Verkeersregels

11-03-2014 14:38 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bracht vandaag ons kind naar school en ik verbaas me er telkens weer over dat men pats boem een zeebrapad oploopt zonder te kijken of er iets aan komt.

Vandaar dat ik, ik dacht nu ook eens een keer van ik doe net of ik niets zie, bijna een woedende huisvader onder de auto had die nog net even met opzet kon forceren dat ie zn spruit + fiets een halve mtr. vooruit was en zo mij even duidelijk ging maken dat hun in hun recht stonden.

Situatie: De auto vlak voor mij reed gewoon rechtdoor, ik wilde dat ook en de bestuurder van de auto achter mij stak later, na het incident, zn middelvinger naar me op.

Zo breek ik ook mn hoofd over dat fietsers kennelijk denken dat ze overal maar mogen voorsorteren.

Maar misschien zit ik wel helemaal fout, dan wordt dat hopelijk nu uit de wereld geholpen.
Carpe Diem
Ik ken bij ons in de stad geen enkele rotonde waar fietsers voorrang hebben...

Het is idd irritant, automobilisten die voorrang verlenen waar dat niet moet. Het is risicovol voor achteropkomende automobilisten, werkt opstoppingen in de hand en het is ook erg handig als je je kinderen probeert te leren dat ze daar dus geen voorrang hebben want...en dan toch voorrang krijgen. Plus het feit dat mensen er ook op gaan rekenen dat ze daar toch wel voorrang krijgen.
quote:fancypants schreef op 12 maart 2014 @ 23:54:

Ja Starshine, maar dat zijn hele mooie rotondes met ook aan de 'binnenkant' duidelijke haaientanden. Die hebben we in ons durpke niet

Maar die 2e foto is wel de situatie die ik bedoel.in mijn dorp zien bijna alle rotondes er zo uit, inclusief haaientanden. Als er niks geregeld is met haaientanden of borden zou ik er vanuit gaan dat de fietser voorrang heeft, omdat die rechtdoor op dezelfde weg gaat en de auto afslaat.
Ik heb nog nooit een rotonde gezien zonder haaientanden.
quote:ainne schreef op 11 maart 2014 @ 15:14:

Hij had waarschijnlijk een klein rugtasje en kittig kort geknipt rood haar

Wat mij betreft is dit de quote van de dag.
eens. Ik vind het lief en aardig hoor als een auto voor mij stopt, maar het is niet altijd handig. Soms kom ik bij een kruising aanfietsen, ik rem af en ben soms al gestopt en dan gaat zo'n auto ook stoppen. Ik vind het wel heel prettig dat als er een hele sliert auto's aankomt, dat de eerste dan even vaart mindert zodat ik er nog voorlangs kan. Dat kan vaak makkelijk zonder veel overlast voor het overig verkeer.
quote:Lughnasadh schreef op 13 maart 2014 @ 09:29:

Ik ken bij ons in de stad geen enkele rotonde waar fietsers voorrang hebben...Bij mij in de omgeving zijn alle rotondes waar het invoegend verkeer voorrang had vervangen door rotondes waar het verkeer op de rotonde voorrang heeft. Op deze rotondes hebben dus ook fietsers op de rotonde voorrang op automobilisten die de rotonde verlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven