Vervelende busschauffeur.

15-05-2018 22:18 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergister pakte ik de laatste bus naar huis.
De bus was op mij na helemaal leeg, wat vaker het geval is.
Ik kwam de bus binnen en was blij dat hij toch was gekomen aangezien op het elektronische bord de bus er niet meer op stond, en het de laatste bus was om thuis te komen.
Ik ben in de bus gaan zitten, en vervolgens bleef hij tegen me praten.
Het begon over een app waarbij ik precies kon zien waar de bus was, waarna hij dingen begon te vragen over wat ik die dag had gedaan, of ik onderweg naar huis was, of ik morgen weer moest werken etc.
Ik heb een paar keer demonstratief mijn oordoppen ingedaan, zodat hij hopelijk zijn mond zou houden, maar hij bleef doorpraten.
En heel stom, ik wilde ook graag thuiskomen, dus bleef maar beleefd antwoord geven.
Het stelde de vragen een beetje met een omweg, bijvoorbeeld hoelang ik daar al werk, waarna hij helemaal verbaasd was omdat hij me niet ouder dan 20 had geschat.
Daarna vroeg hij ook letterlijk of ik hem dan te oud vond.
Ik wist echt niet wat ik moest zeggen, en heb toen maar geantwoord dat ik niet opzoek ben, en gewoon graag naar huis wilde.
Op een gegeven moment zette hij de bus aan de kant voor een pauze.
Nu maak ik dat wel vaker mee dat de buschauffeur even een broodje gaat eten en daarna weer verder gaat.
Deze busschauffeur kwam alleen op de stoel voor mij zitten en ging verder met zijn vragen.
Of mijn vriend/vriendin thuis op me zat te wachten etc. Achteraf had ik gewoon moeten liegen en zeggen dat ik een vriend had.
Hij bleef constant aandringen op mijn nummer, wat ik niet gegeven heb.
Thuis aangekomen wilde ik uitstappen maar bleven de deuren dicht.
Ik heb hem toen gevraagd of de deur open mocht, maar daarvoor moest ik eerst het kaartje aanpakken met zijn nummer.
Ik was er helemaal klaar mee, dus heb het kaartje aangepakt en ben uitgestapt.

Als er nu een bus aankomt, voel ik heel veel spanning, en wordt pas weer rustig als ik heb gezien dat hij het niet is.
Ik twijfel nog of ik een melding maak bij de busmaatschappij over het voorval, uiteindelijk is het immers bij flirten en een blauwtje gebleven.
felicia schreef: ↑
15-05-2018 22:48
Melden hoor. Dit wordt wel serieus opgepakt. Welke regio was dit?
Wat maakt dat uit?
Wat n ongelooflijke pipo!!!
Als je werkt, hoor je je professioneel te gedragen. Aangeven dat je iemand leuj vindt, mag m.i., maar hij had moeten stoppen toen je zei dat je niet op zoek was!!!

Melden, incl. Zn nummer. Da's dan wel weer handig van m; dat zn baas m meteen kan bellen 🤣
tvp
Jeetje wat een lul zeg.
Dit kan absoluut niet!
Melding maken!
Zeker een melding maken... klinkt als een engerd.
Such a beautiful place to be with Friends.
Klacht indienen.

Ik vermoed dat er al geen bussen meer waren en deze chauffeur op weg was naar huis of de remise en hij heeft geprobeerd om misbruik te maken van de situatie.
Dien een klacht in. Dit is echt geen normaal gedrag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Annapicobella schreef: ↑
15-05-2018 22:50
Klinkt meer als een Noorse busmaatschappij.
Sta er ook van te kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik was er helemaal klaar mee, dus heb het kaartje aangepakt en ben uitgestapt.
Lijkt mij sterk dat hij verwachtte dat je hem, eenmaal thuis, zou gaan bellen, dus ik zie twee of drie mogelijkheden:

1 je reactie was toch niet duidelijk omdat je aardig en beleefd wou blijven (een kwaal waar veel vrouwen last van hebben), of
2 uit pure frustratie om iemand die hem zo duidelijk afwees probeerde hij toch gedeeltelijk zijn zin door te drijven, of
3 als hij doet alsof hij niet doorheeft dat hij afgewezen wordt dan is dat ook niet zo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En TO, wat ga je nu doen?
+ 1
+ 1
lucky82 schreef: ↑
16-05-2018 08:32
+ 1
Had je niet beter + 2 kunnen schrijven? ;-D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
En jij maar beleefd zitten doen omdat je thuis wil komen, nou: fuck beleefdheid. Volgende keer bel je vanuit die bus met de busmaatschappij om een klacht in te dienen. Is die vent nou helemaal besodemieterd?!
Zeker melden to!
Moiren’ schreef: ↑
15-05-2018 22:46
Dit.

Waar hebben buschauffeurs in Nederland de tijd om tijdens de rit de bus aan de kant te zetten om een broodje te eten?
Ik ga al ruim 30 jaar met de bus maar ik heb nog nooit meegemaakt dat chauffeurs stoppen en een broodje eten tijdens een rit... echt nooit.
TO, wat al gezegd is, melding maken!!!!! Succes!
It's 5 o'clock somewhere
ClumsyNinja schreef: ↑
16-05-2018 08:36
En jij maar beleefd zitten doen omdat je thuis wil komen, nou: fuck beleefdheid. Volgende keer bel je vanuit die bus met de busmaatschappij om een klacht in te dienen. Is die vent nou helemaal besodemieterd?!
Zeker melden to!
Nee, dat zou ik niet gedaan hebben als je met zo'n engerd in de bus zit en hij de bus kan vergrendelen.
It's 5 o'clock somewhere
dit is echt niet normaal, inderdaad gewoon melden.

Ik zit veel in het ov en heb ook wel eens een babbelgrage buschauffeur maar dat is echt anders hoor.
onzin, ik heb het ook wel eens meegemaakt dat er tijdens een rit een aantal minuten gepauzeerd werd door de chauffeur en ik woon toch echt niet in Noorwegen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind ook dat je het moet melden, maar of het zin heeft kun je je afvragen.

Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad met een taxichauffeur (ik was net 18), hij bracht mij wel vaker vanaf het station naar huis en nooit wat aan de hand. Tot een keer dat hij een omweg maakte, stopte bij het kerkhof, zijn arm om me heen sloeg en probeerde mij te zoenen. Ik was kordaat en zei nee waarop het stopte en ik alsnog thuis werd gebracht. Melding van gemaakt waarop ik door het taxibedrijf niet werd geloofd en half uitgelachen, en bij de politie vertelde hij dat het mijn schuld was, dat ik hem al tijden zat op te hitsen. En dan heb je dus een welles nietes verhaal waar je niks mee kan.

Al met al zou ik wel melding maken voor het geval er meerdere gevallen zijn. Maar verwacht er verder niet teveel van.
Een buschauffeur die stopt onderweg om 'n broodje te eten terwijl hij een klant had? Ik had de politie gebeld!
rosanna08 schreef: ↑
16-05-2018 09:03
onzin, ik heb het ook wel eens meegemaakt dat er tijdens een rit een aantal minuten gepauzeerd werd door de chauffeur en ik woon toch echt niet in Noorwegen
Woon jij niet in Noorwegen? :O
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef: ↑
16-05-2018 11:13
Woon jij niet in Noorwegen? :O
:whip:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
GinnyJones schreef: ↑
16-05-2018 09:20
Ik vind ook dat je het moet melden, maar of het zin heeft kun je je afvragen.

Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad met een taxichauffeur (ik was net 18), hij bracht mij wel vaker vanaf het station naar huis en nooit wat aan de hand. Tot een keer dat hij een omweg maakte, stopte bij het kerkhof, zijn arm om me heen sloeg en probeerde mij te zoenen. Ik was kordaat en zei nee waarop het stopte en ik alsnog thuis werd gebracht. Melding van gemaakt waarop ik door het taxibedrijf niet werd geloofd en half uitgelachen, en bij de politie vertelde hij dat het mijn schuld was, dat ik hem al tijden zat op te hitsen. En dan heb je dus een welles nietes verhaal waar je niks mee kan.

Al met al zou ik wel melding maken voor het geval er meerdere gevallen zijn. Maar verwacht er verder niet teveel van.
Ik heb een keer lang geleden een melding gedaan over een buschauffeur die zich in elk geval gedroeg alsof hij te veel had gedronken. Boeren laten, onverantwoordelijk rijden, knoeterhard over drempels etc. Hem heb ik nooit meer teruggezien en werd ook als scholiere uiterst serieus genomen. En iemand van de woningstichting, opdringerig en soortgelijk gedrag als de buschauffeur uit jouw verhaal. Hij deed dat ook bij een vriendin van mij. Op een gegeven moment kreeg ik een relatie met een politieman die ik uiteraard deelgenoot maakte. Bij hen kwam even later ook een melding binnen dat een huurster haar truitje omhoog moest doen van hem. Met de verklaringen van mij en mijn vriendin er bij is deze man ontslagen.

TO of jij wel of niet duidelijk was is niet van belang. Gedragscodes voor medewerkers van bedrijven
of instanties zijn dat wel. Melding maken vooral voor jezelf. Dit is machtsmisbruik en seksuele intimidatie van de bovenste plank en is onacceptabel.
Is TO in een zwart gat verdwenen?
Misschien ff minder beleefd antwoorden en glimlachen naar zo’n droplul met een bord voor zijn kop.
Damned if I don’t
rosanna08 schreef: ↑
16-05-2018 11:15
:whip:
Ja nou ja zeg, ik dacht oprecht dat we buren waren hoor. :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven