Verkopen van je goud, ervaringen?

02-03-2010 16:36 7 berichten
Door een aparte reclame bedacht ik me mijn juwelenkistje eens uit te pluizen. Zit het e.e.a. aan gouden sieraden die stuk zijn of die ik echt niet meer ga dragen (goh, had ik die nog?!) enz. Nu heb ik het idee dat de 'stuur uw goud op en krijg meteen uitbetaald op uw rekening' bedrijven niet een eerlijke prijs geven voor je goud (of wel?) door een brits onderzoekje wat ik tegenkwam online. Maar.. heeft iemand mssn goeie ervaringen met een juwelier ofzo in de omgeving Utrecht?

Let me know.
Alle reacties Link kopieren
Onlangs las ik in de krant een artikel over de verkoop van goud en het gegeven dat veel bedrijven daar misbruik van maken. Ik heb geen ervaringen met de verkoop van goud, maar n.a.v. het artikel raad ik je aan om vooral bij meerdere verkopers langs te gaan, omdat er grote verschillen zijn tussen de prijzen die worden betaald voor goud. Veel bedrijven gaan ver onder de prijs zitten.
Onlangs heb ik wat gouden tientjes verkocht....hier heb ik inderdaad flink voor moeten rondshoppen. Sommige winkels gaven er de goudprijs per gram voor en dan zou ik zo'n veertig euro per gouden tientje krijgen. Ook munthandelaren boden dit zo'n beetje trouwens. Maar uiteindelijk kwam ik bij een zaak terecht die mij 135 euro per gouden tientje bood!! Een enorm verschil. Een van de juweliers die slechts veertig bood zei dat de juwelier die er zo veel voor gaf er waarschijnlijk een goede afzetmarkt voor had.

Maar goed, de moeite waard dus om inderdaad even flink rond te bellen!

Succes...
In ieder geval niet naar zo'n malafide reclame opsturen, maar bij verschillende juweliers langsgaan.

*mike amazing stem*

WWWWilt u ook van uwwj ongewwwenste goud af? Dát kán!!!

Zoooo erg..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!