Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 10 juli 2020 om 15:57
Precies. FB heeft niets met hier te maken.Lady*Voldemort schreef: ↑10-07-2020 15:56Nou nee.
Ik heb het eigenlijk bijna nooit over het viva forum met de mensen van hier die ik op FB heb. In achterkamertjes is dat wel anders.
Geen bijzonderheden
vrijdag 10 juli 2020 om 15:58
Ik heb jou niet op Facebook maar toch ken ik jou op Facebook ivm gemeenschappelijke matties. Denk dat jij ook wel weet wie ik ben.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 15:52Ik zeg niet dat dat moet hè.![]()
Maar als je elkaar IRL ontmoet, gebeurt dat soms.
Geen bijzonderheden
vrijdag 10 juli 2020 om 15:59
Eh ja? Waarom een quote van mij erbij?-Shifty- schreef: ↑10-07-2020 15:34Het doel van het topic is een platform om forum-aspecten te bespreken zonder direct topic-inhoudelijk te hoeven zijn, zodat daarmee andere topics niet worden belast. Dat heeft dan dus een specifieke forumverbeterende functie.
In napraat zijn verder alle forumregels gewoon van toepassing, behalve enkele specifieke dingen die in gewone topics ongewenst zijn omdat ze de inhoudelijke discussie belasten.
En daarnaast wordt napraat gebruikt als kletstopic wat in feite dezelfde forumverbeterende functie dient; namelijk deze behoefte kanaliseren buiten de 'normale' topics. Dat napraat daar niet specifiek voor is opgezet is maakt dat nog niet ongewenst; het is een gewenst bij-effect.
Het zou dan heel strikt formeel misschien toegevoegd mogen worden aan de napraatregels dat je offtopic mag zijn, maar ik snap dat zo ook wel.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 10 juli 2020 om 15:59

vrijdag 10 juli 2020 om 16:00
Als warme deken dat iedereen welkom is om mee te praten.

vrijdag 10 juli 2020 om 16:01
Dat komt door Solo
Geen bijzonderheden
vrijdag 10 juli 2020 om 16:02
vrijdag 10 juli 2020 om 16:04
vrijdag 10 juli 2020 om 16:04
doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 16:03Ja, ik denk dat ik door zo'n post in het verleden doorhad dat jij het was.![]()
Voeg me maar toe.
Geen bijzonderheden
vrijdag 10 juli 2020 om 16:05
vrijdag 10 juli 2020 om 16:31
-Shifty- schreef: ↑10-07-2020 15:53Van één persoon in de door jou aangehaalde kwestie.
Ik post in napraat maar ik ben niet napraat. Maar toch koppel jij uitlatingen van iemand anders aan mij door van napraters een clubje napraat-hooligans te maken die in georganiseerd verband met één-voor-allen-leuzen schijnbaar een tegenstander hebben (de rest van het forum?)?
Stop daar eens mee?
Het was gericht op de inhoud van jouw post.
En ik stop ermee. Het is nutteloos en ik heb er geen zin meer in.
vrijdag 10 juli 2020 om 16:44
Ik wil wel een experiment aan gaan: We openen een napraat 2.0 waarin alleen maar nagepraat mag worden over wat er op het forum gebeurd en in het huidige topic mag alles wat daar buiten valt. Dat gaan we dan 2 weken doen en kijken daarna wat het resultaat is.
Wat degenen die zich nu niet in het Napraattopic durven of willen vertonen zich wel moeten realiseren dat in het nieuwe topic iedereen mag schrijven, dus ook degenen die nu in het Napraattopic zitten.
Deal?
Wat degenen die zich nu niet in het Napraattopic durven of willen vertonen zich wel moeten realiseren dat in het nieuwe topic iedereen mag schrijven, dus ook degenen die nu in het Napraattopic zitten.
Deal?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 10 juli 2020 om 16:46
Hier log ik nog even voor in. Heel sportief, Mods!ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 16:44Ik wil wel een experiment aan gaan: We openen een napraat 2.0 waarin alleen maar nagepraat mag worden over wat er op het forum gebeurd en in het huidige topic mag alles wat daar buiten valt. Dat gaan we dan 2 weken doen en kijken daarna wat het resultaat is.
Deal?

vrijdag 10 juli 2020 om 16:48
Ah, een droge napraat! Ik vind het een kei van een ideeModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 16:44Ik wil wel een experiment aan gaan: We openen een napraat 2.0 waarin alleen maar nagepraat mag worden over wat er op het forum gebeurd en in het huidige topic mag alles wat daar buiten valt. Dat gaan we dan 2 weken doen en kijken daarna wat het resultaat is.
Deal?

anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 16:49
4.90% gewijzigd
vrijdag 10 juli 2020 om 16:49
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 10 juli 2020 om 16:50
Dus dan verandert er niets aan de oude napraat.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 16:44Ik wil wel een experiment aan gaan: We openen een napraat 2.0 waarin alleen maar nagepraat mag worden over wat er op het forum gebeurd en in het huidige topic mag alles wat daar buiten valt. Dat gaan we dan 2 weken doen en kijken daarna wat het resultaat is.
Deal?
Geen bijzonderheden
vrijdag 10 juli 2020 om 16:50

vrijdag 10 juli 2020 om 16:56
Ik vind het wel interessant en het proberen waard.
Napraat zal denk ik niet veranderen, en volgens mij mag iedereen ook gewoon daar nog praten over topics?
Dus begrijp eigenlijk de tegenstand niet.
Er wordt vandaag ook een gezelligheidspraat topic gemaakt, terwijl er al een is.
Iedereen staat vrij om in het ene wat te posten of de andere.
Een napraat 2 dat wat meer gericht is op discussies in andere topics, besluitvorming, meldingen en dergelijke lijkt mij niks op tegen.
Je ziet het al dat er nu veel napraat in de mods topic is en niet in een napraat topic. Misschien dat het een uitkomst bied. Zo niet ook geen man overboord.
Napraat zal denk ik niet veranderen, en volgens mij mag iedereen ook gewoon daar nog praten over topics?
Dus begrijp eigenlijk de tegenstand niet.
Er wordt vandaag ook een gezelligheidspraat topic gemaakt, terwijl er al een is.
Iedereen staat vrij om in het ene wat te posten of de andere.
Een napraat 2 dat wat meer gericht is op discussies in andere topics, besluitvorming, meldingen en dergelijke lijkt mij niks op tegen.
Je ziet het al dat er nu veel napraat in de mods topic is en niet in een napraat topic. Misschien dat het een uitkomst bied. Zo niet ook geen man overboord.
vrijdag 10 juli 2020 om 16:57
Waarom sluiten jullie Napraat niet gewoon? Dat heeft nog nooit het doel waar het voor gecreëerd is gediend en zorgt nu ook weer in alle modtopics voor shit.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 16:44Ik wil wel een experiment aan gaan: We openen een napraat 2.0 waarin alleen maar nagepraat mag worden over wat er op het forum gebeurd en in het huidige topic mag alles wat daar buiten valt. Dat gaan we dan 2 weken doen en kijken daarna wat het resultaat is.
Deal?
Doop dat Napraattopic om tot "fossielenkletsclub 28937" en laat de vaste leden daar gewoon doorkletsen en roddelen, maar dan wel volgens de regels.
Napraten gewoon niet meer toestaan, als mensen beef met elkaar hebben vechten ze het maar in het betreffende topic uit of via PM.
Veel overzichtelijker, dat napraattopic is inmiddels net zo'n gedrocht als het oude bansysteem of de oude huisregels. Aangezien dat ook allemaal op de schop gaat kan het napraattopic ook verdwijnen, want dat is alleen maar ontstaan omdat je nergens over beleid mocht praten.
Am Yisrael Chai!