Viva forummers

12-12-2012 15:13 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij in de korte tijd dat ik hierop het forum ziet op, dat er hier veel forummers zijn die heel begaan zijn met TO's, goede en minder goede adviezen geven en echt proberen mensen te helpen.

Maar het valt me ook op dat er veelal vaak snel tot een conclusie word overgegaan en er best harde woorden worden gebruikt. Voorbeelden van gedragingen, fouten, gewoonten etc. worden in de ogen van vooral de doorgewinterde forummer vanuit mijn perspectief vrij snel beantwoord met woorden als; 'extreem', 'absurd' etc.etc..

Ik vraag mij af: Hoe denkt menig forummer over de reacties van zijn of haar medeforummer?

***Dit is een topic dat serieus bedoeld was. Met de nadruk op WAS. De doorgewinterder forummer heeft er met zijn belachelijke reacties een groot circus van gemaakt helaas.
quote:Enn schreef op 13 december 2012 @ 23:22:

[...]

Ja!

We stappen van Bingo over naar:

[afbeelding]Wie van de drie, leuk!!!
quote:saaaaar81 schreef op 13 december 2012 @ 23:24:

Jaaahaaaa en we zijn weer bij het groepje!!

*dingelingeling*

U heeft het codewoord gekraakt!! U mag door voor de wasmachine!Groepjes. Zoals die ene waar jij bij hoort.
quote:Marla_Singer schreef op 13 december 2012 @ 23:27:

[...]

Groepjes. Zoals die ene waar jij bij hoort.Wil je zelf zo graag bij een groepje horen meid?
Maar goed, het forumcabaret is voorbij. Het was een geslaagde avond. Tot de volgende knoop.
quote:Marla_Singer schreef op 13 december 2012 @ 23:27:

[...]

Groepjes. Zoals die ene waar jij bij hoort.

Ik hoor bij mezelf. Geen enkel groepje is leuk genoeg voor mij.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Bailey01 schreef op 13 december 2012 @ 23:22:

En toch ben ik het deels eens met Marla. Iedereen weet wat er een hele poos geleden, met blauwe bloem gebeurde als ze in een topic reageerde. Er was toen een vaste groep die haar gingen bashen in elk topic waar ze ook maar schreef. Wacht even. Die situatie was behoorlijk anders. Daar was een hele lange tijd aan vooraf gegaan dat blauwe bloem behoorlijk wat mensen flink pijn heeft gedaan op verschillende manieren.quote:De groep werd op welke manier dan ook ingeseind en hup daar ging het weer.Weet je wat het "mooie" daarvan was? Die groepjes (want het zijn inderdaad verschillende groepen die steeds weer van samenstelling wisselen) waren stuk voor stuk groepjes waar blauwe bloem zelf ooit deel van uitmaakte. En dat ze geen deel meer uitmaakte van die groepjes kwam niet doordat ze met haar blauw niet meer bij het nieuwe behang paste zal ik maar zeggen.quote:Als buitenstander was het triest om te lezen hoe ze werd aangevallen.Snap ik. Omdat je als buitenstaander niet mee hebt gekregen wat blauwe bloem zelf allemaal heeft gedaan.quote: Dit is 1 voorbeeld.

Ik ben van mening dat iedereen een mening mag hebben. Staat deze mening je niet aan dan ventileer je deze . Kom je er niet uit dan is het klaar.

Maar bepaalde mensen gaan dan verder en verder. Het lijkt wel pestgedrag wat nu ook weer op het nieuws is.

Ik verwacht echt niet dat, met mijn posting, het forum gaat veranderen maar ik vind wel dat ik (en andere) mijn zegje ook

mag doen.Uiteraard mag jij (en anderen) je zegje ook doen. En ik ben het met je eens dat pestgedrag uit den boze is. Maar niet alle antipathie van veel forummers tegen enkele personen is weg te zetten als pestgedrag. Daar zit in enkele gevallen toch wel wat meer achter.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2012 @ 22:28:

Ik span niet samen. Ik snap alleen maar niet waarom iemand eerst oproept tot niet (bitcherig) reageren en tien minuten later met een rotopmerking komt waar je u tegen zegt. Hopelijk krijg ik daar nog antwoord op.Jammer dat een antwoord hierop niet tot de cabaretvoorstelling behoort.
Met verbazing blijf ik hier teruglezen dat men er echt van overtuigd is dat hier niet gepest wordt. Overal gebeurt dat, ook hier.
quote:mosdef schreef op 13 december 2012 @ 23:13:

Tot iconen gebombardeerde forummers? Iconen.. Echt? Misschien is t tijd om plaats te maken voor een nieuwe lichting. Iets met stoppen op je hoogtepunt en alles.

Ja, ik haak ook maar in/aan bij voorgaande reacties. Iconen als in 'versimpeld gestileerd beeld'. Ik bedoel, de vergelijking met de highschools heb ik niet verzonnen.

Maar zoiets neem je toch met een korreltje zout? Een knipoog? Zoals het plaatje met daaronder 'forumheilige' onder een quote van Eleonora?

@Bailey01: dat wat jij beschrijft, dat mis ik dus. Verwijzingen naar 'vat' ik dan ook niet altijd. Nu heb ik eindelijk door dit topic door wie de 'bloem' is. Niet dat dit relevant is, maar daardoor heb ik een heel ander beeld van het forum.
quote:La.India schreef op 13 december 2012 @ 23:33:

Met verbazing blijf ik hier teruglezen dat men er echt van overtuigd is dat hier niet gepest wordt. Overal gebeurt dat, ook hier.Met diezelfde verbazing lees ik ook altijd jouw teksten.
quote:saaaaar81 schreef op 13 december 2012 @ 23:29:

[...]

[afbeelding]

Ik hoor bij mezelf. Geen enkel groepje is leuk genoeg voor mij.Zeg, we zitten op je te wachten in het achterkamertje!
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 13 december 2012 @ 23:36:

[...]

Zeg, we zitten op je te wachten in het achterkamertje!

Jullie wachten maar.

Ik ben belangrijk.
Maar als je zo veroordelend bent naar de ander, kan je dan echt niet inzien dat de behoefte om, als volwassen vrouwen, in groepjes mensen te gaan bashen op een forum nogal lame en kinderachtig is? Dat vraag ik me nou af. Voel je je daardoor beter over jezelf? Ben je vroeger zelf gepest en is t wraak? Of wat?
quote:saaaaar81 schreef op 13 december 2012 @ 23:37:

[...]

Jullie wachten maar.

Ik ben belangrijk.en daar ging mijn cola
Aha MS. Je hebt het dus daadwerkelijk over groepen die jij hier op het forum gevormd denkt te zien wat je denkt te bekrachtigen door te melden dat andere mensen dit ook zo zien (wie die anderen dan ook mogen zijn).

Ok! Dat is inderdaad geen nieuw standpunt voor me en die heb ik inderdaad al heel erg vaak gelezen.

Ik sluit me trouwens bij Iemoos aan. Zij beschreef een half uur terug hoe ik het ook zie:

quote:lemoos schreef op 13 december 2012 @ 22:57:

Heel stiekem vraag ik mij af of ik de enige ben die in een virtuele identiteitscrisis raakt als soortgelijke topics bij dit punt zijn beland.

Nu reageren is misschien een verkapte adhesiebetuiging, en dan ben je dus een meeloper (of een verkapte sollicitatie naar Het Groepje).

Standaard reactie (het is maar internet, er zijn zoveel fora, zoek gewoon een forum dat je bevalt) en dan ben je een bestofte (te) zu(u)r(e) pruim.

Conflictvermijder? Meeloper? Innocent bystander?

On topic:

Bepaalde titels/OP hebben al een zekere stellingname. Dat trekt natuurlijk een bepaald publiek. Zo hebben veel forummers een bepaald stokpaardje, anderen zijn met ruimere intervallen aanwezig en meer verspreid over de pijlers. Sommige forummers komen elkaar (jarenlang) meer dan gemiddeld tegen, dus verwijzingen naar eerdere topics zijn dan niet vreemd.

Zo kom ik bv. bepaalde hier tot iconen gebombardeerde forummers niet tot nauwelijks tegen. Andere forummers dan wel weer bovengemiddeld op basis van interesses, levensfase, gezinsopbouw of beroep. Maar echt groepjes... Ik zie/vermoed ze niet echt.Ook dit is zeker geen nieuwe kijk en ook deze heb ik al vaak van anderen gelezen en zelfs wel ergens geloof ik (sort of) geschreven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:-no-nick- schreef op 13 december 2012 @ 23:40:

[...]

en daar ging mijn cola

Door je neus?

Is nie lekker he
quote:lemoos schreef op 13 december 2012 @ 23:34:

[...]

Maar zoiets neem je toch met een korreltje zout? Een knipoog? Zoals het plaatje met daaronder 'forumheilige' onder een quote van Eleonora?Dat was bloedserieus.
Ga in therapie!

[...]

Jullie wachten maar.

Ik ben belangrijk.

[...]

Jullie wachten maar.

Ik ben belangrijk.Ha! Dus je geeft toe dat je in een groepje zit!
Ga in therapie!
Ik zit in ieder geval in hét groepje dat jullie het even weten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:dubiootje schreef op 13 december 2012 @ 23:42:

[...]

Ha! Dus je geeft toe dat je in een groepje zit!Nee nee, ik heb puur een adviserende functie. Ik ben Zwitserland.
quote:saaaaar81 schreef op 13 december 2012 @ 23:44:

[...]

Nee nee, ik heb puur een adviserende functie. Ik ben Zwitserland.Of Noord Korea
Jaja, Nouschi. Nou weten we het wel.

Saaaaaar, hoe staat het nu met onze aandelenbeleggingen?
Ga in therapie!
quote:saaaaar81 schreef op 13 december 2012 @ 23:41:

[...]

Door je neus?

Is nie lekker he

NEE trutje nie lekker NEE

quote:dubiootje schreef op 13 december 2012 @ 23:46:

Jaja, Nouschi. Nou weten we het wel.

Saaaaaar, hoe staat het nu met onze aandelenbeleggingen?

Ben je dat nu alweer vergeten?

Geeft niks, leg het zo meteen wel in Jip en Janneke taal uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven