Voor wie op vakantie gaat.... en wie thuis blijft...
donderdag 18 december 2008 om 23:18
vrijdag 19 december 2008 om 06:33
quote:bosaapje schreef op 18 december 2008 @ 21:51:
Maar je bent toch thuis?....
Ik kan me niet voorstellen dat je beide kerstdagen fulltime aan het werk bent en dan ook nog eens met oud en nieuw
Dussss......óók voor jou gelden mijn welgemeende beste wensen
helaas, ik ben met de beide kerstdagen fulltime aan het werk en ook met oud en nieuw.
s`Morgens om 6 uur mijn bed uit door de donkere nacht rijden naar het kantoor en daarna de mensen opzoeken in hun huizen en ze uit een warme bed sleuren.dat de beidde feestdagen en dan mag ik het met oud en nieuw alles nog een keer herhalen, dat ze strakjes een pest aan me hebben kan ik me levendig voor stellen.
Maar je bent toch thuis?....
Ik kan me niet voorstellen dat je beide kerstdagen fulltime aan het werk bent en dan ook nog eens met oud en nieuw
Dussss......óók voor jou gelden mijn welgemeende beste wensen
helaas, ik ben met de beide kerstdagen fulltime aan het werk en ook met oud en nieuw.
s`Morgens om 6 uur mijn bed uit door de donkere nacht rijden naar het kantoor en daarna de mensen opzoeken in hun huizen en ze uit een warme bed sleuren.dat de beidde feestdagen en dan mag ik het met oud en nieuw alles nog een keer herhalen, dat ze strakjes een pest aan me hebben kan ik me levendig voor stellen.

vrijdag 19 december 2008 om 06:52
quote:ijaba schreef op 19 december 2008 @ 06:33:
[...]
s`Morgens om 6 uur mijn bed uit door de donkere nacht rijden naar het kantoor en daarna de mensen opzoeken in hun huizen en ze uit een warme bed sleuren.dat de beidde feestdagen en dan mag ik het met oud en nieuw alles nog een keer herhalen, dat ze strakjes een pest aan me hebben kan ik me levendig voor stellen. wat voor baan is dat?
[...]
s`Morgens om 6 uur mijn bed uit door de donkere nacht rijden naar het kantoor en daarna de mensen opzoeken in hun huizen en ze uit een warme bed sleuren.dat de beidde feestdagen en dan mag ik het met oud en nieuw alles nog een keer herhalen, dat ze strakjes een pest aan me hebben kan ik me levendig voor stellen. wat voor baan is dat?
vrijdag 19 december 2008 om 06:56
voor jullie allemaal fijne feestdagen en veel liefde,gezondheid en vriendschap in ut nieuwe jaar!!!.
hier ook al die dagen aan ut werk hoor.
maar ben niet zielig;
krijg leuk betaald,heb fijne collega,s,lieve clieenten.
en toch nog beetje tijd tussen de diensten door, om iets leuks te gaan doen.kortom.....ben stik tevreden met mn leventje
hier ook al die dagen aan ut werk hoor.
maar ben niet zielig;
krijg leuk betaald,heb fijne collega,s,lieve clieenten.
en toch nog beetje tijd tussen de diensten door, om iets leuks te gaan doen.kortom.....ben stik tevreden met mn leventje
vrijdag 19 december 2008 om 19:43
Denk dat Ijaba en Desteny in de zorg zitten of zo?
Zelf heb ik ook in te ziekenhuis gewerkt en dan was het of met de kerst werken of met oud en nieuw. Ik heb dat nooit erg gevonden, de sfeer op de afdeling is toch anders dan anders en veel relaxter. Voor de patienten is het veel erger want zij kunnen echt niet naar huis en wij hadden nog wel dat we thuis bij familie en/of vrienden konden zijn.
Voor de werkenden onder ons... Werk ze, geniet er van als je vrij bent en sterkte
Zelf heb ik ook in te ziekenhuis gewerkt en dan was het of met de kerst werken of met oud en nieuw. Ik heb dat nooit erg gevonden, de sfeer op de afdeling is toch anders dan anders en veel relaxter. Voor de patienten is het veel erger want zij kunnen echt niet naar huis en wij hadden nog wel dat we thuis bij familie en/of vrienden konden zijn.
Voor de werkenden onder ons... Werk ze, geniet er van als je vrij bent en sterkte
woensdag 24 december 2008 om 20:16
Ik werk in de thuiszorg,voor mij begint de dienst om half zeven, geen speciale sfeer of wat dan ook. De meesten vinde de feestdagen maar niks,geen dagopvang, geen afleiding .
Morgen om 7 uur hoor ik de eerste moppers al, wat ben je vroeg en wat wil je.
Het wordt toch tijd om naar iets anders uit te gaan zien
Morgen om 7 uur hoor ik de eerste moppers al, wat ben je vroeg en wat wil je.
Het wordt toch tijd om naar iets anders uit te gaan zien
donderdag 25 december 2008 om 19:15
voor de liehebbers en onwetenden,hier een klein verslagje van mijn kerstdienst.
7.15.vanmorgen eerst sleutel halen bij de nachtpost,daar stond al koffie met lekkers EN vriendelijk woord klaar (lieffff)
medicijnen klaar gemaakt en voor alle 6 de clieenten bakjes pap en vla klaar gezet. pillen/paptime en lekker wakker worden.....*goedemorgen,vroooolijk kerstfeest*
koffie drinken met kerststol met collega vd andere woning.
beginnen met badderen,douchen,aankleden en optutten.er worden straks 2clieenten op gehaald dus zij mogen eerst.inmiddels andere collega gearriveerd en die de volgende 2 badderen enz
de 2ste 2 aan de koffie/sjokomel met kerststol.
andere 2 ook dr bij.laatste 2 ook badderen enz.
met zn allen 2de ronde koffie en verse warme miniworstenbroodjes
(gisteren gebracht met nog meer lekkers door 1vd ouders (liefff)
kerstliedjes gezongen
(lees:wij en 1clieent,de rest geniet*hopelijk*)
boterhammen eten en melk en sap drinken.aangepaste hoeveelheid,anders moeten we gaan sonjabakkeren)
verhaaltjes jipenjanneke voorgelezen.puzzels maken.
verschonen en bedrust voor bepaalde clieenten.was doen en opruimen en huiskamer beetje poetsen.bedden had ik ook al gedaan. de huishoudelijke dienst heeft 4 dagen vrij!!2zieke collega,s gebeld en ff gebept.ouders die op bezoek kwamen ontvangen en koffie met lekkers gegeven.met zelfde collega,s afgesproken voor zaterdagavond.ik maak pasta maaltijd,ander zorgt voor de pudding en ander voor de sjokolaatjes bij de koffie.gaat ook weer goed komen dus!!
kortom;leuke gezellige dienst .geen epileptische aanvallen of braakers (want dat gebeurd ook bijna dagelijks)
en nu thuis fijn lekker rommelen en relaxen.morgen vroeg mag ik weer op een andere groep.lange leve het flexwerk in de zorg!!
7.15.vanmorgen eerst sleutel halen bij de nachtpost,daar stond al koffie met lekkers EN vriendelijk woord klaar (lieffff)
medicijnen klaar gemaakt en voor alle 6 de clieenten bakjes pap en vla klaar gezet. pillen/paptime en lekker wakker worden.....*goedemorgen,vroooolijk kerstfeest*
koffie drinken met kerststol met collega vd andere woning.
beginnen met badderen,douchen,aankleden en optutten.er worden straks 2clieenten op gehaald dus zij mogen eerst.inmiddels andere collega gearriveerd en die de volgende 2 badderen enz
de 2ste 2 aan de koffie/sjokomel met kerststol.
andere 2 ook dr bij.laatste 2 ook badderen enz.
met zn allen 2de ronde koffie en verse warme miniworstenbroodjes
(gisteren gebracht met nog meer lekkers door 1vd ouders (liefff)
kerstliedjes gezongen
(lees:wij en 1clieent,de rest geniet*hopelijk*)
boterhammen eten en melk en sap drinken.aangepaste hoeveelheid,anders moeten we gaan sonjabakkeren)
verhaaltjes jipenjanneke voorgelezen.puzzels maken.
verschonen en bedrust voor bepaalde clieenten.was doen en opruimen en huiskamer beetje poetsen.bedden had ik ook al gedaan. de huishoudelijke dienst heeft 4 dagen vrij!!2zieke collega,s gebeld en ff gebept.ouders die op bezoek kwamen ontvangen en koffie met lekkers gegeven.met zelfde collega,s afgesproken voor zaterdagavond.ik maak pasta maaltijd,ander zorgt voor de pudding en ander voor de sjokolaatjes bij de koffie.gaat ook weer goed komen dus!!
kortom;leuke gezellige dienst .geen epileptische aanvallen of braakers (want dat gebeurd ook bijna dagelijks)
en nu thuis fijn lekker rommelen en relaxen.morgen vroeg mag ik weer op een andere groep.lange leve het flexwerk in de zorg!!
donderdag 25 december 2008 om 19:50
dankje...ja we proberen ut zo gezellig mogelijk
te maken voor elkaar (begeleiders EN clieenten) en weet je..
ik zeg altijd
WIJ hebben de keus of we hier willen zijn,of niet.
ZIJ zijn ut belangrijkste..ZIJ hebben geen keus.
zij zitten met ons opgescheept.
en de clieenten zijn idd zeer gevoelig voor
een gezellige sfeer.vandaag is dat weer goed gekomen.
dat geeft me een goed gevoel.
ben dol op dit werk!!
morgen ga ik dr ook weer tegen aan
te maken voor elkaar (begeleiders EN clieenten) en weet je..
ik zeg altijd
WIJ hebben de keus of we hier willen zijn,of niet.
ZIJ zijn ut belangrijkste..ZIJ hebben geen keus.
zij zitten met ons opgescheept.
en de clieenten zijn idd zeer gevoelig voor
een gezellige sfeer.vandaag is dat weer goed gekomen.
dat geeft me een goed gevoel.
ben dol op dit werk!!
morgen ga ik dr ook weer tegen aan