit te leggen, begrip van elkaar te krijgen voor beide standpunten oid? Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
24-03-2019 21:50
Mijn ouders zijn van een niet westerse cultuur, en ik ben geboren en getogen in Nederland, dus wellicht dat ik je tips kan geven..

Ik kan alleen uit je OP niet goed opmaken waar je dan tips voor wil?
Nou ja, hoe je hier het beste mee kunt omgaan. Of ik juist voor mezelf moet kiezen of mezelf niet houden aan wat zij graag willen hebben.
Dametje36 schreef:
24-03-2019 21:48
Het is niet gepast binnen 'onze' cultuur dat meisjes uit huis gaan voordat ze gaan trouwen.
Ik ben de eerste in de familie die:
- ongetrouwd op vakantie ging met een vriendje
- ongetrouwd in het buitenland stage ging lopen
- ongetrouwd is gaan samenwonen

Ja ze hadden het er moeilijk mee, maar na mij kwamen er ineens allemaal andere nichten die ongetrouwd de deur uit gingen. Iemand moet de eerste stap zetten.. En ja je krijgt er heisa van, maar je doet het voor jezelf. En uiteindelijk draaien ze bij, omdat ze zien dat je het wel redt.

Studeer je? Werk je?
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
24-03-2019 21:53
Ik ben de eerste in de familie die:
- ongetrouwd op vakantie ging met een vriendje
- ongetrouwd in het buitenland stage ging lopen
- ongetrouwd is gaan samenwonen

Ja ze hadden het er moeilijk mee, maar na mij kwamen er ineens allemaal andere nichten die ongetrouwd de deur uit gingen. Iemand moet de eerste stap zetten.. En ja je krijgt er heisa van, maar je doet het voor jezelf. En uiteindelijk draaien ze bij, omdat ze zien dat je het wel redt.

Studeer je? Werk je?
Jaa ik studeer nog. En ik heb speciaal gekozen voor een vervolgstudie die 60km verderop is om het een beetje duidelijk te maken dat ik wel op kamers moet zo. Maar helaas niemand die het begrijpt..
Heb je een relatie?
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
24-03-2019 21:53
Ik ben de eerste in de familie die:
- ongetrouwd op vakantie ging met een vriendje
- ongetrouwd in het buitenland stage ging lopen
- ongetrouwd is gaan samenwonen

Ja ze hadden het er moeilijk mee, maar na mij kwamen er ineens allemaal andere nichten die ongetrouwd de deur uit gingen. Iemand moet de eerste stap zetten.. En ja je krijgt er heisa van, maar je doet het voor jezelf. En uiteindelijk draaien ze bij, omdat ze zien dat je het wel redt.

Studeer je? Werk je?
Ha. Ik was ook de eerste samenwoner (in een westerse (Europese) familie en idd de eerste die op kamer ging en niet elk weekend bij ouders langsging. Later zelfs de eerste die ongetrouwd kinderen kreeg. Mijn ouders hebben het er moeilijk mee gehad maar we hebben niet gebroken. Voor mij was het ook moeilijk maar ik wist wat ik wilde dus ben er voor gegaan. Geen spijt.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
24-03-2019 21:57
Heb je een relatie?
Nee, ik heb geen relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dametje36 schreef:
24-03-2019 21:55
Jaa ik studeer nog. En ik heb speciaal gekozen voor een vervolgstudie die 60km verderop is om het een beetje duidelijk te maken dat ik wel op kamers moet zo. Maar helaas niemand die het begrijpt..
Ben je financieel afhankelijk van ze?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
24-03-2019 21:58
Ben je financieel afhankelijk van ze?
Uhm.. nee niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Wat hoii zegt :cheer2:
Ik zou gewoon op kamers gaan. Of ze draaien wel weer bij of niet.
Alle reacties Link kopieren
Dametje36 schreef:
24-03-2019 22:00
Uhm.. nee niet echt.
En waar ben je bang voor? Zou je kunnen zeggen ‘in september ga ik voof mijn studie en omdat ik dat graag wil met een vriendin samenwonen in x’ - wat gebeurt er dan?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
24-03-2019 22:02
En waar ben je bang voor? Zou je kunnen zeggen ‘in september ga ik voof mijn studie en omdat ik dat graag wil met een vriendin samenwonen in x’ - wat gebeurt er dan?
Dan kunnen er wel klappen gaan vallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dametje36 schreef:
24-03-2019 22:03
Dan kunnen er wel klappen gaan vallen denk ik.
Joh, die is gek! Wat zeg je nu eigenlijk concreet?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven