Verjaardag vieren!
woensdag 8 augustus 2018 om 16:01
Over 3 weken ben ik jarig. Elk jaar weer bedenken hoe ik mijn verjaardag ga vieren en wanneer. Aangezien ik altijd midden in de vakantieperiode jarig ben zijn er altijd veel op vakantie. Ik weet dat dit dit jaar ook weer zo is. In iedergeval 3 vriendinnn en hun gezin en allicht mijn vader en zijn partner. Vorig jaar mijn verjaardag eerder gevierd voor familie met een BBQ. Ik ben op een vrijdag jarig en zit te twijfelen om mijn ‘s middags voor oa neefjes en nichtjes en wie ‘s avonds niet kan te vieren en ‘s avonds voor de rest. Maar ja dan ben ik wel bijna de gehele dag in de weer en of ik daar nou zin in heb? Hoe vieren jullie je verjaardag? Daar was ik wel benieuwd naar. Iemand leuke ideetjes?
woensdag 8 augustus 2018 om 16:42
woensdag 8 augustus 2018 om 16:44
Suffe verjaardagen zijn ook kut.Yggdrasil- schreef: ↑08-08-2018 16:07Helpt het als ik zeg dat het merendeel van de mensen het sowieso al kut vindt om naar verjaardagen te moeten?
Ik zou zeggen: bespaar je de moeite![]()
Hier nemen mensen een snipperdag op de avond zelf of voor de dag er na. Dat doen ze echt niet omdat wij saaie feesten geven, lijkt me. Dan heb je met “ ik moet werken “ een prima smoes om niet te komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 8 augustus 2018 om 16:48
Wat? Een verjaardag suf. Ja dat kan heel goed. Maar het ging om de stelling van Ygg dat het merendeel verjaardagen "kut" vindt. Die stelling die enkel is gebaseerd op haar eigen voorkeur, díe vind ik suf.Lucifer2018 schreef: ↑08-08-2018 16:33Want? Misschien is het gewoon vaak suf.
Vind maar een rare redenatie.
woensdag 8 augustus 2018 om 16:48
woensdag 8 augustus 2018 om 16:51
Tja. zo'n opmerking over populair doen als iemand iets wel of niet leuk vind en dat wel of niet mag zeggen vind ik dan weer suf. En dan druk ik me nog liefjes uit.nessemeisje schreef: ↑08-08-2018 16:48Wat? Een verjaardag suf. Ja dat kan heel goed. Maar het ging om de stelling van Ygg dat het merendeel verjaardagen "kut" vindt. Die stelling die enkel is gebaseerd op haar eigen voorkeur, díe vind ik suf.
woensdag 8 augustus 2018 om 16:51
Dat doen ze bij ons in de familie ook bij kleine kinderen.Gele_Suikerspin schreef: ↑08-08-2018 16:48Bij een speeltuin of kinderboerderij. Broodjes mee en/of taart en koffie. En je bent de leukste tante die er is. Iedereen vermaakt elkaar en geen troep in je huis. Je kunt ook vragen of iedereen wat mee neemt als lunch. Dan heb je allemaal verschillende hapjes.
woensdag 8 augustus 2018 om 16:56
Dat het niet gezegd mag worden zit echt enkel en alleen in jouw hoofd. Dat heb ik namelijk niet gezegd.Lucifer2018 schreef: ↑08-08-2018 16:51Tja. zo'n opmerking over populair doen als iemand iets wel of niet leuk vind en dat wel of niet mag zeggen vind ik dan weer suf. En dan druk ik me nog liefjes uit.
woensdag 8 augustus 2018 om 17:19
Hoe doe jij dit dan met neefjes / nichtjes? Of heb jij die niet?redbulletje schreef: ↑08-08-2018 16:54Ik ga gewoon uit eten.
Snap niet dat je als volwassene kinderen uitnodigt. Ga gewoon met je partner en/of ouders uit eten en klaar.
Ik vind het juist leuk als die komen zijn super schattig en vind het leuk hun tante te zijn.
woensdag 8 augustus 2018 om 17:21
woensdag 8 augustus 2018 om 17:36
nessemeisje schreef: ↑08-08-2018 16:56Dat het niet gezegd mag worden zit echt enkel en alleen in jouw hoofd. Dat heb ik namelijk niet gezegd.
Pff. Gezeik is het is.
woensdag 8 augustus 2018 om 17:40
Precies, gewoon doen waar jij zin in hebt.Gele_Suikerspin schreef: ↑08-08-2018 17:21Inderdaad doen, wat jij leuk vind!
Dat kan dus koffie om 10uur zijn een lunch of een borrel. Of je verjaardag niet vieren.
Je kunt ook op de dag zelf het klein vieren met een gebakje en je lievelingseten.
En als iedereen terug is een iets grotere party houden.
Ik las net ook dat je denkt dat de verjaardagen voor de gasten gevierd worden.
Omdat jij alle verjaardagen af gaat moet jij de jouwe ook vieren. Dat is niet hoe het werkt hoor. Tenminste vind ik.
De jarige beslist of hij/zij het wil vieren. De gasten komen dan voor de jarige. Gezellig. of niet. Ligt er nogal aan wie er jarig is
En daar zit dan geen verplichting aan vast, dat als je voor een ander op hun verjaardag verschijnt, jij dan ook een verjaardagfeest moet geven voor hun allemaal.
Dus verzin iets waar jij zin in hebt en vraag wie je wil. Veel plezier.
woensdag 8 augustus 2018 om 18:26
Als je zelf geen kinderen hebt? Dat vind ik wel ver gaan hoor. Ik hoor om mij heen ouders zelf al klagen dat ze weer in de speeltuin en ballenbak moeten zitten, laat staan als je niet eens kinderen hebt.Gele_Suikerspin schreef: ↑08-08-2018 16:48Bij een speeltuin of kinderboerderij. Broodjes mee en/of taart en koffie. En je bent de leukste tante die er is. Iedereen vermaakt elkaar en geen troep in je huis. Je kunt ook vragen of iedereen wat mee neemt als lunch. Dan heb je allemaal verschillende hapjes.
woensdag 8 augustus 2018 om 18:30
Ik ben ook in de zomervakantie jarig; soms ben ik zelf op vakantie en vier ik het (uiteraard) niet. Anders is het ofwel een BBQ (vanaf een uurtje of 4, zowel voor familie als voor vrienden met kinderen een prima tijdstip), ofwel een zondagmiddagborrel (waarbij ik ervoor zorg dat ik om een uurtje of 7 nog een wat uitgebreide warme hap heb, bijv. stokbrood met sateetjes of een pan soep voor wie geen zin meer heeft om thuis eten te koken).
woensdag 8 augustus 2018 om 18:42
Die heb ik gelukkig niet maar er zijn uberhaupt geen kinderen welkom bij mij in huis.Gele_Suikerspin schreef: ↑08-08-2018 17:19Hoe doe jij dit dan met neefjes / nichtjes? Of heb jij die niet?
Ik vind het juist leuk als die komen zijn super schattig en vind het leuk hun tante te zijn.
woensdag 8 augustus 2018 om 19:08
Zelf heb ik geen kinderen, maar ben wel stapelgek op mijn neefjes en nichtjes en vindt het erg leuk als ze komen.Gele_Suikerspin schreef: ↑08-08-2018 17:19Hoe doe jij dit dan met neefjes / nichtjes? Of heb jij die niet?
donderdag 9 augustus 2018 om 08:30
Over je laatste stukje... ik ben benieuwd hoe dat dan werkt?!?Lucifer2018 schreef: ↑08-08-2018 16:18Ik vier het niet.
Alleen om de 5 jaar ga ik met mijn vrienden de kroeg in of doen we wat leuks met z'n allen.
Maar omdat mijn oudste de dag na mij jarig is komen er sowieso ouders/grootouders en tante en ooms en 1 vriendin met hun kinderen op haar verjaardagfeestje, dus dan doen we samen voor hen.
Ik haal eten, zij komen het op eten, meestal op een weekenddag in de namiddag en begin van de avond. En daarna gaat iedereen weer naar huis. Heel gezellig en geen kring gedoe.
Iedereen komt rond 16:00 en dan heb jij gekookt, heeerlijk eten en dan een bakkie koffie.
Het is zaterdagavond en lekker weer, er wordt dan een biertje/wijntje/etc. opengetrokken... en dan gaat iedereen om 19uur naar huis??
Ik vraag t oprecht omdat ik zelf dan zou denken; leuk we hebben de hele avond nog heerlijk met elkaar;)
Weet iedereen ook dat ze weg “moeten” is dat traditie? Of zijn er ook mensen die net als ik denken en je die echt t huis uit moet kijken?
Vraag me oprecht af hoe je dan zoiets opbreekt/beëindigd???
donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
godfried schreef: ↑09-08-2018 08:30Over je laatste stukje... ik ben benieuwd hoe dat dan werkt?!?
Iedereen komt rond 16:00 en dan heb jij gekookt, heeerlijk eten en dan een bakkie koffie.
Het is zaterdagavond en lekker weer, er wordt dan een biertje/wijntje/etc. opengetrokken... en dan gaat iedereen om 19uur naar huis??
Ik vraag t oprecht omdat ik zelf dan zou denken; leuk we hebben de hele avond nog heerlijk met elkaar;)
Weet iedereen ook dat ze weg “moeten” is dat traditie? Of zijn er ook mensen die net als ik denken en je die echt t huis uit moet kijken?
Vraag me oprecht af hoe je dan zoiets opbreekt/beëindigd???
Ik denk gewoonte. Of misschien moeten mensen van ver komen, hebben ze kinderen die op tijd naar bed moeten, moeten ze er de volgende dag vroeg uit ivm sport of zijn ze van de zondagrust.
Maar voornamelijk gewoonte. Bij een collega van mij duren verjaardagen minimaal tot 2-3 uur 's nachts.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:40
Jeetje wat een adviezen, tips ect. Heb een uitnodiging via de app eruit gegooid voor ‘s middags en ‘s avonds. Maar nu komt er hoegenaamd niemand, veel vriendinnen wat ik al wel dacht nog op vakantie. ‘S middags komen alleen mijn zusje en schoonzus met de kids en ‘s avonds mijn vader met zijn partner, broer, zusje, schoonzus en zwager, en 2 tantes. Dus het valt nog wel mee. Maak een lekkere taart(tips welkom
), zet wat lekkers op tafel, ga met een hapje rond en dan is het goed. Hopelijk kunnen we nog buitenzitten.Wordt vast gezellig
.