Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
maandag 1 november 2010 om 14:15
maandag 1 november 2010 om 14:20
quote:rider schreef op 01 november 2010 @ 13:54:
Trouwens, angel 3, mag ik me aansluiten bij de complimenten aan je adres over de reacties die je geeft?
Doe ik mee. Ik vond Four ook fijn vorige week.
Hoop dat er voor jullie ook snel een duidelijke en werkbare oplossing komt, want met zijn drietjes zonder Opper, is nogal wat denk ik.
Trouwens, angel 3, mag ik me aansluiten bij de complimenten aan je adres over de reacties die je geeft?
Doe ik mee. Ik vond Four ook fijn vorige week.
Hoop dat er voor jullie ook snel een duidelijke en werkbare oplossing komt, want met zijn drietjes zonder Opper, is nogal wat denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 1 november 2010 om 14:23
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 14:02:
@Barbabella, ik weet niet wat de verwachte ziekte duur van Naomi is. Ik weet niet precies wat ze heeft, ik heb begrepen dat het om de griep gaat. Wat iemand precies heeft lijkt me echter persoonlijke informatie, dat wat mij betreft niet persé op een forum hoeft te staan, zelfs al zou ik het wel weten. Mochten we een update krijgen m.b.t. de verwachte ziekteduur, dan zal ik dat vermelden.
Groetjes, 3
Ik snap het, en het was ook niet mijn bedoeling om precies te weten wat ze heeft, maar meer om de info die je erna geeft.
Of ze maanden weg is (als ze bv overspannen zou zijn) of nog een weekje uitziekt (omdat ze griep heeft).
@Barbabella, ik weet niet wat de verwachte ziekte duur van Naomi is. Ik weet niet precies wat ze heeft, ik heb begrepen dat het om de griep gaat. Wat iemand precies heeft lijkt me echter persoonlijke informatie, dat wat mij betreft niet persé op een forum hoeft te staan, zelfs al zou ik het wel weten. Mochten we een update krijgen m.b.t. de verwachte ziekteduur, dan zal ik dat vermelden.
Groetjes, 3
Ik snap het, en het was ook niet mijn bedoeling om precies te weten wat ze heeft, maar meer om de info die je erna geeft.
Of ze maanden weg is (als ze bv overspannen zou zijn) of nog een weekje uitziekt (omdat ze griep heeft).
maandag 1 november 2010 om 14:23
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 01 november 2010 @ 14:15:
3 dank je voor je antwoord.
En idd goed Engel optreden mag ook wel eens genoemd worden. Helder, duidelijk.. Gewoon prettig zakelijk.
Naomi beterschap.
Op naar betere/positieve tijden.
*Een betere Wereld/Forum begint bij jezelf, dus ook bij Sgaap X-D*eens!
3 dank je voor je antwoord.
En idd goed Engel optreden mag ook wel eens genoemd worden. Helder, duidelijk.. Gewoon prettig zakelijk.
Naomi beterschap.
Op naar betere/positieve tijden.
*Een betere Wereld/Forum begint bij jezelf, dus ook bij Sgaap X-D*eens!
maandag 1 november 2010 om 14:26
Ik wil graag nog op een bepaald onderwerp terug komen n.a.v. het topic 'doe normaal' en verzoeken per mail.
In het topic 'doe normaal' heeft 2 aangegeven dat er hate-mails verstuurd zijn. Zoals ex-5 ook wel eens heeft geblogd, komt het (helaas) inderdaad voor dat de angels mails krijgen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Door sommige mensen werden in het topic 'doe normaal' vervolgens namen genoemd van mensen die dit soort hate-mails zouden hebben rondgestuurd. Ik wil graag benadrukken dat de beschuldigingen gericht aan deze namen, berusten op pure speculatie! Wij bevestigen zeker niet dat deze mensen hate-mail verzonden zouden hebben.
Groetjes, 3
In het topic 'doe normaal' heeft 2 aangegeven dat er hate-mails verstuurd zijn. Zoals ex-5 ook wel eens heeft geblogd, komt het (helaas) inderdaad voor dat de angels mails krijgen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Door sommige mensen werden in het topic 'doe normaal' vervolgens namen genoemd van mensen die dit soort hate-mails zouden hebben rondgestuurd. Ik wil graag benadrukken dat de beschuldigingen gericht aan deze namen, berusten op pure speculatie! Wij bevestigen zeker niet dat deze mensen hate-mail verzonden zouden hebben.
Groetjes, 3
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 1 november 2010 om 14:28
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 14:26:
Ik wil graag nog op een bepaald onderwerp terug komen n.a.v. het topic 'doe normaal' en verzoeken per mail.
In het topic 'doe normaal' heeft 2 aangegeven dat er hate-mails verstuurd zijn. Zoals ex-5 ook wel eens heeft geblogd, komt het (helaas) inderdaad voor dat de angels mails krijgen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Door sommige mensen werden in het topic 'doe normaal' vervolgens namen genoemd van mensen die dit soort hate-mails zouden hebben rondgestuurd. Ik wil graag benadrukken dat de beschuldigingen gericht aan deze namen, berusten op pure speculatie! Wij bevestigen zeker niet dat deze mensen hate-mail verzonden zouden hebben.
Groetjes, 3Werd anders wel in de OP gezegd.
Ik wil graag nog op een bepaald onderwerp terug komen n.a.v. het topic 'doe normaal' en verzoeken per mail.
In het topic 'doe normaal' heeft 2 aangegeven dat er hate-mails verstuurd zijn. Zoals ex-5 ook wel eens heeft geblogd, komt het (helaas) inderdaad voor dat de angels mails krijgen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Door sommige mensen werden in het topic 'doe normaal' vervolgens namen genoemd van mensen die dit soort hate-mails zouden hebben rondgestuurd. Ik wil graag benadrukken dat de beschuldigingen gericht aan deze namen, berusten op pure speculatie! Wij bevestigen zeker niet dat deze mensen hate-mail verzonden zouden hebben.
Groetjes, 3Werd anders wel in de OP gezegd.
maandag 1 november 2010 om 14:28
Drie, worden dat soort mails anoniem verzonden dan? Dat je niet weet welke forummer dat is?
Want je zou op IP dat soort mensen toch gewoon kunnen vinden en bannen voor altijd? Of ben ik nu te naief en gaat dat met proxy's?
Ik ben het met je eens dat je dat soort mails niet hoeft te moeten pikken, en dat het asociaal is.
Want je zou op IP dat soort mensen toch gewoon kunnen vinden en bannen voor altijd? Of ben ik nu te naief en gaat dat met proxy's?
Ik ben het met je eens dat je dat soort mails niet hoeft te moeten pikken, en dat het asociaal is.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 1 november 2010 om 14:29
maandag 1 november 2010 om 14:50
Beste Angels, ik hoop dat jullie nog plezier in je werk hebben. Het is een zware taak, zeker nu er zoveel onrust is. Ik ben iig erg geschrokken vanochtend en hoop dat jullie mailbox bespaard blijft van die lelijke berichten.
Dit is geen vraag (sorry daarvoor), ik hoop alleen dat iedereen beseft dat we het samen moeten doen. Het is geven en nemen en vooral gewoon de gezelligheid opzoeken.
Dit is geen vraag (sorry daarvoor), ik hoop alleen dat iedereen beseft dat we het samen moeten doen. Het is geven en nemen en vooral gewoon de gezelligheid opzoeken.
maandag 1 november 2010 om 14:55
Beste allemaal,
Willen jullie geen quotes plaatsen uit een topic dat reeds verwijderd is? Dat topic is niet voor niets verwijderd.
Ik ga de posts zo even verder opschonen.
Ik wil verder graag verwijzen naar de post die ik al heb geplaatst:
Viva Angel3 in "Vivamod"
E-mails zijn vertrouwelijk en de inhoud daarvan kan ik dus niet bekend maken. Ik wil graag nogmaals benadrukken dat de genoemde namen in combinatie met hatemails berusten op pure speculatie en dat zeker wij niet bevestigen dat deze mensen hatemail verzonden zouden hebben.
Verder kan ik er niet op ingaan, omdat e-mails vertrouwelijk zijn. Gelieve deze discussie dus verder te laten liggen, bedankt.
Groetjes, Viva Angel3
Willen jullie geen quotes plaatsen uit een topic dat reeds verwijderd is? Dat topic is niet voor niets verwijderd.
Ik ga de posts zo even verder opschonen.
Ik wil verder graag verwijzen naar de post die ik al heb geplaatst:
Viva Angel3 in "Vivamod"
E-mails zijn vertrouwelijk en de inhoud daarvan kan ik dus niet bekend maken. Ik wil graag nogmaals benadrukken dat de genoemde namen in combinatie met hatemails berusten op pure speculatie en dat zeker wij niet bevestigen dat deze mensen hatemail verzonden zouden hebben.
Verder kan ik er niet op ingaan, omdat e-mails vertrouwelijk zijn. Gelieve deze discussie dus verder te laten liggen, bedankt.
Groetjes, Viva Angel3
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 1 november 2010 om 14:57
Bedankt voor het melden BGB, ik ga er direct naar kijken.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 1 november 2010 om 14:58
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 14:57:
Bedankt voor het melden BGB, ik ga er direct naar kijken.
Ook op Eten.
Dus........ ook al legt iemand zijn of haar vleugels neer, kunnen ze toch nog bepaalde knoppen bedienen en waarschijnlijk ook nog bepaalde zaken inzien?
Eng idee.
Wordt daar wat aan gedaan, Drie, of Naomi of wie dan ook?
Bedankt voor het melden BGB, ik ga er direct naar kijken.
Ook op Eten.
Dus........ ook al legt iemand zijn of haar vleugels neer, kunnen ze toch nog bepaalde knoppen bedienen en waarschijnlijk ook nog bepaalde zaken inzien?
Eng idee.
Wordt daar wat aan gedaan, Drie, of Naomi of wie dan ook?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 november 2010 om 15:02
BGB, ik denk dat het al eerder gebeurd moet zijn, want de nickname "Viva Angel2" staat op inactief... ik kan jammer genoeg niet alles tegelijk checken maar ik ben er mee bezig.
Edit, ze zijn inderdaad vanochtend al gewijzigd. Bedankt voor 't melden.
Edit, ze zijn inderdaad vanochtend al gewijzigd. Bedankt voor 't melden.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com