voor iedereen.

02-10-2015 16:37 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva lezers ,

Ik lag laatst te denken hoe fijn zo een site als viva wel niet is voor mensen die het even wat moeilijker hebben of gewoon ergens over willen praten tips en trics delen of advies nodig hebben.

Ook ik heb wel eens een TO geopend dat voelde dan fijn even alle emoties eruit en alles van je afschrijven (typen). Maar ik weet dat ik niet de enige ben die onaardige slecht bedoelde grapjes krijg.

Op mijn dan geschreven TO , ik zie dit veel vaker bij andere topics dat mensen zo negatief reageren of zelfs iemand belachelijk maken doordat die gene ergens mee zit , waar jij je dan in dat moment niet in kan plaatsen. Maar wat doen al deze mensen op viva juist ze zoeken iets of dat nou een maatje is een goed advies of een gezzelig babbeltje daar gaat het niet om al deze mensen inclusief mijzelf. Komen hier om van zich af te schrijven en ja ik kan tegen kritiek maar geen neerhalende kritiek.

Waarom doen jullie mensen dit waarom zitten jullie dan op deze site , om mensen die zich al slecht voelen nog net even wat slechter te laten voelen door bijvoorbeeld commentaar te leveren om de grammatica die gebruikt is dat doet er toch helemaal niet toe , of zie ik het nou verkeerd.

Dus asjeblieft laten we elkaar steunen , goede adviezen en opbouwende kritiek geven , ookal is het misschien een situatie waar je je niet in kan verplaatsen probeer het dan toch en hou het vriendelijk.

Veel van deze mensen op de site hebben al genoeg meegemaakt en hebben niet meer negativiteit in hun leven nodig en als je echt niks aardigs heb te zeggen zeg dan niks of alleen ik ben er voor je , zoiets kan veel betekenen in deze wereld die al akelig genoeg is voor sommige.

Ik hoop dat jullie het inzien dat we er hier moeten zijn voor elkaar.

Fijn weekend veder viva lezers !

Kus Elisa.
Natuurlijk snappen we dit topic wel, zoiets komt eens in de zoveel tijd voorbij.

Meestal van forumers die hier net een paar weken rondlopen en dingen doen die volgens de huisregels verboden zijn en zich dan aangevallen voelen als ze daar commentaar op krijgen. Of forumers die zich schriftelijk zeer slecht te volgen uitdrukken en dan boos worden dat ze niet begrepen worden. Of forumers die boos worden als ze geen gelijk krijgen.

Voor bovenstaande groepen lijkt een dagboek me geschikter dan een forum, iedereen meteen tevreden.
quote:KingImmortal schreef op 02 oktober 2015 @ 16:58:

[...]

precies, en hoe dat voelt voor ons. is ook niet makkelijk hoor.
Ik heb hier best persoonlijke dingen gedeeld in de jaren dat ik hier schrijf en ook over gevoelige zaken topics geopend. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik naar benaderd werd of belachelijk gemaakt ofzo.
als je gewoon duidelijk articuleert is er niks aan het handje, dat doe jij niet TO, daarom reageren mensen nou zo.

Als jij gewoon had gezegd: Luister mensen, waarom reageren mensen hier altijd op een ietwat vervelende toon op elkaar, etc.

Dan was het heel anders gegaan
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Hier heb ik nog 2 oudere topics voor je opgeduikeld over dit thema:

2012: http://forum.viva.nl/forum/overig/omgan ... s/148051/0

2015: http://forum.viva.nl/forum/overig/onaar ... s/279103/0
quote:ladygaga_xx schreef op 02 oktober 2015 @ 17:04:

als je gewoon duidelijk articuleert is er niks aan het handje, dat doe jij niet TO, daarom reageren mensen nou zo.

Als jij gewoon had gezegd: Luister mensen, waarom reageren mensen hier altijd op een ietwat vervelende toon op elkaar, etc.

Dan was het heel anders gegaan welnee, dit soort topics loopt altijd op hetzelfde uit
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Starshine schreef op 02 oktober 2015 @ 17:00:

[...]

En om het tegendeel meteen maar te bewijzen:

Oh ik zie soms ook reacties waarvan ik denk: 'moet dat nou?'

Soms zeg ik er dan ook wat van, ik neem het dan op voor de TO die haar hulpvraag wat onhandig geformuleerd heeft.

Dat durf ik gewoon, waarom zou ik dat niet durven?

Soms krijg ik dan bijval, soms biedt een nare reageerder zelfs excuses aan. Maar soms is niemand het met me eens en krijg ik zelf wat nare opmerkingen te verduren. Vind ik trouwens niet erg.

Huilietopics open ik in geen geval.

Jij durft nog te reageren na mijn opmerking?

Zie je, TO, ik lach mee met jouw reactie op mij. Want ik weet wel dat ik mijn reactie serieus bedoelde en ik weet ook welke ontwikkeling ik te danken heb aan de forummers hier. En daar heb ik nog dagelijks plezier van, in alle relaties die ik heb. (Dank jullie allen, lieve en vooral ook de stoute forummers!)
quote:rosanna08 schreef op 02 oktober 2015 @ 17:04:

[...]

welnee, dit soort topics loopt altijd op hetzelfde uit nah, als een ouwe rot het typt niet
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Het is ligt er ook helemaal aan natuurlijk met welke intentie je een topic opent. Als je een topic opent over of je het wel of niet moet uitmaken omdat je vriend al sinds jullie samenwonen zijn sokken naast de wasmand gooit kun je het soort reacties echt wel inschatten als je hier al wat langer meeschrijft. Maar vind dat er ook echt wel ingeschat wordt wanneer dat wel en niet kan. Een 'wat bottere' reactie kan soms ook wel eye-openend zijn. Maar dan moet je er wel voor open staan. Als 100 van de 110 reacties aangeven dat jij je aanstelt, zou er dan niet stiekem toch een kern van waarheid in zitten? Zou het dan toch misschien een beetje raar zijn om het uit te maken om die 20 sokken die naast de wasmand liggen? (sorry, gebrek aan fantasie op de vrijdagmiddag)

* en nee, mijn vriend heeft geen sokkenprobleem
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
quote:ikeaverslaafde schreef op 02 oktober 2015 @ 17:06:

[...]

Zie je, TO, ik lach mee met jouw reactie op mij. Want ik weet wel dat ik mijn reactie serieus bedoelde en ik weet ook welke ontwikkeling ik te danken heb aan de forummers hier. En daar heb ik nog dagelijks plezier van, in alle relaties die ik heb. (Dank jullie allen, lieve en vooral ook de stoute forummers!)Telt gaga ook mee?????
quote:ikeaverslaafde schreef op 02 oktober 2015 @ 17:06:

[...]

Zie je, TO, ik lach mee met jouw reactie op mij. Want ik weet wel dat ik mijn reactie serieus bedoelde en ik weet ook welke ontwikkeling ik te danken heb aan de forummers hier. En daar heb ik nog dagelijks plezier van, in alle relaties die ik heb. (Dank jullie allen, lieve en vooral ook de stoute forummers!)

Living on the edge!

Je weet toch, YOLO.
quote:ladygaga_xx schreef op 02 oktober 2015 @ 17:07:

[...]

Telt gaga ook mee?????Als je je aangesproken voelt, prima.
Elise, waar ben je
quote:ladygaga_xx schreef op 02 oktober 2015 @ 17:06:

[...]

nah, als een ouwe rot het typt niet die weten wel beter dan een topic zoals dit te openen
TO, kun je wat met deze reacties?
quote:ladygaga_xx schreef op 02 oktober 2015 @ 17:09:

Elise, waar ben jeVissen
quote:vivapimpelmees schreef op 02 oktober 2015 @ 17:11:

[...]

Vissen of huilen in een hoekje oid
quote:ladygaga_xx schreef op 02 oktober 2015 @ 17:04:

Dan was het heel anders gegaanWelnee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
TO, je OP komt op mij wat belerend over.

Voelt niet fijn.
weet je, ergens snap ik je best. Er zijn hier veel vrouwen die heel adrem kunnen reageren met humor die niet altijd even grappig is als het in een topic gebeurt waarin je voor jouw gevoel je hart uitstort. De "fout" die een TO dan vaak maakt, is denken dat iedereen tegen haar is en haar belachelijk maakt, maar de meesten zitten hier niet om anderen bewust te kwetsen, uitzonderingen daargelaten. Ik heb jouw topic even snel doorgelezen en wat ik vooral lees, is naast het commentaar op het gebrek aan leestekens, is dat je dingen te zwaar oppakt en daar zou je best iets aan kunnen hebben.

We zijn hier over het algemeen redelijk recht voor zijn raap en houden niet van sugercoating dus als je dat wil, kun je beter een ander forum zoeken. En nee, ik jaag je niet weg, ik geef je alleen uitleg over hoe Viva werkt
Ja gaga ik ben er nog en nee ik snap jullie allemaal niet waarom houden jullie je zo bezig met mijn spelling ach niks beters te doen ? Ik bedoelde het goed maar oke jullie snappen het niet blijkbaar
quote:Elisa2015 schreef op 02 oktober 2015 @ 17:35:

Ja gaga ik ben er nog en nee ik snap jullie allemaal niet waarom houden jullie je zo bezig met mijn spelling ach niks beters te doen ? Ik bedoelde het goed maar oke jullie snappen het niet blijkbaarNiemand snapt het behalve jij?

Ja gaga ik ben er nog en nee ik snap jullie allemaal niet waarom houden jullie je zo bezig met mijn spelling ach niks beters te doen ? Ik bedoelde het goed maar oke jullie snappen het niet blijkbaar het leest gewoon prettiger als je leestekens gebruikt en het voorkomt misverstanden

Ja gaga ik ben er nog en nee ik snap jullie allemaal niet waarom houden jullie je zo bezig met mijn spelling ach niks beters te doen ? Ik bedoelde het goed maar oke jullie snappen het niet blijkbaar

Wordt toch duidelijk uitgelegd waarom een beetje gebruik van leestekens wel handig zou zijn?

Jij snapt het niet, blijkbaar.
Oh hebben we weer de TO (in diverse nicknames) die VEDER schrijft, waar verder bedoelt wordt? Fijn, hoef ik niet langer te reageren want dan weet ik weer voldoende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven