Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Alle reacties Link kopieren
Nog een damper hier! Gestopt voor de zoveelste keer met roken en na een tijdje bang om weer te beginnen. Toen een justfog q16 gekocht en inmiddels een ego aio.
Ik ben heel enthousiast maar damp toch niet vaak in het openbaar, schaam me toch nog en ik vind het er niet uit zien.
Toch raad ik het iedereen aan die wil stoppen met roken. Ik ben ook bezig met afvallen en ik zou niet weten hoe ik mijn drang naar "iets" , roken, eten op een betere manier kan stoppen.
Hier ook alleen fruitsmaakjes, in het begin ook tabak smaken gedampt. Ik had er 1 die zou lijken op camel en vond die beter smaken dan de "Marlboro", idd minder zoet.

Dat spetteren heet spitback, je kan je damper uitslaan zodat de liquid uit je mondstuk gaat. Ik doe dat door zachtjes met het bovenstuk tegen de wasbak te tikken. En ik zorg dat de airflow helemaal open staat, het lijkt of dat ook helpt.
Bobby-Pin schreef:
27-08-2018 23:30
Oeh, sale bij ome Ali, ik kan altijd wel wat coils gebruiken dus misschien dat ik daar bij ga kijken en een reserve ego aio eco want die bevalt me nog altijd zo verrassend goed ( geen aandelen ).
De liquids zijn daar natuurlijk ook stukken goedkoper, heb er al eens bij gekeken maar stel dat ik een fles van bijv. 30 ml mango liquid koop en daar na 15 ml alweer flauw van ben. Dat vind ik dan toch weer een beetje zonde.
Ergens ben ik er een beetje saai in, merk ik. Ik mix niets en bouw ook al geen coils om in een teug een kamer volledig in de mist te zetten ;-D

Ik ben meer voor de PODS en de AIO's en dan nog het liefst zo licht en klein mogelijk.

En jij, heb jij al een verlanglijstje klaar voor de sale?
Die Podsystemen worden ook steeds beter hè, heb je de Justfog Minifit al? Hoor ik veel lovende reacties over!

Ik heb even een koopstop, net een nieuw tankje binnen en meer dan een jaarvoorraad aan aroma’s :-D Misschien alleen wat leuke driptips, haha.

Leuk dat je ook een blije damper bent Hazzie! Ik probeer dampen juist wel in het openbaar te doen, omdat ‘wij’ toch een beetje degenen zijn die het kunnen normaliseren en de drempel daarmee verlagen. In Engeland bijvoorbeeld zijn juist de rokers in de minderheid en is dampen juist al veel meer sociaal geaccepteerd. Hier is dat ook al wel meer merk ik, en als ik een mededamper zie wordt vaak even de dampersgroet gedaan; het creëert toch een band.
Leuk, welk nieuw tankje heb je aangeschaft, Jen16?

De Justfog Minifit staat wel op mijn verlanglijstje maar ik heb ook even een koopstop, moet het een beetje zuinig aan doen, zelfs met de liquids :(
Ik heb wel een paar maanden geleden een flinke fles Base zonder nicotine gekocht, daar moet ik dan natuurlijk weer nicotinejuice (of nicsalt?) en aroma's bij kopen.
Bij mijn volgende koop aanbestel ik maar weer Heisenberg aroma en de drip dinges waarover Zeikmatras mij over getipt heeft in dit topic.

Ik damp ook gewoon op straat, hoor. Voel me er ook niet vreemd bij en ik zie ook wel andere dampers op straat. Op verjaardagfeestjes ook gewoon óveral waar het mag.
Bobby-Pin, soms even nodig hè zo’n koopstop. Er is ook zoveel leuks te krijgen!

Mijn laatste tankje is de Vapefly Galaxies Squonk RDTA. Makkelijk op te bouwen, heel fijne (MTL) trek, veel smaak en slechts €15 euro. Geen spijt van!

Je zou eens op Savevape kunnen kijken; talloze aroma’s om uit te kiezen en 100ml (10x10ml) nicotineshots van 20mg voor €9,95. Dat is nu de voordeligste optie denk ik, nu enkel 10ml boosters nog maar zijn toegestaan.
Bij Savevape heb je ook de keuze uit eppies: 1ml samples aroma om zo voor 80/90 cent een kleine batch van een smaak uit te kunnen proberen. Bij een bestelling doe ik daar vaak weer een paar nieuwe van bij.
Na mijn vakantie heb ik ook een podsysteem erbij gekocht. De Joyetech exceed, Dazzled.
Was voornamelijk een aankoop zodat ik niet altijd mijn “stoom” torens mee hoef te nemen.
Komt ietsje netter over op feestjes van familie etc.

Hele lijn met nic salt van VAPR besteld erbij.
Moet je erbij zeggen, ik had ook de SMOK Infinitix pod, (weggegeven aan stoppend roker, stom) Dat ik wel echt smaak mis bij pod systemen tav. mijn sub ohm tankjes.... Maar ach, it works. :-)

Ik kan me soms best wel irriteren aan niet-dampers die een artikel lezen en meteen denken/ in overtuiging zijn dat zij alles weten over dampen.
Zij kennen de gehele werking niet.... Maar goed, dat terzijde.

We hebben er weer een paar nieuwe dampers bij, :yes:.

Gefeliciteerd!
Bobby-Pin schreef:
28-08-2018 11:53
Leuk, welk nieuw tankje heb je aangeschaft, Jen16?

De Justfog Minifit staat wel op mijn verlanglijstje maar ik heb ook even een koopstop, moet het een beetje zuinig aan doen, zelfs met de liquids :(
Ik heb wel een paar maanden geleden een flinke fles Base zonder nicotine gekocht, daar moet ik dan natuurlijk weer nicotinejuice (of nicsalt?) en aroma's bij kopen.
Bij mijn volgende koop aanbestel ik maar weer Heisenberg aroma en de drip dinges waarover Zeikmatras mij over getipt heeft in dit topic.

Ik damp ook gewoon op straat, hoor. Voel me er ook niet vreemd bij en ik zie ook wel andere dampers op straat. Op verjaardagfeestjes ook gewoon óveral waar het mag.
Bobby-Pin,

Ik ken nog een zeker persoon.... Die base verkoopt met nicotine....

NEDERLAND
Minimumafname 1 liter.
1 liter 2mg € 14,- Ex PostNL € 6,95 of UPS € 4,10 - 5 liter € 70,- PostNL € 6,95 + Gratis verzekerd.
1 liter 3mg € 16,- Ex PostNL € 6,95 of UPS € 4,10 - 5 liter € 75,- PostNL € 6,95 + Gratis verzekerd.
1 liter 6mg € 20,- Ex PostNL € 6,95 of UPS € 4,10 - 5 liter € 100,- PostNL € 6,95 + Gratis verzekerd.
1 liter 9mg € 24,- Ex PostNL € 6,95 of UPS € 4,10 - 5 liter € 120,- PostNL € 6,95 + Gratis verzekerd.
1 liter 12mg € 28,- Ex PostNL € 6,95 of UPS € 4,10 - 5 liter € 140,- PostNL € 6,95 + Gratis verzekerd.
1 liter 18mg € 36,- Ex PostNL € 6,95 of UP

Rijtje is nog langer.
En ik ben niet de verkoper... :shame:
Oh, Zeikmatras die Exceed in Rainbow is echt mooi! Chique ding denk ik.

En ik kan een boek volschrijven over de stomme opmerkingen die ik soms hoor van mensen die in de Telegraaf hebben gelezen dat dampen nog veel slechter is dan roken e.d. en dat die dingen om de haverklap exploderen enzo. Mensen associëren het dampen toch vaak met roken en in iedereens hoofd zit Roken=Slecht zo vast gebeiteld, dat het dampen voor velen nooit een eerlijke kans zal krijgen. Deels begrijpelijk zelfs.
Natuurlijk ook nog ontzettend versterkt door de media, die bewust en onbewust het dampen in een zo kwaad mogelijk daglicht willen stellen. Ook deels begrijpelijk, financieel gezien.
Maar erg jammer! Vooral als mensen daardoor om de verkeerde redenen maar blijven roken omdat ze het idee hebben geen gezondheidswinst te krijgen van een overstap naar dampen.

Hebben jullie de docu 'A Billion Lives' op Netflix trouwens gezien? Voor de meeste dampers niks nieuws, maar toch interessant om alles zo op een rijtje te zien.
@Zeikmatras, dank je voor de info. Ik voel me soms zo'n tuttebel dat ik niet iets daadwerkelijk met de info doe ( je hebt me al vaker goede bruikbare info gestuurd :) ) maar op de een of andere manier is die drempel (nog) te hoog voor mij om er eens mee aan de slag te gaan. Die fles base die ik gekocht heb ook, daar ligt nu een laagje stof op zelfs :$
En dat terwijl ik vroeger als kind al het heel leuk vond om eigen brouwsels te maken van tandpasta, water etc. of dropwater van laurierdrop :D
jen16 schreef:
28-08-2018 12:04
Bobby-Pin, soms even nodig hè zo’n koopstop. Er is ook zoveel leuks te krijgen!

Mijn laatste tankje is de Vapefly Galaxies Squonk RDTA. Makkelijk op te bouwen, heel fijne (MTL) trek, veel smaak en slechts €15 euro. Geen spijt van!

Je zou eens op Savevape kunnen kijken; talloze aroma’s om uit te kiezen en 100ml (10x10ml) nicotineshots van 20mg voor €9,95. Dat is nu de voordeligste optie denk ik, nu enkel 10ml boosters nog maar zijn toegestaan.
Bij Savevape heb je ook de keuze uit eppies: 1ml samples aroma om zo voor 80/90 cent een kleine batch van een smaak uit te kunnen proberen. Bij een bestelling doe ik daar vaak weer een paar nieuwe van bij.
Ga ik ook doen, thnx!

Vapefly, alleen voor de naam al zou ik zo door de knieën kunnen gaan, hahaha. Fijn dat 'ie zo goed bevalt daarmee bedoel je dan ook dat de smaak nog beter tot zijn recht komt?
@Jen16 ik vind die hetze tegen de e-sigaret enorm overtrokken, begrijp wel dat er bij iets nieuws altijd onderzoek moet worden gedaan maar nu lijkt het erop dat er gewoon dat die e-sigaret coûte que coûte moet verdwijnen terwijl de zoveel schadelijker sigaret gewoon in de schappen blijft voor verkoop.

A billion lives staat nu op mijn lijstje. Ga ik zeker kijken als ik tijd heb, zonet al de trailer bekeken.
Bobby-Pin schreef:
28-08-2018 12:51
Ga ik ook doen, thnx!

Vapefly, alleen voor de naam al zou ik zo door de knieën kunnen gaan, hahaha. Fijn dat 'ie zo goed bevalt daarmee bedoel je dan ook dat de smaak nog beter tot zijn recht komt?
Grappig, ik ben zelf ook altijd gevoelig voor namen (en verpakkingen). :D Er komt heel veel smaak vanaf omdat het een RDTA is, dus eigenlijk een dripper maar dan met een dusdanig groot reservoir, dat het ook een 2ml tankje is. Dat reservoir zit onder de coil, en de coil zit dus helemaal boven -direct onder de topcap. Tussen verdamping op de coil en het mondstuk zit maar heel weinig ruimte, dus weinig valse lucht en veel geconcentreerde smaak.

http://www.vapefly.net/galaxies-mtl-squonk-rdta/ :heart:

Ik heb uiteraard de rainbow versie!

Goede nic-deal van Zeikmatras! Mijn vriezer staat al vol met 1,2 liter 250mg en nog 0,5L 48mg van Savevape, maar anders zou ik het wel weten. Voor degene die nu instappen met DIY mixen zal het steeds moeilijker worden om voordelig basisvloeistoffen in te slaan. Nicotineboosters zijn in verhouding nogal duur, dus als je (Bobby) overweegt meer te gaan mixen dan zou ik zeker overwegen nu nog enigzins voodelig in te slaan.

Als ik die nicotine uit mijn voorraad zelf niet op krijg, wordt het mijn pensioen over 40 jaar denk ik :proud:
Jen16: ik zag laatst zelfs een reclame voor dampen uit UK die daar in het ziekenhuis schijnt te hangen op de longafdeling!
Hazzie schreef:
28-08-2018 08:37
Nog een damper hier! Gestopt voor de zoveelste keer met roken en na een tijdje bang om weer te beginnen. Toen een justfog q16 gekocht en inmiddels een ego aio.
Ik ben heel enthousiast maar damp toch niet vaak in het openbaar, schaam me toch nog en ik vind het er niet uit zien.
Toch raad ik het iedereen aan die wil stoppen met roken. Ik ben ook bezig met afvallen en ik zou niet weten hoe ik mijn drang naar "iets" , roken, eten op een betere manier kan stoppen.
Hier ook alleen fruitsmaakjes, in het begin ook tabak smaken gedampt. Ik had er 1 die zou lijken op camel en vond die beter smaken dan de "Marlboro", idd minder zoet.

Dat spetteren heet spitback, je kan je damper uitslaan zodat de liquid uit je mondstuk gaat. Ik doe dat door zachtjes met het bovenstuk tegen de wasbak te tikken. En ik zorg dat de airflow helemaal open staat, het lijkt of dat ook helpt.
Hi dankje voor de tip.

Nog niet geprobeerd maar sinds vanmorgen zuig ik niet zoals een sigaret aan de e smoker.
Meer rustig en als ik hem aan doe dan druk ik eerst even voor ik een trekje neem.

Ga nog even naar de winkel en ga vragen naar een smaakloze liqued, heeft iemand daar ervaring mee?
Gebruik geen suiker in mijn voedingspatroon en alles is algauw zoet bij mij dus deze ligueds ms ook al is het een Marlboro liqued.

Verder gaat het lekker, niet meer gerookt.
Hazzie schreef:
28-08-2018 13:46
Jen16: ik zag laatst zelfs een reclame voor dampen uit UK die daar in het ziekenhuis schijnt te hangen op de longafdeling!
Echt een wereld van verschil hè!

Ik heb hier als naïeve beginnende damper destijds gevraagd waarom ze bij de huisarts hier het dampen niet veel meer promoten. Het trieste antwoord was omdat de artsen veel geld verdienen aan middelen als Champix, en dat goudmijntje gaan ze niet weg laten kapen door een stopmiddel dat géén bijwerkingen heeft, wel op lange termijn ook werkt (Champix wordt vaak na een terugval vrolijk opnieuw gehaald door dezelfde mensen, dus dubbel kassa), en voor (huis)artsen niets oplevert.

Begrijpelijk en eerlijk antwoord, maar wel heel zuur. Als ik dan mensen lees die willen gaan dampen en er wordt aangeraden advies te vragen aan de HA dan denk ik; 3x raden wat die zal zeggen..

Ik snap echt dat mensen nou eenmaal geld moeten verdienen. En dat dat soms ook ten koste gaat van de gezondheid van anderen. Maar zo schiet het dampen natuurlijk niet op...

Smaakloze liquid is bij sommige shops nog steeds te verkrijgen, ik ken meer mensen die zonder aroma dampen. Echt goed dat je niet meer heb gerookt!
Ik dacht zonet lekker A billion lives te gaan kijken op Netflix, blijkt de documentaire er niet meer op te staan. Jammer.
Bobby-Pin schreef:
28-08-2018 22:05
Ik dacht zonet lekker A billion lives te gaan kijken op Netflix, blijkt de documentaire er niet meer op te staan. Jammer.
Oh meen je dat nou? Hè wat jammer.. sorry dat ik niet had gekeken of het nog beschikbaar was (ik wist niet eens dat dingen blijkbaar zo snel van Netflix verdwenen).

Goed om te weten in ieder geval. Hopelijk is het nog ergens anders te kijken!
Ga eerdaag naar een dampwinkel voor de smaakloze liqued en ms nog andere smaken.
Mag daar proeven dus ben benieuwd.

Jammer van die documentaire op netflix, wilde hem opzetten :sherlock:

Iig damp ik hier gezellig.
Donna1971 schreef:
28-08-2018 23:15
Ga eerdaag naar een dampwinkel voor de smaakloze liqued en ms nog andere smaken.
Mag daar proeven dus ben benieuwd.

Jammer van die documentaire op netflix, wilde hem opzetten :sherlock:

Iig damp ik hier gezellig.
Of gewoon e-liquid base met nicotine aanschaffen is ook smaakloos.. :heart:

&Bobby, geeft niks! Misschien heb je er ooit wel wat aan/ “moed” voor.
Niet alles wat ik als advies oid geef is verplicht om op te volgen hihi..

Vorige week e-liquid voor mijn zus gemaakt en verzonden... week later is postnl het kwijt.... pffffff @(
Fijn dat je nog steeds lekker aan het dampen ben Donna! En hopelijk bevalt smaakloos nog iets beter.

Zeikmatras, wat erg!! Pffff, ik zal echt voor je duimen dat het nog boven water komt. Welke smaken had je voor je zus gemaakt?
Zo, dag 3 van weer dampen. Moet zeggen dat het me meer moeite kost dan een paar jaar geleden. Komt denk ik ook dat dat komt omdat ik gewend was om buiten te roken, mis het loopje denk ik. Loop nu maar gewoon wat vaker naar buiten om te dampen. Heb geen behoefte aan een sigaret maar is meer de gewoonte die ik mis. Ik vind het wel nog steeds lekkerder dan gewoon roken. Zit dus allemaal tussen de oren.

Vandaag mijn bestelling van smaakjes ontvangen van zwoofs, kersen, ananas, watermeloen en framboos. Allemaal iced, herinner me van voorheen dat ik dat vleugje munt lekker vind voor de gier.
Goed bezig Pavlova! Dat naar buiten gaan herken ik van toen ik net begon met dampen. Ik vond het helemaal geen voordeel dat ik nu bijna overal binnen mocht dampen, want naar buiten gaan hoorde juist bij mijn fijne rookritueeltje. Bij mij zwakte dat na een week of 2 af en na een paar maanden dampte ik net zo lief lekker binnen.

Leuk dat je nieuwe smaakjes heb! Heb je die Iced lijn van Flavourtec? Ik damp momenteel de Iced Blueberry daarvan :) De Iced Apple vind ik daarvan het lekkerst denk ik, lekker fris en niet te zoet.

Succes met de eerste weken doorkomen in ieder geval; hou maar voor ogen dat het weer alleen maar makkelijker wordt!
Dank Jen, ik weet dat het makkelijker word. Heb al eerder anderhalf jaar alleen gedampt. Maar toen was het allemaal nieuw en ‘spannend’. Dat is het nu natuurlijk niet meer. Het zijn idd de ritueeltjes die ik mis en niet de sigaretten ansich.
jen16 schreef:
28-08-2018 13:08
Grappig, ik ben zelf ook altijd gevoelig voor namen (en verpakkingen). :D Er komt heel veel smaak vanaf omdat het een RDTA is, dus eigenlijk een dripper maar dan met een dusdanig groot reservoir, dat het ook een 2ml tankje is. Dat reservoir zit onder de coil, en de coil zit dus helemaal boven -direct onder de topcap. Tussen verdamping op de coil en het mondstuk zit maar heel weinig ruimte, dus weinig valse lucht en veel geconcentreerde smaak.

http://www.vapefly.net/galaxies-mtl-squonk-rdta/ :heart:

Ik heb uiteraard de rainbow versie!

Goede nic-deal van Zeikmatras! Mijn vriezer staat al vol met 1,2 liter 250mg en nog 0,5L 48mg van Savevape, maar anders zou ik het wel weten. Voor degene die nu instappen met DIY mixen zal het steeds moeilijker worden om voordelig basisvloeistoffen in te slaan. Nicotineboosters zijn in verhouding nogal duur, dus als je (Bobby) overweegt meer te gaan mixen dan zou ik zeker overwegen nu nog enigzins voodelig in te slaan.

Als ik die nicotine uit mijn voorraad zelf niet op krijg, wordt het mijn pensioen over 40 jaar denk ik :proud:
:D

De vapefly klinkt erg aantrekkelijk omdat voor mij smaak erg belangrijk is, ik vind het zo jammer dat een lekker smaakje op een gegeven moment verflauwt, zoals bij goedkope waterijsjes. Maar waar ik dan weer bang voor ben is dat zo'n tankje veel liquid kost, dat vernam ik zelf al van de Nautilus mini op de Pico, de liquid ging er sneller doorheen.
Yeah Pavlova, volhouden :cheer:
Bobby, grofweg zorgt een hoger wattage voor meer verdamping (en indirect vaak voor meer smaak) en daarmee hoger liquidverbruik per hijs. Dat is vaak de reden dat mensen zelf gaan mixen, want als je met 2 dampers in huis ieder 30ml per dag dampt dan ben je met kant&klaar echt niet goedkoper uit dan roken.

Met een zelfbouw tankje kan je natuurlijk zelf je coil, nodige wattage e.d. bepalen waardoor je veel invloed heb op verbruik. Maar de kans is alsnog groot dat er meer ml doorheen gaat dan met een MTL fabriekscoil clearomizer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven