Voorsorteren - inhalen
woensdag 3 oktober 2018 om 14:32
Hopelijk post ik dit in een goede pijler, ik weet niet waar het best hoort.
Even iets dat ik dagelijks meemaak onderweg naar huis, en ik vind er niks over online.
Elke dag als ik naar huis rijd moet ik van de ring naar links afslaan. Maar in de spits moeten veel auto's naar links, dus er is een echte file auto's dat voorsorteert om links af te kunnen. En dan heb je van die mensen die rechts blijven rijden tot het einde en dan even links tussen gaan, zodat die veel minder lang moeten wachten.... Dat mag toch niet lijkt me? Ik erger me er aan, omdat ik steeds langer moet wachten van helemaal achteraan als er steeds mensen tussen komen ipv allemaal aan te schuiven.
Mag dit? Want het scheelt wel zeker 10 min als je die hele rij voorbij rijdt en aan de lichten er tussen gaat.
Even iets dat ik dagelijks meemaak onderweg naar huis, en ik vind er niks over online.
Elke dag als ik naar huis rijd moet ik van de ring naar links afslaan. Maar in de spits moeten veel auto's naar links, dus er is een echte file auto's dat voorsorteert om links af te kunnen. En dan heb je van die mensen die rechts blijven rijden tot het einde en dan even links tussen gaan, zodat die veel minder lang moeten wachten.... Dat mag toch niet lijkt me? Ik erger me er aan, omdat ik steeds langer moet wachten van helemaal achteraan als er steeds mensen tussen komen ipv allemaal aan te schuiven.
Mag dit? Want het scheelt wel zeker 10 min als je die hele rij voorbij rijdt en aan de lichten er tussen gaat.
woensdag 3 oktober 2018 om 17:58
Klopt, maar niet iedereen is zo behendig om direct te schakelen als ze verkeerd rijden.
Zo remde mijn moeder ooit af op de snelweg omdat ze ineens zag dat ze de afslag miste. Levensgevaarlijk, en ze werd er ook niet tussen gelaten. Voor de veiligheid was het fijn geweest als men een beetje ruimte had gelaten.
woensdag 3 oktober 2018 om 23:14
Mijn navigatie is ingebouwd. Dus als ik die aan heb staan kunnen andere bestuurders dat niet zien.
Het mag dus wel maar netjes is het niet. Ik laat dus ook niet altijd iedereen er zomaar tussen. Maar goed als ik onbekend ben, of als ik me vergis ik hoeveel afslagen er al geweest zijn/ ik om wat voor reden dan ook er later achter kom doe ik het dus heel soms ook wel eens
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 3 oktober 2018 om 23:28
Er bestaat ook nog zoiets als Artikel 5 van de Wegenverkeerswet: Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Op grond van dit artikel lijkt mij dat het gedrag, zoals beschreven door TO, wel degelijk verboden is want het verkeerd dat wel netjes voorsorteert wordt duidelijk gehinderd door de voordringers, net als degenen die hierdoor op de rem moeten terwijl ze rechtdoor rijden.
Op grond van dit artikel lijkt mij dat het gedrag, zoals beschreven door TO, wel degelijk verboden is want het verkeerd dat wel netjes voorsorteert wordt duidelijk gehinderd door de voordringers, net als degenen die hierdoor op de rem moeten terwijl ze rechtdoor rijden.
anoniem_348263 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 23:29
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
9.86% gewijzigd
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
donderdag 4 oktober 2018 om 06:22
Lijkt me ook. Wie rechts voorbij rijdt en dan links wil voorsteken houdt vaak beide wegen op, omdat de lichten al even op rood staan en iedereen goed aangeschoven is en er dus geen ruimte meer vrij is om die persoon er snel tussen te laten. Dus staat die daar even met zijn linkse pinker op het rechtse vak terwijl wie rechtdoor moet wel al groen heeft.Dreamchild schreef: ↑03-10-2018 23:28Er bestaat ook nog zoiets als Artikel 5 van de Wegenverkeerswet: Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Je moet het maar kunnen, zo aso zijn. Dat er niet flink op getoeterd wordt snap ik niet.
donderdag 4 oktober 2018 om 10:41
Dat is inderdaad heel storend. Wat ik bedoelde over vroeg invoegen gaat over stukjes van hooguit 300 meter, dan is laat ritsen heel vervelend.
donderdag 4 oktober 2018 om 18:48
Mijn navigatie zit ingebouwd in mijn dashboard, op de plek waar bij auto’s die dat niet hebben meestal de radio zit. Iemand die mij voorbij rijdt kan mijn navigatie echt niet zien.Ailuros schreef: ↑03-10-2018 15:06Wel, ja. Eigenlijk wel. Zodra die jou voorbij rijdt kijk je naar rechts en zie je het toch? En voor de opmerking dat ik vooruit moet kijken: ik sta stil. Vanwege die voorbijstekers die er steeds tussen komen![]()
Wat je zegt over geen navigatie gebruiken, ja die heb je idd nog. Al denk ik echt dat dat ook weer een minderheid is.
donderdag 4 oktober 2018 om 20:14
Het zal voor je gevoel 10 minuten schelen of het dat praktisch ook doet betwijfel ik. Ik ben van ergernissen in het verkeer af ik zit echt in de auto te mompelen ah joh heb je zo een haast dan nou vooruit kom er maar voor dan...ik moet wel bekennen dat ik maar zelden op de snelweg zit, maar me druk maken doe ik echt niet meer.
die ik wilde bestaat al...
donderdag 4 oktober 2018 om 22:27
Je kan nooit iemand zijn ingebouwde navigatie zien!Ailuros schreef: ↑03-10-2018 15:06Wel, ja. Eigenlijk wel. Zodra die jou voorbij rijdt kijk je naar rechts en zie je het toch? En voor de opmerking dat ik vooruit moet kijken: ik sta stil. Vanwege die voorbijstekers die er steeds tussen komen![]()
Wat je zegt over geen navigatie gebruiken, ja die heb je idd nog. Al denk ik echt dat dat ook weer een minderheid is.