Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
Alle reacties Link kopieren
Individuen waarvan ik zeker weet dat ze zonder hun partner nooit een (dergelijk) huis hadden kunnen kopen, die dan dingen roepen als "Ik snap dat jij er met plezier woont, maar ik zou echt nooit willen huren; dat vind ik net alsof ik mijn geld weggooi".

:@@:
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
06-07-2020 13:34
Individuen waarvan ik zeker weet dat ze zonder hun partner nooit een (dergelijk) huis hadden kunnen kopen, die dan dingen roepen als "Ik snap dat jij er met plezier woont, maar ik zou echt nooit willen huren; dat vind ik net alsof ik mijn geld weggooi".

:@@:

Ja of dat ze zelf alles nieuw kopen, 2e hands ulg vies vinden. Ook 2e hands auto, is ook ulg. Zouden zij nooooooit doen.
Lacuba schreef:
06-07-2020 09:39
Huh, ik ben 62 maar "moet" toch echt nog bijna 5 jaar door met hard werken. Vroegpensioen? Laat me niet lachen! En een studieschuld? Was het maar waar. Gewoon alles zelf betaald. Pas later kwam een idioot gunstige studiefinanciering en nog later (nu) een zeer gunstige lening.
Je moet begrijpen dat jouw tijd een andere was dan de studenten nu hebben. De regelingen zijn enorm verslechterd en het is ook een flink stuk duurder geworden dan toen jij in 1976 18 jaar was. Volgens het CPB neemt de gemiddelde studieschuld door de invoering van het leenstelsel al toe tot gemiddeld €21.000. Denk ook alleen maar eens aan de ziektekosten waar je vroeger in het ziekenfonds zat!

Jij hebt de pech dat er nu (bijna) geen VUT-regelingen meer bestaan, dat was 20 jaar geleden wel anders. Trouwens, je mag van geluk spreken dat je met 67 mag stoppen want de generatie na jou zal dat pas met 70 kunnen en met een véél lagere uitkering uit het pensioenfonds.
Klaag niet zou ik zeggen of tel je zegeningen.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
02-07-2020 11:07
De dochter (11 jaar) van mijn zus en een dochter van een vriendin in dezelfde leeftijd, hebben al jaren een Gooisch accent, zonder aanleiding. Althans, wij weten niet hoe het komt. Ze wonen allebei in Brabant en hebben Brabantse ouders met dito tongval.
Voor een van mijn werkzaamheden spreek ik veel kinderen en dan komt het ook regelmatig voor dat de ouders het accent van de streek hebben en de kinderen, ook heel jonge, uit een ander gezin lijken te komen qua accent.
even op reageren, mijn dochter dus ook sinds ze op de middelbare school, maar dan bekakt Haags. Voor de beeldvorming : we wonen in Noord-Noord-Holland. We moeten er vaak om lachen aan tafel bij het avondeten.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Blankepit schreef:
07-07-2020 14:41
Je moet begrijpen dat jouw tijd een andere was dan de studenten nu hebben. De regelingen zijn enorm verslechterd en het is ook een flink stuk duurder geworden dan toen jij in 1976 18 jaar was. Volgens het CPB neemt de gemiddelde studieschuld door de invoering van het leenstelsel al toe tot gemiddeld €21.000. Denk ook alleen maar eens aan de ziektekosten waar je vroeger in het ziekenfonds zat!

Jij hebt de pech dat er nu (bijna) geen VUT-regelingen meer bestaan, dat was 20 jaar geleden wel anders. Trouwens, je mag van geluk spreken dat je met 67 mag stoppen want de generatie na jou zal dat pas met 70 kunnen en met een véél lagere uitkering uit het pensioenfonds.
Klaag niet zou ik zeggen of tel je zegeningen.


De klagers bepalen wie er mag klagen.
Goed plan. :thumbsup:
Blankepit schreef:
07-07-2020 14:41
Je moet begrijpen dat jouw tijd een andere was dan de studenten nu hebben. De regelingen zijn enorm verslechterd en het is ook een flink stuk duurder geworden dan toen jij in 1976 18 jaar was. Volgens het CPB neemt de gemiddelde studieschuld door de invoering van het leenstelsel al toe tot gemiddeld €21.000. Denk ook alleen maar eens aan de ziektekosten waar je vroeger in het ziekenfonds zat!

Jij hebt de pech dat er nu (bijna) geen VUT-regelingen meer bestaan, dat was 20 jaar geleden wel anders. Trouwens, je mag van geluk spreken dat je met 67 mag stoppen want de generatie na jou zal dat pas met 70 kunnen en met een véél lagere uitkering uit het pensioenfonds.
Klaag niet zou ik zeggen of tel je zegeningen.
Niet eens. Nooit in het ziekenfonds gezeten. Mijn generatie kreeg bijvoorbeeld ook geen kinderopvangtoeslag. Dan kan je wel een studieschuld hebben (had ik natuurlijk ook) maar het krijgen van dit soort flinke extraatjes scheelt enorm als je carrière nog beginnend is. Nee, ik vind dat de jeugd van nu veel beter af is. Overigens werk ik héél graag en hoop ik tot ver na 67 nog door te mogen werken. Geen reden tot klagen maar niets in de schoot geworpen gekregen.
Lacuba schreef:
07-07-2020 15:31
Niet eens. Nooit in het ziekenfonds gezeten. Mijn generatie kreeg bijvoorbeeld ook geen kinderopvangtoeslag. Dan kan je wel een studieschuld hebben (had ik natuurlijk ook) maar het krijgen van dit soort flinke extraatjes scheelt enorm als je carrière nog beginnend is. Nee, ik vind dat de jeugd van nu veel beter af is. Overigens werk ik héél graag en hoop ik tot ver na 67 nog door te mogen werken. Geen reden tot klagen maar niets in de schoot geworpen gekregen.
De kriebels krijg ik dus precies van uitspraken dat je niets in de schoot geworpen hebt gekregen (who cares en wie wel?) en dat jij in je jeugd slechter af was (who cares) terwijl dat aantoonbaar niet zo is.
Dat je nóóit in het ziekenfonds hebt gezeten (je liep zeker onverzekerd rond).
Dat je kinderopvangtoeslag erbij moet halen om je punt te maken terwijl dat voor de gemiddelde jongere tot haar 30e (en zijn 33e) totaal niet ter zake doet. Daarbij is kinderopvang hard nodig als je als werkende dertiger van je studieschulden af wil komen en samen je hypotheek wil betalen. Samen ja, want dat was toen jij als 23-jarige eind jaren zeventig klaar was met studeren en een premie A woning van onder de honderdduizend gulden kon kopen op één modaal salaris, wel anders.
Dat je hoopt tot ver na je 67e te mogen werken. (Newsflash; dat willen de meeste werkgevers niet). Hoop je ook dat je verplicht door moet tot je 70e én een lagere pensioenuitkering krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso de wedstrijd om anderen te moeten overtuigen dat jij véél harder hebt gewerkt, of véél zieliger bent, of véél meer voor je studie hebt moeten doen dan die en die.
'vroegah' hoefde je ook maar 2 straten door te rijden en je was geslaagd voor je rijbewijs etc. etc.
Blankepit schreef:
07-07-2020 16:18
De kriebels krijg ik dus precies van uitspraken dat je niets in de schoot geworpen hebt gekregen (who cares en wie wel?) en dat jij in je jeugd slechter af was (who cares) terwijl dat aantoonbaar niet zo is.
Dat je nóóit in het ziekenfonds hebt gezeten (je liep zeker onverzekerd rond).
Dat je kinderopvangtoeslag erbij moet halen om je punt te maken terwijl dat voor de gemiddelde jongere tot haar 30e (en zijn 33e) totaal niet ter zake doet. Daarbij is kinderopvang hard nodig als je als werkende dertiger van je studieschulden af wil komen en samen je hypotheek wil betalen. Samen ja, want dat was toen jij als 23-jarige eind jaren zeventig klaar was met studeren en een premie A woning van onder de honderdduizend gulden kon kopen op één modaal salaris, wel anders.
Dat je hoopt tot ver na je 67e te mogen werken. (Newsflash; dat willen de meeste werkgevers niet). Hoop je ook dat je verplicht door moet tot je 70e én een lagere pensioenuitkering krijgt?

Goh.
Precies het punt wat ik eerder maakte.
Hetvrijewoord schreef:
07-07-2020 16:24
Goh.
Precies het punt wat ik eerder maakte.
Dat probeerde je bij Dreamer maar ging helemaal mis helaas.
Alle reacties Link kopieren
Oh, mijn God, hoor ik de laatste tijd. Maar dan in een soort van duits-engels. Een N achter mij, en dan een engelse G. Heel bijzonder. Geen idee waar dat vandaan komt. Vooral vrouwen zeggen het.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Blankepit schreef:
07-07-2020 16:18
De kriebels krijg ik dus precies van uitspraken dat je niets in de schoot geworpen hebt gekregen (who cares en wie wel?) en dat jij in je jeugd slechter af was (who cares) terwijl dat aantoonbaar niet zo is.
Dat je nóóit in het ziekenfonds hebt gezeten (je liep zeker onverzekerd rond grapjas, ooit van particulier verzekerd gehoord, informeer je voordat je dommigheid uitkraamt).
Dat je kinderopvangtoeslag erbij moet halen om je punt te maken terwijl dat voor de gemiddelde jongere tot haar 30e (en zijn 33e) totaal niet ter zake doet. Daarbij is kinderopvang hard nodig als je als werkende dertiger van je studieschulden af wil komen en samen je hypotheek wil betalen. Samen ja, want dat was toen jij als 23-jarige eind jaren zeventig klaar was met studeren en een premie A woning van onder de honderdduizend gulden kon kopen op één modaal salaris, wel anders. Welnee! Was 't maar waar!
Dat je hoopt tot ver na je 67e te mogen werken. (Newsflash; dat willen de meeste werkgevers niet). Hoop je ook dat je verplicht door moet tot je 70e én een lagere pensioenuitkering krijgt? Dat zit wel goed gelukkig.
Newsflash: jouw mening interesseert me verder niet. Je bent me iets te slecht op de hoogte. Open een topic (of niet).
Lacuba schreef:
07-07-2020 16:39
grapjas, ooit van particulier verzekerd gehoord, informeer je voordat je dommigheid uitkraamt).
Want studenten verdienden gemiddeld zo veel dat ze niet meer voor het ziekenfonds in aanmerking kwamen? Wat was de loongrens in 1976?
En ga je even verdiepen in de veranderende woningmarkt tussen 1980 en nu zou ik zeggen.
Blankepit schreef:
07-07-2020 16:44
Want studenten verdienden gemiddeld zo veel dat ze niet meer voor het ziekenfonds in aanmerking kwamen? Nee, maar sommige ouders van studenten dus wel. Dus het ziekenfonds dat veel gunstiger was zat er voor mij niet in. Geen punt. Ik heb geen enkele reden tot klagen gehad gelukkig.
En ga je even verdiepen in de veranderende woningmarkt tusen 1980 en nu zou ik zeggen.
Waarom zou ik me in de woningmarkt verdiepen? Ik was erbij en weet er dus alles van!

Maar goed ontopic weer zou ik zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
07-07-2020 16:44
Want studenten verdienden gemiddeld zo veel dat ze niet meer voor het ziekenfonds in aanmerking kwamen?
En ga je even verdiepen in de veranderende woningmarkt tussen 1980 en nu zou ik zeggen.
Verzekeren voor ziektekosten was toen echt anders. Als je studeerde zat je bij je ouders, die ofwel ziekenfonds of particulier waren, en als je meer dan modaal verdiende, kon je ook niet meer in het ziekenfonds. Er zijn dus echt mensen die nooit in het ziekenfonds hebben gezeten. Ik zat bij mijn ouders, die particulier waren. Particulier verzekerden hadden bijvoorbeeld recht op een éénpersoonskamer en nog wel meer zaken, die in het ziekenfonds niet konden. Best wel veel ouders wilden voor hun kind geen slechtere voorwaarden, dus die lieten dat maar zo, ook als die kinderen studeerden.

En voor wat betreft die hypotheek: mijn ouders hadden begin jaren '80 een hypotheek voor een nieuwbouwhuis waar ze 14% rente voor betaalden. Dat was werkelijk niet op te brengen met 1 salaris, dus mijn moeder werkte ook gewoon.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Blankepit schreef:
07-07-2020 16:31
Dat probeerde je bij Dreamer maar ging helemaal mis helaas.

:HA:

Moraal van het verhaal: heel erg blij zijn dat ik niet zo vreselijk oneerlijk behandeld ben.
Ik klop mijzelf nog even op de borst voor mijn niet verdiende leven, want: een ander...
ninanoname schreef:
07-07-2020 16:52
Verzekeren voor ziektekosten was toen echt anders. Als je studeerde zat je bij je ouders, die ofwel ziekenfonds of particulier waren, en als je meer dan modaal verdiende, kon je ook niet meer in het ziekenfonds. Er zijn dus echt mensen die nooit in het ziekenfonds hebben gezeten. Ik zat bij mijn ouders, die particulier waren. Particulier verzekerden hadden bijvoorbeeld recht op een éénpersoonskamer en nog wel meer zaken, die in het ziekenfonds niet konden. Best wel veel ouders wilden voor hun kind geen slechtere voorwaarden, dus die lieten dat maar zo, ook als die kinderen studeerden.
Betaalde jij als student de premie van de particuliere ziektekostenverzekering van de familie? Nee natuurlijk, je ouders waren niet voor niets particulier. Als uitwonende student was je zelfs met 1 uur werken in de week al via je werkgever verzekerd in het ziekenfonds. Kom daar nu nog maar eens aan. Iedereen van 18+ mag gelijk maandelijks minimaal dik €100 aftikken. Hebben we het nog niet eens over het eigen risico.
VGM1980 schreef:
07-07-2020 16:23
Sowieso de wedstrijd om anderen te moeten overtuigen dat jij véél harder hebt gewerkt, of véél zieliger bent, of véél meer voor je studie hebt moeten doen dan die en die.
'vroegah' hoefde je ook maar 2 straten door te rijden en je was geslaagd voor je rijbewijs etc. etc.
Ik krijg kromme tenen van het zgn. "grappige" vroegah.

Ennuh? Wedstrijd? :rofl:
Blankepit schreef:
07-07-2020 17:07
Betaalde jij als student de premie van de particuliere ziektekostenverzekering van de familie? Nee natuurlijk, je ouders waren niet voor niets particulier. Als uitwonende student was je zelfs met 1 uur werken in de week al via je werkgever verzekerd in het ziekenfonds. Kom daar nu nog maar eens aan. Iedereen van 18+ mag gelijk maandelijks minimaal dik €100 aftikken. Hebben we het nog niet eens over het eigen risico.
Ook dit klopt nog niet eens een beetje. Volgens mij kan je beter ophouden met het ten toon spreiden van slecht geïnformeerd zijn... Of niet natuurlijk.
ninanoname schreef:
07-07-2020 16:52
En voor wat betreft die hypotheek: mijn ouders hadden begin jaren '80 een hypotheek voor een nieuwbouwhuis waar ze 14% rente voor betaalden. Dat was werkelijk niet op te brengen met 1 salaris, dus mijn moeder werkte ook gewoon.
Je vergeet even dat de maximale hypotheek op één salaris werd berekend en dat de rente die je kreeg ook heel hoog lag. Nogmaals een premie woning van onder de ton kost nu hier 4 ton. En dat is guldens tegen euro's dus ruim 8x meer. We zijn gewoon op een tweesalarissen systeem overgegaan en zeg me nou niet dat dat voor jongeren die nu jong zijn een betere situatie is dan voor jongeren in de jaren 70.
En dat jeukt voor jongeren van nu als ouderen van nu daar over doen als dat het hun eigen inspanning was die daarvoor gezorgd heeft. Nee de situatie is compleet veranderd en niet bepaald in het voordeel van jongeren.
Blankepit schreef:
07-07-2020 17:12
Je vergeet even dat de maximale hypotheek op één salaris werd berekend en dat de rente die je kreeg ook heel hoog lag. Nogmaals een premie woning van onder de ton kost nu hier 4 ton. En dat is guldens tegen euro's dus ruim 8x meer. We zijn gewoon op een tweesalarissen systeem overgegaan en zeg me nou niet dat dat voor jongeren die nu jong zijn een betere situatie is dan voor jongeren in de jaren 70.
En dat jeukt voor jongeren van nu als ouderen van nu daar over doen als dat het hun eigen inspanning was die daarvoor gezorgd heeft. Nee de situatie is compleet veranderd en niet bepaald in het voordeel van jongeren.
Over de jaren 70 kan ik niet oordelen, zat ik nog op school. Maar ze hebben het nu in ieder geval een stuk beter dan in de jaren 80 toen wij de huizen- en arbeidsmarkt opgingen. En daar ben ik blij om! Ook voor mijn eigen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een overzicht van 'modaal inkomen' vanaf 1970
https://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970/

1970 5.559 7 38.913,- euro (2,20371 - 85.752,- guldens)
2017 37.000 7 259.000,- euro

In 1970 een huis kopen van 85.752 gulden (28.913 euro), is dus net zo goed 7 maal het toenmalige jaarinkomen,
als in 2017 een huis kopen van 259.000 euro; dat is ook 7 maal het huidig modale inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
07-07-2020 17:11
Ook dit klopt nog niet eens een beetje. Volgens mij kan je beter ophouden met het ten toon spreiden van slecht geïnformeerd zijn... Of niet natuurlijk.
Volgens mij klopt dat wel. Ik weet nog dat ik, toen ik een zaterdagbaantje kreeg, in het ziekenfonds kwam na bij mijn ouders in de particuliere verzekering gezeten te hebben. Het verschil hoe je behandeld werd door de arts of instantie was toen nog best groot, vandaar dat ik het nog zo goed weet.
Blankepit schreef:
07-07-2020 17:12
Je vergeet even dat de maximale hypotheek op één salaris werd berekend en dat de rente die je kreeg ook heel hoog lag. Nogmaals een premie woning van onder de ton kost nu hier 4 ton. En dat is guldens tegen euro's dus ruim 8x meer. We zijn gewoon op een tweesalarissen systeem overgegaan en zeg me nou niet dat dat voor jongeren die nu jong zijn een betere situatie is dan voor jongeren in de jaren 70.
En dat jeukt voor jongeren van nu als ouderen van nu daar over doen als dat het hun eigen inspanning was die daarvoor gezorgd heeft. Nee de situatie is compleet veranderd en niet bepaald in het voordeel van jongeren.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
02-07-2020 15:11
Dat doet mijn 3-jarige ook. Wij hebben overduidelijk een Brabantse tongval, wonen ook gewoon in Brabant, maar mijn peuter praat alsof hij oorspronkelijk uit de VS komt. Bij Berend Botje zingt hij dus ook "Hij is naar America" :rofl:
Toen mijn kind nog een peuter was sprak hij een tijdje heel bekakt. Geen kip maar kap enzo. Echt hilarisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven