Vraag het de mods, deel 3.

27-08-2020 21:22 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En zo hebben we inmiddels alweer twee delen vol gekletst (met vragen).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2 ;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zazamaenade schreef:
29-08-2020 18:45
Dank voor je reactie. Een helder antwoord vind ik het niet. Wanneer gaat het 'zwaar over grenzen'? Wat kenmerkt die grenzen?
De video van Lange Frans en Ossebaard waarin ze onder andere vrijelijk fantaseren over het doodschieten van Mark Rutte staat nog gewoon in een topic. En ja, dit zijn aanhangers, of volgelingen van de Q-beweging.

Wat vind jij dat de mods als grens moeten aanhouden? Ik vind het niet gek als mods in principe terughoudend zijn om in te grijpen in discussies en dat ze dus aangeven dat ze bijzonderheden in hun context moeten beoordelen. Je kan niet vooraf een harde grens stellen toch? Je kan niet een discussie over iets gaan verbieden. Je kan niet linkjes over iets gaan verbieden. Je kan niet video's van iemand gaan verbieden. Dus vooraf aangeven wanneer iets te ver gaat lijkt mij lastig. Per geval specifiek ingrijpen lijkt mij dan de enige oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
29-08-2020 18:45
Dank voor je reactie. Een helder antwoord vind ik het niet. Wanneer gaat het 'zwaar over grenzen'? Wat kenmerkt die grenzen?
De video van Lange Frans en Ossebaard waarin ze onder andere vrijelijk fantaseren over het doodschieten van Mark Rutte staat nog gewoon in een topic. En ja, dit zijn aanhangers, of volgelingen van de Q-beweging.
Helderder kan ik het ook niet voor je maken. Dat zal per geval worden bekeken, dus als je iets tegenkomt wat in jouw ogen niet kan, staf het dan. Dan zullen wij bekijken of het toelaatbaar is of niet.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
29-08-2020 19:43
Wat vind jij dat de mods als grens moeten aanhouden? Ik vind het niet gek als mods in principe terughoudend zijn om in te grijpen in discussies en dat ze dus aangeven dat ze bijzonderheden in hun context moeten beoordelen. Je kan niet vooraf een harde grens stellen toch? Je kan niet een discussie over iets gaan verbieden. Je kan niet linkjes over iets gaan verbieden. Je kan niet video's van iemand gaan verbieden. Dus vooraf aangeven wanneer iets te ver gaat lijkt mij lastig. Per geval specifiek ingrijpen lijkt mij dan de enige oplossing.

Oproepen tot geweld, dat lijkt me een heldere grens.
Mensen gniffelen over 'gekkies' Lange Frans en Ossebaard maar wat ze daar deden was het bespreken van het doden van politici om een machtswissel te bewerkstelligen. Daarnaast kwam Ossebaard nog met horrorfantasieverhalen over satanische pedonetwerken.
Ik snap dus echt niet dat dit binnen de grenzen valt.

Vorige week is een Tweede Kamerlid op straat lastig gevallen, en iemand riep "Ik ga je doodslaan". Pieter Omtzigt raakte duidelijk geïntimideerd, dat was te zien op de beelden ervan.
Zo'n video als van Lange Frans werkt naar mijn mening drempelverlagend en normaliserend als het gaat om gebruik van geweld tegen politici en andere publieke figuren.
nounou
Ik ben het met je eens dat dit een zeer negatieve ontwikkeling is en dat dit soort gedrag erg kwalijk is. Maar het er over hebben maakt het voor mij wel duidelijker wat ik er van vind en hoe ver ik het vind gaan. Ik zou niet direct door een ander ´beschermd´willen worden hiertegen en niet weten wat er in de wereld gebeurt. En als het via andere media normaal toegankelijk is zou ik niet pleiten voor een veel rigoureuzer ingrijpen hier. Ik ben het dan liever hartgrondig met je eens dat het bagger is :biggrin:
herfstappeltaart schreef:
29-08-2020 14:55
Ja het indextopic.
Ik zocht daarin omdat ik weet dat er een heel topic over het bereiden van stoofvlees is geweest. Dat wilde ik nog even nalezen vandaar.

Ik heb inmiddels ontdekt dat ik via het loepje rechtsboven aan de pagina een zoekterm kan invoeren. Daarmee kun je ook aardig wat topics terugvinden.
Alle reacties Link kopieren
Mag reclame maken in het onderschrift?
Dus als je in het minnaarstopic een kritische noot plaatst over een vrouw die vreemdgaat met een man wiens vrouw suïcidaal is krijg je een ban voor provoceren? En vorige week kreeg ik al een waarschuwing voor quoten en off topic in datzelfde topic. Wat is er precies off topic in het minnaarstopic? Kan je dat even uitleggen? Mag je alleen jubelen over je geheime seksdates? Mag je er geen mening over hebben? Waarom krijgen de vreemdgangers een voorkeursbehandeling Moderator? Is dit iets persoonlijks of gelden voor dit topic andere huisregels? Waarom staan deze dan niet in de huisregels vermeld? Heb je het hele topic gelezen of wordt er gewoon weer eens blind gereageerd op stafjes? Ik vraag het maar even hier want op mijn mail wordt niet gereageerd.
Volgens mij zit jij alleen in dat topic om te provoceren? Net zoals iemand die in een zwangerschapstopic komt 'bijdragen' een hekel te hebben aan kinderen? En volgens mij kom je dat hier je ongenoegen ook alleen maar ventileren omdat je niet gehinderd wil worden in dat provoceren? En een tevens om hier ook een beetje te provoceren?

Het posten in dat topic en je beklag hier is volgens mij echt niet bedoeld om 'een kritische noot' te plaatsen en vervolgens oprecht verongelijkt te zijn dat dit niet gewaardeerd wordt?
-Shifty- schreef:
30-08-2020 14:13
Volgens mij zit jij alleen in dat topic om te provoceren? Net zoals iemand die in een zwangerschapstopic komt 'bijdragen' een hekel te hebben aan kinderen? En volgens mij kom je dat hier je ongenoegen ook alleen maar ventileren omdat je niet gehinderd wil worden in dat provoceren? En een tevens om hier ook een beetje te provoceren?

Het posten in dat topic en je beklag hier is volgens mij echt niet bedoeld om 'een kritische noot' te plaatsen en vervolgens oprecht verongelijkt te zijn dat dit niet gewaardeerd wordt?
waar baseer je dat op?
-Shifty- schreef:
30-08-2020 14:13
Volgens mij zit jij alleen in dat topic om te provoceren? Net zoals iemand die in een zwangerschapstopic komt 'bijdragen' een hekel te hebben aan kinderen? En volgens mij kom je dat hier je ongenoegen ook alleen maar ventileren omdat je niet gehinderd wil worden in dat provoceren? En een tevens om hier ook een beetje te provoceren?

Het posten in dat topic en je beklag hier is volgens mij echt niet bedoeld om 'een kritische noot' te plaatsen en vervolgens oprecht verongelijkt te zijn dat dit niet gewaardeerd wordt?
en hoe noem je je eigen post in deze dan?
Alle reacties Link kopieren
Mods, ik lees alleen mee. Maar het aanjagen van een kritischer houding in dat topic kan ik alleen maar toejuichen.
En het maakt ook dat niet meer velen in een rondje staan te klappen of stilvallen bij het beschadigen van mensen.
Dat is niet tegen seks, of tegen minnaars. Dat is tegen bedrog en beschadigen van anderen. Ik juich het toe dat iemand de moeite neemt om juist daar te blijven benoemen dat dat niet normaal is. Er wordt niet gereageerd op een open relatie of tegen swingen, maar tegen bedriegen en daarvoor een veilig hoekje gevonden denken te hebben. Jammer joh, op een openbaar forum kun je aangesproken worden op je daden. En gelukkig maar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
30-08-2020 14:33
Mods, ik lees alleen mee. Maar het aanjagen van een kritischer houding in dat topic kan ik alleen maar toejuichen.
En het maakt ook dat niet meer velen in een rondje staan te klappen of stilvallen bij het beschadigen van mensen.
Dat is niet tegen seks, of tegen minnaars. Dat is tegen bedrog en beschadigen van anderen. Ik juich het toe dat iemand de moeite neemt om juist daar te blijven benoemen dat dat niet normaal is. Er wordt niet gereageerd op een open relatie of tegen swingen, maar tegen bedriegen en daarvoor een veilig hoekje gevonden denken te hebben. Jammer joh, op een openbaar forum kun je aangesproken worden op je daden. En gelukkig maar.
ja maar het mag niet van de mod. Degene die heeft gestaft heeft overigens als toegegeven dat het helemaal niet de bedoeling was dat er een ban op zou volgen. Ik geloof dat wel maar blijkbaar gelden er voor dat topic andere moderator protocollen.
S-Meds schreef:
30-08-2020 14:21
waar baseer je dat op?
Op waarneming in dat topic en hoe je er mee om gaat in andere topics. Het lijkt niet alsof je interesse hebt in meepraten maar alleen in veroordelen. In dat topic zoek je dat dan heel bewust op. Wat mij betreft vergelijkbaar met in een zwangerschaptopic te gaan verkondigen dat je een hekel hebt aan kinderen en dat de wereld toch al overbevolkt is. Met als doel te ageren tegen het onderwerp van het topic en de mensen die daar in mee schrijven. En vooral als je dat maar blijft doen dan lijkt mij dat niet een vorm van meepraten maar van ventileren en provoceren.
S-Meds schreef:
30-08-2020 14:22
en hoe noem je je eigen post in deze dan?

Meepraten.
-Shifty- schreef:
30-08-2020 15:25
Op waarneming in dat topic en hoe je er mee om gaat in andere topics. Het lijkt niet alsof je interesse hebt in meepraten maar alleen in veroordelen. In dat topic zoek je dat dan heel bewust op. Wat mij betreft vergelijkbaar met in een zwangerschaptopic te gaan verkondigen dat je een hekel hebt aan kinderen en dat de wereld toch al overbevolkt is. Met als doel te ageren tegen het onderwerp van het topic en de mensen die daar in mee schrijven. En vooral als je dat maar blijft doen dan lijkt mij dat niet een vorm van meepraten maar van ventileren en provoceren.
slechte vergelijking, ik heb in dat topic uitgelegd waarom ik daar kwam schrijven. misschien moet je gewoon eens lezen in plaats van in het luchtledige te roepen. En kijk even naar de hoeveelheid van je eigen berichten hier voordat je een ander beticht van klagen.
-Shifty- schreef:
30-08-2020 15:25
Meepraten.
je eigen gram halen zal je bedoelen
-Shifty- schreef:
30-08-2020 15:25
Meepraten.
En dan begin je die discussie met "provoceren". :moon:
Ik wil de negatieve aspecten die daarin ongetwijfeld aan bod komen ook niet goed praten. Ik denk alleen dat het een vrij specifiek topic is waarin onder andere mensen die vreemd gaan hierover willen kunnen praten zonder direct een aanvallende houding van anderen. Ik denk niet dat ze niet snappen dat veel anderen dit niet veroordelen of zo. En ik denk ook niet dat men in dat topic een rondje loopt te applaudisseren als er weer eens een partner genaaid is.

Dus tsja, of er nou wel gejuicht moet worden als iemand daar open deuren loopt in te trappen dat iemand anders bedriegen niet correct is, ik weet 't niet hoor. Zou het helpen als je even in de OP zet dat iedereen die er er mee schrijft zich moet realiseren dat bedriegen fout is en er ernstig gefronst wordt naar degene die dat doen?
S-Meds schreef:
30-08-2020 15:27
je eigen gram halen zal je bedoelen

Waar baseer je dat op?
-Shifty- schreef:
30-08-2020 15:35
Ik wil de negatieve aspecten die daarin ongetwijfeld aan bod komen ook niet goed praten. Ik denk alleen dat het een vrij specifiek topic is waarin onder andere mensen die vreemd gaan hierover willen kunnen praten zonder direct een aanvallende houding van anderen. Ik denk niet dat ze niet snappen dat veel anderen dit niet veroordelen of zo. En ik denk ook niet dat men in dat topic een rondje loopt te applaudisseren als er weer eens een partner genaaid is.

Dus tsja, of er nou wel gejuicht moet worden als iemand daar open deuren loopt in te trappen dat iemand anders bedriegen niet correct is, ik weet 't niet hoor. Zou het helpen als je even in de OP zet dat iedereen die er er mee schrijft zich moet realiseren dat bedriegen fout is en er ernstig gefronst wordt naar degene die dat doen?
dan nog staat het iedereen vrij om daarop te reageren. Dit is een forum geen vriendenclubje. Als elk tegengeluid weggezet als provoceren had het hele forum geen enkel bestaansrecht meer
-Shifty- schreef:
30-08-2020 15:36
Waar baseer je dat op?
Op dat je jouw afkeer van mij niet onder stoelen of banken steekt dus het is wel voorspelbaar dat je als een bok op de haverkist springt.
S-Meds schreef:
30-08-2020 16:05
Op dat je jouw afkeer van mij niet onder stoelen of banken steekt dus het is wel voorspelbaar dat je als een bok op de haverkist springt.

Nee, hoor, ik ben tegen iedereen een eikel als ik een andere mening ergens over heb. Vraag maar rond, het is niks persoonlijks. Ik vind jou zelfs erg leuk en ik waardeer dat je ook tegengas kan hebben bijvoorbeeld. Als we dezelfde mening hebben kunnen we het best aardig met elkaar vinden. Alleen hebben we helaas vaak een andere mening/insteek.
Medsje, waarom maak je telkens weer zo'n groot drama over een opgelopen ban?

Echt hoor, je gaat telkens weer als je terugkomt pagina's lang en hele middagen over de rooie vanwege het immense onrecht dat je is aangedaan.
Laat het toch eens rusten meid.
Bevestigt weer dat 'aardig doen' me veel erger lijkt. Ik bedoel het ook echt niet rot; maar ik heb er gewoon een andere mening bij.
S-Meds schreef:
30-08-2020 14:22
en hoe noem je je eigen post in deze dan?
Een post vol vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven