Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 3 juli 2020 om 23:38
Dat zou heel mooi zijn.ModeratorViva schreef: ↑03-07-2020 22:56Ik bedoelde met veel berichten teruglezen dat als een discussie oplaait je dan zo een aantal pagina's achterloopt en dus flink wat bij moet lezen voordat je actie onderneemt. Of in ieder geval vind ik dat ik eerst alles moet lezen voor ik een oordeel vel en eventueel ingrijp, tenzij direct actie vereist is natuurlijk.
En we zijn ook aan het kijken of een vaste moderator of twee voor actueel tot de mogelijkheden behoort.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

vrijdag 3 juli 2020 om 23:41
24/7 inzet. Doe normaal.Ellerlilalinne schreef: ↑03-07-2020 23:34Als je als forum echt een positieve bijdrage wil leveren vraagt dat 24/7 inzet, je moet er (helaas) bovenop zitten, om een open debat te facilliteren, waarbij mensen echt naar elkaar luisteren. 'Trollen' krijgen dan geen ruimte om helemaal los te gaan. Overduidelijke racisme pak je aan, maar anderzijds het monddood maken van mensen kan je ook niet toestaan. Daarnaast kan je denk ik ook echt niet toestaan dat er op de persoon gespeeld wordt. Dat gaat allemaal ten koste van de discussie. "Huil niet zo, zuig niet zo, gek wijf, gekkie, etc. dat is enkel bedoeld om een ander te diskwalificeren. Als je dat soort aanvallen toestaat maak je een vruchtbare discussie onmogelijk.

zaterdag 4 juli 2020 om 00:05
Dit is hoe ik het gisteravond/nacht/vanmorgen heb ervaren in het BLM topic:
Gebruna (ik weet eigenlijk niet of ik namen mag noemen?) dreef de discussie richting victim blaming en FV reageerde daar, in mijn ogen, expres overdreven op (haar moeder en standbeeld). Net als dat ik er niet serieus, over de top, op reageerde (nul verbeterpunten). Hadden we er serieus op gereageerd, dan had Gebruna weer stokken om (de slachtoffers van racisme) mee te slaan. Die stokken vond ze toch, volhardend en geniepig. Zo probeerde ze FV en ook mij in het nauw te drijven met verdraaiingen van onze eigen woorden en suggereerde ze dingen die bij mij bijna het stoom uit m'n oren deed blazen. Ik heb het topic dichtgedaan en ondertussen vielen meerdere mensen over FVs post over haar moeder en werd het groter gemaakt dan het was. FV werd weer eens massaal aangevallen waarop die uitspraak van 'witte wijven' kwam. Ik vond dat ze zich nog mild uitdrukte in haar posts. Oké, het is niet netjes, maar echt wel heel begrijpelijk. Zoals feow het twee pagina's terug hier beschrijft.
Dit onderwerp doet mij al veel en dan staat het niet eens pontificaal centraal in mijn leven. Hoeveel doet het je dan als het zo'n groot onderdeel is van je leven, dat het topic eigenlijk over jou gaat?
Ik hoop dat de mods tot een juist besluit kunnen komen.
Gebruna (ik weet eigenlijk niet of ik namen mag noemen?) dreef de discussie richting victim blaming en FV reageerde daar, in mijn ogen, expres overdreven op (haar moeder en standbeeld). Net als dat ik er niet serieus, over de top, op reageerde (nul verbeterpunten). Hadden we er serieus op gereageerd, dan had Gebruna weer stokken om (de slachtoffers van racisme) mee te slaan. Die stokken vond ze toch, volhardend en geniepig. Zo probeerde ze FV en ook mij in het nauw te drijven met verdraaiingen van onze eigen woorden en suggereerde ze dingen die bij mij bijna het stoom uit m'n oren deed blazen. Ik heb het topic dichtgedaan en ondertussen vielen meerdere mensen over FVs post over haar moeder en werd het groter gemaakt dan het was. FV werd weer eens massaal aangevallen waarop die uitspraak van 'witte wijven' kwam. Ik vond dat ze zich nog mild uitdrukte in haar posts. Oké, het is niet netjes, maar echt wel heel begrijpelijk. Zoals feow het twee pagina's terug hier beschrijft.
Dit onderwerp doet mij al veel en dan staat het niet eens pontificaal centraal in mijn leven. Hoeveel doet het je dan als het zo'n groot onderdeel is van je leven, dat het topic eigenlijk over jou gaat?
zaterdag 4 juli 2020 om 00:13
Rosabella1 schreef: ↑03-07-2020 17:57Laat ik het zo zeggen ik kreeg vorige week voor minder een ban wegens zogenaamd provoceren en schelden.
Lollig eigenlijk wel want de staffer heeft het zuigen en provoceren zo ongeveer uitgevonden.![]()
Klopt, ik zag je gewiste bericht nog in een quote staan. (of die quote er nog staat weet ik niet, want ik lees al een tijdje niet meer op dat onderwerp) Dat jij daar een ban voor kreeg terwijl de 'gewoongebleven' staffer zo ........ en grof er steeds weer mee weg komt is absurd.
Mijn laatste ban kreeg ik op datzelfde topic wegens een 'eenzijdige privévete'. Ik wist niet eens dat ik een privévete had, ik ken hier niemand privé, en een vraag (maar was dat in...?) stellen aan iemand die me onder negeer heeft, vind ik geen reden voor een ban. Tenslotte heeft die staffer zelf met tig forummers een vete.
ps en nu ik op dit topic lees over die onenigheid en de bagger op BLM-topic ben ik blij dat ik er een héél deel (bijna twee delen) niet meer aanwezig ben geweest.
Ik word er misselijk van. (

missie_m wijzigde dit bericht op 04-07-2020 14:24
Reden: ps toegevoegd
Reden: ps toegevoegd
13.32% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 4 juli 2020 om 07:09
Het is in elk geval al winst, dat we er hier over kunnen praten en de diverse visies kunnen verwoorden. Ik sta in elk geval volledig achter jouw visie, zo is het ook in mijn optiek gegaan.wittereiger schreef: ↑04-07-2020 00:05Dit is hoe ik het gisteravond/nacht/vanmorgen heb ervaren in het BLM topic:

zaterdag 4 juli 2020 om 07:11
Nou dat is heel mooi dan.ModeratorViva schreef: ↑03-07-2020 21:24Wij vinden een discussie zoals deze juist nuttig en zal geen reden zijn om een topic niet voort te zetten.
Kan je ook nog reageren op mijn vraag?
zaterdag 4 juli 2020 om 07:26
Het was natuurlijk niet alleen die post over haar zwarte moeder waar witte moeders niet aan kunnen tippen. Er was ook al een ‘hou lekker je bek’ geroepen. Ikzelf kreeg victimblaming naar m’n hoofd en dat ik het probleem aan het marginaliseren was en nog iets maar dat ben ik al vergeten.wittereiger schreef: ↑04-07-2020 00:05Dit is hoe ik het gisteravond/nacht/vanmorgen heb ervaren in het BLM topic:
Maar verklaar eens hoe het kan dat anderen die hetzelfde meemaken als FV wel normaal kunnen reageren zonder de rest tegen zich in het harnas te jagen? Daarbij denk ik dat FV prima weer wat ze doet. Dan moet je ook de consequenties dragen.
Ik laat de mensen die (bijna) racistische dingen posten hier even achterwege maar die zijn er natuurlijk ook.

zaterdag 4 juli 2020 om 08:24
FV gooit er continu generaliserende posts in waarin ze onophoudelijke provocerend 'de witten' schoffeert terwijl volgens mij vrijwel iedereen die keer op keer aangeeft niet graag witte genoemd te worden wel netjes over 'donkere mensen' spreekt. Zij zit inmiddels zover in mijn irritatie dat ik haar op negeer heb gezet zodat ik me beter kan beheersen niet iets te zeggen waar ik spijt van krijg.wittereiger schreef: ↑04-07-2020 00:05Dit is hoe ik het gisteravond/nacht/vanmorgen heb ervaren in het BLM topic:
zaterdag 4 juli 2020 om 09:08
Er is in dat topic heel veel gebeurd. Moraliserende vingertjes, racistische opmerkingen, zeggen dat er meer respectvol geluisterd moet worden maar dat respect zelf niet kunnen opbrengen voor anders denkenden, uitlokken van heftige reacties bij mensen over wie het topic eigenijk ging, onbegrip en miscommunicatie, wij - zij. Maar er zijn ook mooie dingen gebeurd, onderling begrip, goeie gesprekken, nieuwe informatie voor mensen, er zijn mensen geweest die oprecht toegaven zaken verkeerd begrepen te hebben,enzv.
Het is dus net het echte leven. Daarin teveel modereren haalt alle ruimte voor een diepgaand gesprek weg. Krijg je alleen een paar gelijkgestemden met elkaar in gesprek. Dat is prima hoor, maar dan is er dus geen discussie. En juist op actueel denk ik dat je wil dat er discussie kan zijn. Dus alleen modereren op de excessen denk ik.
Het is dus net het echte leven. Daarin teveel modereren haalt alle ruimte voor een diepgaand gesprek weg. Krijg je alleen een paar gelijkgestemden met elkaar in gesprek. Dat is prima hoor, maar dan is er dus geen discussie. En juist op actueel denk ik dat je wil dat er discussie kan zijn. Dus alleen modereren op de excessen denk ik.

zaterdag 4 juli 2020 om 09:31
Dat snap ik, daarom zeg ik, modereren op de excessen. En schelden vind ik nogal een exces.

zaterdag 4 juli 2020 om 09:40
Kijk, als je in het normale leven ook loopt te schelden dan kan ik me voorstellen dat je op een forum ook niet anders kan.
Maar denk dat er genoeg mensen zijn die zich buiten het forum een stuk normaler zullen gedragen.
En je kan niet verwachten dat een moderator een topic wat zo snel volgeschreven wordt de hele dag bij gaat zitten houden. Ook niet met 2. Dan hebben ze geen leuk leven meer hoor.
Maar denk dat er genoeg mensen zijn die zich buiten het forum een stuk normaler zullen gedragen.
En je kan niet verwachten dat een moderator een topic wat zo snel volgeschreven wordt de hele dag bij gaat zitten houden. Ook niet met 2. Dan hebben ze geen leuk leven meer hoor.

zaterdag 4 juli 2020 om 10:01
Ik denk dat je in een topic over racisme enige vormen van racistische uitlatingen kan verwachten. Volgens mij is dat inherent aan zo'n topic/discussie. Volgens mij moet je daar dan ook enige ruimte voor laten. Net zoals je je in het complottheoriën niet (te snel) moet gaan modereren op het verspreiden van complottheorieën.
Waar het in dit geval om gaat is het feit dat een aantal personen de nogal racistische uitlatingen van iemand gaan verdedigen omdat dat racisme van hun mattie komt en omdat ze vinden dat het logisch racisme is omdat ze 'aangevallen werd'. Terwijl ze dan van de andere kant een totalitair regime eisen als er ook maar sprake is van racisme uit het andere kamp. Want die racisme is natuurlijk niet logisch. Dat snapt iedereen.
Ik vind deze discussie meer gaan over polariseren dan racisme. Er zijn een paar personen die zo'n topic over personen laten gaan en de inhoudelijke discussie dood slaan. Het hele topic wordt 'op de man'. En in welk kamp je zit bepaalt vervolgens of je racisme meedogenloos bestraft moet worden of begrijpelijk en begripvol ontvangen moet worden.
Waar het in dit geval om gaat is het feit dat een aantal personen de nogal racistische uitlatingen van iemand gaan verdedigen omdat dat racisme van hun mattie komt en omdat ze vinden dat het logisch racisme is omdat ze 'aangevallen werd'. Terwijl ze dan van de andere kant een totalitair regime eisen als er ook maar sprake is van racisme uit het andere kamp. Want die racisme is natuurlijk niet logisch. Dat snapt iedereen.
Ik vind deze discussie meer gaan over polariseren dan racisme. Er zijn een paar personen die zo'n topic over personen laten gaan en de inhoudelijke discussie dood slaan. Het hele topic wordt 'op de man'. En in welk kamp je zit bepaalt vervolgens of je racisme meedogenloos bestraft moet worden of begrijpelijk en begripvol ontvangen moet worden.

zaterdag 4 juli 2020 om 10:09
bethweeter schreef: ↑04-07-2020 07:26Het was natuurlijk niet alleen die post over haar zwarte moeder waar witte moeders niet aan kunnen tippen. Er was ook al een ‘hou lekker je bek’ geroepen. Ikzelf kreeg victimblaming naar m’n hoofd en dat ik het probleem aan het marginaliseren was en nog iets maar dat ben ik al vergeten.
Maar verklaar eens hoe het kan dat anderen die hetzelfde meemaken als FV wel normaal kunnen reageren zonder de rest tegen zich in het harnas te jagen?
Omdat de opmerkingen van FV polariserend werken. En als je zegt dat je die opmerking te ver vindt gaan, hoor je automatisch is het racistische kamp. Ook al heb je al 10x daarvoor tegen de witte forummers gezegd dat ze opmerkingen plaatsen die niet ok zijn.
Daarbij denk ik dat FV prima weer wat ze doet. Dan moet je ook de consequenties dragen.
Dat vraag ik me af eerlijk gezegd. Het is een terugkerend patroon dat ze zo in haar emotie schiet dat ze dingen post die verkeerd vallen. Soms heeft ze het door en verwijdert ze het binnen een paar minuten, en soms blijft de emotie hoog zitten en heeft ze niet die zelfreflectie.
Ik vind dat topics als BLM zeker moeten kunnen op dit forum. Ja het is erg lastig modereren. Er is niet iemand die ineens iets zegt wat over de grens is. Een discussie loopt en verergert langzaam, je kunt er niet precies de vinger op leggen waar het mis gaat. Ik ben blij dat de mods hun best doen om de context mee te krijgen, ook al duurt het ingrijpen daardoor langer.
In het verleden werd gewoon de gestafte post aangepakt, nu gelukkig niet zonder dat er naar het geheel wordt gekeken.
Het eerste deel van het BLM-topic vond ik erg fijn. Ik heb me daar vanuit mijn witte bubbel dingen gerealiseerd, en ik was niet de enige. Maar inmiddels ben ik allang afgehaakt, omdat het topic polariseerde. Het werd steeds meer wij tegen zij, met als dieptepunt de discussie Gebruna-FV. Je ziet dat verbinders als bijv Kadanz of Betty_Slocombe dan ook stoppen met reageren.
Een paar dagen geen BLM-topic lijkt me een heel goed idee. Mocht het weer starten, dan hopelijk weer met een diverse groep forummers, zoals in deel 1, en met verbinding ipv polarisering.
zaterdag 4 juli 2020 om 10:15
Ik weet niet of ik in dit topic goed zit maar ik zie steeds de reclame/aankondiging voorbij komen voor de “prikkelende” verhalen op Viva. Daar staat de titel; “Snel verbergde ik mijn zuigzoenen”. Serieus? Verbergde? Dat is toch ongelooflijk fout? Sorry als ik ergens anders moet zijn...
Don't cry, buy a bag and move on.

zaterdag 4 juli 2020 om 10:17
je hebt pm!Rosabella1 schreef: ↑03-07-2020 18:35Klopt ook,maar soms is een ban gewoon terecht. Geen idee trouwens wat jij geschreven had.

zaterdag 4 juli 2020 om 10:21
In het normale leven stel je je ook niet zo kwetsbaar op in een grote variabele groep onbekenden en andersdenkenden.
Ik heb mooie gesprekken gezien waar mensen (waaronder grotendeels FV) zich heel kwetsbaar opstelden en anderen echt geraakt waren en anders zijn gaan denken. Dat zijn de gesprekken die nodig zijn voor verandering.
Als er dan vervolgens mensen zijn die compleet voorbij gaan aan die verhalen, die kwetsbaarheid, en doorgaan met 'discussiëren' op een vervelende manier en uitlokken en provoceren,
ja dan snap ik dat die muren direct weer worden opgetrokken en er frustratie of nijd uit het toetsenbord kan vliegen.
Zo gaat het al drie topics lang.
De meeste van ons kunnen het topic dichtdoen en dan is het geen onderdeel meer van het dagelijks leven, maar dat geldt niet voor degenen die bijna dagelijks worden geconfronteerd met racisme. Voor hen is het echt belangrijk dat we verder komen in bewustwording, begrip, verandering. Ik denk dat dat de reden is waarom bijvoorbeeld FV doorzet, zich kwetsbaar op blijft stellen en van zich afbijt of hard de vinger op de zere plek blijft leggen ipv het laat voor wat het is.
Vergis je niet, voor slachtoffers van racisme is dit een veel zwaardere weg dan voor mensen die er verder vanaf staan en het gewoon een 'discussie' is.
Ik heb mooie gesprekken gezien waar mensen (waaronder grotendeels FV) zich heel kwetsbaar opstelden en anderen echt geraakt waren en anders zijn gaan denken. Dat zijn de gesprekken die nodig zijn voor verandering.
Als er dan vervolgens mensen zijn die compleet voorbij gaan aan die verhalen, die kwetsbaarheid, en doorgaan met 'discussiëren' op een vervelende manier en uitlokken en provoceren,
ja dan snap ik dat die muren direct weer worden opgetrokken en er frustratie of nijd uit het toetsenbord kan vliegen.
Zo gaat het al drie topics lang.
De meeste van ons kunnen het topic dichtdoen en dan is het geen onderdeel meer van het dagelijks leven, maar dat geldt niet voor degenen die bijna dagelijks worden geconfronteerd met racisme. Voor hen is het echt belangrijk dat we verder komen in bewustwording, begrip, verandering. Ik denk dat dat de reden is waarom bijvoorbeeld FV doorzet, zich kwetsbaar op blijft stellen en van zich afbijt of hard de vinger op de zere plek blijft leggen ipv het laat voor wat het is.
Vergis je niet, voor slachtoffers van racisme is dit een veel zwaardere weg dan voor mensen die er verder vanaf staan en het gewoon een 'discussie' is.
anoniem_385505 wijzigde dit bericht op 04-07-2020 15:19
1.05% gewijzigd
zaterdag 4 juli 2020 om 10:26
In je middelste alinea, waarin je weer vergeet om ik denk en ik vind en volgens mij te schrijven, maar weer eens komt vertellen hoe het echt zit o.i.d. sla je de plank mis. Waardoor ik je conclusie ook niet kan delen.
Dat jij volgens mij in kampen denkt en denkt andere meningen over hoe je er tegenaan kijkt weg mag zetten als vriendjespolitiek zegt denk ik meer over jou dan over de discussie. Ik verwacht dat je, als je beter oplet zult zien en weten dat ook mensen die zéker geen mattie van FV zijn zien er op een bepaalde manier tegenaan kijken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 4 juli 2020 om 10:38
Ik vind het helemaal niet fijn dat FV 'doorzet'. Ze is samen met Gerbruna de grote polarisator van een inmiddels platgeslagen topic. En het hele topic gaat alleen nog maar over FV. Waarom moet haar racisme nou zo nodig verdedigd worden als logisch en begrijpelijk slachtoffer-racisme omdat ze wordt aangevallen? Alsof ze de aanval niet opzoekt? Dat het topic om zeep is ligt ook niet aan het racisme in de wereld maar aan een paar personen hier op het forum, die van het topic een pro/anti-FV topic maken, haarzelf incluis.

zaterdag 4 juli 2020 om 10:44
feow schreef: ↑04-07-2020 10:26In je middelste alinea, waarin je weer vergeet om ik denk en ik vind en volgens mij te schrijven, maar weer eens komt vertellen hoe het echt zit o.i.d. sla je de plank mis. Waardoor ik je conclusie ook niet kan delen.
Dat jij volgens mij in kampen denkt en denkt andere meningen over hoe je er tegenaan kijkt weg mag zetten als vriendjespolitiek zegt denk ik meer over jou dan over de discussie. Ik verwacht dat je, als je beter oplet zult zien en weten dat ook mensen die zéker geen mattie van FV zijn zien er op een bepaalde manier tegenaan kijken.
Ik denk juist niet in kampen; ik zie dat er van het topic 2 kampen worden gemaakt waarin je positie blijkbaar je mening over racisme bepaalt, los van wat je mening eigenlijk is. Dat is juist hetgene wat me er aan stoort.
Je kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat die uitlatingen niet ontzettend racistisch waren. En net zoals jij nog een paar dagen geleden opperde dat elke vorm van racisme streng bestraft moest worden, ben je nu aan het verdedigen dat het nu ineens begrijpelijk racisme is. Ik denk dat die polarisering juist ook daarom versterkt wordt omdat het aan de persoon opgehangen wordt.
zaterdag 4 juli 2020 om 10:52
Maar FV is niet de enige die dagelijks met racisme te maken heeft maar wel de enige die met enige regelmaat compleet uit de bocht vliegt. Er schreven veel meer mensen mee die met racisme te maken hebben en die discussieerden op een normale manier.wittereiger schreef: ↑04-07-2020 10:21De meeste van ons kunnen het topic dichtdoen en dan is het geen onderdeel meer van het dagelijks leven, maar dat geldt niet voor degenen die bijna dagelijks worden geconfronteerd met racisme. Voor hen is het echt belangrijk dat we verder komen in bewustwording, begrip, verandering. Ik denk dat dat de reden is waarom bijvoorbeeld FV doorzet, zich kwetsbaar op blijft stellen en van zich afbijt of hard de vinger op de zere plek blijft leggen ipv het laat voor wat het is.
zaterdag 4 juli 2020 om 10:56
Aan de mods: Denken jullie nog na over een mogelijkheid om inactieve topics na een bepaalde tijd te sluiten? Een voorbeeld: Nu is op Actueel het topic ‘de schandalenmachine van GroenLinks’ weer eens naar boven gehaald met een post over een interview waarin Jesse Klaver het over zijn Marokkaanse afkomst heeft. Totaal irrelevante post in dat topic dus

zaterdag 4 juli 2020 om 10:57
Ik deel dit sentiment volledig. Het topic barst van de de uiterst polariserende opmerkingen, daar wordt met veel geduld en beheersing omheen geschreven, maar één opmerking terug en het forum is te klein.wittereiger schreef: ↑04-07-2020 00:05Dit is hoe ik het gisteravond/nacht/vanmorgen heb ervaren in het BLM topic:
In het topic krijg je dag in dag uit een lading bagger te verwerken wanneer je een bepaald standpunt uitdraagt. Ik ga er geen labels op plakken, je kunt het zelf nalezen. Als je voor de 10de keer een zak stront over je heen krijgt, dan kan het gebeuren dat je even op het scherpst van de snede van je afbijt. Ik denk dat dat een accurate omschrijving is van de situatie aan het eind van dat topic.
Ondanks de bagger blijf ik reageren omdat er ook hele mooie dingen uit de discussie voortvloeien en omdat het nou eenmaal een van de belangrijkste maatschappelijke discussies is van het moment. Die discussie moet worden gevoerd.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 04-07-2020 11:00
4.07% gewijzigd