Vakantiezaterdag!!!!

02-08-2014 08:45 157 berichten
Hallo ladies,

Het is eindelijk zo ver, velen van jullie hebben eindelijk vakantie en daarmee zijn er ook een aantal vertrokken naar verre oorden of juist dichtbij, in hotel, camping of logeeradres.

Heeft iedereen het een beetje naar de zin? Komen jullie ook tot rust of zitten jullie nog in de ren- en vliegstand?

Volgens de berichten wordt het in Rotterdam vandaag een kletsnatte kliederboel, dus dat is niet echt een uitnodiging om eropuit te gaan, maar dat mag de pret niet drukken. Een beetje vogelen in huis, al moet ik er wel eventjes uit voor wat boodschappen en als het te doen is, dan loop ik even naar de mart. Ik zie wel.

Wat gaan jullie doen vandaag?
Hallo allemaal!

Ik ben vorige week in Frankrijk geweest (en daarvan eerder thuis gekomen want het was er helemaal niet fijn) en de week daarvoor in Duitsland (was wél heel leuk), dus ik heb alweer even niet in een zaterdagtopic gereageerd.

Nu weer lekker thuis. Vandaag naar mijn ouders met vriend, voor een paar dagen. Vriend heeft nu ook vakantie, nog even van genieten want vanaf volgende week gaat hij fulltime het leger in en woont hij doordeweeks in Breda. Dat wordt echt heel, heel erg moeilijk.

Verder is de kat al sinds gistermiddag niet thuis geweest en ze blijft steeds vaker en langer weg en ik ben zooo bezorgd. Ik ben zo bang dat ze bij iemand anders een fijn thuis gevonden heeft.

Over een paar weken gaan we waarschijnlijk verhuizen, maar is allemaal nog niet zeker (en ik hoop het zo, zo, zo erg) dus daar ook stress van.

Verder ben ik de zomer spuugzat, ik vind het veel te warm en ik snak naar de gezelligheid van de winter (terwijl ik een hekel heb aan kou, maar deze warmte is minstens zo erg). Bij tijd en wijle jank ik de ogen uit mijn kop omdat alles hartstikke teveel is even en ik heb drie maanden vakantie dus de afleiding is ver te zoeken.

Heeft iemand alsjeblieft een middel om weer een beetje relaxed te worden?

Zennn, hammmkaaassss. Sorry voor het weinig positieve bericht.

Goed, fijn weekend allemaal en een fijne vakantie voor degene die vakantie hebben! Geniet ervan, ga ik ook proberen.
quote:Penelopeia schreef op 02 augustus 2014 @ 09:06:

Ik ga 's ochtends naar het tuincentrum om allerlei moois te kopen om de tuin in te richten. Wij wonen in een slooppand en de tuin was echt een enorm oerwoud, maar nu heeft mijn lieve vriend alles leeggehaald en de tegels schoongeboend. Tijd dus om er wat gezellige plantjes in te zetten! Echt bizar trouwens wat we allemaal aantreffen in de aarde: pleisters, verpakkingen, batterijen, knikkers. Soms word ik een beetje moe van het feit dat ik in een achterstandswijk woon haha.

En vanmiddag ga ik op bezoek bij een vriendin die is verhuisd.

Hier trouwens nog geen vakantie helaas :( 16 augustus pas.

Fijne zaterdag iedereen!

De tuin is zooo leuk geworden <3 Twee weken terug was het nog een groot oerwoud met brandnetels en mos en zanderige grond, en nu hebben we een keurig bordertje waar we 120 liter pokon bordergrond in hebben gegooid, met allemaal gezellige plantjes. Vooral éénjarigen, maar ook wat vaste planten. Ik ben blij!!!

In november wat bollen in de grond, en dan begint het voorjaar van 2015 ook alvast gezellig
@krullevaer: Je maakt je druk om een heleboel dingen waar je geen controle over hebt. Misschien helpt het om je te realiseren dat je met gepieker niks opschiet? Verder kan huilen ook heel erg opluchten en mag je jezelf af en toe ook best zielig vinden. Verwen jezelf een beetje, eet wat lekkers, doe iets wat je leuk vindt.

Vervelend hoor, als je niet zo lekker in je vel zit
Alle reacties Link kopieren
heb vanmorgen mijn hele huis gedesinfecteerd...

Had van de week nl een muis op bezoek. Ik denk dat deze per ongeluk door de open balkondeur naar binnen is gelopen.. en dezelfde nacht ook weer naar buiten want ik heb m niet meer gezien, ook geen sporen, gif is niet aangevreten.

dus ik heb alles stofgezogen, gedweild, gedesinfecteerd... serieus.. vandaag kon ik zo in een aflevering van gypsy girls. Alle vloeren ( alles ervan af ), alle kasten, alle oppervlaktes. alles wat los rondslingerde op geruimd en schoongemaakt. bekleding van bank gewassen, En ik ben al heel schoon en opgeruimd van mezelf... Het enige dat ik nog niet gedaan heb zijn de gordijnen afhalen en wassen

straks met een vriend op een terras of als het noodweer losbarst in een cafeetje..

Nu eerst mezelf schoonspoelen onder de douche.
never a failure, always a lesson
quote:Krullevaer schreef op 02 augustus 2014 @ 14:13:

Hallo allemaal!

Ik ben vorige week in Frankrijk geweest (en daarvan eerder thuis gekomen want het was er helemaal niet fijn) en de week daarvoor in Duitsland (was wél heel leuk), dus ik heb alweer even niet in een zaterdagtopic gereageerd.

Nu weer lekker thuis. Vandaag naar mijn ouders met vriend, voor een paar dagen. Vriend heeft nu ook vakantie, nog even van genieten want vanaf volgende week gaat hij fulltime het leger in en woont hij doordeweeks in Breda. Dat wordt echt heel, heel erg moeilijk.

Verder is de kat al sinds gistermiddag niet thuis geweest en ze blijft steeds vaker en langer weg en ik ben zooo bezorgd. Ik ben zo bang dat ze bij iemand anders een fijn thuis gevonden heeft.

Over een paar weken gaan we waarschijnlijk verhuizen, maar is allemaal nog niet zeker (en ik hoop het zo, zo, zo erg) dus daar ook stress van.

Verder ben ik de zomer spuugzat, ik vind het veel te warm en ik snak naar de gezelligheid van de winter (terwijl ik een hekel heb aan kou, maar deze warmte is minstens zo erg). Bij tijd en wijle jank ik de ogen uit mijn kop omdat alles hartstikke teveel is even en ik heb drie maanden vakantie dus de afleiding is ver te zoeken.

Heeft iemand alsjeblieft een middel om weer een beetje relaxed te worden?

Zennn, hammmkaaassss. Sorry voor het weinig positieve bericht.

Goed, fijn weekend allemaal en een fijne vakantie voor degene die vakantie hebben! Geniet ervan, ga ik ook proberen.

Hey Krul,

Het is ook allemaal erg spannend. En veel. Dus laat het water lekker stromen, laat die regenbui maar komen als je huilt… Geef jezelf toestemming om het eng te vinden. Maar fluit jezelf terug als je in paniek raakt.

Je hebt voor heel wat heter vuur gestaan dan dit, ook hier ga je doorheen komen.

Zoek afleiding. Lees een boek, kijk tv. Doet je pootje het weer? Misschien alvast wat voorlezen voor je studie, zodat het na de zomer wat minder op je af komt allemaal…

Misschien alvast wat lezen voor je lijst

Leidt af en bent al haske nuttig bezig dan.
Tjee, ik vind dat wel een beetje een overtrokken reactie voor één muisje.
Zelf word ik rustig van kleuren, theedrinken, en douchen….
Ik ga zelf friet maken!
quote:Penelopeia schreef op 02 augustus 2014 @ 14:38:

Tjee, ik vind dat wel een beetje een overtrokken reactie voor één muisje.

serieus?? Ik ben liever wat te veel hygienisch bezig dan te weinig.

Moet wel heel eerlijk bekennen dat als ik eenmaal begin met schoonmaken dat ik dan meteen alles meeneem. Geen half werk!

en de bekleding van de bank moest toch weer in de was, dus dat kwam eigenlijk wel goed uit
en ik vind muizen gewoon echt vieze beesten... en het idee dat er een in mijn huis heeft rondgelopen geeft me echt de rillingen...
Ach, misschien ben ik wel gewoon een smeerpoets.
Ik heb net bramen geplukt, ook heel veel bosaarbeien gevonden en die ook meegenomen. Wel 3 hele pruimen van openbaar terrein gehaald, helaas hing de rest van de oogst voor mij te hoog. Niemand pakt het en de helft rot weg op de grond.

Ik ga zo ff wat opruimen en dan jam maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:LunaLoona schreef op 02 augustus 2014 @ 12:33:

[...]

Veel plezier op Mallorca, Marilyn! Als ik dit zo bekijk heb je aan een paar bikini's en één jurkje genoeg...

[img]http://www.vliegwinkel.nl/Cms_Data/Cont ... llorca.jpg[/img]

En de weersverwachting geeft maximumtemperaturen tussen 30 en 34 graden aan, terwijl het 's nachts niet kouder wordt dan 22 graden. Dus...

[img]http://media-frontend.tweakwise.com/luc ... htroze.jpg[/img]

en

[img]http://www.fashionaholic.nl/wp-content/ ... smeren.jpg[/img]

mee en veel

[img]http://hapjesaanhuis.nl/producten/groot ... -blauw.jpg[/img]

drinken, dan heb jij een topvakantie! (ik zwaai je alvast virtueel uit!)

dank je wel.

(die zonnebrand is nog het beste idee, ik heb een zonne allergie... heb een paar flessen ingeslagen)
Dankjulliewel Penelopeia en Hanke, lief. Mijn knieën zijn gelukkig weer helemaal beter. Poes is nog steeds niet thuis, ik ga de buurvrouw vragen of ze me wil berichten als ze hem ziet, want ik maak me wel zorgen en ga toch niet helemaal met een lekker gevoel weg. Iets lezen voor mijn lijst alvast is wel een goed idee. Nogmaals bedankt.
Poes is thuis!!! Ze kwam net voordat we weggingen aanwandelen.
Dankjewel Cateau voor je reactie. Heeft mij wel geholpen om mezelf ff streng toe te spreken (of heb jij dat subtiel gedaan? Haha) en niet druk te maken dat iets perse af moet.

Tegen de tijd dat van de bank afkwam en aangekleed was, was ik dus van gedachte veranderd en zou ik gewoon verder klussen. Tot ik je reactie las.

Je hebt helemaal gelijk. Ik wil ervan af zijn en ook heeel nieuwsgierig naar het resultaat. Nu zit ik dus lekker in het zonnetje met een zomers biertje. Heerlijk! Als iemand nog een lekkere hamburger voor mij maakt, is mijn dag compleet.
quote:Krullevaer schreef op 02 augustus 2014 @ 19:12:

Poes is thuis!!! Ze kwam net voordat we weggingen aanwandelen.

Owwww wat fijn!!! Ze keek je namelijk erg onschuldig met een 'joehoe hier ben ik weer, waar maakte je je druk om' blik aan?

Heeft ze nou een maand huisarrest ?

Hier is het wat aan het donderen en hebben we een paar lekkere buitjes gehad. (Thanks mevrouw Teau voor het doorsturen van de regen en onweerswolkjes!!)

Hoop wel dat het droog is als ik straks richting kroeg ga.

(en het wordt niet zo laat als afgelopen weken heb ik mij voorgenomen. alhoewel dat niet de 1e x was dat ik mij dat voornam.

mmm alhoewel, tegen vieren is niet laat maar eerder vroeg... ...)
quote:marilyn82 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 19:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Krullevaer in "Vakantiezaterdag!!!!"" class="messagelink">Krullevaer schreef op 02 augustus 2014 @ 19:12</a>:</b>

Poes is thuis!!! Ze kwam net voordat we weggingen aanwandelen. </div></blockquote>

Owwww wat fijn!!! Ze keek je namelijk erg onschuldig met een 'joehoe hier ben ik weer, waar maakte je je druk om' blik aan?

Heeft ze nou een maand huisarrest ?

Hier is het wat aan het donderen en hebben we een paar lekkere buitjes gehad. (Thanks mevrouw Teau voor het doorsturen van de regen en onweerswolkjes!!)

Hoop wel dat het droog is als ik straks richting kroeg ga.

(en het wordt niet zo laat als afgelopen weken heb ik mij voorgenomen. alhoewel dat niet de 1e x was dat ik mij dat voornam.

mmm alhoewel, tegen vieren is niet laat maar eerder vroeg... ...)

Nou, om eerlijk te zijn laat ik haar inderdaad niet meer buiten. Ik vertrouw het niet, ze was altijd heel veel thuis en nu eet ze wat en rent weer naar buiten om nu zelfs 24 uur lang niet meer thuis te komen. Ik ben echt bang dat iemand anders haar ook leuk vindt en probeert in te pikken. Ik kan haar niet missen, echt niet. Over een paar weken verhuizen we als het goed is, dus dan moet ze toch wennen aan binnen zijn (de eerste anderhalve maand) en dan zien we daarna wel verder.

Hier behoorlijk noodweer gehad en vriend was toen aan het roeien (zag het niet aankomen want was stralend mooi weer) dus ook daar flinke zorgen over toen hij maar niet thuis kwam. Gelukkig was hij gewoon aan het schuilen.

Veel plezier in de kroeg!
quote:Wittelelie143 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 19:21 Dankjewel Cateau voor je reactie. Heeft mij wel geholpen om mezelf ff streng toe te spreken (of heb jij dat subtiel gedaan? Haha) en niet druk te maken dat iets perse af moet.

Tegen de tijd dat van de bank afkwam en aangekleed was, was ik dus van gedachte veranderd en zou ik gewoon verder klussen. Tot ik je reactie las.

Je hebt helemaal gelijk. Ik wil ervan af zijn en ook heeel nieuwsgierig naar het resultaat. Nu zit ik dus lekker in het zonnetje met een zomers biertje. Heerlijk! Als iemand nog een lekkere hamburger voor mij maakt, is mijn dag compleet. Goed zo!!! Kun je niet iemand bevelen een hamburger voor je te maken? Of laat het de snackbar doen. Geniet nog even van je dag!
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn kat (die leeft niet meer)

een paar dagen weg was.

Zij was gewoon te sociaal. Ze liep zo bij iemand anders naar binnen en ging daar rustig op de bank liggen.

En ze liep dus ook een keer bij mensen naar binnen die na 4 dagen misselijk en buikpijn bij mij (wel goed voor de lijn) een keer op het idee kwamen om op het adres in haar kokertje te kijken .

Nu hoeft dat bij jouw kat natuurlijk niet zo te zijn...

Is ze trouwens wel 'geholpen'? (gestelliriseerd)

Je weet nooit wat die beesten uitspoken )
quote:Penelopeia schreef op 02 augustus 2014 @ 15:14:

Ach, misschien ben ik wel gewoon een smeerpoets.

Ik ook dan, vond het ook veel voor 1 muisje. Maar ja, is je huis wel weer lekker schoon!

Wij vertrekken maandag naar Spanje! Heerlijk! Heb er zin an!
quote:Cateautje schreef op 02 augustus 2014 @ 09:28:

[...]

Als ik me goed herinner doe je iets in een museum, maar dat is zo lang geleden dat het ook iemand anders kan zijn.

Altijd gezellig, een terrasje met vrienden. Geniet ervan!

Fijne dag Hasse. Klopt helemaal Cato! En het was heel gezellig, maar wel nát! Gelukkig had kroegbaas genoeg paraplu's dus het blééf gezellg!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Marilyn, ja, wel geholpen gelukkig. Het is een vrouwtje, dus anders had ik al een boel kleintjes gehad (wel schattig trouwens). Ik kan er slecht tegen als poes weinig thuis is, ik ben het ook totaal niet van haar gewend. Ze was juist echt een kroelkat, veel bij me liggen en de godganse dag liggen pitten. Dus haar gedrag is veranderd en daarom vind ik het zo eng. Ze is echt alles voor me, ik ben ook doorlopend bang dat ik haar kwijtraak en als ze dus lang wegblijft word ik echt gek. Gelukkig kan ik weer rustig slapen nu.
Snap ik wel hoor...ik weet ook altijd dat ik niet hoef te stressen maar doe het toch vaak wel.

Het hoeft overigens niet zoveel te betekenen als ze een tijdje weg zijn hoor... katten hebben ook wel eens tijd voor zichzelf nodig
goedemorgen weer allen..

wat een relaxed topic is dit. Gaat het ook door op zondag of is het nu klaar???

we hebben gister tot 15 uur op het strandje kunnen zitten tot de bui kwam. Het was gezellig. 3 kinderen waren er, van 1, 3 en 7. Leuk om die bezig te zien.

's avonds nog een ander recept geprobeerd wat ook lekker was. Ik ben wel in de kook-mood deze dagen.

Cateau wat heb je zelf gedaan? of heb ik daar over heen gelezen?

iedereen die op vakantie is of bijna gaat, heel veel plezier!

en de rest gewoon een prettig weekend verder.

Krulevaer, ik ken het ook wel dat je zo lastig zit in je eigen hoofd. Had ik gister ook een beetje last van. Wat bij mij helpt is er over praten met mensen die je wel serieus nemen maar niet meteen denken dat het wel heel erg is allemaal of dat jij wel heel erg bent. Met zo'n vriendin was ik gister dus dat was fijn. en verder rustig door gaan en lief zijn voor jezelf. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven