Veiligheid boven alles

13-06-2017 19:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de aanslag op het World Trade Center op 11 september 2001 wil iedereen zeker weten dat ze veilig zijn. De overheid wil er veel aan doen, maar dat gaat vaak ten koste van de privacy van de mensen. De afweging die je dan moet maken is; wat vind ik belangrijker, veiligheid of privacy?
Persoonlijk vind ik dat de overheid er alles aan mag doen om de veiligheid te handhaven, als ze bijvoorbeeld overal camera’s hangen hebben drugsdealers en zakkenrollers minder kans om te stelen of te dealen. Veel mensen zijn het hier niet mee eens, omdat het een inbreuk op hun privacy zou zijn. Persoonlijk vind ik dat dit nergens op slaat, want als je toch niets hebt te verbergen dan kun je toch even goed wel camera’s ophangen als dat de veiligheid bewaard. Ik vind dit een plicht van de overheid om onze privacy en veiligheid te waarborgen. Maar voor veel mensen is dit een moreel dilemma omdat ze wel veilig willen zijn maar dat het niet ten kosten van hun privacy moet zijn.
Daarbij is het zo dat als je bijvoorbeeld de veiligheid bij vliegvelden verbeterd door middel van een röntgenapparaat dan hebben terroristen weinig kans om te slagen met hun geplande acties. Ze kunnen zo namelijk geen wapens mee smokkelen. Er zijn mensen die zich ervoor schamen, omdat ze gewoon in hun nakie voor de douane staan. Maar ik denk dat dit voor de veiligheid de juiste optie zou zijn. Maar veel mensen zijn het hier niet mee eens en daardoor ontstaat een moreel dilemma.
Ik kan me ook best voorstellen dat als mensen denken van: er is nog nooit een aanslag geweest en terroristen hebben het toch niet op ons gemunt, maar dan denk ik van: nee maar als er mensen zijn die wel kwade bedoelingen hebben, dan ben je al te laat. Ik probeer dus eigenlijk te zeggen van: ‘voorkomen is beter dan genezen.’
Als de overheid deze stappen zou ondernemen, dan zouden ook de inwoners zich veel zekerder en veiliger voelen. Daarmee neemt de tevredenheid toe en zo kunnen ook meer misdaden worden voorkomen of makkelijker opgelost worden door het terugzien van de camerabeelden.
De overheid zou wel te ver gaan als ze telefoon gesprekken van iedereen zouden afluisteren en zouden opslaan. Dit vind ik iets te ver gaan, omdat je dan alle privacy zou afnemen en dan zouden de mensen zich ook bekeken voelen. De mensen moeten natuurlijk nog wel een beetje privacy hebben, omdat ze daar ook recht op hebben. Dat staat namelijk in de wet.
Dit alles kost wel enorm veel geld en dat ben ik me bewust, maar ik vraag me af wat zwaarder weegt: alle middelen om de veiligheid te handhaven of het betalen van alle schade en alle vergoedingen. Dan zou ik dus liever voor de veiligheid gaan, want het geld dat je daarmee bespaard dat verdien je dubbel terug door het voorkomen van al die misdaden.
Als laatste vind ik dat de overheid er alles aan moet doen om de veiligheid te handhaven ook al kost het veel geld, want dat geld verdien je allemaal dubbel terug en ik denk dat we na deze maatregelen één van de veiligste landen van de wereld zouden worden. Maar wie ben ik, ik ben één van de miljoenen in dit land die veiligheid ten koste van mijn privacy wil laten. Maar veel mensen zijn het hier ook weer oneens mee waardoor een moreel dilemma ontstaat. Moeten we veiligheid boven privacy stellen of andersom, wat is nou het belangrijkst en het best voor de mens.
Ga lekker Fokkers lastig vallen, of Libelle mutsen.
Gestaft. Krijg een beetje een dikke lip van al jullie huiswerk. Ga er mee naar. een bejaardenhuis : ziet je oma je ook nog eens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Te-reur?
Terreur is met 2x r.

En ik hoef geen röntgen bij security. Dat zou voor mij zeker 20 scans per jaar betekenen, hartstikke ongezond. Laat staan voor het personeel van luchtvaartmaatschappijen die nog vaker door security gaan.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 13-06-2017 20:07
83.74% gewijzigd
Ik word er een beetje tereurig van.

Natuurlijk heb je wel iets te verbergen, (bijna) iedereen heeft wel iets te verbergen denk ik.
Hetismogelijk schreef:
13-06-2017 20:04

Natuurlijk heb je wel iets te verbergen, (bijna) iedereen heeft wel iets te verbergen denk ik.
:rofl:
Wat een domme lulkoek. Alweer.
Ik zou zeggen, beste TO, als je niks te verbergen hebt, vraag of er elke stap van je dagelijkse leven een ambtenaar met je meeloopt. Die beste man doet niks, legt je geen strobreed in de weg, maar hij volgt je gewoon bij elke stap die je zet, kijkt over je schouder als je pint, kijkt in je boodschappenmandje wat je koopt, luistert naar welk praatje je maakt met je buren, als je een afspraak hebt met een vriendin op een terrasje, zit hij aan je tafel, laat jullie gewoon rustig je gang gaan, maar luistert wel naar alles wat jullie bespreken, enz. Is dat een samenleving die je wilt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
.
pejeka schreef:
13-06-2017 20:09
Ik zou zeggen, beste TO, als je niks te verbergen hebt, vraag of er elke stap van je dagelijkse leven een ambtenaar met je meeloopt. Die beste man doet niks, legt je geen strobreed in de weg, maar hij volgt je gewoon bij elke stap die je zet, kijkt over je schouder als je pint, kijkt in je boodschappenmandje wat je koopt, luistert naar welk praatje je maakt met je buren, als je een afspraak hebt met een vriendin op een terrasje, zit hij aan je tafel, laat jullie gewoon rustig je gang gaan, maar luistert wel naar alles wat jullie bespreken, enz. Is dat een samenleving die je wilt?
Zolang hij niet in mijn por hijgt en niet stinkt,...dikke prima. Hoe meer zieln hoe meer vreugd. Hoe meer banen hoe beter.
Als je niks te verbergen had zaten er ook geen deuren op de wc's hè.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hetismogelijk schreef:
13-06-2017 20:04

O ja joh.
retrostar schreef:
13-06-2017 20:13
Als je niks te verbergen had zaten er ook geen deuren op de wc's hè.
Dat is niet omdat ze me niet mogen ruiken. Ze willen me niet ruiken.
blijfgewoonbianca schreef:
13-06-2017 20:14
Dat is niet omdat ze me niet mogen ruiken. Ze willen me niet ruiken.
Een knijpertje op de neus werkt ook goed.
retrostar schreef:
13-06-2017 20:18
Een knijpertje op de neus werkt ook goed.
Heb ik voorgesteld, maar ze willen mijn lellen en vellen ook niet zien.
blijfgewoonbianca schreef:
13-06-2017 20:21
Heb ik voorgesteld, maar ze willen mijn lellen en vellen ook niet zien.
Als het om de veiligheid van de bevolking gaat, dan moet ieder offers brengen.
Voor een aanslag heb je volgens mij alleen maar een autootje en wat keukenmessen nodig trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven