Vraag het de mods, deel 4

16-12-2020 19:32 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn de feestdagen weer voorbij en gaan we weer bijna terug naar onze oude ik. Happy New year allemaal!

En zo hebben we inmiddels alweer drie delen vol gekletst (met vragen en discussies).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-12-2021 01:20
12.17% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik zie dat er nu best wel veel gebruikers op anoniem willen.
Maar gaan we op 2 augustus als dit forum uit de lucht gaat en jullie dit forum ook van jullie server verwijderen, niet gewoon allemaal automatisch op anoniem?
Of houden jullie toch ergens een backup van dit forum met alle gegevens?
Gamayun schreef:
28-06-2021 20:33
Hoi Mod,

heb je al iets gehoord over het 'binnenhark standpunt'?
Heeft anonimiseren nu überhaupt nog zin, nu het al door archieven en webcrawlers is binnen gehengeld?
Ik vraag het nog maar een keertje...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
reizen/weekend-weg-nl-wie-denkt-mij/lis ... ges/479906

Kan ‘mij’ worden gewijzigd in ‘mee’?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Gamayun schreef:
12-07-2021 19:19
Ik vraag het nog maar een keertje...

Geen antwoord natuurlijk op je vraag maar ik zag dat de Waybackmachine nog steeds dagelijks tegen de 500 'snapshots' maakt:
https://web.archive.org/web/*/forum.viva.nl
nounou
Krijg ik nog reactie op mijn mail?
mcsteamy schreef:
12-07-2021 19:31
reizen/weekend-weg-nl-wie-denkt-mij/lis ... ges/479906

Kan ‘mij’ worden gewijzigd in ‘mee’?

Ik heb de titel aangepast!
bashful schreef:
10-07-2021 20:51
Ik weet dat Viva stopt op 2/08.
Tot wanneer kunnen wij topics lezen op Viva?
Tot 1 januari, klopt dat?
Beste bashful,

Je kunt topics lezen tot Viva stopt, dus tot 2 augustus.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Love2themoon schreef:
12-07-2021 22:01
Krijg ik nog reactie op mijn mail?
Beste Love2themoon,

Wanneer heb je deze gestuurd? Onze inbox is bijgewerkt. Zou je 'm anders nogmaals willen sturen?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Hoi eergisteren.
ModeratorViva schreef:
13-07-2021 09:47
Beste bashful,

Je kunt topics lezen tot Viva stopt, dus tot 2 augustus.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik las dat de accounts en berichten tot 2 januari 2022 worden bewaard. Kan je dan na 2 augustus je laten anonimiseren?
Ok, ik word duidelijk expres genegeerd. Het is ook een lastige vraag tenslotte.
Graag heb ik dat jullie al mijn posts in alle jaren viva forum deleten. Daar moet vast een delete all knop voor te vinden zijn toch? Ik doe niets meer tegen alles wat al binnen gecrawled is, maar ach, voor de nieuwe crawlers is het dan tenminste weg.
Bij voorbaat dank!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Gamayun schreef:
13-07-2021 16:31
Graag heb ik dat jullie al mijn posts in alle jaren viva forum deleten. Daar moet vast een delete all knop voor te vinden zijn toch? Ik doe niets meer tegen alles wat al binnen gecrawled is, maar ach, voor de nieuwe crawlers is het dan tenminste weg.
Bij voorbaat dank!
Ik denk het niet. Tenminste, op mijn ouwe PHP-forumpje was die knop er niet, en laat dit forum nou ook een PHP-forum zijn. Dat wordt dan dus 6000 posts verwijderen met de hand, en ik kan me best indenken dat niemand daar zin in heeft.

Ik snap die angst voor crawlers ook niet zo goed. Die hebben al jaren de kans gehad en toen deed je er ook niks tegen, sterker nog je postte vrolijk door. En dat zou je ook hebben gedaan als dit forum per ongeluk niet werd opgeheven.
Toen werd er niet zo grootschalig en doelbewust binnen gehengeld als nu. Archieven? What the fuck?
Daarnaast boeit het me eigenlijk niet zo dat jij het overdreven vindt, ik vind het een bijzonder onplezierig idee.
Gamayun schreef:
13-07-2021 16:44
Toen werd er niet zo grootschalig en doelbewust binnen gehengeld als nu. Archieven? What the fuck?
Daarnaast boeit het me eigenlijk niet zo dat jij het overdreven vindt, ik vind het een bijzonder onplezierig idee.
Van wat ik eerder elders las is dat al jaren gedaan. Alles wat je tot nu toe geschreven hebt, is dus al ‘binnen gehengeld’.

Of anonimiseren voor 1 aug nut heeft weet ik niet, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Gamayun schreef:
ik begrijp je wel.
Gamayun schreef:
Tja, dan had je van meet af aan al niet moeten gaan schrijven op internet.
Volgens mij heet dit topic 'vraag het de mods', niet 'bemoei je met de vragen en mening van anderen'.
Gamayun schreef:
13-07-2021 17:07
Volgens mij heet dit topic 'vraag het de mods', niet 'bemoei je met de vragen en mening van anderen'.

Gezien de frequentie van antwoorden van de mods zou ik mijn adem niet inhouden.
Gamayun schreef:
13-07-2021 16:31
Bij voorbaat dank!
Je wordt helemaal niet expres genegeerd. We kunnen je postings niet verwijderen, maar we kunnen wel je account anonimiseren. Dan zijn je postings niet meer naar jou herleidbaar.
Geef het maar aan als je dat wil.

ModeratorViva schreef:
13-07-2021 17:42
Je wordt helemaal niet expres genegeerd. We kunnen je postings niet verwijderen, maar we kunnen wel je account anonimiseren. Dan zijn je postings niet meer naar jou herleidbaar.
Gaat het hier nou om anonimiseren of pseudonimiseren?
Het nummer dat wordt toegevoegd bij het anonimiseren is uniek. Dus in hoeverre is dat dan niet meer herleidbaar?
ModeratorViva schreef:
13-07-2021 17:42
Maar meerdere mensen vragen al langer of het anonimiseren vóór 1 augustus een meerwaarde heeft of dat dat helemaal niet uitmaakt?
Wanna grow up to be
Be a debaser
safrat schreef:
13-07-2021 17:52
Gaat het hier nou om anonimiseren of pseudonimiseren?
Het nummer dat wordt toegevoegd bij het anonimiseren is uniek. Dus in hoeverre is dat dan niet meer herleidbaar?
account is niet meer loepbaar, dus dan zou je ieder topic na moeten lopen of iemand daar in heeft gereageerd.

Chienandalou schreef:
13-07-2021 17:56
Maar meerdere mensen vragen al langer of het anonimiseren vóór 1 augustus een meerwaarde heeft of dat dat helemaal niet uitmaakt?
Ik zal de vraag bij de CM neerleggen, want ik heb daar geen antwoord op.

ModeratorViva schreef:
13-07-2021 18:01
account is niet meer loepbaar, dus dan zou je ieder topic na moeten lopen of iemand daar in heeft gereageerd.
Volgens mij ben je nog steeds loepbaar bij de KB. Er is trouwens allang een schraper die een topic kan doorzoeken met 1 handeling. In principe zou je meerdere topics samen kunnen voegen en dan dezelfde zoekopdracht geven. Dus ik weet niet of hoeverre niet loepbaar juist is. Het probleem zit in het unieke nummer. Dat nummer maakt het zoeken mogelijk.
@safrat en chienandalou betekent dit dat alles van ons opgeslagen is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven