Vraag het de mods 2025

04-07-2025 09:20 641 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ben eigenlijk vooral klaar met de moderatie. Dat er vervelende medeforummers bestaan is nou eenmaal inherent aan een forum, maar dat er dan ook nog mods zijn die hun oren laten hangen naar ieder boertje dat zo'n forummer laat is me echt een brug te ver hoor. Die ingreep op de post van Solo sloeg gewoon helemaal nergens op, de ingreep na die ene klagert over het medische geklets sloeg nergens op, een heleboel bans slaan nergens op, die lui doen gewoon maar wat. En dan iedere keer weer die kutsmoesjes van 'mijn electra was uitgevallen' en 'de baby huilde zo' maakt het er allemaal niet beter op.

Dus nee, voor mij hoeft het even niet meer.
Lady*Voldemort schreef:
12-11-2025 19:03
Ik ben eigenlijk vooral klaar met de moderatie. Dat er vervelende medeforummers bestaan is nou eenmaal inherent aan een forum, maar dat er dan ook nog mods zijn die hun oren laten hangen naar ieder boertje dat zo'n forummer laat is me echt een brug te ver hoor. Die ingreep op de post van Solo sloeg gewoon helemaal nergens op, de ingreep na die ene klagert over het medische geklets sloeg nergens op, een heleboel bans slaan nergens op, die lui doen gewoon maar wat. En dan iedere keer weer die kutsmoesjes van 'mijn electra was uitgevallen' en 'de baby huilde zo' maakt het er allemaal niet beter op.

Ik begrijp je, maar ik baal daar wel van.

Qua moderatie, daar begrijp ik steeds minder van. Dat doorschieten steeds is gewoon raar.
There is always something happening, and it's usually right now
En toch hoop ik dat je je bedenkt. Gewoon, omdat ik jouw berichten niet wil missen.
Maar alle begrip, ben het met je eens dat er veel onnavolgbare dingen gebeuren hier en kan me voorstellen dat je dat zo zat bent dat je weg wilt.
Eigenlijk wil ik ook helemaal niet weg, maar ik ben het zat om een speelbal te zijn van de waan van de dag waar de mod in verkeert. Als ik potvolblomme niet eens meer een zeer geliefde forummer gedag mag zeggen als ze overleden is, waar blijven we dan nog?
Lady*Voldemort schreef:
12-11-2025 19:13
Eigenlijk wil ik ook helemaal niet weg, maar ik ben het zat om een speelbal te zijn van de waan van de dag waar de mod in verkeert. Als ik potvolblomme niet eens meer een zeer geliefde forummer gedag mag zeggen als ze overleden is, waar blijven we dan nog?

Dit.
Er is geen touw meer aan vast te knopen en de mods lijken volkomen vrij spel te hebben in hun idee van modereren. Het slaat geregeld echt nergens meer op en lijkt ook steeds meer op persoonlijke voorkeuren/issues te hangen.
En ondertussen weer een rits advertenties erbij...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
12-11-2025 19:29
En ondertussen weer een rits advertenties erbij...
Ja.

Ik had mijn adblock uit gezet voor het forum, omdat ik vond dat ik toch iets moest bijdragen aan het voortbestaan en zo. Maar gisteren heb ik de adblock hier ook maar weer aan gezet want het was geen doen met die kutbalk onderaan.
Lady*Voldemort schreef:
12-11-2025 19:38
Ja.

Ik had mijn adblock uit gezet voor het forum, omdat ik vond dat ik toch iets moest bijdragen aan het voortbestaan en zo. Maar gisteren heb ik de adblock hier ook maar weer aan gezet want het was geen doen met die kutbalk onderaan.
Snap ik. Ik heb een browser met ik geloof een ingebouwde adblock, maar die is ook wel nodig.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Merys schreef:
12-11-2025 19:18
Dit.
Er is geen touw meer aan vast te knopen en de mods lijken volkomen vrij spel te hebben in hun idee van modereren. Het slaat geregeld echt nergens meer op en lijkt ook steeds meer op persoonlijke voorkeuren/issues te hangen.
Nee hoor, dat is altijd al zo geweest.
Renske schreef:
12-11-2025 19:56
Nee hoor, dat is altijd al zo geweest.

Ik zeg ook, steeds meer.
Mods, hier Yasmijn.

Ik heb een mail gestuurd.
Lady*Voldemort schreef:
12-11-2025 19:03

Je hebt helemaal gelijk, dat modereren hier is ongelooflijk slecht.
Nou wat erg dat dit nu allemaal zo gebeurt! Ik las per ongeluk vandaag in het kaarsjestopic over het overlijden van xxx Hoezo had dit niet vermeld mogen worden dan?! Ze was al zo’n 20 jaar onderdeel van het forum. Ik ben hier echt een beetje stupefait van, ook als ik dit allemaal lees. Kutzooi.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2025 22:28
Reden: Naam verwijderd
1.84% gewijzigd
Such fun!1
Beste forummers,

Er zijn twee redenen waarom wij postings de postings hebben gewist. Enerzijds omdat het niet 100% zeker is dat betreffende forummer inderdaad is overleden, anderzijds vanwege de geslotenheid van deze forummer. Het is overduidelijk dat een deel van jullie het hier niet mee eens is, maar wij blijven bij ons standpunt.

Wat betreft de adds onderin, wij zijn daar ook niet blij mee, maar ik vrees dat het een blijvertje is.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Marlijn schreef:
12-11-2025 20:35
Mods, hier Yasmijn.

Ik heb een mail gestuurd.
Ik kan er morgen pas naar kijken, omdat ik mijn laptop nu niet bij me heb. Je krijgt antwoord van me.

Maar deze forummer was zo gesloten dat het werkelijk helemaal niets zegt, niemand kan uit haar postings hier iets afleiden over wie ze was.

LV, jammer maar ik ben het wel helemaal met je eens. Mijn forumpauze een poosje terug was in die zin wel een verademing. Ik vraag me af waarom ik dan toch steeds weer ga lezen en meepraten hier.
Merys heeft volkomen gelijk, het modereren gebeurt op persoonlijke voorkeuren. Absurd om te zien dat de mod bij het overlijden van Stone, die juist zelf heel bewust op anoniem was gegaan toen ze ziek was, zelfs persoonlijk herdachten, en nu mag het ineens niet meer.

Mod, het is toch raar om het niet te vermelden, als je het 99% zeker weet, en steeds weer de vraag leest waar die forummer is? Waarom gaan jullie zo mee in de fittie van sommigen tegen Solo?
En waarom is er nu zo raar selectief gewist in het kaarsjestopic?
Bedankt hoor Mods, voor het verkloten van het kaarsjestopic met jullie gewis. Wat een absurde toestand dit.
Deze forummer zal door velen worden gemist, terwijl ze tegelijkertijd voor die velen volledig anoniem was, en dan mag haar forumnaam niet worden genoemd? Dieptriest dit. Op vele vlakken.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Mariana schreef:
12-11-2025 22:34
Maar deze forummer was zo gesloten dat het werkelijk helemaal niets zegt, niemand kan uit haar postings hier iets afleiden over wie ze was.

LV, jammer maar ik ben het wel helemaal met je eens. Mijn forumpauze een poosje terug was in die zin wel een verademing. Ik vraag me af waarom ik dan toch steeds weer ga lezen en meepraten hier.
Merys heeft volkomen gelijk, het modereren gebeurt op persoonlijke voorkeuren. Absurd om te zien dat de mod bij het overlijden van Stone, die juist zelf heel bewust op anoniem was gegaan toen ze ziek was, zelfs persoonlijk herdachten, en nu mag het ineens niet meer.

Mod, het is toch raar om het niet te vermelden, als je het 99% zeker weet, en steeds weer de vraag leest waar die forummer is? Waarom gaan jullie zo mee in de fittie van sommigen tegen Solo?
En waarom is er nu zo raar selectief gewist in het kaarsjestopic?
Als wij mee waren gegaan in een fittie, had Solomio een ban gekregen. Wij geloven ook zeker dat de posting met de beste bedoelingen is gepost. De reden waarom we hem hebben verwijderd, staat in mijn vorige reactie. Wat betreft het wissen in het andere topic: het zou een beetje raar zijn als we het in het ene topic verwijderen en het in het andere topic zouden laten staan.

Calamitycat schreef:
12-11-2025 22:40
Bedankt hoor Mods, voor het verkloten van het kaarsjestopic met jullie gewis. Wat een absurde toestand dit.
Deze forummer zal door velen worden gemist, terwijl ze tegelijkertijd voor die velen volledig anoniem was, en dan mag haar forumnaam niet worden genoemd? Dieptriest dit. Op vele vlakken.

Ik vind het zo respectloos om in dat topic te gaan wissen. Ik snap het wel, het is inconsequent en/of zwalken als je het niet doet, maar wat een slechte beslissing om gisteren te wissen, erbij te blijven en dit eruit te laten voortvloeien. En dan vermoedelijk ook nog halverwege het wissen iets anders te gaan doen en pas een paar uur of een dag later weer door te gaan met het wissen in het kaarsjestopic.

Het is gewoon voor niemand okee zo, ook voor die twee mods die er nog wel zijn niet. Wat een slecht beleid van degene die over het al dan niet aanstellen van (hulp)mods gaat waardoor er nu twee koppen van Jut overblijven zonder enige achtervang.
S-Groot schreef:
12-11-2025 22:48
Ik vind het zo respectloos om in dat topic te gaan wissen. Ik snap het wel, het is inconsequent en/of zwalken als je het niet doet, maar wat een slechte beslissing om gisteren te wissen, erbij te blijven en dit eruit te laten voortvloeien. En dan vermoedelijk ook nog halverwege het wissen iets anders te gaan doen en pas een paar uur of een dag later weer door te gaan met het wissen in het kaarsjestopic.

Het is gewoon voor niemand okee zo, ook voor die twee mods die er nog wel zijn niet. Wat een slecht beleid van degene die over het al dan niet aanstellen van (hulp)mods gaat waardoor er nu twee koppen van Jut overblijven zonder enige achtervang.
Enorm mee eens.

Beschamend en respectloos is het resultaat.
Wat verdrietig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
S-Groot, vollédig mee eens.

En selectief de gum door topics halen noemt men tegenwoordig gewoon 'een beetje raar', terwijl het zoals jij al zegt ronduit respectloos is.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
ModeratorViva schreef:
12-11-2025 22:46
Als wij mee waren gegaan in een fittie, had Solomio een ban gekregen. Wij geloven ook zeker dat de posting met de beste bedoelingen is gepost. De reden waarom we hem hebben verwijderd, staat in mijn vorige reactie. Wat betreft het wissen in het andere topic: het zou een beetje raar zijn als we het in het ene topic verwijderen en het in het andere topic zouden laten staan.
:woa:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ModeratorViva schreef:
12-11-2025 22:29
Ik kan er morgen pas naar kijken, omdat ik mijn laptop nu niet bij me heb. Je krijgt antwoord van me.
Al dat rare wissen kun je wel gewoon op je mobiel even tussendoor doen, maar een mailtje beantwoorden niet?
Geen wonder dat de moderatie zo'n puinhoop is. Tussen de verhuizingen door doet soms iemand even wat op een mobiel. Komt echt héél professioneel over...
Ik lees hier al heel lang mee maar nu moet ik toch echt even reageren omdat jullie de plank zó ontzettend misslaan.

Ik heb 'Zij die niet genoemd mag worden' al die jaren met zoveel plezier gelezen en nu wordt ze gewoon door jullie uitgewist, bah.

Ik vind hier wel wat van, niet oké :nope:
What have we done....
Echt ongelofelijk dat iemands overlijden, vooral door de mods, tot zo'n fittie leidt. Wat enorm beschamend, schandalig en idioot. Ik hoop dat de forummer over wie dit gaat zo anoniem postte dat ook haar naasten niet weten dat ze hier rondhing. Je zal het maar lezen.

Echt, hoé dan?
We're just two lost souls

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven