Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
08-07-2020 11:05
Volgens mij klopt dat wel. Ik weet nog dat ik, toen ik een zaterdagbaantje kreeg, in het ziekenfonds kwam na bij mijn ouders in de particuliere verzekering gezeten te hebben. Het verschil hoe je behandeld werd door de arts of instantie was toen nog best groot, vandaar dat ik het nog zo goed weet.
En hoe er misbruik van werd gemaakt! Ik herinner me dat ik een koortslippenzalfje haalde bij de apotheek. Dat ging toen nog op recept. Ik studeerde en was particulier verzekerd via mijn ouders. Ik moest dat zalfje afrekenen (ze hadden een hoog eigen risico) voor iets van 36 gulden. Een jaar of twee later kwamen die zalfjes gewoon in de vrije verkoop en kostten opeens maar iets van 6 gulden. Dat voorval vergeet ik nooit. Zo misbruik maken van gemeenschapsgeld! (in dit geval door apothekers, want mensen zonder eigen risico en mensen in het ziekenfonds kregen dat gewoon vergoed via hun verzekering, voor 36 gulden!)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dat is nog steeds wel zo, dat er bijv omeprazol voorgeschreven wordt terwijl je dat voor paar euro bij de drogist kan halen. zo ook met andere cremes en middeltjes.
Manonna schreef:
08-07-2020 11:05
Volgens mij klopt dat wel. Ik weet nog dat ik, toen ik een zaterdagbaantje kreeg, in het ziekenfonds kwam na bij mijn ouders in de particuliere verzekering gezeten te hebben. Het verschil hoe je behandeld werd door de arts of instantie was toen nog best groot, vandaar dat ik het nog zo goed weet.
Nee, je mocht niet dubbel verzekerd zijn. Dus af en toe het ziekenfonds in en weer uit was zinloos.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-07-2020 12:20