Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
08-07-2020 11:05
Volgens mij klopt dat wel. Ik weet nog dat ik, toen ik een zaterdagbaantje kreeg, in het ziekenfonds kwam na bij mijn ouders in de particuliere verzekering gezeten te hebben. Het verschil hoe je behandeld werd door de arts of instantie was toen nog best groot, vandaar dat ik het nog zo goed weet.
En hoe er misbruik van werd gemaakt! Ik herinner me dat ik een koortslippenzalfje haalde bij de apotheek. Dat ging toen nog op recept. Ik studeerde en was particulier verzekerd via mijn ouders. Ik moest dat zalfje afrekenen (ze hadden een hoog eigen risico) voor iets van 36 gulden. Een jaar of twee later kwamen die zalfjes gewoon in de vrije verkoop en kostten opeens maar iets van 6 gulden. Dat voorval vergeet ik nooit. Zo misbruik maken van gemeenschapsgeld! (in dit geval door apothekers, want mensen zonder eigen risico en mensen in het ziekenfonds kregen dat gewoon vergoed via hun verzekering, voor 36 gulden!)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dat is nog steeds wel zo, dat er bijv omeprazol voorgeschreven wordt terwijl je dat voor paar euro bij de drogist kan halen. zo ook met andere cremes en middeltjes.
Manonna schreef:
08-07-2020 11:05
Volgens mij klopt dat wel. Ik weet nog dat ik, toen ik een zaterdagbaantje kreeg, in het ziekenfonds kwam na bij mijn ouders in de particuliere verzekering gezeten te hebben. Het verschil hoe je behandeld werd door de arts of instantie was toen nog best groot, vandaar dat ik het nog zo goed weet.
Nee, je mocht niet dubbel verzekerd zijn. Dus af en toe het ziekenfonds in en weer uit was zinloos.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-07-2020 12:20
dat is nog steeds wel zo, dat er bijv omeprazol voorgeschreven wordt terwijl je dat voor paar euro bij de drogist kan halen. zo ook met andere cremes en middeltjes.
Die goedkope A 7,= eigen merk van drogisterijen zijn overal uitverkocht. Nu betaal je voor een merk 15,= 😩
Zullen we weer on topic?

Ik kijk vaak naar kattenfilmpjes/foto's op Instagram. Heel leuk maar van die teksten erbij krijg ik hele kromme tenen
Meowmy, furriends, hoomans, purrfect,
pawty..... En dan schrijven alsof de kat het zelf zegt.
:nooo:
Alle reacties Link kopieren
Geen uitspraak, maar wat ik hier vaak lees: ik hartje ...... steengrillen/symmetrie in de vensterbank/joggingbroek/katoenen zakdoeken/
Dat hartje :roll: :wtf: :-?
simbalabimba wijzigde dit bericht op 10-07-2020 14:25
Reden: letters vh toetsenbord haddeb zich verplaatst tijdens het typen
2.70% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Op het moment krijg ik vooral kromme tenen van een kennis die uitspraken doet als:" Corona bestaat niet, de vaccinatie is bedoeld om ons te chippen."
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
09-07-2020 20:05
Zullen we weer on topic?

Ik kijk vaak naar kattenfilmpjes/foto's op Instagram. Heel leuk maar van die teksten erbij krijg ik hele kromme tenen
Meowmy, furriends, hoomans, purrfect,
pawty..... En dan schrijven alsof de kat het zelf zegt.
:nooo:
Dat is net zo erg als de eerder genoemde Hubby :sick:
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
10-07-2020 00:19
Op het moment krijg ik vooral kromme tenen van een kennis die uitspraken doet als:" Corona bestaat niet, de vaccinatie is bedoeld om ons te chippen."
ik lees dit ook zo vaak op social media dat ik me wel ernstig afvraag wat de gemiddelde intelligentie is in ons land.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
10-07-2020 14:18
ik lees dit ook zo vaak op social media dat ik me wel ernstig afvraag wat de gemiddelde intelligentie is in ons land.
Je kunt het leven ook té ernstig nemen.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma van 92 slikte ook altijd paracetamol
nachtvlinder1977 schreef:
10-07-2020 00:19
Op het moment krijg ik vooral kromme tenen van een kennis die uitspraken doet als:" Corona bestaat niet, de vaccinatie is bedoeld om ons te chippen."
Ik heb ook wat mensen in mijn lijst die dit soort uitspraken doen ja.. Lang leve ontvolgen.
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
09-07-2020 23:37
Geen uitspraak, maar wat ik hier vaak lees: ik hartje ...... steengrillen/symmetrie in de vensterbank/joggingbroek/katoenen zakdoeken/
Dat hartje :roll: :wtf: :-?
Ik kan niet tegen dat hartje dat mensen tegenwoordig opeens allemaal maken met hun handen. Ik vind het zulk kuddegedrag.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Kromme tenen:
"Dus dat. Van die dingen."

"OK boomer." (ook weer kuddegedrag, denken dat ze stoer zijn... en te bang/dom om daadwerkelijk op een inhoudelijk argument in te gaan)

het woord "letterlijk" in elke zin terwijl ze helemaal niet letterlijk bedoelen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg enorm kriebels van het engelstalige anti-racisme jargon. Ik ben tegen racisme, zie de oplossing zo 1,2,3 ook niet, maar dat taalgebruik dat er bij hoort, brrrrr.....
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Oorlog taal als iemand (ernstig) ziek is.

Strijden, overwinnen, strijd verloren. Ik trek dat zo slecht!

Een mooi citaat van Marc de hond uit Volkskrant magazine,;

Daarom vind ik ook dat mensen moeten ophouden met zeggen dat iemand ‘de strijd tegen kanker heeft verloren’. Dat impliceert dat je iets verkeerd hebt gedaan. Terwijl het zo is: die ziekte doet nou eenmaal met je wat hij wil. Je moet gewoon geluk hebben dat je behandeling aanslaat. En bovendien kún je niet verliezen van kanker, zeg ik altijd, want als jij doodgaat, gaat je kanker ook dood.’
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
10-07-2020 15:55
Kromme tenen:
"Dus dat. Van die dingen."

"OK boomer." (ook weer kuddegedrag, denken dat ze stoer zijn... en te bang/dom om daadwerkelijk op een inhoudelijk argument in te gaan)

het woord "letterlijk" in elke zin terwijl ze helemaal niet letterlijk bedoelen.
Wat bedoelen ze met ‘OK Boomer’?
Alle reacties Link kopieren
Mijn manneTJE...of..mijn vrouwTJE
minnimouse schreef:
11-07-2020 07:37
Wat bedoelen ze met ‘OK Boomer’?

Met Boomer bedoelen ze dan iemand uit de baby boom generatie blijkbaar.
Negatief bedoeld, iemand die ouderwets is dus.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
10-07-2020 15:53
Ik kan niet tegen dat hartje dat mensen tegenwoordig opeens allemaal maken met hun handen. Ik vind het zulk kuddegedrag.

Jaaa, echt stom.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
10-07-2020 16:03
Ik krijg enorm kriebels van het engelstalige anti-racisme jargon. Ik ben tegen racisme, zie de oplossing zo 1,2,3 ook niet, maar dat taalgebruik dat er bij hoort, brrrrr.....
Ik stoor me tijdens de BLM demonstraties aan toespraken die in het Engels gehouden worden, de spandoeken en borden in het Engels. Hoezo niet in het Nederlands?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
10-07-2020 16:03
Ik krijg enorm kriebels van het engelstalige anti-racisme jargon. Ik ben tegen racisme, zie de oplossing zo 1,2,3 ook niet, maar dat taalgebruik dat er bij hoort, brrrrr.....
Oh dat heb ik ook bij Amnesty met hun actie rondom ‘consent’
Stonden ze hier allemaal te stoepkrijten hier in de stad en ik dacht alleen maar: waarom geen ‘toestemming’?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dat ‘heul’ in plaats van ‘heel’ inmiddels ook wel zat.
Kan ermee te maken hebben dat iemand die ik volg op Instagram het dagelijks gebruikt ;-)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
En op Facebook typt iemand achter vrijwel elk bericht #genieten.
Word ik ook narrig van.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
17-07-2020 09:08
Ik ben dat ‘heul’ in plaats van ‘heel’ inmiddels ook wel zat.
Kan ermee te maken hebben dat iemand die ik volg op Instagram het dagelijks gebruikt ;-)
Vind ik ook irritant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven