Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
Aan wie er dan ook inhoudelijk antwoord zou moeten geven( Naomi, Angels, redactie, iemand:

Gaat er ooit een reactie komen op de blog van Daniëlle waarin ze niet heel erg "netjes" is geweest

Gaat er ooit nog een reactie komen op de uitlatingen van Vijf toen ze haar vleugels neerlegde

Gaat er ooit nog een reactie komen op de uitlatingen van Twee toen ze haar vleugels neerlegde

Gaat er ooit een reactie komen op de vragen omtrent privacy

Gaat iemand ooit een inhoudelijke reactie geven?

Zo ja, wanneer?

Zo nee...... zeg dat dan gewoon.
We draaien wat in kringetjes rond. Stilstand. En stilstand is achteruitgang.
Ik zou graag willen weten van de Angels en Naomi waarom het als provocerend wordt gezien dat een meelezer besluit om een "onaardige vrouwen"-topic te openen en dat dat 1 van de redenen is om dit topic te sluiten. Blijkbaar signaleert ze een trend op dit forum (en daarin is ze echt niet de enige). Wat is daar provocerend aan?

Verder zou ik ook graag willen weten wat Viva voor stappen denkt te ondernemen om e.e.a. in de toekomst te voorkomen. Nu wordt er ad hoc achteraf ingegrepen, maar dit gedrag kan beschouwd worden als pesten en dus is een Pestprotocol geen overbodige luxe.
Beste Vivaredactie (niet aan Naomi maar hoop toch dat het hier mag blijven staan),

Ik heb het al eerder gevraagd maar geen antwoord gekregen. Stopt de Eregalerij? In de tekst staat dat je nog naar Angel 5 moet mailen die er niet meer is. Ik heb vaak inzendingen gedaan die zeker destijds door Angel 5 als leuk en kanswinnaars werden aangemerkt. Ook had ik Thee als kandidaat aangemeld, leuk dat ze gekozen werd en ik heb haar interview gelezen en daar is niets mis mee dus wat is de reden dat ze niet geplaatst wordt? Om 1 zinnetje die echt werkelijk waar helemaal niet zo negatief was?

Als jullie ermee stoppen dan zou ik het weghalen. Blijft het bestaan na 2 maanden geen eregalerij dan zou ik het emailadres aanpassen waar je iemand kan nomineren en er weer eens ruchtbaarheid aan geven en om te beginnen om forumster Thee in het zonnetje te zetten.

Vorige keer hoorde ik niets op mijn vraag dus vandaar dat ik het nog een keer probeer.

In afwachting van uw reactie,

met vriendelijke groet,

Mylene
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Beste Naomi,

In aanvulling op de vraag van MV, wat mij betreft mag de eregalerij weg. Ik voel me daar niet meer op mijn plek na mijn straf van twee dagen vanwege een vraag aan tuttje in het mod topic. Twee vond het zoooo ernstig dat ik voor twee dagen werd geband. De vraag is of iemand die zulke ernstige overtredingen begaat nog wel als eregalerijlid moeten blijven hangen. Je hebt toch een voorbeeldfunctie. En ook al ben ik het oneens met mijn straf, de engeltjes vinden hem wel terecht want ik had een waarschuwing gemist, en ja je moet wel opletten natuurlijk.

Groet Meds
Naomi,

is het niet überhaupt een idee om nog maar één nick per persoon toe te staan?

Dat maakt de boel veel duidelijker, geen gezeur meer met meerdere nicks op één ip, dubbelnicken etc.

Het is ook voor alle forummers duidelijker en eerlijker, lijkt me.
Ow, en stel je hebt een klacht over het geleverde werk van een angel, naar welk emailadres kun je dat nu dan mailen?
Naomi, hoe komt het dat de ene forummer een ban krijgt wanneer hij/zij offtopic post en een heleboel anderen niet?

Hoe komt het dat ik vorige week zondag binnen no time een ban aan mijn broek had hangen doordat ik een topicwaarschuwing miste?

Is die topicwaarschuwing nu nog van kracht? Zo nee, waarom worden sommige forummers dan wel geband?
Klopt het dat de Angels bij de wachtwoorden op Viva kunnen komen? Ik lees net dat een andere forumster gemailed is door een van de angels met de tip om haar ww voor haar hotmail en Viva niet dezelfde te hebben aangezien ze dan zo de hotmail in kon.

ExfuckingCuse me?????
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 10 november 2010 @ 07:59:

Klopt het dat de Angels bij de wachtwoorden op Viva kunnen komen? Ik lees net dat een andere forumster gemailed is door een van de angels met de tip om haar ww voor haar hotmail en Viva niet dezelfde te hebben aangezien ze dan zo de hotmail in kon.

ExfuckingCuse me?????

Ik sta met mijn jas aan om weg te gaan, maar wil hier toch even snel op reageren.

Angels hebben geen (ik herhaal, geen!) inzage in wachtwoorden.

Als er iemand e-mailt omdat ze haar wachtwoord is vergeten, verwijzen wij ook altijd door naar de link "wachtwoord vergeten?" in het inlogveldje op het forum.

Als er tegen de forummer waar jij het over hebt anders is verteld, zie ik dat graag in mijn mailbox.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Naomi, hoe is het mogelijk dat een forummer een ontzettend stuitend, kwetsend en smerig topic kan openen waarbij vergeleken ons aller Geert een braaf schooljongetje is en daar ondanks vele, vele toverstaffen en vele, vele meldingen gewoon mee door kan gaan?

Hoe kan het dat dat topic er al vanaf gisteravond staat terwijl je, ik noem maar wat, voor het woord "opbokken" binnen de kortste keren een ban aan je broek hebt? Of voor "rotte appels in de Vivamand"? Of voor een reglementair uiterst onduidige avatarverkiezing?

Zijn jullie prioriteiten niet ènigszins verschoven? Zou het heel misschien te maken kunnen hebben met een paar angels die in hevig uitgedunde toestand hun (onbetaalde) werk moeten verrichten terwijl ze daar geen tijd voor hebben?
Wanneer wordt het bantopic bijgewerkt?
Sanoma, even een vraag. Is het zo dat als het werktijd is, er gewoon geen enkele Angel meer aanwezig is?

Ik lees nu al meerdere mensen klagen over diverse topics, onder andere 'ik voel me zo vies' waar behoorlijk racistische opmerkingen staan. Wat al de hele ochtend online blijft staan.

Ook elders 2 behoorlijk ranzige sexhengeloproepen.

Zijn we tussen 8:00 en 18:00 vogelvrij? dat kan toch niet zo?
Stressed is just desserts spelled backwards
Mod Team, Op vragen om een ban staat toch een ban.........??????
Beste angel,

Er worden achter elkaar topics geopend met vrij aparte onderwerpen door mensen die net zijn aangemeld. Ik krijg het idee dat we worden overspoeld door retecool o.i.d.. Zou je er eens naar willen kijken?
Dit topic gaat even op slot zodat ik het kan opschonen.
quote:w00t schreef op 09 november 2010 @ 16:53:

Ow, en stel je hebt een klacht over het geleverde werk van een angel, naar welk emailadres kun je dat nu dan mailen?

Nog steeds naar forum@viva.nl

3 en ik houden die mailbox bij, we plaatsen de e-mails die klachten over de Angels bevatten in een apart mapje, zodat Naomi daar later naar kan kijken.
quote:Liv schreef op 10 november 2010 @ 08:38:

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?Je gaat bovenin naar het tabblad "mijn viva", en vervolgens naar het tabblad "profiel wijzigen". Hier kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.
quote:thee schreef op 10 november 2010 @ 11:51:

Wanneer wordt het bantopic bijgewerkt?Als het goed is, is dat topic up to date.
quote:Maleficent schreef op 10 november 2010 @ 12:18:

Sanoma, even een vraag. Is het zo dat als het werktijd is, er gewoon geen enkele Angel meer aanwezig is?

Ik lees nu al meerdere mensen klagen over diverse topics, onder andere 'ik voel me zo vies' waar behoorlijk racistische opmerkingen staan. Wat al de hele ochtend online blijft staan.

Ook elders 2 behoorlijk ranzige sexhengeloproepen.

Zijn we tussen 8:00 en 18:00 vogelvrij? dat kan toch niet zo?

Ik ben Sanoma niet, maar wil daar toch even op inhaken.

Wij hebben een half uur per dag om te modereren, en zijn vrij om deze tijd naar eigen inzicht in te delen. Het kan inderdaad gebeuren dat er dagen zijn dat er overdag geen Angels aanwezig zijn.

Nu is het momenteel natuurlijk wat drukker omdat wij maar een halve bezetting hebben.

En in de praktijk zijn we veel langer bezig dan een half uur per dag. Zeker nu.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 10 november 2010 @ 14:14:

Mod Team, Op vragen om een ban staat toch een ban.........??????

Nou, nee.

Of wil je er perse een hebben?
quote:feeks schreef op 10 november 2010 @ 15:23:

Beste angel,

Er worden achter elkaar topics geopend met vrij aparte onderwerpen door mensen die net zijn aangemeld. Ik krijg het idee dat we worden overspoeld door retecool o.i.d.. Zou je er eens naar willen kijken?Als ik er nog tijd voor heb, loop ik vanavond alle pijlers even langs (behalve de pijlers van Angel1 en Angel3).
quote:Viva Angel4 schreef op 10 november 2010 @ 17:26:

[...]

Als het goed is, is dat topic up to date.Mijn ws en ban staan er niet in. En die van 'n hoop anderen ook niet heb ik begrepen. Staat e.e.a. dan wel vermeld achter de schermen? En waarom staan mijn ws en ban niet in dat topic eigenlijk?
Ik heb ook mijn waarschuwing nog niet gevonden in het W&Btopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven