Vraag het de mods 2025-2026

04-07-2025 09:20 2977 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik heb er niet zoveel (lees: geen) verstand van, maar ik forum op de browser van Vivaldi en ik heb geen enkele reclame, geen cookiemelding, geen melding over betaling.
IBIopviva schreef:
10-07-2026 18:41
aaaah zit het zo. Ik was ook al aan het zoeken. Natuurlijk moet dat topic naar overig. Actueel is bij heel veel mensen onder de blok en je verwacht dergelijke topics net als de andere 300 mod gerichte topics ook gewoon hier.

Ja, heel vreemd toch? Ik heb het topic inmiddels gelezen nadat ik me uitgelogd had en zie dat het momenteel al even stil ligt maar vind het toch raar dat er destijds niet (goed) over nagedacht is en er nu ook nog geen reactie op mijn bericht is. Maar wellicht dat het Wieke niet echt iets zegt, dat mensen pijlers (en dan vooral actueel) geblokkeerd hebben staan. En de mods hebben wellicht nog niet bijgelezen.
Inmiddels ook al aan de beurt. Ik heb maar de advertenties geaccepteerd want betalen ga ik niet voor een forum waar duidelijk nogal wat aan te verbeteren valt.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
11-07-2026 07:54
Inmiddels ook al aan de beurt. Ik heb maar de advertenties geaccepteerd want betalen ga ik niet voor een forum waar duidelijk nogal wat aan te verbeteren valt.
Dit.
Daarbij heb ik Viva toch in een “eigen” browser geopend staan, dus veel wijzer worden ze niet.
Everything is possible for the one who believes.
IBIopviva schreef:
10-07-2026 18:41
aaaah zit het zo. Ik was ook al aan het zoeken. Natuurlijk moet dat topic naar overig. Actueel is bij heel veel mensen onder de blok en je verwacht dergelijke topics net als de andere 300 mod gerichte topics ook gewoon hier.
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik het topic kan verplaatsen -- ga dit even aan de mods vragen :).

Edit: Done
Moiren schreef:
11-07-2026 10:53
Dit.
Daarbij heb ik Viva toch in een “eigen” browser geopend staan, dus veel wijzer worden ze niet.

Zou in privacy modus ook werken?
Lilith schreef:
11-07-2026 11:04
Zou in privacy modus ook werken?
Geen idee.
Ik vind 2 browsers fijn werken.
Everything is possible for the one who believes.
.
anoniem_6a8835f6bd2b7 wijzigde dit bericht op 23-07-2026 20:17
99.24% gewijzigd
Moiren schreef:
11-07-2026 10:53
Dit.
Dat heb ik nu ook maar gedaan. Een eigen browser voor Viva gaan gebruiken.
Heeft het ‘alles blijft hetzelfde’ toch nog mooie bijwerkingen.

En ik ben het hartgrondig oneens met degenen die stellen dat ze niet gaan betalen dús trackingcookies accepteren. Dan betaal je niet met geld, maar in natura. Als iets gratis is ben je het product.
Maar met een aparte browser die alles steeds wist ben ik wel een flutproduct. Wel passend.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
WiekeV schreef:
11-07-2026 10:57
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik het topic kan verplaatsen -- ga dit even aan de mods vragen :).

Edit: Done
ah bedankt!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik kan helemaal onderin het forum wel klikken op huisregels, disclaimer, privacy dingen etc, maar de knop ‘cookie voorkeuren’ werkt niet. Dan kom ik gewoon weer bovenin het forum terecht.

Kan de TD dit aanpassen zodat ik mijn voorkeuren door kan geven?

(iPhone met de speciaal alleen voor het Viva-forum ingestelde Vivaldi browser)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
14-07-2026 10:30
Ik kan helemaal onderin het forum wel klikken op huisregels, disclaimer, privacy dingen etc, maar de knop ‘cookie voorkeuren’ werkt niet. Dan kom ik gewoon weer bovenin het forum terecht.

Kan de TD dit aanpassen zodat ik mijn voorkeuren door kan geven?

(iPhone met de speciaal alleen voor het Viva-forum ingestelde Vivaldi browser)
Dit zou kunnen liggen aan de Vivaldi-browser, die pop-ups blokkeert. De Cookie Instellingen zijn namelijk een pop-up waarin je je voorkeuren kan aanpassen.
WiekeV schreef:
14-07-2026 13:55
Dit zou kunnen liggen aan de Vivaldi-browser, die pop-ups blokkeert. De Cookie Instellingen zijn namelijk een pop-up waarin je je voorkeuren kan aanpassen.

Nou, in mijn geval kom je dan gewoon op de pop-up waarin je mag kiezen tussen betalen of persoonlijke advertenties. Beetje eufemistisch om dat 'voorkeuren' te noemen. :P
Dinges
WiekeV schreef:
14-07-2026 13:55
Nee hoor. Is via Google ook zo.
Ik wijs op alle sites alles af. Hier kan dat niet.
Jankerd
Probeer anders zelf eens met een verse browser alleen functionele cookies te accepteren Wieke. Je zal zien dat dit niet kan. Het is betalen of tracking cookies.
En dat heet een cookie wall, zoals ik eerder schreef is dit verboden in Europa en de AP handhaaft hier ook op. Dat is dus serieus.
Het is wat het is.
Dit kan jij of je baas (want iemand heeft jou met te weinig info dit klusje gegeven) ook zelf googlen, maar op de site van de AP staat dit:

Geen geldige toestemming
In de volgende voorbeelden is er geen sprake van geldige toestemming:

Een cookiewall waarbij uw bezoekers, als zij cookies weigeren, geen toegang krijgen tot uw website, of de website niet normaal kunnen gebruiken.
Het is wat het is.
Boudica schreef:
14-07-2026 15:57
Dit kan jij of je baas (want iemand heeft jou met te weinig info dit klusje gegeven) ook zelf googlen, maar op de site van de AP staat dit:

Geen geldige toestemming
In de volgende voorbeelden is er geen sprake van geldige toestemming:

Een cookiewall waarbij uw bezoekers, als zij cookies weigeren, geen toegang krijgen tot uw website, of de website niet normaal kunnen gebruiken.
Dit ‘pay-or-okaymodel’ mag vaak wel (helaas), zie deze link:
https://tweakers.net/nieuws/245508/ap-s ... okies.html

Overigens kun je als het goed is ook clicken op de ‘partners’ en dan met schuifjes regelen welke partner je wil aan- of uitzetten.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
14-07-2026 16:10

Overigens kun je als het goed is ook clicken op de ‘partners’ en dan met schuifjes regelen welke partner je wil aan- of uitzetten.

Daar lijkt het inderdaad verstopt te zitten. maar toen ik dat probeerde kwam ik alsnog weer terug bij het eerste scherm.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
SurferRosa schreef:
14-07-2026 16:10

Helaas, die mogelijkheid staat er bij mij niet bij.
Delulu
Buienradar geeft precies dezelfde keuze: betalen of persoonlijke advertenties.
Je komt hun website ook niet op zonder één van beide te kiezen.

De AP vindt zo'n constructie wel onwenselijk, maar het is niet verboden:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/t ... ent-or-pay
Fantasy schreef:
14-07-2026 16:29
Helaas, die mogelijkheid staat er bij mij niet bij.
Ga naar cookie instellingen, dan krijg je een pop-up, scroll die ietwat naar beneden en dan zie je een knop ‘partners bekijken’ en dan kom je in een menu waarin de partners staan en waarschijnlijk de schuifjes zou moeten kunnen aanpassen.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
14-07-2026 16:44
Ga naar cookie instellingen, dan krijg je een pop-up, scroll die ietwat naar beneden en dan zie je een knop ‘partners bekijken’ en dan kom je in een menu waarin de partners staan en waarschijnlijk de schuifjes zou moeten kunnen aanpassen.

Dat klopt, maar als ik "alles afwijzen" doe, krijg ik dus weer die pop-up, met de keuze betalen of instemmen met persoonlijke advertenties. Kies ik voor dat laatste, dan staan alle schuifjes weer op groen.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik wil best akkoord gaan met functionele cookies, maar wil die tracking cookies gewoon niet.
Delulu
Ook nog nooit meegemaakt dat je voor een forum moet betalen, maar dat kan aan mij liggen.
Delulu
Fantasy schreef:
14-07-2026 16:52
Dat klopt, maar als ik "alles afwijzen" doe, krijg ik dus weer die pop-up, met de keuze betalen of instemmen met persoonlijke advertenties. Kies ik voor dat laatste, dan staan alle schuifjes weer op groen.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik wil best akkoord gaan met functionele cookies, maar wil die tracking cookies gewoon niet.
Allemaal verwijderen zal idd niet lukken, daar is die betaaloptie dan voor, maar ik dacht dat je er wel enkele kunt wijzigen?
Where is my mind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven