Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
03-07-2020 17:30
"Je zou ze de kost moeten geven."
Die gebruik ik wel eens :hihi:

Ik ken iemand die op bijna alles reageert met: "komt goed!"

Ik kan het soms echt niet meer horen!!!

Thuis noemen we haar 'Misskomtgoed.nl'
😄
Dreamer schreef:
03-07-2020 17:31
Ja, lezen blijkt inderdaad lastig. Dat blijkt.

IK vergelijk namelijk helemaal niets. IK ben niet minder bedeeld. Ik betrek het juist helemaal niet op mezelf. Maarheee.. lees jij lekker dat ik grote problemen heb, als stratenmaker werk en weet ik nietwat.
Lezen en begrijpend lezen, beiden heel moeilijk.

Gok dat zij/hij zulke uitspraken heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
03-07-2020 17:38
Die gebruik ik wel eens :hihi:

Ik ken iemand die op bijna alles reageert met: "komt goed!"

Ik kan het soms echt niet meer horen!!!

Thuis noemen we haar 'Misskomtgoed.nl'
😄
Voor mij is die uitspraak in de lijn met voor jou "Komt goed!" En misschien ook vergelijkbaar met "Helemaal goed!"

Als ik bijvoorbeeld zeg: "Niet veel mensen hebben een tattoo van een dansende draak op hun rug." of "Niet veel mensen zagen die film."
en dan terug krijg: "Je zou ze de kost moeten geven"
Ja hallo, 10 mensen dagelijks de kost geven is al een duur geintje. Dat maakt niet dat 10 mensen veel is in contexten die ik noemde!
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
03-07-2020 13:59
Moest er ook aan denken.
Diana Charité. :mrgreen:

Afbeelding
O jaaaa!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die salarissen is inderdaad wel een DINGETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het gaat nu dus om dingetje niet de salarissen ;-)
Manonna schreef:
03-07-2020 23:00
Dat van die salarissen is inderdaad wel een DINGETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het gaat nu dus om dingetje niet de salarissen ;-)

:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
03-07-2020 23:42
:mrgreen:
Hee Vrij Woord. Jij hier? :-D
Manonna schreef:
03-07-2020 23:58
Hee Vrij Woord. Jij hier? :-D

Ja vrouw.

Dat 'vrouw' vind ik dus ook geen gehoor...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha. Je mag ook gewoon man zeggen hoor als dat lekkerder bekt. Maar leuk je ergens te treffen waar de sfeer wat minder gespannen is.
apiejapie schreef:
03-07-2020 13:35
Helemaal eens. Maar oh wee als je dat tegen ze zegt!
Dat komt omdat ze wel aanvoelen dat ze erg bevoorrecht zijn maar niet dat stempel willen krijgen.

Ik bedoel, ik vind het prima dat ze op één salaris prima konden leven, hun goedkope huisje ineens 10x meer waard werd, onder de 60 mocht stoppen met werken, maar ga niet doen alsof dat allemaal door je eigen inspanning kwam.
Alle reacties Link kopieren
Sarcastisch, ongemeend gebruik van lieverd of schat vind ik heel vervelend.
Zoals: “Dat zal wel, schát. Maar als je eerder van huis was gegaan was je wél op tijd geweest!”
Alle reacties Link kopieren
Als leraren zeggen dat ze heel hard werken in het schooljaar en echt zoveel vakantie nodig hebben.
14 weken.
Ik heb 4,5 weken. Dat is 32%.

Laten we de werkweek van de leraar verbeteren dat ze geen roofbouw meer plegen tijdens hun werk.
Kunnen ze vier weken per jaar studiedagen houden en bijscholen als de kinderen naar de BSO gaan.
Ik heb het al bedacht, week van de meivakantie, drie weken zomer, week in de kerst. Dat zijn inderdaad vijf weken zodat de school een week in juni/juli/september kan plannen zodat de juf ook een keer buiten hoogseizoen op vakantie kan.
Madderijn schreef:
05-07-2020 12:04
Als leraren zeggen dat ze heel hard werken in het schooljaar en echt zoveel vakantie nodig hebben.
14 weken.
Ik heb 4,5 weken. Dat is 32%.

Laten we de werkweek van de leraar verbeteren dat ze geen roofbouw meer plegen tijdens hun werk.
Kunnen ze vier weken per jaar studiedagen houden en bijscholen als de kinderen naar de BSO gaan.
Ik heb het al bedacht, week van de meivakantie, drie weken zomer, week in de kerst. Dat zijn inderdaad vijf weken zodat de school een week in juni/juli/september kan plannen zodat de juf ook een keer buiten hoogseizoen op vakantie kan.
Ow, wat jij hier tikt krijg ik dan weer jeuk van. Al ben ik het wel eens met werkdruk verlagen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 12:14
3.20% gewijzigd
Blankepit schreef:
04-07-2020 22:11
Dat komt omdat ze wel aanvoelen dat ze erg bevoorrecht zijn maar niet dat stempel willen krijgen.

Ik bedoel, ik vind het prima dat ze op één salaris prima konden leven, hun goedkope huisje ineens 10x meer waard werd, onder de 60 mocht stoppen met werken, maar ga niet doen alsof dat allemaal door je eigen inspanning kwam.
:-D :-D
Alle reacties Link kopieren
'Sorry not sorry'

Welk nut heeft het om dat ergens bij te zetten, behalve je boodschap een tikkeltje onvriendelijker maken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-07-2020 11:16

Sowieso het verdedigen van een hoog inkomen met 'hij (meestal hij) werkt er ook hard voor" Ja, dat doet de timmerman bij mij thuis momenteel ook, maar toch verdient hij een stuk minder.

Ik geef de timmerman dan ook veel fooi 🙃
Zo.
Alle reacties Link kopieren
‘Nogmaals’, terwijl het pas de eerste keer is dat iemand iets zegt.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
03-07-2020 14:29

Aan ergeren :proud:

Tirriteren zoals Carlson op het dak :rolling:
Zo.
Blankepit schreef:
03-07-2020 11:10
Een grijs stel van begin 60 op vakantie over het dikke vroegpensioen van haar man; ja maar hij heeft er hard genoeg voor gewerkt.
Daar zit je dan als dertigers met een hoge studieschuld, twee inkomens om het hoofd boven water te houden en een pensioenleeftijd die richting de 70 gaat.
Alsof andere mensen niet hard zouden werken ook.
Huh, ik ben 62 maar "moet" toch echt nog bijna 5 jaar door met hard werken. Vroegpensioen? Laat me niet lachen! En een studieschuld? Was het maar waar. Gewoon alles zelf betaald. Pas later kwam een idioot gunstige studiefinanciering en nog later (nu) een zeer gunstige lening.
Alle reacties Link kopieren
'wij zijn zwanger' (stelletje)
Als een man zegt dat hij een papadag heeft....
Verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
"Doe jij lekker je ding"
Alle reacties Link kopieren
Is ongetwijfeld al voorbij gekomen hier, maar: "me mannetje, me ventje, me kereltje"!
Sorry, maar ik vind dat haast vies klinken.
Ik ken zelfs iemand die haar haar man steevast haar 'huspup' noemde i.p.v husband.
Ik krijg daar echt kriebels van.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
06-07-2020 12:29
'wij zijn zwanger' (stelletje)
Wat eeeenig. Dan wordt hij PAPA!!!! Zo erg als ze dat zeggen. Daarbij mag hij hopen dat HIJ papa wordt van dit kind en niet een andere vent. Je weet het nooit.
Lacuba schreef:
06-07-2020 09:39
Huh, ik ben 62 maar "moet" toch echt nog bijna 5 jaar door met hard werken. Vroegpensioen? Laat me niet lachen! En een studieschuld? Was het maar waar. Gewoon alles zelf betaald. Pas later kwam een idioot gunstige studiefinanciering en nog later (nu) een zeer gunstige lening.

Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven