Verjaardag vieren

12-09-2016 13:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik bijna jarig ben.....duurt nog een half jaartje. Maar we hebben net de verjaardagen van de kinderen gehad en daardoor ga ik al nadenken over mijn verjaardag. Ik vraag me af hoe iedereen zijn verjaardag viert.

Ik vierde het altijd met familie, koffie, vlaai en lekkere hapjes. Gewoon zitten en eten

Maar ik heb er nu steeds minder zin in, doordat ik gescheiden ben en er minder mensen komen. Ik heb ook niet zo'n zin om te zitten en te rennen met chips en m en m's. Dan zou ik dat ook alleen voor de kinderen (7 en 9 jaar) doen omdat die wel iets willen vieren natuurlijk.

Ik zit te denken om het dit jaar anders te doen. Wel iets leuks met de kinderen.....thuis versieren, lekker ontbijtje en gebakjes.

Maar verder zouden alleen mijn ouders en mijn broer komen. Ik zit te denken om dit jaar (volgend jaar dus) gewoon lekker uit eten te gaan, misschien op een dag dat de kinderen bij mijn ex zijn.

En met vriendinnen daarnaast iets te gaan drinken ergens.

Ben benieuwd hoe jullie je dag zo vieren.
Het ene jaar met een feestje met vrienden en op een andere dag met een etentje met schoonouders. Meestal op de dag zelf ga ik met man een dagje weg en/of samen uit eten of we zijn op vakantie.

Kortom net waar ik op dat moment zin in heb.
Dit jaar niet gevierd vind het zo'n gedoe smiddags wat mensen gehad die echt wilde komen zoals wat familie, andere namen me mee uit eten ook heel gezellig.

Maar ken zoveel mensen ook die niet in de buurt wonen. Wie nodig je uit wie niet. Dan dure boodschappen sommige lusten alleen mix drankjes. Dan heledag in de keuken eten voorbereiden. Mensen blijven hangen tot vroeg in de ochtend overlast voor de buren had er geen zin in.

Wat jij voorstelt is een leuk idee toch. En dat eeuwige rond rennen mensen bedienen zelf niet kunnen genieten.
Niet. Vriend en ik vieren onze verjaardag niet meer. Ik heb ook geen zin het gedoe, want op een verjaardag spreek je mensen toch nauwelijks omdat je heel de tijd met eten/drinken bezig bent.

Maar, ik ga meestal wel uit eten met mijn ouders en een keer met mijn vriend. Dat is het wel. Saai hè?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vroeger vierden mijn zusje en ik het vaak samen (twee weken na elkaar jarig) en gaven een groot barbecue feest. Compleet met muziek, de tuin versierd met lampjes, een tent in de tuin voor degenen die te lam waren om naar huis te rijden (of daar gewoon geen zin meer in hadden). Geweldig. Na het overlijden van twee zeer naaste familieleden hebben wij dit niet meer gedaan. Het voelt niet meer zoals eerst. De laatste jaren helemaal niks gedaan aan verjaardagen.
Mijn verjaardag is altijd zo'n typische kringverjaardag. Ik denk ieder jaar dat ik het anders wil, maar hoe ben ik nog steeds niet uit (dus wordt het toch ieder jaar weer hetzelfde). Ik lees dus even mee!
Er komen altijd zo'n 30-35 mensen en ik zorg voor het eten, elk jaar een ander thema.

Dat ik voor zo'n grote groep kan koken is de enige reden dat ik mijn verjaardag vier.
Ik vier mijn verjaardag alleen met mijn gezin en mijn vader komt nog wel eens langs (mijn moeder is overleden). De laatste jaren waren we steeds op vakantie in Nederland, ik ben in de herfstvakantie jarig. Meestal gaan we uit eten en eten iets van gebak.

Dit jaar gaan we niet op vakantie, maar misschien wel een dagje weg. We hebben al 3 verjaardagen met de kinderen thuis, dat vind ik genoeg.
niet, ik heb helemaal niets met verjaardagen. dus vier ik het niet. En dan bedoel ik ook echt niet.

Ik wil dan ook geen kadootjes. En dat is al zeker sinds ik het huis uit ben, 1984.

Van mijn vriend krijg ik meestal wel iets leuks en we gaan samen soms uit eten op mijn verjaardag. En verder dus niets.

Ik vind dit prima zo. Wil ik een feest geven, dan geef ik een feest. Maar niet omdat ik weer een jaartje ouder ben geworden. En nee, ik heb geen moeite met ouder worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben in de zomer jarig. Meestal ben ik dan de hele dag alleen - kinderen (nog net) naar school, man de deur uit - en ben ik superrelaxed aan het inpakken voor de vakantie, heerlijk!

Hier geen visite met kaasplateaus en in een kringetje zitten. Ergens in de vakantie tref ik mijn familie in het vakantiehuis in Frankrijk en dáár vieren we dan een heel zwikkie verjaardagen in één keer, aan een lange tafel buiten, met lekker eten.

Die dag waarop mijn verjaardag daadwerkelijk valt, is voor mij.

Mijn schoonouders weigerden dat te begrijpen. Of liever, te accepteren. Dan belden ze de dag ervoor: "We komen morgen om 3 uur." Ik vroeg dan wat ze kwamen doen? "Nou, we komen langs voor je verjaardag." Dan zei ik dat de kinderen op school waren, man naar het werk en ik heerlijk in mijn uppie rommelen. En dat ik dat graag zo wou houden. Totaal onbegrip. Werden zelfs boos. Zeiden "dan krijg je ook geen cadeau." Joh prima, alsof het mij daarom gaat. Het gaat mij erom dat ik die dag doorbreng op een manier die bij mij past!
Meestal ben ik op vakantie en maak er een leuke dag van met ons gezin. Een keer spageti bij de tent gegeten, gemaakt door mijn man, omdat ik dat zo lekker vind.

Vroeger gaven we vaak voor vrienden een groot feest met bbq en muziek. Dat was altijd mega gezellig en ging door tot het licht werd met de nodige logees.

Nu onze vrienden ouder worden zeuren ze vaak ook meer, en hebben minder gelegenheid om langs te komen.

Of vallen bij je op de bank voor 2300 in slaap.

Bij mijn laatste poging om een feestje te geven ging een koppel goede vrienden om 2200 weg omdat ze zaterdag thuis wilden opruimen. De lol is er voor mij dan wel af.

Afgelopen zomer was ik thuis met mijn verjaardag en ben ik met mijn kinderen en mijn 2 beste vriendinnen en hun kinderen een dagje naar het strand geweest. Dat was heerlijk. Geen gezeur, gewoon lekker genieten.

De circle of boredom zal het sws niet worden bij mij.
@hunniebunnie, mijn schoonmoeder doet ook zo. Ze feliciteert mij niet eens en ik heb dus al jaren geen cadeau gehad. In haar hartje is mijn man nog steeds te goed voor mij en doe ik het niet zoals het hoort. Dus taart, koffie en later toastjes. Ik hou niet van taart en we vinden een bbq op een goed moment allebei veel leuker. Het wil er echt niet in dat het ook anders kan. En ik vind dat als ik jarig ben, dat vier op mijn manier. En die enveloppe.. lekker boeien.
quote:lonelyryder schreef op 12 september 2016 @ 14:17:

Meestal ben ik op vakantie en maak er een leuke dag van met ons gezin. Een keer spageti bij de tent gegeten, gemaakt door mijn man, omdat ik dat zo lekker vind.

Vroeger gaven we vaak voor vrienden een groot feest met bbq en muziek. Dat was altijd mega gezellig en ging door tot het licht werd met de nodige logees.

Nu onze vrienden ouder worden zeuren ze vaak ook meer, en hebben minder gelegenheid om langs te komen.

Of vallen bij je op de bank voor 2300 in slaap.

Bij mijn laatste poging om een feestje te geven ging een koppel goede vrienden om 2200 weg omdat ze zaterdag thuis wilden opruimen. De lol is er voor mij dan wel af.

Afgelopen zomer was ik thuis met mijn verjaardag en ben ik met mijn kinderen en mijn 2 beste vriendinnen en hun kinderen een dagje naar het strand geweest. Dat was heerlijk. Geen gezeur, gewoon lekker genieten.

De circle of boredom zal het sws niet worden bij mij.Sorry maar....
quote:lonelyryder schreef op 12 september 2016 @ 14:22:

@hunniebunnie, mijn schoonmoeder doet ook zo. Ze feliciteert mij niet eens en ik heb dus al jaren geen cadeau gehad. In haar hartje is mijn man nog steeds te goed voor mij en doe ik het niet zoals het hoort. Dus taart, koffie en later toastjes. Ik hou niet van taart en we vinden een bbq op een goed moment allebei veel leuker. Het wil er echt niet in dat het ook anders kan. En ik vind dat als ik jarig ben, dat vier op mijn manier. En die enveloppe.. lekker boeien.Haha, helemaal met je eens! Een kennis zei ooit "Ja, maar je viert je verjaardag dan voor hèn!" Pardon? Zij vieren hun verjaardag zoals zij dat willen en ik doe het zoals ik het wil. Asjeblieft zeg
quote:hamerhaai schreef op 12 september 2016 @ 14:02:

niet, ik heb helemaal niets met verjaardagen. dus vier ik het niet. En dan bedoel ik ook echt niet.

Ik wil dan ook geen kadootjes. En dat is al zeker sinds ik het huis uit ben, 1984.

Van mijn vriend krijg ik meestal wel iets leuks en we gaan samen soms uit eten op mijn verjaardag. En verder dus niets.

Ik vind dit prima zo. Wil ik een feest geven, dan geef ik een feest. Maar niet omdat ik weer een jaartje ouder ben geworden. En nee, ik heb geen moeite met ouder worden.Dan vier je het toch met je vriend. Een cadeautje van je vriend en uit eten gaan is toch ook je verjaardag vieren.
Dit jaar had ik geen zin om het groots te vieren om verschillende redenen, vriend wilde mijn verjaardag niet zomaar voorbij laten gaan en nodigde mijn moeder, zus en schoonouders uit op de avond zelf. Met z'n tweeën zijn we een weekendje weggeweest en ik kreeg een prachtig cadeau van hem. Ik vond het heel lief van hem dat hij hierover na heeft gedacht en wie weet vier ik het volgend jaar weer wat groter.
quote:Hunniebunnie schreef op 12 september 2016 @ 14:23:

[...]

Sorry maar.... Ja, vond ik ook. Ze hebben geen kinderen. Hij wel een baan die veel vraagt. Ook met gewoon visite valt hij gewoon in slaap. Persoonlijk vind ik dat wel sneu. Niet van die zware baan, maar dat je zo weinig energie hebt.
quote:Hunniebunnie schreef op 12 september 2016 @ 14:25:

[...]

Haha, helemaal met je eens! Een kennis zei ooit "Ja, maar je viert je verjaardag dan voor hèn!" Pardon? Zij vieren hun verjaardag zoals zij dat willen en ik doe het zoals ik het wil. Asjeblieft zeg

Precies, zo denk ik er ook over. De kinderen mogen op hun verjaardag ook iets geks doen, als ijs voor ontbijt.

Mijn man is normaal gebonden aan de bouwvak, en daar valt mijn verjaardag middenin. Ik vind het prima dat we er standaard niet zijn.
Nu ik dit jaar 30 ben geworden zit ik er over te denken om helemaal geen verjaardag meer te vieren.
quote:lonelyryder schreef op 12 september 2016 @ 14:32:

[...]

Ja, vond ik ook. Ze hebben geen kinderen. Hij wel een baan die veel vraagt. Ook met gewoon visite valt hij gewoon in slaap. Persoonlijk vind ik dat wel sneu. Niet van die zware baan, maar dat je zo weinig energie hebt.Sommige mensen zijn nu eenmaal geen avondmensen en dan zeker met een zware baan is een vrijdagavondfeestje misschien net teveel na een week werken,mij kan je op vrijdagavond ook opvegen. Wij vieren verjaardagen eigenlijk altijd op zaterdag en onze vrienden ook. Al komt bij kinderverjaardagen af en toe ook wel eens een zondag voor maar dat is nu nog maar zelden.
quote:dolfje schreef op 12 september 2016 @ 14:35:

[...]

Sommige mensen zijn nu eenmaal geen avondmensen en dan zeker met een zware baan is een vrijdagavondfeestje misschien net teveel na een week werken,mij kan je op vrijdagavond ook opvegen. Wij vieren verjaardagen eigenlijk altijd op zaterdag en onze vrienden ook. Al komt bij kinderverjaardagen af en toe ook wel eens een zondag voor maar dat is nu nog maar zelden.Op zaterdag doet hij dat ook. Laatst waren ze op een ander feestje op za en zaten daar ook als een stelletje zandzakken op de bank. Toen wij binnenkwamen leefden ze even op. Het is heus wel te verklaren, maar niet zo gezellig.
Ik ga komende zaterdag mijn verjaardag vieren zoals ik het wil. Niks geen gedoe en poespas met veel mensen in huis en rondrennen met eten en drinken.

Verjaardagen bij ons zijn altijd wel heul gezellig hoor, maar ik was er een beetje klaar mee. Al die drukte e voor wie? Voor mij hoefde het nl al een poos niet meer zo nodig, maar mijn man vind het zo gezellig. Dit jaar houd ik voet bij stuk.

Alleen is het evenement waar ik graag heen wilde al helemaal uitverkocht, dus moeten we iets anders verzinnen, maar dat komt wel goed
Ik vier mijn verjaardag zoals hoe ik het wil. Heb ik geen zin in visite, dan komt er ook geen visite. Afgelopen verjaardag zijn mijn man, zijn moeder en tante en mijn broertje en vrouw en ik wezen eten bij een Italiaans restaurant. Heerlijk geen gedoe was het die dag. Vrienden wilden graag komen 's avonds, maar helaas voor hun, ik had al wat besproken.

Verder doen wij niet aan cadeau's.
quote:reisa1978 schreef op 12 september 2016 @ 14:29:

[...]

Dan vier je het toch met je vriend. Een cadeautje van je vriend en uit eten gaan is toch ook je verjaardag vieren.maar die vriend heb ik nog niet zo lang, en uit eten doen we vaker, soms op mijn verjaardag soms niet. wanneer mijn verjaardag op een werkdag valt eigenlijk niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Maar hoe doen jullie dat dan als je kleine kinderen hebt? Voor hun wil je het toch vieren? Ze maken waarschijnlijk iets of kopen iets.

Ik heb ook geen zin om zo'n kring verjaardag te vieren. En vrienden ben ik door de scheiding ook veel verloren dus daar heb ik ook geen zin in.

Misschien maar gewoon doen wat ik wil komende verjaardag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven