Vandaag Koninginnedag
vrijdag 30 april 2010 om 16:57
Beste Forumgenoten (ik kan moeilijk zeggen Landgenoten, omdat niet iedereen hier op het forum zit),
Vandaag is het Koninginnedag, en het forum is mooi oranje gekleurd. Omdat ik ervan bewust ben, heb ik besloten:
- dat vandaag tot aan 0:00 mijn berichten oranje gekleurd zijn;
- dat op de Bevrijdingsdag mijn berichten ook oranje zijn;
- dat in erg serieuze topics mijn berichten gewoon zwart zijn.
Wat hebben jullie op Koninginnedag gedaan, of wat zijn jullie van plan om te doen?
Ik zou vanavond nog wel uit willen, maar ik moet ook voorzichtig zijn met mijn elleboog.
Lang leve Beatrix, de Koningin!
Vandaag is het Koninginnedag, en het forum is mooi oranje gekleurd. Omdat ik ervan bewust ben, heb ik besloten:
- dat vandaag tot aan 0:00 mijn berichten oranje gekleurd zijn;
- dat op de Bevrijdingsdag mijn berichten ook oranje zijn;
- dat in erg serieuze topics mijn berichten gewoon zwart zijn.
Wat hebben jullie op Koninginnedag gedaan, of wat zijn jullie van plan om te doen?
Ik zou vanavond nog wel uit willen, maar ik moet ook voorzichtig zijn met mijn elleboog.
Lang leve Beatrix, de Koningin!
World of Warcraft: Legion
vrijdag 30 april 2010 om 20:50
quote:Chatterly schreef op 30 april 2010 @ 19:05:
Een doos oranje tompoucen ingeslagen, verwachtte wel aanloop, niemand geweest. Sja wat doe je dan, weggooien is zonde Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht? Ik ben dol op tompoezen. (ik gebruik de Nederlandse spelling) Stom, stom, stom...
Een doos oranje tompoucen ingeslagen, verwachtte wel aanloop, niemand geweest. Sja wat doe je dan, weggooien is zonde Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht? Ik ben dol op tompoezen. (ik gebruik de Nederlandse spelling) Stom, stom, stom...
World of Warcraft: Legion
zaterdag 1 mei 2010 om 20:25
Om ff door te gaan op koninginnedag: Het verbaast me dat heel veel Nederlanders het Wilhelmus niet kennen. Ik vind dat zo raar! Zeker de jeugd kent het niet. Verder dan 2 regels komen ze niet. Ik weet het: ook ik heb gefaald bij het opvoeden. Mijn kinderen komen niet verder dan die 2 regels. Echt een gebrek aan de opvoeding!
zondag 2 mei 2010 om 11:07
Ik ken het ook niet hoor, maar ik heb me wel verdiept in de geschiedenis van de tekst en de melodie van het Wilhelmus. De melodie schijnt een Franse oorsprong te hebben. Meer informatie over het Wilhelmus op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelmus
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelmus
World of Warcraft: Legion