Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin ik vind ze eigenlijk allebei heel erg fijn maar een kleine voorkeur voor de justfog omdat ik die met een aantal vapebands heb beschermt en mijn aio eco al tot twee maal stuk is gevallen die rolt zo makkelijk weg haha
Maar ik vind ze beiden even fijn om mee te dampen.
moppentrommeltje schreef:
12-09-2018 18:57
Bobby-Pin ik vind ze eigenlijk allebei heel erg fijn maar een kleine voorkeur voor de justfog omdat ik die met een aantal vapebands heb beschermt en mijn aio eco al tot twee maal stuk is gevallen die rolt zo makkelijk weg haha
Maar ik vind ze beiden even fijn om mee te dampen.
Dus eigenlijk zijn het alletwee toppers om mee te dampen :winkie:

Ik ben wel eens bang dat ik op mijn aio eco ga zitten omdat 'ie zo klein is, maar ik heb 'm ook al eens laten vallen en toen ging 'ie gewoon uit. Gelukkig niet stuk. * nu even afkloppen *

Oei, ik lees nu pas dat je 'm 2 x hebt laten stuk vallen. Oh zonde, en flink balen natuurlijk.
Was ik weer even. Ben nu ruim 1 maand over en merk dat e-smokerig die ik heb niet helemaal voldoet aan mijn behoefte. Ben nogal een ketting vaper en vind dat bij mijn smoker de coil vrij snel verbrand gaat smaken of het gewoon niet meer goed doet, waardoor ik hem dus vrij snel moet vervangen. Hebben jullie tips voor een bepaald merk waar dat niet het geval is. Het word op deze manier een vrij dure hobby en ik wil voorkomen dat ik toch weer terugval.
pavlova schreef:
30-09-2018 22:32
Was ik weer even. Ben nu ruim 1 maand over en merk dat e-smokerig die ik heb niet helemaal voldoet aan mijn behoefte. Ben nogal een ketting vaper en vind dat bij mijn smoker de coil vrij snel verbrand gaat smaken of het gewoon niet meer goed doet, waardoor ik hem dus vrij snel moet vervangen. Hebben jullie tips voor een bepaald merk waar dat niet het geval is. Het word op deze manier een vrij dure hobby en ik wil voorkomen dat ik toch weer terugval.
Welke vaper had jij ook alweer?
Ik chainvape ook best wel en ik gebruik alleen de ego aio eco en die bevalt goed, de Q16 van Justfog schijnt ook een goeie te zijn maar de coils van de ego aio eco zijn goedkoper.
Ik heb op dit moment de socialites van Primera, prima ding maar niet als je een ketting smoker bent. Ik ga eens kijken naar dieego aio eco. Thnx
pavlova schreef:
01-10-2018 10:42
Ik heb op dit moment de socialites van Primera, prima ding maar niet als je een ketting smoker bent. Ik ga eens kijken naar dieego aio eco. Thnx
Ik weet niet wat het is met de elektrische sigaretten van Primera, in een ver verleden er ook wel eens eentje gekocht maar dat ding bleef een frustratie.
De ego aio eco is ook zuinig in gebruik dus dan kun je misschien weer wat centjes terug sparen :-]

Succes!
Hallo vapers, wat een fijn topic, ik ga hier denk ik nog heel veel teruglezen.
Ik heb wel een, misschien wat overdreven, vraag. Ik heb nog een ego Queen batterij liggen die nog niet gebruikt is. Ding is ongeveer een jaar oud en de originele oplader zit er nog bij. Kan ik die veilig gebruiken?
Ik heb destijds teveel artikelen gelezen over ontploffende batterijen en durfde niet meer, dus heb het opgegeven. :facepalm:
Ik wil het toch weer proberen, ben de sigaretten zo zat.

En nu ga ik bijlezen.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Zireael schreef:
02-10-2018 15:15
Hallo vapers, wat een fijn topic, ik ga hier denk ik nog heel veel teruglezen.
Ik heb wel een, misschien wat overdreven, vraag. Ik heb nog een ego Queen batterij liggen die nog niet gebruikt is. Ding is ongeveer een jaar oud en de originele oplader zit er nog bij. Kan ik die veilig gebruiken?
Ik heb destijds teveel artikelen gelezen over ontploffende batterijen en durfde niet meer, dus heb het opgegeven. :facepalm:
Ik wil het toch weer proberen, ben de sigaretten zo zat.

En nu ga ik bijlezen.
Ontploffende batterijen... Dat gaat over mech’s, mechanical mods. Oftewel, niet gereguleerd (beveiligd). Er gaat dan een draadje rechtstreeks naar de “tank/coil” zodat de maximale mah/volt eruit word getrokken. Dus kan je niet je weerstand etc instellen. Ook is het bij mechs van belang dat de coil de juiste ohm waarde betreft, wanneer dit onjuist is word de batterij overbelast, raakt over verhit en “ontploft”.
Ook wanneer de batterijen zijn aangetast door bijv. vallen kunnen de waardes binnen de batterij veranderen. Ook als de batterij wrap schade betreft kan dit fungeren als een extra/volledige min pool dus “kortsluiting” > ontploffing.
Als de batterijen niet regelmatig worden gecontroleerd of zij minder volt afgeven of juist ineens meer is het gevaarlijk.

Daar zijn de ontploffing van, niet van gereguleerde e-smokers.

Maar, daarbij. Gereguleerd = niet perse veilig. Ga jij niet goed ermee om blijft het een risico... Is hij meerdere malen gevallen, in aanraking geweest met vocht? Dan kan je hem ook beter weggooien want dan kan de interne batterij zijn aangetast. Laad de batterij niet meer volledig op, is hij 10x zo snel leeg als normaal? Vervang de batterij/mod.

Maar is er niks mee gebeurt en weet je wat je doet... vape on :)
Eens met Zeikmatras :)

Ik heb ook wel eens een oude e-sigaret uit de kast gehaald ter ondersteuning van mijn gestopt zijn met roken. Dat was dan wel een e-sigaret met cartridges maar geen enge dingen mee gebeurd.

Keep calm, vape on :high5:
@Zeikmatras, ik heb een shake & vape gekocht en een base met 12 mg nicotine maar hoe krijg ik die nicotine in de shake&vape of moet ik daar een apart flesje nog bij kopen?
Het dopje van de shake&vape krijg ik er met geen mogelijkheid af anders had ik het direct daarin kunnen mengen (?)
Bobby, ik heb de ego vandaag ontvangen. Ik vind dat hij erg veel geluid maakt, ligt dat aan mij?
pavlova schreef:
02-10-2018 19:03
Bobby, ik heb de ego vandaag ontvangen. Ik vind dat hij erg veel geluid maakt, ligt dat aan mij?
Je hebt de ego aio eco?

Die van mij maakt niet veel geluid. Welk geluid maakt 'ie van jou?
Jep die heb ik, hij borrelt en sputtert. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat je de luchtstroom af kunt stellen bij het mondstuk. Kan alleen niet ontdekken hoe. Vreemd ook dat dat gemeld word in het Nederlandse gedeelte en dat ik hierover in het Engelse gedeelte van de gebruiksaanwijzing niets terug kan vinden.
pavlova schreef:
02-10-2018 19:13
Jep die heb ik, hij borrelt en sputtert. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat je de luchtstroom af kunt stellen bij het mondstuk. Kan alleen niet ontdekken hoe. Vreemd ook dat dat gemeld word in het Nederlandse gedeelte en dat ik hierover in het Engelse gedeelte van de gebruiksaanwijzing niets terug kan vinden.
Bij de eco kun je geen luchtstroom afstellen.

Afbeelding
Als je e-sigaret borrelt dan kun je het er eventueel "uitslaan" door 'm goed vast te houden en er een paar keer mee in de lucht zwiepen en anders eventjes goed erin blazen.
Die van mij pruttelt wel eens maar dat is alleen als ik 'm net heb bijgevuld en daarna is het wel over :)
Oké, dank je. Ik kijk het even aan en anders ga ik maar eens bellen met zwoofs wat zij me aanraden.
pavlova schreef:
02-10-2018 19:29
Oké, dank je. Ik kijk het even aan en anders ga ik maar eens bellen met zwoofs wat zij me aanraden.
Je kunt zelfs chatten met Zwoofs :D
Bobby-Pin schreef:
02-10-2018 15:32
@Zeikmatras, ik heb een shake & vape gekocht en een base met 12 mg nicotine maar hoe krijg ik die nicotine in de shake&vape of moet ik daar een apart flesje nog bij kopen?
Het dopje van de shake&vape krijg ik er met geen mogelijkheid af anders had ik het direct daarin kunnen mengen (?)
Hey Bobby,
Ja dat dopje met dat tuitje moet je eraf zien te krijgen.. bijv. Dmv een platte schroevendraaier eronder te wippen.. Of een ander voorwerp... Vaak lukt het mij met mijn keramische tang die ik gebruik bij het coilen... Dus die hoor je er af te kunnen krijgen! Welke s&v heb je?
Deze Shake & Vape, Zeikmatras, al een voorproefje van gehad en was erg lekker, je proeft een frisse komkommersmaak met een vleugje mint.

Bobby-Pin schreef:
12-09-2018 18:45

Afbeelding
Bobby-Pin schreef:
03-10-2018 16:16
Deze Shake & Vape, Zeikmatras, al een voorproefje van gehad en was erg lekker, je proeft een frisse komkommersmaak met een vleugje mint.
Aaah, gruwel... Al zal jij gruwelen van mijn zoete meuk... :fortune: :shame:
Zeikmatras schreef:
05-10-2018 21:06
Aaah, gruwel... Al zal jij gruwelen van mijn zoete meuk... :fortune: :shame:
Hahaha, wie weet, zoet vind ik wel lekker als het mijn coil maar niet verstopt .
Ik kan nu pas reageren, sorry. Bedankt, Zeikmatras en Bobby-pin, ik ben gerustgesteld over het ontploffen en ga gewoon lekker een paar liquids bestellen en het weer proberen. Heldere uitleg, ik stel het op prijs. :)
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Ik lees ook allemaal termen die me niets zeggen. Van de week wel mijn coil vervangen die hadden we gelukkig nog op voorraad. Ik vape 18mg die hadden we nog. Heb nu een flesje staan die op pall mall moet lijken en die is 12 mg zal mij benieuwen. Wel trots op mezelf dat ik geen gewone sigaret meer op heb gestoken.
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
09-10-2018 18:14
Ik lees ook allemaal termen die me niets zeggen. Van de week wel mijn coil vervangen die hadden we gelukkig nog op voorraad. Ik vape 18mg die hadden we nog. Heb nu een flesje staan die op pall mall moet lijken en die is 12 mg zal mij benieuwen. Wel trots op mezelf dat ik geen gewone sigaret meer op heb gestoken.
:yes: zet 'm op Attribuutje! Het vapers jargon komt vanzelf wel, hartstikke goed dat je geen papieren sigaret meer hebt gerookt en terecht dat je daar trots op bent.
ik heb een just fog en krijg met geen mogelijkheid het reservoir los gedraaid, wie heeft er een tip?
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven