Vakantiezaterdag!!!!

02-08-2014 08:45 157 berichten
Hallo ladies,

Het is eindelijk zo ver, velen van jullie hebben eindelijk vakantie en daarmee zijn er ook een aantal vertrokken naar verre oorden of juist dichtbij, in hotel, camping of logeeradres.

Heeft iedereen het een beetje naar de zin? Komen jullie ook tot rust of zitten jullie nog in de ren- en vliegstand?

Volgens de berichten wordt het in Rotterdam vandaag een kletsnatte kliederboel, dus dat is niet echt een uitnodiging om eropuit te gaan, maar dat mag de pret niet drukken. Een beetje vogelen in huis, al moet ik er wel eventjes uit voor wat boodschappen en als het te doen is, dan loop ik even naar de mart. Ik zie wel.

Wat gaan jullie doen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu drie weken vakantie!! Dus lekker een beetje aanrommelen. Dochter komt een paar keer extra thuis. en ook nog een keertje slapen. Heerlijk!

De dag begon goed,totdat zoon naar vader wilde gaan op de fiets.. Fiets gejat!! Balen!! Zoon over de rooie..

Deze week maar eens kijken voor een andere tweedehands fiets.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Hanke,

Rust uit en geniet, van lui en inert word je niet beter, integendeel, alleen maar lamlendig en zwak.

Er hangt altijd zo'n heerlijke galm in een klooster, dus als je daar bent, zing dan dit:

https://www.youtube.com/watch?v=6iCaXTXf1Dw

Veel plezier op je dat.
quote:Wollstonecraft schreef op 02 augustus 2014 @ 10:53:

Goedemorgen Cateautje en alle anderen!

Mijn aanrecht staat vol met Sumac, granaatappelsiroop, Za'tar, rozenwater etc. etc. Ik heb nogal wat Midden Oosterse / Perzische kookboeken en vandaag ben ik op expeditie geweest bij een Internationale (van oorsprong Turkse) supermarkt in een wijk waar ik normaal nooit kom. Zo fijn! Heerlijk snuffelen.

Ik wil eigenlijk nog een voet kopen voor mijn parasol, had zo'n bevestigingsgeval voor aan de balkonrand, maar dat past niet. Maar ik heb geeeeen zin om naar de blokker te gaan, dus misschien dat ik het maar even laat. Zeker als het straks gaat regenen.

Verder vandaag To kill a mockingbird herlezen, schrijven en genieten van de vakantie.

Voor iedereen: een heel fijn weekend, veel plezier met werken en met vrije tijd.

Voor Mevrouw Teau: een hond is zo leuk, weet je al wat voor ras je wil hebben?

Fijn weekend en tot gauw

Kook ze! Niets zo gezellig als lekker koken en eten! Ik ken de keuken uit het midden oosten niet maar ben altijd wel te porren voor iets nieuws! Kook je voor jezelf of krijg je gasten?

Hier op de camping, kook ik met de beperkte mogelijkheden ook vaak de sterren van de hemel. Gisteren een vijf gangen diner:

Eerst gang: kip, want die was gaar op de barbecue

Tweede gang: gebakken aardappels

Derde gang: worteltjes

Vierde gang: sla, had ook al bij de kip gekund, maar stond nog in de keuken!

Vijfde gang: kant en klare chocomouse uit de supermarkt.

oorzaak: foutje in de planning, uitgewaaide gaspit, vergeten gerecht!
quote:Cateautje schreef op 02 augustus 2014 @ 10:54:

[...]

Kijk, daar wordt over nagedacht.

Een puber aan z'n foon geplakt is natuurlijk geen vakantie, ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

Ik wens je een fijne reis en hoop dat het is wat je wenst voor jou en je kinderen.Dank je wel lieve Cateau.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:sandt schreef op 02 augustus 2014 @ 11:22:

[...]

Kook ze! Niets zo gezellig als lekker koken en eten! Ik ken de keuken uit het midden oosten niet maar ben altijd wel te porren voor iets nieuws! Kook je voor jezelf of krijg je gasten?

Hier op de camping, kook ik met de beperkte mogelijkheden ook vaak de sterren van de hemel. Gisteren een vijf gangen diner:

oorzaak: foutje in de planning, uitgewaaide gaspit, vergeten gerecht!Haha herkenbaar!
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:lichtbron schreef op 02 augustus 2014 @ 11:16:

Ik heb nu drie weken vakantie!! Dus lekker een beetje aanrommelen. Dochter komt een paar keer extra thuis. en ook nog een keertje slapen. Heerlijk!

De dag begon goed,totdat zoon naar vader wilde gaan op de fiets.. Fiets gejat!! Balen!! Zoon over de rooie..

Deze week maar eens kijken voor een andere tweedehands fiets.

Getver!!! Je moet ook alles in je togus stoppen hè. Bah en dat van een kind.

Geniet toch maar heerlijk van je vakantie ondanks die kleine setback.
quote:Cateautje schreef op 02 augustus 2014 @ 11:19:

Hanke,

Rust uit en geniet, van lui en inert word je niet beter, integendeel, alleen maar lamlendig en zwak.

Er hangt altijd zo'n heerlijke galm in een klooster, dus als je daar bent, zing dan dit:

https://www.youtube.com/watch?v=6iCaXTXf1Dw

Veel plezier op je dat.

Dit klooster is jaren zestig bouw, niet al te veel galm.

Maar moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik in lege kerkgebouwen nogal eens aan het galmen sla. Een aantal jaar terug in een klein Frans dorp een half uur in een kapelletje zitten zingen. Was gaaf! Eenmaal buiten kreeg ik licht verwonderde blikken van locals, bleek dat het geluid niet alleen in de kerk was gebleven…

Hoe is het met je koffie afkick?
quote:sandt schreef op 02 augustus 2014 @ 11:22:

[...]

oorzaak: foutje in de planning, uitgewaaide gaspit, vergeten gerecht!

Klinkt als een heerlijk maal, waarin de smaken goed te onderscheiden zijn (top chef taal geloof ik).

Was het ook gezellig?
quote:hanke321 schreef op 02 augustus 2014 @ 11:33:

[...]

Dit klooster is jaren zestig bouw, niet al te veel galm.

Maar moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik in lege kerkgebouwen nogal eens aan het galmen sla. Een aantal jaar terug in een klein Frans dorp een half uur in een kapelletje zitten zingen. Was gaaf! Eenmaal buiten kreeg ik licht verwonderde blikken van locals, bleek dat het geluid niet alleen in de kerk was gebleven…

Hoe is het met je koffie afkick?

Ik herken mezelf in jou.

Typisch dat ik juist jou een galmlied aanraad. Haha.

Be happy.
Cateautje, ik ga zeker van mijn vakantie genieten. Dadelijk ex-man even sms-en of zoon nog boos is.

Weet je,2 jaar geleden was ik van dit ook flink over de rooie gegaan,maar nu heb ik zoiets van tja het is gebeurd.. kopen we wel een andere tweedehands fiets. Waar een scheiding en therapie al niet goed voor is..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 02 augustus 2014 @ 11:37:

Cateautje, ik ga zeker van mijn vakantie genieten. Dadelijk ex-man even sms-en of zoon nog boos is.

Weet je,2 jaar geleden was ik van dit ook flink over de rooie gegaan,maar nu heb ik zoiets van tja het is gebeurd.. kopen we wel een andere tweedehands fiets. Waar een scheiding en therapie al niet goed voor is.. De woorden van een echt bevrijde vrouw.
Jee cateautje is er weer! Ik moet het nog zien, dat noodweer. Zit niet ver van Rotterdam af en hier is het voorlopig nog tropisch warm. Vanmorgen heerlijk met de kinderen in de tuin ontbeten. Dat alleen al is voor mij vakantiegevoel.

Wij sparen onze vakantietijd uit voor de kraamtijd aan het einde van het jaar. Dan kan mijn man ook gewoon drie weken thuis zijn. Onze kinderen gaan nog niet naar school dus voor ons is het niet veel anders dan buiten de vakantieperiode. Behalve de temperatuur natuurlijk, lekker zwemmen, buiten eten, fietstochtjes, we vermaken ons wel.
quote:lichtbron schreef op 02 augustus 2014 @ 11:37:

Weet je,2 jaar geleden was ik van dit ook flink over de rooie gegaan,maar nu heb ik zoiets van tja het is gebeurd.. kopen we wel een andere tweedehands fiets. Waar een scheiding en therapie al niet goed voor is..

Beiden vaak financieel ook een dure aangelegenheid, maar het levert je wel het e.e.a. op.

- Is het belangrijk?

- Adem in, adem uit

- Het is maar een ding, gaan een andere kopen!

- Zennnnnnn
Hoihoi, hier schijnt het zonnetje (nog?). Ik heb net heerlijk gesport en had geen tijd om nog naar huis te gaan, maar was te vroeg voor mijn volgende afspraak. Ik zit dus even lekker op een bankje in een parkje. Een beetje forummen, naar de vogeltjes luisteren en zojuist had ik een ontmoeting met een eekhoorn.

Geniet van jullie dag!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:ambrosia9 schreef op 02 augustus 2014 @ 11:41:

Jee cateautje is er weer! Ik moet het nog zien, dat noodweer. Zit niet ver van Rotterdam af en hier is het voorlopig nog tropisch warm. Vanmorgen heerlijk met de kinderen in de tuin ontbeten. Dat alleen al is voor mij vakantiegevoel.

Wij sparen onze vakantietijd uit voor de kraamtijd aan het einde van het jaar. Dan kan mijn man ook gewoon drie weken thuis zijn. Onze kinderen gaan nog niet naar school dus voor ons is het niet veel anders dan buiten de vakantieperiode. Behalve de temperatuur natuurlijk, lekker zwemmen, buiten eten, fietstochtjes, we vermaken ons wel.

Ik geloof er ook niet echt in en heb enorm veel behoefte aan een flinke teug frischen luft.

Wat goed dat jullie dit doen, je bevalling samen alten vallen met vakantieweken, dat is veel relaxter tegen die tijd.

Vermaak is niet moeilijk in de tropenmaanden die we dit jaar hebben, dus jullie treffen het nog ook. Heerlijk toch?

Geniet van je dag , je kinderen en je buikje.
quote:may_ka schreef op 02 augustus 2014 @ 11:48:

Hoihoi, hier schijnt het zonnetje (nog?). Ik heb net heerlijk gesport en had geen tijd om nog naar huis te gaan, maar was te vroeg voor mijn volgende afspraak. Ik zit dus even lekker op een bankje in een parkje. Een beetje forummen, naar de vogeltjes luisteren en zojuist had ik een ontmoeting met een eekhoorn.

Geniet van jullie dag!Je hebt het goed bekeken. Misschien wordt het voor mij ook eens tijd voor een mobiele internettoestand, dan kan ik op zaterdag naar het bos om met jullie te klessebessen.
quote:hanke321 schreef op 02 augustus 2014 @ 11:35:

[...]

Klinkt als een heerlijk maal, waarin de smaken goed te onderscheiden zijn (top chef taal geloof ik).

Was het ook gezellig?Tuurlijk was het gezellig, alleen de kinderen vonden het wel lang duren, en toen moesten ze ook nog afwassen en daarna pas chillen!
Vakantie.....wij zijn vorige week onverwachts teruggekomen van vakantie nadat ik er mijn enkel op meerdere plaatsen brak. In plaats van met mijn gezin vakantie vieren wacht ik en wacht ik tot de zwelling verdwenen is en ik geopereerd kan worden. Daarna nog wekenlang gips en weer leren lopen. Deze zomer zullen we niet snel vergeten!
quote:raindrop57 schreef op 02 augustus 2014 @ 12:17:

Vakantie.....wij zijn vorige week onverwachts teruggekomen van vakantie nadat ik er mijn enkel op meerdere plaatsen brak. In plaats van met mijn gezin vakantie vieren wacht ik en wacht ik tot de zwelling verdwenen is en ik geopereerd kan worden. Daarna nog wekenlang gips en weer leren lopen. Deze zomer zullen we niet snel vergeten!

Foei! Je pootjes zijn je belangrijkste vrienden.

Beterschap gewenst!
quote:marilyn82 schreef op 02 augustus 2014 @ 09:55:

Vind ik ook Cateau! Het is nog wel een beetje ongemakkelijk,

maar dat is niet zo vreemd natuurlijk.

Ik ga naar Mallorca !

Probleem is alleen dat ik een hekel heb een koffers inpakken.

Alhoewel het is daar warm dus meer dan een paar jurkjes en een bikini is niet nodig.

Denk ik althans...

Veel plezier op Mallorca, Marilyn! Als ik dit zo bekijk heb je aan een paar bikini's en één jurkje genoeg...

En de weersverwachting geeft maximumtemperaturen tussen 30 en 34 graden aan, terwijl het 's nachts niet kouder wordt dan 22 graden. Dus...

en

mee en veel

drinken, dan heb jij een topvakantie! (ik zwaai je alvast virtueel uit!)
Gefeliciteerd met je pa, Bella!

Hier is de zon inmiddels weg. Hoop dat de wind een beetje blijft, dan is het nog wel uit te houden.

Was nr 1 hangt aan de lijn.

Nu weer verder aan den arbeid.
quote:MarianneDavids schreef op 02 augustus 2014 @ 10:52:

[...]

Lijkt me heerlijk maar zulke huishoudsters zijn tegenwoordig dun gezaaid, ik ben altijd een beetje jaloers als ik naar Downton Abbey kijk, alleen begrijp ik niet waarom die dames en heren zich, op hun leeftijd, nog steeds niet zelf kunnen aankleden. Misschien omdat ze hele ingewikkelde kleding hebben?
Wat leuk Cateau om op zaterdag ochtend weer je topic te lezen. Ik ben verhuisd van mijn bed naar mijn bank. Ik ga me zo aankleden en dan naar de bouwmarkt. De bedoeling is dat ik alleen wat verf spullen haal, maar niet ga verven. Dat ik een dag rust hou. Ik ben al 2 weken aan het klussen, bij mezelf en bij familie. Ondertussen gewoon gewerkt en mijn sociaal leven op peil gehouden, maar nu ben ik toch echt moe.

Kijken of ik me kan houden aan niets doen of dat ik toch denk "ff doorzetten, dan ben je ervan af".

Ik moet wel zeggen, mijn huis is echt super leuk geworden. Knus en gezellig. Ben er zo blij mee.

Fijne zaterdag allemaal!
quote:Wittelelie143 schreef op 02 augustus 2014 @ 13:27:

Wat leuk Cateau om op zaterdag ochtend weer je topic te lezen. Ik ben verhuisd van mijn bed naar mijn bank. Ik ga me zo aankleden en dan naar de bouwmarkt. De bedoeling is dat ik alleen wat verf spullen haal, maar niet ga verven. Dat ik een dag rust hou. Ik ben al 2 weken aan het klussen, bij mezelf en bij familie. Ondertussen gewoon gewerkt en mijn sociaal leven op peil gehouden, maar nu ben ik toch echt moe.

Kijken of ik me kan houden aan niets doen of dat ik toch denk "ff doorzetten, dan ben je ervan af".

Ik moet wel zeggen, mijn huis is echt super leuk geworden. Knus en gezellig. Ben er zo blij mee.

Fijne zaterdag allemaal!

Moeilijk hè, om zo'n klus te laten voor wat het is, want je bent natuurlijk vreselijk nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Punt is alleen dat je straks zo moet bent dat er niets meer te genieten valt, dus doe het eventjes rustig aan, het komt wel.

Ik kon dat soort dingen ook nooit laten liggen, maar nu doe ik alles op mijn gemak, dingetje hier, kleinigheidje daar, dan heb je ook nog tijd om te genieten van, één, waar je mee bezig bent en twee, om te zien hoever je bent zonder te hijgen.

Veel succes verder en geniet een beetje van het mooie weer.
Jeej! Een zaterdagtopic. Vandaag vooral veel opruimen en schoonmaken. Vriendlief was aan t mekkeren. Ook even naar de appie en naar 'n fietsenmaker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven