Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 5 augustus 2020 om 20:10
Argentovivo schreef: ↑05-08-2020 20:02Omdat ze vaak al zijn afgehaakt. Omdat er geen regel is die verbiedt dat er elders alsnog gehoond, gespot en 'grappig' over ze (na)gepraat wordt.
Omdat sommigen niet zo uitgesproken zijn en in de napraat 2.0 ook types rondlopen die vaak meedoen aan het gedrag.
Er is vorige week al verzocht aan die forummers om de mods te PBen.
Wat heeft jouw verhaal nu nog toe te voegen?

woensdag 5 augustus 2020 om 20:11
Wie worden er dan allemaal gehoond, bespot en begrappigd?Argentovivo schreef: ↑05-08-2020 20:02Omdat ze vaak al zijn afgehaakt. Omdat er geen regel is die verbiedt dat er elders alsnog gehoond, gespot en 'grappig' over ze (na)gepraat wordt.
Omdat sommigen niet zo uitgesproken zijn en in de napraat 2.0 ook types rondlopen die vaak meedoen aan het gedrag.

woensdag 5 augustus 2020 om 20:12
Nee joh tuurlijk niet, die zijn doodsbangLuci_Morgenster schreef: ↑05-08-2020 20:07En zijn al die velen en velen mensen nu wel al aan het PB-en/mailen naar de mods?

woensdag 5 augustus 2020 om 20:12
Beste Argentovivo,
We blijven zo in een cirkeltje doorgaan en daar ga je niks mee bereiken. Je hebt je punt luid en duidelijk overgebracht, en deze blijven herhalen en herhalen is wat ons betreft nutteloos. We houden het in de gaten en het kan zijn dat onze mening een andere is dan die van jou. En we zullen ook niet op alles ingrijpen waarop jij actie vereist. Soms moet je tot de conclusie komen en accepteren dat een ander er een andere mening op na houdt. Daarbij heb je blijkbaar een flink aantal topic waarschuwingen gemist. En is het handig om alle informatie te hebben voor je boude uitspraken doet.
We willen daarom ook vriendelijk vragen op te houden met andere forummers als voorbeeld te gebruiken en om niet een hele groep forummers op een nare manier weg te zetten. Ook om niet langer te prediken, als je je aan een ander ergert kun je deze aanspreken of onder de negeer zetten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
We blijven zo in een cirkeltje doorgaan en daar ga je niks mee bereiken. Je hebt je punt luid en duidelijk overgebracht, en deze blijven herhalen en herhalen is wat ons betreft nutteloos. We houden het in de gaten en het kan zijn dat onze mening een andere is dan die van jou. En we zullen ook niet op alles ingrijpen waarop jij actie vereist. Soms moet je tot de conclusie komen en accepteren dat een ander er een andere mening op na houdt. Daarbij heb je blijkbaar een flink aantal topic waarschuwingen gemist. En is het handig om alle informatie te hebben voor je boude uitspraken doet.
We willen daarom ook vriendelijk vragen op te houden met andere forummers als voorbeeld te gebruiken en om niet een hele groep forummers op een nare manier weg te zetten. Ook om niet langer te prediken, als je je aan een ander ergert kun je deze aanspreken of onder de negeer zetten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

woensdag 5 augustus 2020 om 20:15
Niets. Ik heb alleen geantwoord op dat voorstel van de mods. Ook hier geef ik gewoon antwoord op een vraag. Dus ik snap niet waar deze nutteloze, onaardige opmerking vandaan komt. Als je mij vervelend vindt is dat prima, maar zeg dan wel iets dat ergens op slaat. Ik ga er hier niet verder op in, want dit is het verkeerde topic daarvoor. Als je er verder over wilt praten vind ik dat prima, maar laten we dan naar de napraat verhuizen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

woensdag 5 augustus 2020 om 20:18
Argentovivo schreef: ↑05-08-2020 20:15Niets. Ik heb alleen geantwoord op dat voorstel van de mods. Ook hier geef ik gewoon antwoord op een vraag. Dus ik snap niet waar deze nutteloze, onaardige opmerking vandaan komt. Als je mij vervelend vindt is dat prima, maar zeg dan wel iets dat ergens op slaat. Ik ga er hier niet verder op in, want dit is het verkeerde topic daarvoor. Als je er verder over wilt praten vind ik dat prima, maar laten we dan naar de napraat verhuizen.
Nee hoor. Je hebt je antwoord inmiddels lijkt me.

woensdag 5 augustus 2020 om 20:55
Argentovivo schreef: ↑05-08-2020 20:02Omdat ze vaak al zijn afgehaakt. Omdat er geen regel is die verbiedt dat er elders alsnog gehoond, gespot en 'grappig' over ze (na)gepraat wordt.
Slaat als een tang op een varken. Als je niet uitgesproken bent wordt je ook niet in napraat besproken. En als je wel uitgesproken bent moet je niet zo lopen janken als je wel besproken wordt. Juist die uitgesproken types haken niet af maar geven weerwoord of gaan lopen janken.
Bovendien ben je inconsequent en selectief. Je loopt mij ongevraagd te pb-en over je kruistocht om een forummer weg te krijgen en hier ga je lopen janken dat forummers weggepest worden?

woensdag 5 augustus 2020 om 20:57
Wie?-Shifty- schreef: ↑05-08-2020 20:55Slaat als een tang op een varken. Als je niet uitgesproken bent wordt je ook niet in napraat besproken. En als je wel uitgesproken bent moet je niet zo lopen janken als je wel besproken wordt. Juist die uitgesproken types haken niet af maar geven weerwoord of gaan lopen janken.
Bovendien ben je inconsequent en selectief. Je loopt mij ongevraagd te pb-en over je kruistocht om een forummer weg te krijgen en hier ga je lopen janken dat forummers weggepest worden?

woensdag 5 augustus 2020 om 20:59
Wie moest er weg?-Shifty- schreef: ↑05-08-2020 20:55Slaat als een tang op een varken. Als je niet uitgesproken bent wordt je ook niet in napraat besproken. En als je wel uitgesproken bent moet je niet zo lopen janken als je wel besproken wordt. Juist die uitgesproken types haken niet af maar geven weerwoord of gaan lopen janken.
woensdag 5 augustus 2020 om 21:06
-Shifty- schreef: ↑05-08-2020 20:55Slaat als een tang op een varken. Als je niet uitgesproken bent wordt je ook niet in napraat besproken. En als je wel uitgesproken bent moet je niet zo lopen janken als je wel besproken wordt. Juist die uitgesproken types haken niet af maar geven weerwoord of gaan lopen janken.
Nee, echt? Wat een naaistreek. Val jij even vies door de mand zeg, gatverdamme.

woensdag 5 augustus 2020 om 21:28
Is dit wat je bedoelde toen je zei alles draait alleen om mij mij? ;p
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
woensdag 5 augustus 2020 om 21:46
Ik vind het niet netjes om dingen uit een pb online te zetten. Prima om het niet eens te zijn met elkaar, je ergernis uitspreken ook, maar hou privé gewoon privé.-Shifty- schreef: ↑05-08-2020 20:55Slaat als een tang op een varken. Als je niet uitgesproken bent wordt je ook niet in napraat besproken. En als je wel uitgesproken bent moet je niet zo lopen janken als je wel besproken wordt. Juist die uitgesproken types haken niet af maar geven weerwoord of gaan lopen janken.
[...]
Wanneer er dingen gezegd worden via pb die niet door de beugel kunnen, kun je dit bij ons melden.
Dit geldt overigens ook voor Argentovivo na het lezen van Napraat.

woensdag 5 augustus 2020 om 21:58
ModeratorViva schreef: ↑05-08-2020 21:46Ik vind het niet netjes om dingen uit een pb online te zetten. Prima om het niet eens te zijn met elkaar, je ergernis uitspreken ook, maar hou privé gewoon privé.
Wanneer er dingen gezegd worden via pb die niet door de beugel kunnen, kun je dit bij ons melden.
Dit geldt overigens ook voor Argentovivo na het lezen van Napraat.
Je zoekt het maar een keer uit.
woensdag 5 augustus 2020 om 22:01
Zoals overal op het forum dus.Argentovivo schreef: ↑05-08-2020 20:02Omdat ze vaak al zijn afgehaakt. Omdat er geen regel is die verbiedt dat er elders alsnog gehoond, gespot en 'grappig' over ze (na)gepraat wordt.
Life is short. Eat dessert first.